You are not logged in.
Juu, reissun päällä on oltu pidempään kuin oli tarkoitus ja eiköhän se mixi siellä köllöttele postilootassa. (Miksi olen aina poissa kotoa miksien saapuessa, ja aina anoppilassa?! ) Pahoitteluni lähettäjälle näkemättä omaani veikkaan kesäpatjakseni Psykokarkkia.
"[K]yseessä on hyvä ja joutuisasti etenevä kertomus irlantilaissiirtolaisesta, joka pakenee kauas länteen ikävää paholaismenninkäistä."
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
omani sain jo viime viikolla joskus kun olin reissus. varsin kesäinen tekele enkä ees aio arvata keltä mutta tiiän toki, että kovin hyvin tekijä ei meikää tunne kun sukunimi oli typotettu.
Mää se olin
Biisilista oli siis tämmönen:
BB Lindström: Hero
Amorphous Androgynous: The World Is Full Of Plankton
ABC: 4 Ever 2 Gether
Far East Family Band: Tenkujin
The Jimmy Castor Bunch: Troglodyte (Cave Man)
Manfred Mann's Earth Band: Angels At My Gate
Clannad: I Make Merry (Dheanainn Sùgradh)
Shannon Grady: Stranger
Brand X: Disco Suicide
Jah Wobble's Invaders Of The Heart: When The Storm Comes
Osibisa: T.N.T.
Alice Cooper: I'm The Coolest
Art Of Noise: Roller 1
Mory Kanté: Bankiero
Howard Jones: Automaton
Godley & Creme: Punchbag
Nick Mason's Fictitious Sports: Hot River
Ryuichi Sakamoto: Shogunade
Sin é: Saoirse
Biisit oli mixattu yheksi pötköksi ja siksi luontevuuden nimissä joitakin biisejä vähän katkottu alusta ja/tai lopusta. Muutamassa välissä oli hieman linnun lauluja
Uploadasin tuonne: http://www.zshare.net/audio/63172312bfdb2a65/
(poistan muutaman päivän päästä)
[quote:4e15b2dddb="psykokarkki"]joo iskelmää oli monenlaista, tauskista popedaan ja sokerina pohjalla vielä lionel ritchie, kumpikin levy asiamenoa alusta loppuun
biisilista ois kiva, näitä tulee varmaan vielä pyöriteltyä.[/quote:4e15b2dddb]
Minähän se olin
Kansitaiteesta tuli hyvinkin rupinen kun tuli pulaa välineistöstä ja materiaaleista. Biisilistan naputtelen varmaan huomenna.
Se meitsille tullut levy on kaunista ja väkevää. Kamalan tunnepitoisia päiviä on ollut tässä, kyseinen lätty on ollut mitä mainioin soundtrack kaikenlaiseen olemiseen. Ja tietysti tämä tulee soimaan syksylläkin. Luulen että asialla on joku harvakseltaan kirjoitteleva asiantuntija, nikistä en osaa sanoa ja biisistalkkaus jääköön huomiseen.
Toisaalta, kävi mielessä että voisi tää olla myös Pope tai Mitsku ite. Tarkempaa analyysia myöhemmin.
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
Jos sitä nyt sit vähän kommentois. Oon koittanu löytää jotain rakentavampaa lähtökohtaa mut ei siitä mitään tullut.
Joo siis nyt meni mun kohdalla aika pahasti metsään Toisaalta niin mentiin viimeksikin, vaikka ei yhtä pahasti. Sain käsiini kylmän ja muovisen cd-r:n johon oli piirretty pillukullijuttuja. Kansilehtistä ei ollut, mikä olisi saattanut avata tätä hieman hengettömän oloista miksausta edes hieman.
Levy oli tosiaan ihan oikea mixtape, joskin jaettu kolmeen yli kymmenminuuttiseen osaan. Yhteen miksatut biisit ovat vähän vaikea juttu. Toisaalta tykkään siitä että kappaleet soljuvat sulavasti yhteen, mutta toisaalta inhoan yli kaiken tätä "rusinat pullasta"-meininkiä missä biiseistä väännetään vaan ne "parhaat" kohdat. Valitettavasti tällä levyllä oli käytetty tätä jälkimmäistä menetelmää poistaen kaikki alkusoitot ja muut hienoudet mitkä olisi voineet antaa näille muovisen oloisille biiseille vähän lihaa luitten ympärille.
