You are not logged in.
[quote:9d4befc9c2="psykokarkki"][quote:9d4befc9c2="Bricolage"]The Avalanches - Since I Left You
ollut jo vuosia ostoslistalla, jokohan joskus arvais hankkia [/quote:9d4befc9c2]
Smaa
Kerran olin jo ostamassa, mutta sitten Popparin sedät ei löytänyt koteloon levyä. [/quote:9d4befc9c2]
Ostakaa joskus Huhtikuun puolivälissä, siitä hetkestä kesän puoliväliin on tuo levy parhaimmillaan
Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"
[quote:421c77bb92="leposi"][quote:421c77bb92="psykokarkki"][quote:421c77bb92="Bricolage"]The Avalanches - Since I Left You
ollut jo vuosia ostoslistalla, jokohan joskus arvais hankkia [/quote:421c77bb92]
Smaa
Kerran olin jo ostamassa, mutta sitten Popparin sedät ei löytänyt koteloon levyä. [/quote:421c77bb92]
Ostakaa joskus Huhtikuun puolivälissä, siitä hetkestä kesän puoliväliin on tuo levy parhaimmillaan [/quote:421c77bb92]
pistän kalenteriin
sitten kun mulla on ensi vuoden kalenteri :?
[quote:10944dace7="Bricolage"]
Sigur Rós - Ágætis Byrjun
[/quote:10944dace7]
Tää on virallisten kotisivujen mukaan ilmestynyt 1999.
Sent from my iPhone 16
four tet - rounds
arcade fire - funeral
prince - the rainbow children
antony and the johnsons - i am a bird now
pj harvey - stories from the city, stories from the sea
joanna newsom - ys
lcd soundsystem - sound of silver
the white stripes - elephant
melkein ehkä:
the national - boxer
the twilight singers - blacberry belle
telefon tel aviv - farenheit fair enough
the cure - bloodflowers
Menetetty peli
[quote:a61a467693="Bricolage"][quote:a61a467693="leposi"][quote:a61a467693="psykokarkki"][quote:a61a467693="Bricolage"]The Avalanches - Since I Left You
ollut jo vuosia ostoslistalla, jokohan joskus arvais hankkia [/quote:a61a467693]
Smaa
Kerran olin jo ostamassa, mutta sitten Popparin sedät ei löytänyt koteloon levyä. [/quote:a61a467693]
Ostakaa joskus Huhtikuun puolivälissä, siitä hetkestä kesän puoliväliin on tuo levy parhaimmillaan [/quote:a61a467693]
pistän kalenteriin
sitten kun mulla on ensi vuoden kalenteri :?[/quote:a61a467693]Pistä kännykkään muistutus
bzort glorf bööth
sitten kun mulla on ensi vuoden kalenteri :?
Mulla olis kaksi ylimääräistä, jos on tarvetta niin pyytämällä saa. Yksi JHL:n ja yksi Metalliliiton. Käytän HKL:n, kun se on näppärän kokoinen ja työvuorolistatkin löytyy.
Kohtahan sitä pääsee näitä listaamaan. Ei o tainnu tänä(kään) vuonna mitään unohtumattomia klassikoita ilmestyä?
Kohtahan sitä pääsee näitä listaamaan. Ei o tainnu tänä(kään) vuonna mitään unohtumattomia klassikoita ilmestyä?
Lähinnä pelkkää paskaa
"A repo man's always intense"
[quote:a4460336ab="shanks"]Kohtahan sitä pääsee näitä listaamaan. Ei o tainnu tänä(kään) vuonna mitään unohtumattomia klassikoita ilmestyä?
Lähinnä pelkkää paskaa
http://rateyourmusic.com/charts/top/album/2009[/quote:a4460336ab]
oikea ykkönen mut mihnä dirty projectors?
Emperor vitosena
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Robert Pollard 419.
Tobin Sprout wanted to be more than GBV's George Harrison
[quote:71d28a0bc6="psykokarkki"]
http://rateyourmusic.com/charts/top/album/2009
oikea ykkönen mut mihnä dirty projectors? [/quote:71d28a0bc6]
tuolla: www.metacritic.com/music
...mut vasta kymmenentenä! (ko son nii nerokas joko/tai -levy et jopa dusted haukku sen lyttyyn )
Juuri ja juuri 2000-luvun puolella:
Electric Wizard - Dopethrone
Other People Place - Lifestyles Of The Laptop Cafe
Valitettavasti on käynyt rosvo.
cornelius: point
kaucas: saastaa suusta
kaucas: saastaa suusta
Tää on kyllä ihan saatanan kova.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Mulla on tosi vähän 2000 -luvun levyjä, mutta sanotaan nyt että semmoisia henk. koht. klassikkoja, joita sitten kuolinvuoteellaan voi luukuttaa on ainakin the Goslingsin Grandeur of hair ja Circlen Forest.
