You are not logged in.
Ajattelin tulla vihdoin kaapista ulos ja kertoa teille että maailmani oikeesti tärkein musiikintekijä on David Bazan. Rakastan Davidia kuin vain heteromies voi toista miestä rakastaa. David pukee säveliksi ja sanoiksi melkein kaiken sisimmästäni, joten minun ei tarvitse sitä enää itse tehdä. Oikeasti tällä kaverilla on sanottavaa; tekstinsä eivät varmasti kaikkia kosketa mutta allekirjoittaneelle Davidin tuotokset ovat imeytyneet vuosien aikana johonkin uskomattoman syvälle ehkäpä hyvinkin samankaltaisten taustojen (ankara uskonnollinen mustavalkoinen kasvuympäristö ja siitä vapautuminen -> hapuileva oman elämänkatsomuksen ja totuuden hahmottaminen ja elämän mielettömyyden ihmetteleminen) takia.
Davidin tekstit ovat siis varsinkin varhaisemmilla Pedro The Lionin albumeilla melko tunnustuksellisia, joskin aika ankarasti perinteisiä karismaattis-protestanttisia uskonkäsityksiä kyseenalaistavia pohdintoja. Myöhemmästä tuotannosta onkin sitten vaikeampi löytää kristillistä tematiikkaa (ainakaan positiivisessa mielessä); sen sijaan David käsittelee lauluissaan varsin raadollisella tavalla eri elämän osa-alueita, kuten vaikkapa pettämistä (CONTROL -albumin yksi teema; Bazan jopa rinnastaa seksuaalisen aktin jumalalliseen ylöstempaukseen!?) tai korruptoituneen poliitikon traagista kohtaloa (WINNERS NEVER QUIT -albumin teema).
Pedro The Lion on kaikesta päätellen tätä nykyä pysyvästi telakalla Davidin keskittyessä soolouralle (EP uudelleenjulkaistiin Barsukilla viime vuonna, täyspitkä tulossa joskus maaliskuussa) ja mahdollisesti Headphones-projektin jatko-osan valmisteluun.
Tämä on jo sen verran henkilökohtaista että harkitsin useaan kertaan tarvitseeko siitä muille kertoa, mutta oishan se kiva tietää josko joku muukin olisi Davidin balsamia päässyt sisimpäänsä vuodattamaan..?
David on tulossa soolokeikalle Ruåtsiin i Februari ja tonne ois tarkoitus lähteä. Osaako kukaan kertoa keikkamestasta (2:35:1 -klubi) mitään? Vinkkejä halvahkosta majapaikasta otetaan myös kiitollisna vastaan!
harkitsin useaan kertaan tarvitseeko siitä muille kertoa, mutta oishan se kiva tietää josko joku muukin olisi Davidin balsamia päässyt sisimpäänsä vuodattamaan..?
Emme näköjään ole -- mutta eikö tehnyt yhtään mieli helpottaa muiden gospelin löytämistä esim laittamalla helppoja musalinkkejä?
Vai onks tää semmonen tapaus, että jos ei ole valmiiksi kaveria jo löytänyt, ei sitä ansaitsekaan?
Joopas.
Luulen et aika moni löytää halutessaan intterwebistä näytteitä; myspace-sivut näyttää löytyvän niin Pedro The Lionilta, Headphonesilta kuin Bazanin sooloprojektiltakin. Torrenttia luulis löytyvän kanssa jne.
olinkin miettinyt, että kuka tuo sarjamurhaajan näköinen avatar-heppuli on.
kuulostaa aika paljon chris martinilta, noin lauluäänen puolesta.
Menetetty peli
[quote:284b48234f="Futre"]
Luulen et aika moni löytää halutessaan intterwebistä näytteitä; [/quote:284b48234f]
No joo, meil on sit vain melekosen erilaiset bändinesittelypolitiikat. Mä luulin et helpoiten houkuttelee jengin tsekkaamaan uusia esittäjiä, kun halutessaan laittaa näytelinkit valmiiksi. (Ja kaikkien kotisingerit ei tykkää torrent-hommista..)
Mut tattis ny linkeistä, pitänee tutustua ajan kanssa.
David Bazanin jo ikuiseen postponement-hautuumaahan unohtuneeksi luultu ensimmäinen kokopitkä "CURSE YOUR BRANCHES" julkaistaan Barsukin toimesta syyskuussa. Odotettavissa PTL:n soundia pehmeämpää menoa (useamman kappaleen liner noteissa on merkitty mm. pedal steel); lyriikkaosastolla Bazan jatkaa tutuilla poluillaan sivaltamalla terävästi yhteiskunnassa havaitsemiaan ja henkilökohtaisella tasolla kohtaamiaan epäkohtia ja ongelmia. Jos Bazan uransa alkuaikoina lauloikin uskostaan tätä nykyä virsissään veisataan pikemminkin sen puutteesta.
David Bazan | Curse Your Branches
1. Hard To Be
2. Bless This Mess
3. Please, Baby, Please
4. Curse Your Branches
5. Harmless Sparks
6. When We Fell
7. Lost My Shape
8. Bearing Witness
9. Heavy Breath
10. In Stitches
mitä
täällä
tapahtuu?
Spämmimäärän kasvatusprojekti meneillään?
Se eurolla ostamani Pedro the Lion -levy kuulosti muistaakseni ihan hyvältä, mutta niin vain on kadonnut hyllystön syövereihin. Täytyy yrittää kaivaa se joskus esiin.
PARASTA MAAILMASSA JUST NYT :itku::peuk::peuk:
Last edited by Kalossimies (27.09.2016 02:22)
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.