You are not logged in.
Parhuutta just nyt!
Jonkin sortin metsänpeikko vissiin, tekasi Microphonesina Pitchforkin mielestä vuoden 2001 parhaimman levyn (Glow. Pt.2) jonka jälkeen painui takas luolaansa. Alkuun esiintyi Microphones-nimellä, sittemmin teki jasonmolinat ja vaihtoi artistinimekseen ekalla nimellään viimeiseksi julkaisemansa levyn nimen (Mount Eerie). Myös omaan nimeen lisäsi väliin e:n. Semmosta analoogista lo-fi -meininkiä kaikki mun kuulemani tuotokset on; viimeisin projekti taitaa olla parin norskin kanssa väännetty lo-fi black metal -ep "Black Wooden Ceiling Opening", joka julkaistaan toukokuussa (torrenttina löytyy jo). Aivan huikeaa meininkiä kyl!
Elv(e)rum pyörittää omaa levylafkaa P. W. Elverum & Sun ja julkaisee pieniä eriä vinyyli/taidefotoversiona omista tuotoksistaan. Visuaalinen taiteilija on hän siis myös; Malmössa avataan 10.5 miehen oma taidenäyttely.
Mulla on hallussa tuo "Glow pt. 2", mikä on kyllä huikean hieno teos! Se julkaistaan nyt keväällä uudestaan triplavinyyliversiona.. Lisäksi tilauksessa on vinyyliversiot Mount Eerien "No Flashlight"ista sekä "Eleven Old Songs"ista (uusia versioita vanhoista veisuista pelkästään Casiotonella vedettynä..). Ämpäreinä löytyy toki jotai lisää.
Täs vielä myspaassia jos jotakuta sattuis kiinnostamaan..
En voi ku mitä lämpimimmin suositella!
Hienoa että teit tän topikin kun itse en oikein millään jaksanut.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
[quote:2b5d3e2e54="Futre"]Mulla on hallussa tuo "Glow pt. 2", mikä on kyllä huikean hieno teos! Se julkaistaan nyt keväällä uudestaan triplavinyyliversiona.. Lisäksi tilauksessa on vinyyliversiot Mount Eerien "No Flashlight"ista sekä "Eleven Old Songs"ista (uusia versioita vanhoista veisuista pelkästään Casiotonella vedettynä..). Ämpäreinä löytyy toki jotai lisää.
[/quote:2b5d3e2e54]
Kaveri kertoi vasta pistäneensä tuon triplavinyylin tilaukseen. Voisin itsekin kunhan nyt selviän näistä Primaverakuluista. Song Islands
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Mahtavaa, että toi debyytti julkaistaan uudelleen vinyylinä, pitääpä hankkia.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Mahtavaa, että toi debyytti julkaistaan uudelleen vinyylinä, pitääpä hankkia.
Halvallahan tuo ei lähde; Elverum & Sunilla se kustantaa $90 pk:ineen ($2 lisää niin kaupan päälle lähtee jättimäinen Glow-artsuposteri)..
Itse asiassa Glow Pt.2 ei ole lähellekään debyytti (vaikka mun alotuksesta niin vois päätellä ); AMG:n mukaan se on peräti viides kokopitkä julkaisu Microphones -monikkerilla. Wikin mukaan julkaisulista näyttää tältä (ekat taitaa olla julkaistu kassuina pelkästään):
THE MICROPHONES:
Studio albums:
- Microphone (1996)
- X-Ray Means Woman (1996)
- Wires and Cords (1997)
- Tests (1998)
- Don't Wake Me Up (1999)
- Window (2000)
- It Was Hot, We Stayed in the Water (2000)
- The Glow Pt. 2 (2001)
- Mount Eerie (2003)
- Live in Japan (2004)
EPs, singles and other releases:
- "Bass Drum Dream" 7" (1999)
- "Feedback (Life, Love, Loop)" 7" (1999)
- "Moon Moon" 7" (1999)
- "I Can't Believe You Actually Died" 7" (2001)
- "The Moon" 7" (2001)
- Blood LP (2001) (limited release, hand made album of miscellaneous recordings from The Glow Pt. 2)
- Little Bird Flies into a Big Black Cloud LP (2001) (limited release, hand made album of Elvrum accompanied by an organ)
- "Lanterns/Antlers" 7" (2002)
- Song Islands compilation of singles (2002)
- The Singing from Mount Eerie 10" (2003)
- The Drums from Mount Eerie 10" (2003)
- The Headwaters of Mount Eerie CD and book (2004) (limited release "explanation" of the themes and inspirations for Mount Eerie)
- "Don't Smoke / Get Off the Internet" 7" (2007)
Books and printed materials:
- "It Was Hot, We Stayed in the Water sheet music" (2000)
- "Little Bird Flies into a Big Black Cloud" (2001)
- "What Wonder?" (2002)
- "The Headwaters of Mount Eerie book" (2004)
- "Fancy People Adventures" photocopied 2005 cartoon-a-day desktop calendar (2005)
MOUNT EERIE:
Albums:
- "No Flashlight" Songs of the Fulfilled Night (2005 12" LP with CD)
- Mount Eerie pts. 6 & 7 (2007 132 pg. hardcover book with 10" picture disc)
Live albums, EPs, compilations and singles:
- Live in Copenhagen (2003 3 12" LPs)
- Seven New Songs of "Mount Eerie" (2004 CD-R/MP3 & OGG)
- Mount Eerie Dances with Wolves a.k.a. Two New Songs of "Mount Eerie" (2004/2005 12" LP)
- The Drums from "No Flashlight" by Mt. Eerie (2005 12" LP)
- "SINGERS" (2005 12" LP with CD)
- Eleven Old Songs of Mount Eerie (2005 12" LP with CD)
- Twenty Bees (2005 7", limited to twenty copies)
- I Whale (2006 7")
- Black Wooden Ceiling Opening (2008 10" LP with CD)
Oon tainnut paremmin kuulla vain tuota Mount Eerie -albumia, mutta siitä välittyi jo sellainen varma fiilis, että tästä tykkään.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Mount Eerie With Julie Doiron and Fred Squire: Lost Wisdom [P.W. Elverum & Sun; 2008]
Tollanen on näköjään ilmestynyt, kuulohavaintoja kellään?