Ainoa biisi minkä tunnistin oli Michael Jacksonia, mutta siltäkin aika heikko valinta. Onneksi sentään miksaukset oli tehty järeällä ammattitaidolla ja vaihtuivat saumattomasti. Silti jäi vähän nihkeä maku kun musiikista ei saanut oikein mitään irti, eikä toisaalta rohkaise tutustumaankaan sen enempää?
[quote:61315abb97="ydinaukio"]
qdesiltä saamani miksi tosiaan meni hieman "syksyisemmäksi" loppua kohden, ja joku 3 viimeistä biisiä olikin lähempänä omaa musamakuani. en ollut kuullut levyltä kuin ehkä yhden biisin aiemmin, joten ihan jees siltä osin [/quote:61315abb97]
Olisi vissiin ihan rohkeasti pitänyt ottaa hieman rohkeampia valintoja enemmänkin, vähän turhaa se "kesä" pyöri mielessä vaikka tiesinkin että vähän alternativempi musiikkimaku sulla on. Mikä biisi oli entuudestaan tuttu? Heräsikö kiinnostus tutustua mihinkään sen enempää?
[quote:62b97ee496="qdes"]
Onneksi sentään miksaukset oli tehty järeällä ammattitaidolla ja vaihtuivat saumattomasti.[/quote:62b97ee496]
Haha, et onneksi sitten kuullut niitä kaikkia kämmejä, mitä sinne eksyi. Nauhotin "livenä" ja en jaksanut ottaa uusiks, vaikka kämmejä tuli ties kuinka. Jännä, ettet biisejä tunnistanut, kun luulin, että nyt mennään niin mainstriimissä, että kaikki on kuluneita biisejä. Tarkoitus oli enemmänkin tehdä sellanen hyvä kesän tamppauslevy, että juodaan bissee ja jorataan meiningillä, siksi tuollainen yhteenmiksautuva.
Setti oli siis tämmöistä:
DJ Syfilis - Summer of Gay Madness 2009
1. New Wave of Anal House:
Justice - Waters of Nazareth
Simian Mobile Disco - Hustler
Huoratron - $$ Troopers
2. Post Lollapalooza Bukkake:
Pet Shop Boys - Opportunities
MJ - Wanna Be Starting Something
Dead or Alive - Spin Me Around
New Order - Blue Monday
PMMP - Pariterapiaa (Pax Mower Remix)
3. Feel the Rhythm of the Rectum Beat:
Jonathan from Spotify
Gang of Four - Damaged Goods
Devo - Whip It
Madness - One Step Beyond
Operation Ivy - Yelling In My Ear
Streetlight Manifesto - Point/Counterpoint
Täytyy sanoa, että ei ollut mitään hajua musiikillisista mieltymyksistäsi, niin nyt vaan ammuttiin summassa jotain hulinaa settiin. Vois pistää jakoon ehkä, jos tossa ei ois niin paljon mokia. Toisaalta ehkä ne ite huomaa parhaiten, kun tietää miten homman piti mennä, mutta ei menny.
Ovelasti sherlokoin tästä ketjusta, että Sheinolta sain siis omani. Aika paljon tuntemattomia biisejä, mikä oli boonusta. Aiemmin kuultuja biisejä ei kovin montaa, jokunen tuttu nimi ja bändi.
Joo elikkä hrmikselle tekemäni miksi on näin jälkeenpäin mehusteltuna vieläkin varsin onnistunut, vaikka poppivaiheen ois voinu jättää väliin ja keskittyä psykeen ja rocciin. mut tässä tämä haettavaksi
rapidshare.com/files/261072282/Mix.rar
1. Fred Blassie - Pencil Neck Geek (3:25)
2. Jean Claude Vannier - L'efant la mouche et les allumettes (4:22)
3. Ennio Morricone - Il Giardino delle Delizie ('The Garden of Delights') (3:05)
4. Jean Pierre Massiera & Bernard Torelli - Radio Galaxia (2:31)
5. Tafo feat Nahid Akhtar - Karye Pyar (5:47)
6. Linda Balintine - You're A Hard Habit To Break (3:10)
7. Scientist - Dematerialise (2:47)
8. Azoto - Exalt-Exalt (7:49)
9. Baltimora - Tarzan boy ( 12'' Extended remix ) (6:12)
10. Rockwell - Somebody's Watching Me (12'' Mix) (4:53)
11. Les Cousins Dangereux - What's My Age Again? (1:58)
12. Icky Boyfriends - Pigs (0:23)
13. Sonic Youth - CA Plane pour moi (3:58)
14. The Bangles - Hero Takes A Fall (2:53)
15. Wreckless Eric - Whole Wide World (2:52)
16. Asia - Time Again (4:48)
17. Roky Erickson and The Aliens - Two Headed Dog [Red Temple Prayer] (3:20)
18. Annihilation Time - Bad Luck (3:19)