the streets: original pirate material
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
pikaisesti RYMia tsekkaamalla noi:
johnny cash - american IV
flaming lips - yoshimi
interpol - turn on the bright lights
arcade fire - funeral
joose keskitalo - luoja auta
sonic youth - murray street
sur-rur - s/t & uurnapölyjen paluu
animal collective - sung tongs & feels
black lips - let it bloom
exploding hearts - guitar romantic
hunches - yes! no! shut it!
king khan & bbq show - s/t
jay reatard - blood visions
"ei lisäaineita, hyvää hilloa viikon ajan"
Onhan näitä muutama:
TV on the Radio: Return to the Cookie Mountain
Black Funeral: Ordog
Julma Henri & Syrjäytyneet: Al Qaeda Finland
Radiohead: Kid A
Burn Down Rome: Devotion
ööö, täytyy kaivaa vanhat "listat" esiin.
vittu et tiennyt kenelle vittuilit, mutta vittu tiedät sen nyt
Kuka perseennuuhkija edes on keksinyt koko tähtien jakamisen levy- ja elokuva-arvosteluissa? Eihän se ole kuin pelkkä löysä yritys peittää se tosiasia, ettei osaa sanoa musiikista mitään. Ainoa tähtijärjestelmä, jonka hyväksyn, oli aikoinaan käytössä Keskisuomalaisen tv-kriitikko Marko Ahosella: kolme tähteä eli hyvä, huono ja jotain siltä väliltä.
Muuten komppaan Kulkiyaa: Kuusumun profeetan esikoinen ja Joosen levyt ovat suomalaista klassikkoainesta tältä vuosituhannelta. Tosin mikään niistä ei saisi minulta viittä tähteä.
"[K]yseessä on hyvä ja joutuisasti etenevä kertomus irlantilaissiirtolaisesta, joka pakenee kauas länteen ikävää paholaismenninkäistä."
Klassikkostatusta on vähän hankala arvioida ennen kuin edes pari vuotta julkaisusta on kulunut. Heitetään tähän muutama nimi mieleenjuolahtamisjärjestyksessä:
Ys
Täydelliseen paikkaan osunut täydellinen levy. Jo potentiaalia tihkunutta debyä oli helppo arvostaa mutta jostain syystä vaikea vilpittömästi tykkäillä. Pari vuotta myöhemmin Ys esitteli määrätietoisen, karismaattisen, lahjakkaan ja rohkean artistin, joka toi meille koko vuosituhannen mielenkiintoisimman albumin.
I've seen your bravery, and I will follow you there.
Jane Doe
Metallisen hc-helinän kirkkain hetki ja ehkä paras raskas levy koskaan. Butalkore-meemi velloi jo vahvana ysärin loppumainingeissa ja jatkuu eri mutaatioina edelleen mutta Convergea lukuunottamatta koko genre on aina ollut liian lähellä sitä 'bad poetry with slayer riffs' -stereotypiaa. Uus levy muuten tulossa kuukauden päästä, odotan edelleen kulli ojossa josko magia on tallella.
Prospekt
Kaikkien aikojen paras kotimainen levy. Tärkeä myös siksi, että loi pohjan Circle-ilmiön uudelle henkiin heräämiselle 90-luvun loppupuolen laskusuhdanteen jälkeen. Jälkimmäinen pointti toki on vähän spekulatiivinen ja ainakin Taantumuksen läpimurrolle tai Rättö-Leppänen-Westerlund-Lehtisalo -kokoonpanon vakiintumiselle voi kehittää ihan vakaviakin korvaavia perusteluja. Tällä kertaa kuitenkin näin.
Oceanic
Hankala arvostettava jälkikäteen Isiksen käsittämättömän nopean vuosikymmenen puolivälissä tapahtuneen tason romahduksen vuoksi. Vyöryriffit Kestää kuitenkin kuuntelua edelleen. Sanoin joskus Neurosiksesta että paperilla ne on maailman paras bändi, Oceanic on lähinnä sitä jälkeä mitä maailman parhaan bändin kuulusi tehdä.
Turn on the Bright Lights
Klassikkolevy enemmän vaikutuksensa kuin kestävän kuunneltavuutensa vuoksi. Fokusoi komeasti OK Computerin jälkeen pahasti hajallaan olleen poppimaailman kohti uuden vuosituhannen soundia. Sitä on vaikea jälkikäteen muistaa miten kaoottista kaikki oli. Pressi puffasi paniikissa kaiken maailman Starsailoreita ja Elboweita eikä Radiohead itekkään uskaltanut enää jatkaa kitaralinjalla. Lopulta Interpol laukaisi tilanteen.
Dälekin Absencea ja Lambchopin Nixonia lähtisin seuraavaksi miettimään tuohon jatkoksi. Eri listoilta pulpahteleva Xtrmntr tuntuu kanssa sopivalta valinnalta.
Älä päästä painiks sitä
Kuka perseennuuhkija edes on keksinyt koko tähtien jakamisen levy- ja elokuva-arvosteluissa? Eihän se ole kuin pelkkä löysä yritys peittää se tosiasia, ettei osaa sanoa musiikista mitään.