Tollanen on näköjään ilmestynyt, kuulohavaintoja kellään?
Mukavaltahan tuo kuulosti. Tosin vähän yllätyksetön ja lyhyt levy.
[quote:6bb3f00d58="hrmunoita"]Tollanen on näköjään ilmestynyt, kuulohavaintoja kellään?[/quote:6bb3f00d58]
Mukavaltahan tuo kuulosti. Tosin vähän yllätyksetön ja lyhyt levy.
Oon nyt kuunnellut tän levyn noin viisi kertaa putkeen, ja oon ihan rakastunut. Levyn lyhyys ei häiritse yhtään, päin vastoin. Tekee mieli kuunnella levy heti uudelleen. Ja uudelleen ja uudelleen...
Primaverassa keväällä taisivat soittaa aika monta tämän levyn biisiä. Ja keikka oli muutenkin oikein peukpeuk. Näkisipä vielä joskus klubikeikalla, Julien kanssa tai ilman, ihan sama. Näköjään loppu vuodesta soittavat (vai oisko soolokeikkoja, en tiedä?) ainakin Ruotsissa ja Norjassa. Mutta missä pelaa Suomen keikka??
Niin ja tuon Lost Wisdom-levyn nimikkobiisi on ehkä tämän vuoden paras biisi tähän mennessä. :sydan::sydan:
Joo todella hyvältä vaikutti kertakuulemalta toi, sen jälkeen unohtunu kovalevylle, samoten latasin tollasen ku Dawn, joka on vissiin jotain vanhempia nauhoituksia ja julkaistu kirjan kanssa.
ELIKKÄS LAITETAAS KUUNNELLEN UUDESTAAN. Julie
Se on ihan järkyttävää. Se on kuvottavaa kusetusta. Se on helvetinmoista suhmurointia. Se on törkeää. Se on ihan karseaa katsoa.
joo nostetaanpa ylös. olin missannu Microphonesin kokonaan mut last.fm:n suositteluissa pyöriny jonkin aikaa ja pistin kuunteluun. puolisen levyä vasta menny mut varovainen
Glow Pt. 2:n omistan, mutta ei ole kyllä oikein lähtenyt. En tiedä oikein, mikä tässä tökkii. Epäilen, että laulajan ääni. :?
Noh, jatketaan harjoituksia jne,
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
joo nostetaanpa ylös. olin missannu Microphonesin kokonaan mut last.fm:n suositteluissa pyöriny jonkin aikaa ja pistin kuunteluun. puolisen levyä vasta menny mut varovainen
Mikä levyistä soi?
[quote:9f00384b0a="grasskirt"]
Mikä levyistä soi?[/quote:9f00384b0a]
The Glow Pt.2
[quote:78c42a241e="kri"][quote:78c42a241e="grasskirt"]
Mikä levyistä soi?[/quote:78c42a241e]
The Glow Pt.2[/quote:78c42a241e]
Siitä onkin varmaan helpoin aloittaa. Jos kiinnostut lisää, niin suosittelen seuraavaksi etsimään kuulolle Mount Eerien tai It was hot we stayed in the waterin. Tämä on kyllä hieno bändi. Minä tykkään
pistetään heti! aika instant-rakkautta tämä kyllä
Lost Wisdomista tykkäilen tosi paljon. Se on mukavan lyhyt ja tunnelmallinen albumi. Kai kuvaillessa pitäisi käyttää sanoja "folk" tai "eteerinen". Vahva tunnelma, tulee mieleen Oldhamin "Wai Notes". Makuuhuone-tunnelmointiahan se. Äänikuva on kivalla tavalla sumea.
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
Lost Wisdom on tosi kaunis levy. Näin parin kuuntelun perusteella.