19. Rocket From The Tombs - Ain't It Fun (5:51)
20. Icky Boyfriends - Western Addition (2:51)
21. Fred Blassie - King Of Men (3:09)
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
[quote:13aa16c7b2="Junkieman"][quote:13aa16c7b2="qdes"]
Onneksi sentään miksaukset oli tehty järeällä ammattitaidolla ja vaihtuivat saumattomasti.[/quote:13aa16c7b2]
Ovelasti sherlokoin tästä ketjusta, että Sheinolta sain siis omani. Aika paljon tuntemattomia biisejä, mikä oli boonusta. Aiemmin kuultuja biisejä ei kovin montaa, jokunen tuttu nimi ja bändi.[/quote:13aa16c7b2]
Pahoittelut vielä heikosta kansitaiteesta. Tuli kiire lähettää levyä enkä ehtinyt panostaa siihen oikeastaan yhtään. Sen sijaan pyrin valitsemaan miksauksen biisit ajatuksella. En tänne lähettämässäni biisilistassa jakanut levyä kahteen osioon, mutta alustavasti mielessäni pyörittelin ajatusta, jossa biisit 1-6 muodostavat A-puolen ja biisit 7-16 puolestaan B-puolen..
Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla, kertoo Juha K. Korento.
[quote:b797fe6e16="qdes"][quote:b797fe6e16="ydinaukio"]
qdesiltä saamani miksi tosiaan meni hieman "syksyisemmäksi" loppua kohden, ja joku 3 viimeistä biisiä olikin lähempänä omaa musamakuani. en ollut kuullut levyltä kuin ehkä yhden biisin aiemmin, joten ihan jees siltä osin [/quote:b797fe6e16]
Olisi vissiin ihan rohkeasti pitänyt ottaa hieman rohkeampia valintoja enemmänkin, vähän turhaa se "kesä" pyöri mielessä vaikka tiesinkin että vähän alternativempi musiikkimaku sulla on. Mikä biisi oli entuudestaan tuttu? Heräsikö kiinnostus tutustua mihinkään sen enempää?[/quote:b797fe6e16]
siellä lopussa oli joku komea aika ambient-biisi, olikohan kolmanneks viimenen. täytyy kyllä sanoa että ei tuo muuten ainakaan yhden kuuntelun perusteella ollut minun kuppini olutta, mut pitää kyllä kuunnella vielä uudestaan
tuttuja olivat laika & the cosmonautsin ja david sylvianin biisit
[quote:a670e31cce="mitten"]onhan kaikki nyt saanut miksinsä?
[/quote:a670e31cce]
EI
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
ehdotan bännejä sille joka on gintsun pettänyt.
ellei nyt kyse ole jostain kunnon syystä..
[quote:b99c0e14f3="ginipoika"][quote:b99c0e14f3="mitten"]onhan kaikki nyt saanut miksinsä?
[/quote:b99c0e14f3]
EI[/quote:b99c0e14f3]
no voi luoja. laitoin spämmiä tekijällesi. jossei vastaa jotain jokseenkin pian niin ilmoitan kaikille kuka se oli niin voitte alkaa JULKISEN DISSAUKSEN
"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho
JULKISEN DISSAUKSEN
perseily kuriin, foorumi tarvitsee lynkkausmielialaa!
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
[quote:f7a8ff052c="hezma"]
Biisilista oli siis tämmönen:
BB Lindström: Hero
Amorphous Androgynous: The World Is Full Of Plankton
ABC: 4 Ever 2 Gether
Far East Family Band: Tenkujin
The Jimmy Castor Bunch: Troglodyte (Cave Man)
Manfred Mann's Earth Band: Angels At My Gate
Clannad: I Make Merry (Dheanainn Sùgradh)
Shannon Grady: Stranger
Brand X: Disco Suicide
Jah Wobble's Invaders Of The Heart: When The Storm Comes
Osibisa: T.N.T.
Alice Cooper: I'm The Coolest
Art Of Noise: Roller 1
Mory Kanté: Bankiero
Howard Jones: Automaton
Godley & Creme: Punchbag
Nick Mason's Fictitious Sports: Hot River
Ryuichi Sakamoto: Shogunade
Sin é: Saoirse
Biisit oli mixattu yheksi pötköksi ja siksi luontevuuden nimissä joitakin biisejä vähän katkottu alusta ja/tai lopusta. Muutamassa välissä oli hieman linnun lauluja
Uploadasin tuonne: http://www.zshare.net/audio/63172312bfdb2a65/
(poistan muutaman päivän päästä)[/quote:f7a8ff052c]
Latasiko tai kuunteliko tuota kukaan? Poistan lähiaikoina...
