You are not logged in.
Stefan Nyman - Anna är online
Sent from my iPhone 16
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
talotohtori = house m.d.
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Traci Lords: Nattens barn. Joka on siis ruotsinnos Underneath It All -omaelämäkerrasta. Ku sen sai neljäl eurol, ja enkkuversiosta ois pitäny pulittaa noin 15 euroo.
Traci Lords: Nattens barn. Joka on siis ruotsinnos Underneath It All -omaelämäkerrasta. Ku sen sai neljäl eurol, ja enkkuversiosta ois pitäny pulittaa noin 15 euroo.
Ruotsin oppikirjoille
Syssyllä tulossa lisää, "Piinapenkki ja maailmanmeno", eli pakinoita ja lukijakirjeitä, siis sitä vittuilukamaa mitä löytyy jo Veikko Ennalan Parhaista.
Mulla luettavana tää:
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"
Mitä Bod Dylan tekee tuossa kannessa?
Sent from my iPhone 16
[quote:83e2e4e2ad="Jaakob"]
Mitä Bod Dylan tekee tuossa kannessa?[/quote:83e2e4e2ad]
Hämmentävä yhdennäköisyys!
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
Tää on paras kirja minkä oon ikinä lukenu. Tulee aina selailtua vanhempien luona käydessä. Paikoitellen tosi surullista luettavaa siitä miten vanhat rakennukset on pilattu "modernisoimalla" ne vääränlaisilla materiaaleilla ja menetelmillä, jotka on pahimmillaan johtanu sitten siihen että koko paska on lahonnu purkukuntoon.
Itselle kovin juttu tuossa kirjassa oli toteamus jotenkin siihen tyyliin että vanhat rakennusmenetelmät ei ole parempia siksi, että ne ovat vanhoja, vaan siksi että niitä noudattamalla tehdyt rakennukset on pystyssä vielä vuosisatojenkin jälkeen. Kaikkina aikoina on tehty hyviä ja huonoja rakennuksia, mutta esimerkkejä vanhoista huonoista rakennusmenetelmistä ei ole enää jäljellä.
Kyllä se niin vain on, että kunnon humpansoittajalle mikään inhimillinen ei ole vierasta!
[quote:2e0c970aa5="KLMANE"]Tää on paras kirja minkä oon ikinä lukenu. Tulee aina selailtua vanhempien luona käydessä. Paikoitellen tosi surullista luettavaa siitä miten vanhat rakennukset on pilattu "modernisoimalla" ne vääränlaisilla materiaaleilla ja menetelmillä, jotka on pahimmillaan johtanu sitten siihen että koko paska on lahonnu purkukuntoon.
Itselle kovin juttu tuossa kirjassa oli toteamus jotenkin siihen tyyliin että vanhat rakennusmenetelmät ei ole parempia siksi, että ne ovat vanhoja, vaan siksi että niitä noudattamalla tehdyt rakennukset on pystyssä vielä vuosisatojenkin jälkeen. Kaikkina aikoina on tehty hyviä ja huonoja rakennuksia, mutta esimerkkejä vanhoista huonoista rakennusmenetelmistä ei ole enää jäljellä.
[/quote:2e0c970aa5]
Raamattuhan tämä opus on...
Täähän on meillä melko "ajankohtainen" aihealue kun etsitään ikään kuin tosissamme vanhaa hirsitaloa asuttavaksi ja perinnerempattavaksi. Nyt on tajunnut esim. miten säälittävää on, että rakennustarkastajat/kuntokartoittajat/tms määrittelevät rakenteille "teknisen käyttöiän" joka tarkoittaa sitä, että kun tuo (usein täysin hatusta vedetty) aika on kulunut, pitäisi talon osa korvata automaattisesti uudella, riippumatta siitä, missä kunnossa se on....
Kovaa settiä. Suosittelen kaikille joille pulp-henkinen ideoilla leikittely humoristisesti kiinnostaal Ihan kreisin hyviä hommia.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
[quote:02e09dc2b9="barton_funk"]
Kovaa settiä. Suosittelen kaikille joille pulp-henkinen ideoilla leikittely humoristisesti kiinnostaal Ihan kreisin hyviä hommia.[/quote:02e09dc2b9]
Totta vitussahan tuo pitäisi ottaa lukuun
Elmer Diktonius - Janne Kubik.
En tiedä mikä on hämärämpi, itse kirja vai Elmerin lukukohtaiset kommentaarit siinä lopussa. Kai niitten olis jotenkin tarkoitus vähän valaista taustoja ja tarkoitusperiä, mutta mopo karkaa käsistä melko nopeasti niissäkin.
Sent from my iPhone 16
Elmun nupit kaakkoon- historiikki. Henrik Otto Donnerille ikuisesti :peuk:
Elmun nupit kaakkoon- historiikki. Henrik Otto Donnerille ikuisesti :peuk:
Häntä kohtaan tuntemani kunnioitus laski hieman tai vähän enemmänkin, kun meni antamaan Iskelmä-Finlandian Charles Plogmanille.
Mutta Oton tyylille johtaa orkesteria sillä älyttömän lyhyellä etusormellaan
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
Luettu:
Keijo Virtanen: Katovuotta. Novelleja (1977)
Luettavana:
Pekka Ervast: Gnostikot (1943)
"[K]yseessä on hyvä ja joutuisasti etenevä kertomus irlantilaissiirtolaisesta, joka pakenee kauas länteen ikävää paholaismenninkäistä."
Loppukesä meni näiden seurassa.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Ihme propagandaa sääkin luet
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Ihme propagandaa sääkin luet
Kävin Kauppakorkean kirjastossa, oon ihan propagamoissa.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
[quote:04002afe85="Jean-Babtiste"]Ihme propagandaa sääkin luet
Kävin Kauppakorkean kirjastossa, oon ihan propagamoissa.[/quote:04002afe85]
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Jörn Donner - Matka vieraaseen maahan
Nick Hornby - Skeittaaja
Tobin Sprout wanted to be more than GBV's George Harrison
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Vaihteeksi taloussekoiluja 80-luvulta, eli vanhan kunnon LBO- ja roskalaina-aikakauden settiä.
Kalevalaa
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.