Wind's Poem on taas jotain suht erilaista. Black Metal on se päällimmäinen vaikute, yhdellä kuuntelulla parasta sitten ainakin Mount Eerien :cool:
Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"
Hämmentävä eka kuuntelu, tai ainakin ekan biisin aikana ottaen huomioon Lost Wisdomin. Mutta hyvä näin, pieni vaihtelu siis. Between Two Mysteries näin ekalla kivoin.
Between Two Mysteries näin ekalla kivoin.
Täähän hyödyntää aika vahvasti sitä Twin Peaksin yhtä pääteemaa. Yhden kuuntelun perusteella vaikuttaa hyvältä. Vinyylii jostain kiitos.
vinyylit on jo tilailtu mutta kun toimituksessa näköjään kestää, niin oli pakko käydä luisterpaalista kuunteleen. kyllähän tää älyttömän hyvältä vaikuttaa, ehkä jotenkin hiotumman oloinen ku monet mount eerien julkaisut. aika jännää vaihtelua tässä, odotin enemmän sitä bläkmetallia mutta esimerkiksi ancient questionshan on aika lähellä soulia jne. nää suorat viittaukset muihin biiseihin toimii tällä jäbällä hyvin, lost wisdomilla ja dawnilla oli björkkiä ja nyt on twin peaksia.
selkeästi tän vuoden parhaimmistoa
siirrän tänne:
[quote:49e8d1f80c="psykokarkki"]kuuntelutopikista jäi tämä mieleen, mikä lienee mut oikeestaan aika tyylikäs:
[/quote:49e8d1f80c]
[quote:49e8d1f80c="ydinaukio"]tuo kansikuva vastaa vielä hienosti levyn tunnelmaa. mount eerie on siis toi bändi, ja täytyy sanoa että olen aika innostunut tällä hetkellä tuosta.[/quote:49e8d1f80c]
sama, vuoden kärkikastia selkeästi. ton vinyyliversion gatefold se vasta hieno onkin, harmi vaan ettei löytyny kuvaa tähän hätään.
Joo, hyvä levyhän toi on vaikka bändi ei koskaan ole suosikkeihini kuulunutkaan. Ounastelin silloin Black Wooden Ceiling Openingin aikaan että jotain tommosta, mutta että toi olikin hienosti tehty. On kiva juttu, että bläkkis alkaa näkymään muissakin genreissä kun artistit fuusioi ton genren ominaispiirteitä muunlaiseen musiikkiin. Että innovaatiot ei jää siihen "soitetaan heviä ja pistetään joku akustinen väliosa"-meininkiin.
juuri näin. tuollakin levyllä ihan noissa nössöduuribiiseissäkin on jotenkin sellainen kylmä ja syksyinen ja jotenkin norjalainen fiilis kerran vasta olen tuon kuunnellut, mutta pirun lupaavalta vaikuttaa. muut mount eerien levyt kuulematta
pitäis varmaan tutustua
[quote:e762b7a70b="kuddgalen"]Between Two Mysteries näin ekalla kivoin.[/quote:e762b7a70b]
Täähän hyödyntää aika vahvasti sitä Twin Peaksin yhtä pääteemaa. Yhden kuuntelun perusteella vaikuttaa hyvältä. Vinyylii jostain kiitos.
Vinyyli tilattu jo varmaan kuukausi sitten eikä ole vieläkään kuulunut.
Niitten parin kuuntelun perusteella mitä luisterpaalista ehdin kuunnella, kyseessä ehdottomasti yksi vuoden parhaista ellei jopa paras.
nyt soi taas tuo wind's poem. tämä on just sellasta meininkiä mitä oon aatellu ite äänitellä kun kukaan ei oo osannu vielä tehä. enää ei tarvii
parasta juuri nyt.
Kuuntelin vähän tätä eilen spotifysta. Ei oikein uponnut vielä. Paikoitellen kuulosti hyvältä.
en ole kolmekybänen emoboy
tuollakin levyllä ihan noissa nössöduuribiiseissäkin on jotenkin sellainen kylmä ja syksyinen ja jotenkin norjalainen fiilis
Tiesitkö muuten, että Phil vietti muutama vuosi sitten yhden talven Norjassa, jossakin mökissä yksin eristyksissä? Saattaa vaikuttaa tunnelmaan..
Mutta siis Wind's Poem. Viimein sain vinyylin omaksi ja tykkään! Aika erilainen kokonaisuus (jos vertaa esim. Lost Wisdomiin), mutta pysyy silti kasassa loppuun asti. Aluksi pelkäsin hieman kun puhuttiin niin paljon siitä, että seuraava levy tulee olemaan bläkkistä, mutta eihän sen vaikutus oikeastaan kuulu kuin muutamalla kappaleella. Ja Between Two Mysteries on niin tavattoman kaunis
Hyvältä soundaa joo. Ja onpas levyllä mittaa. Saa nähdä miten jaksaa toimia noin pitkänä.