Gintsu: tekijäsi ilmoitti syyn viivästymiseen et odottaa digitaaliseen muotoon kaverilta yhtä ELINTÄRKEETÄ biisiä miksiin. Varoitin et pitää kyl jo viimeistään huomenna (minusta) laittaa postiin et ois ees ens viikon alusta perillä, se biisi or not. Jossei siis maanantaihin mennessä oo perillä niin kerron kyl sulle keneltä voit henkilökohtaisesti mennä kysymään asiasta
Toki jos tää odottelu on sulle jee niin kerro, eiköhän "se" lue tätä ketjua
"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho
[quote:b093516546="mitten"]
Toki jos tää odottelu on sulle jee niin kerro, eiköhän "se" lue tätä ketjua [/quote:b093516546]
Joo, mikäs kiire tässä valmiissa maailmassa on.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
No juu, kaiken muuttokiireen keskellä olen ehtinyt miksin kuunnella pariin kertaan. Kesäinen setti tämäkin on tunnelmaltaan itämaisia saundeja, bollywoodia, folk-juttuja ja joku hinduversio Beach Boysista, länsimaisempaa jumitusta ja konerytmejä ja lopuksi kai Sinatra. Ihan tuntemattomia kappaleita minulle enkä esittäjiäkään ala kummemmin arvailla. Tykkäilen kyllä. varsinkin alkupuolisko on vahvasti . Biisilistaa lupailtiin tänne, jos pyydän pyydän, kiitos.
Levy oli pakattu moninkertaisesti, viimeisenä kirjekuoresta paljastui Sotkan kesäpatjamainos (jonka kävin muuten eilen hyödyntämässä, joten !) Pakkauksen perusteella olin jo allekirjoittamassa aiemman arvaukseni Psykokarkista lähettäjänä, mutta sisältö hämmensi käsitystä. Emmie tiiä, onko ketään edes jäljellä
"[K]yseessä on hyvä ja joutuisasti etenevä kertomus irlantilaissiirtolaisesta, joka pakenee kauas länteen ikävää paholaismenninkäistä."
[quote:a0b41a549d="Jaakob"]No juu, kaiken muuttokiireen keskellä olen ehtinyt miksin kuunnella pariin kertaan. Kesäinen setti tämäkin on tunnelmaltaan itämaisia saundeja, bollywoodia, folk-juttuja ja joku hinduversio Beach Boysista, länsimaisempaa jumitusta ja konerytmejä ja lopuksi kai Sinatra. Ihan tuntemattomia kappaleita minulle enkä esittäjiäkään ala kummemmin arvailla. Tykkäilen kyllä. varsinkin alkupuolisko on vahvasti . Biisilistaa lupailtiin tänne, jos pyydän pyydän, kiitos.
Levy oli pakattu moninkertaisesti, viimeisenä kirjekuoresta paljastui Sotkan kesäpatjamainos (jonka kävin muuten eilen hyödyntämässä, joten !) Pakkauksen perusteella olin jo allekirjoittamassa aiemman arvaukseni Psykokarkista lähettäjänä, mutta sisältö hämmensi käsitystä. Emmie tiiä, onko ketään edes jäljellä
[/quote:a0b41a549d]
minähän se olin, luulin että oli ihan liian ilmeisiä biisejä kun laitoin vain omia suosikkeja
tajusin toki jälkeenpäin että turhan ilmeistä lähettää helposti-kuoressa vaikka pyysin vaimoa kirjoittamaan osoitteen ettei käsiala paljasta
biisilista:
1. fetty - pariaman
2. panda bear - bros
3. dirty projectors - cannibal resource
4. umni nadra - senjah indah
5. omar souleyman - atabat (2)
6. boredoms - super going
7. captain jack - captain's dream
8. shy fx - simple 'tings
9. moby - thousand
10. flaming lips - my cosmic autumn rebellion
11. elly kasim - ayam den lapeh
12. animal collective - bees
13. john foxx & robin guthrie - mirrorball
14. frank sinatra - for a while
idea pohjautui aluksi joskus suunnittelemaani kesämixtapeen, josta lopulliseen päätyivät vain kappaleet 6 ja 12 kun päätinkin laittaa tän hetken suosikkejani, ennenkaikkea arvi kempin kappaleen sun kanssasi mamman sinisilmäpoika ja dirty projectorsin stillness is the move ja päätökseksi piti tulla tapsa rautavaaran kotimaani ompi suomi, mutta matlockasin että sullahan on jo se boksi. arvi kemppi ei vaan jostain käsittämättömästä syystä mahtunut mukaan ja dirty projectorsiltakin tuli vahingossa väärä biisi
mainitaan vielä että kappaleet 1, 4 ja 11 on levyltä folk and pop sounds of sumatra vol.2, vaikka oli tarkoitus laittaa ykkösosaltakin niin noi sublime frequencies -jutut on usein sellaisia kokonaisuuksia että niiltä on vaikea irrottaa biisejä mut noi tuntui toimivan luonnostaan. päätösraita sinatran parhaalta levyltä watertown kuten pääsiäismixissänikin, luulin jo liian ilmeiseksi. veikkaan että loppupeleissä carolinerin puute hämmensi
itse oon kyllä varsin tyytyväinen lopputulokseen vaikka suomiosasto harmittavasti jäi pois.