Tää oli varmaan huono provo, mutta ite en ainakaan osaa sanoa tai kirjoittaa mistään asiasta kovinkaan hyvin joten helpompi vain antaa tähtiä tai arvostella asteikolla hyvä/huono.
ILR:n kattaukselle. Kaikki (pl Prospekt jota en o kuullu) kovia levyjä ja kenties sitten jopa (tulevia) klassikoita. Eihän näitä tosiaan ihan parinkaan vuoden viiveellä pysty arvioimaan mutta olipahan nyt ainakin itelle ensimmäinen vuosikymmen kun tuli seurattua ihan reaaliajassa ja sitä myötä elettyä levyjen mukana.
I Am A Bird Now
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
[quote:971ccfb187="leende solen skiner"]
[/quote:971ccfb187]
Juuri näin. The Cold Vein on vuosikymmenen paras hip-hop levy
Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"
Öö. Kokeillaanpa:
Interpol: Turn on the Bright Lights
PMMP: Kovemmat kädet
PMMP: Leskiäidin tyttäret
Arcade Fire: Funeral
Sufjan Stevens: Illinois
Björk: Vespertine
Radiohead: Kid A
LCD Soundsystem: Sound of Silver
The Killers: Hot Fuss
Arthur Russell: Love Is Overtaking Me
Animal Collective: Merriweather Post Pavilion
Amy Winehouse: Back to Black
Portishead: Third
Mew: And the Glass Handed Kites
Rufus Wainwright: Want One
The Knife: Silent Shout
Jenny Wilson: Love and Youth
Cut Copy: In Ghost Colours
The Strokes: Is This It
PJ Harvey: Stories from the City, Stories from the Sea
Tällaisia tuli ainakin mieleen...
Koska tykkään hakata päätäni seinään, yritän silloin tällöin perustella kavereille mahdollisimman vastaansanomattomasti, miksi kannattaa olla brittipoppari vielä vuonna 2009. Tähän voi toki tarjota täkyiksi useita äänitteitä 2000-luvun b-popista, mutta täsmäosumaksi tekee mieli usein tyrkyttää Larrikin Love -yhtyeen ainoaksi jäänyttä albumia Freedom Spark. Näillä leveysasteilla kun kyseistä levyä ei liene kohtuullista nimittää edes unohdetuksi klassikoksi, vaan enemmänkin tuntemattomaksi sellaiseksi.
Levyltä kuuluvaa musaa on yllättävän vaikea kuvailla lyhyesti. Sillä kun menevät sulavasti sekaisin vaikutteet punkista, calypsosta, bluegrassista, reggaesta, folkista, mustalaismeiningistä ja ties mistä. Ennen kaikkea kyse on mielestäni taiteellisen kunnianhimon ja popmusalle kuitenkin oleellisen helpon vastaanotettavuuden lähes täydellisestä yhdistelmästä. Pulinat pois, kantsii kuunnella, ja mielellään monen monta kertaa. Ei mua vaan huvita tipan tippaa interpolit, arcadefiret, animalcollectivet sun muut, kun lädilandiasta kajahtaa edelleen tällaista innostavaa ja raikasta kamaa.
Animal Collective - Feels/Sung Tongs/Strawberry Jam
Wilco - Yankee Hotel Foxtrot
Elliott Smith - From A Basement
Sun Kil Moon - Ghosts Of The Great Highway
Casiotone For The Painfully Alone - Etiquette
Arcade Fire - Funeral
Sufjan Stevens - Illinoise/Seven Swans
Ultramariini - Juuri ja juuri olemassa
The White Stripes - Elephant
M83 - Dead Cities, Red Seas & Lost Ghosts
Cat Power - You Are Free
Radiohead - Kid A
Primal Scream - Xtrmntr
Lift To Experience - The Texas Jerusalem Crossroads
The Flaming Lips - Yoshimi Battles The Pink Robots
eiköhän ne oo tässä mun osalta
Unohtu listasta: Liekki: Korppi, Queens of the Stone Age: Songs for the Deaf.
[quote:32cc385663="Okko"]Animal Collective - Feels/Sung Tongs/Strawberry Jam
Wilco - Yankee Hotel Foxtrot
Elliott Smith - From A Basement
Sun Kil Moon - Ghosts Of The Great Highway
Casiotone For The Painfully Alone - Etiquette
Arcade Fire - Funeral
Sufjan Stevens - Illinoise/Seven Swans
Ultramariini - Juuri ja juuri olemassa
The White Stripes - Elephant
M83 - Dead Cities, Red Seas & Lost Ghosts
Cat Power - You Are Free
Radiohead - Kid A
Primal Scream - Xtrmntr
Lift To Experience - The Texas Jerusalem Crossroads
The Flaming Lips - Yoshimi Battles The Pink Robots
eiköhän ne oo tässä mun osalta [/quote:32cc385663]
Ainakin kuudesta samaa mieltä.
turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.