vaan neuvostoliitto, missä pelaa biisilistat?
Anteeksi Hannu
CD I
1. Dolly Parton - I will allways love you
2. Loudon Wainwright III - Swimming song
3. Woods - Military madness (Graham Nash)
4. Frank Zappa - It just might be a one-shot deal
5. Bob Dylan - In search of little sadie
6. Neil Young - Bad fog of loneliness
7. Will Oldham - Puff the magic dragon
8. Elvis Presley - Are you lonesome tonight (nauruversio)
9. Why? - Fall saddles
10. Asobi Seksu - Me & Mary
11. jj - From Africa to Malaga
12. Empire Of The Sun - Walking on a dream
13. The Veronicas - Untouched
14. Cassie - Is it you
15. Ameria - 1 thing
16. Wiley - Wearing my rolex
17. Shally Shapiro - I'll be by your side (ext)
18. Roger Sanchez - Another chance (ext)
19. Toto - I won't hold you back
CD II
1. Jope Ruonansuu - Kolme presidenttiä
2. Matti Heinänen - Tyttöni Kultarannan
3. Jaakko Teppo - Huuliharppukostaja
4. Maan hiljaiset - Suomen pitää olla Suomi
5. Irwin Goodman - Ostoskeskus ja krouvi
6. Vilperin perikunta - Tervetuloa länteen, Andrej
7. Veikko Lavi - Tanssi Anjushka
8. Kari Tapio - Sen Eki teki vaan
9. Reijo Taipale - Ihan kuin nuo toiset
10. Leo Luoto - Villi yö
11. The Streets - Kestääkö siivet?
12. Eero Raittinen - Uhkapeluri
13. Charlies - Ohutta yläpilveä
14. Cumulus - Marseillen poika
15. Laakso - Minä ja Jari
16. Tauski - Taas nuori oon (Forever Young)
17. Mikko Alatalo - Aamuyön kahvit
18. Popeda - Rokkikone
Ja bonusbiisi oli
19. Lionel Richie - All Night Long (pidempi versio tääkin)
Tämmöstä siis. Tajusin muuten että oman miksini takana oli varmaan Gintsu. Päivittäisessä soitossa edelleen
7. Veikko Lavi - Tanssi Anjushka
Ja nythän sitten samalla muistetaan Veikko Lavi -laulutapahtuma Haminassa 15.8.
Hamina on nasta mesta, mutte en tuu jos tuolla on Jukka Poika :x
[quote:794d7bdfbf="Neuvostoliitto"]CD II
Tajusin muuten että oman miksini takana oli varmaan Gintsu. Päivittäisessä soitossa edelleen [/quote:794d7bdfbf]
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Hamina on nasta mesta, mutte en tuu jos tuolla on Jukka Poika :x
Ei tietääkseni ole. Harri Saksalan pitäisi olla ja minun.
Ehkä se tulee huomenna. :pint:
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
[quote:f945c54eed="ginipoika"]:einay:
Ehkä se tulee huomenna. :pint:[/quote:f945c54eed]
Tänään postiin. Ei ehkä ehdi ennen viittä joten saapunee vasta maanantaina :pint:
Miksin viivästymisen aiheuttanut kiihkeä piisinmetsästys veti vesiperän joten piinaava odotuksesi on ollut käytännössä turhaa ja herkän taiteellisen kokonaisuuden painopistettä piti muuttaa oleellisesti. Petollisille no-good-ystävilleni tästä terveiset: :center:
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.