You are not logged in.
Mietin tässä vähän aikaa sitten, kenellä muusikolla on kaikkein upein lauluääni. Armottoman karsinnan jälkeen vaihtoehtoina olivat Scott Walker sekä Glen Campbell. Siinä missä Walkerin lauluääni on mahtavan dramaattinen, on Campbellin lauluääni taas pehmeä ja soljuva, miltei liiankin kaunis. Campbell luokitellaan kaiketi usein kantrimuusikoksi, mutta varsinkin alkuajan helmet kauniine (jousi)sovituksineen ovat minusta kyllä aika puhdasta poppia. Campbell julkaisi tämän vuoden keväällä Meet Glen Campbell -nimisen covereita sisältävän levyn, mutta valitettavasti en ole vielä ehtinyt (tai jaksanut) tutustua siihen.
Campbellin curriculum vitae kannatta tsekat vaikka wikipediasta, joten en jaksa siitä kirjoitella muuta kuin sen verran, että hänelle tarjottiin vakituista paikkaa Beach Boysista, koska Brian Wilson ei kyennyt enää olemaan mukana kiertueilla. Aivan huikeaa!
Joitakin suosikkejani:
Brian Wilsonin säveltämä Guess I'm Dumb: http://www.youtube.com/watch?v=k_Yj9oHikgY
By The Time I Get To Phoenix: http://www.youtube.com/watch?v=IlWjm0cPF5U
Wichita Lineman: http://www.youtube.com/watch?v=4qoymGCDYzU
Suurin suosikkini taitaa silti olla ihana You're Young And You'll Forget. Valitettavasti youtubesta ei kappaletta löydy (muuta kuin jonkun papparaisen versiona), mutta ehdottomasti kannattaa nähdä vaivaa ja etsiä kappale kuunneltavaksi.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
pitää tutustua kunhan ehdin. vähän niinq scott walker tää on vaan vältelly mua
Oon kyl tykänny monista biiseistä. Se Galvestonkin oli ihan mahtava sillä mixtapella.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Wichita Lineman on vuosikymmenensä hienoimpia balladeja.
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
jahas, kiitti vaan
mistäs löytäis parhaan kokoelman?
Tämä on minusta paras. Brittiamazonista irtoaa näköjään kymmenellä punnalla.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
thänks, tämmöinen olis kanssa, mut onkohan paljon eroa, hinnassa 9 euroa jos cdon:ista tilailee:
http://cdon.fi/musiikki/campbell_glen/best_of-176130
eli onko tuo capitol years sitten kuitenkin sen verran parempi että kannattaa suosiolla ostaa?
näköjään jimmy webb säveltäny noi kovimmat (tunnetuimmat) biisit (wichita lineman, phoenix, galveston...), oman otsikon paikka?
[quote:d14e251738="psykokarkki"]thänks, tämmöinen olis kanssa, mut onkohan paljon eroa, hinnassa 9 euroa jos cdon:ista tilailee:
http://cdon.fi/musiikki/campbell_glen/best_of-176130
eli onko tuo capitol years sitten kuitenkin sen verran parempi että kannattaa suosiolla ostaa?[/quote:d14e251738]
Jos mä oisin sä, niin ostaisin kyllä Capitol Years -kokoelman, vaikka onhan tuossa Best Of -kokkarissa tietysti kaikki tärkeimmät kappaleet myös mukana.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Ja vielä vähäsen propagandaa psykokarkille: Spotifysta löytyy Glenin lähes koko tuotanto.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
aivan järkyttävän hieno ääni miehellä. erinäisten kokoelmien lisäksi oon kuullu vaan vissiin viime vuonna julkastua, covereita sisältävää, meet glen campbell- levyä. en tiä miten ääni nykyään toimii ihan livenä, mut tolla levyllä ainakin tosi komeesti vielä!
ystävällisesti käyttäytynyt sika sekä lepäilevä pesukarhu
Glenille propsit!
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
ainoo et ainaki mulle nick caven by the time i get to phoenix -versio on niin ylivoimainen että vaikea päästä sisään tähän vanhempaan tulkintaan
mut eiköhän toi kokoelma mee hankintaan
[quote:dd1ea5b6ef="ginipoika"]Tämä on minusta paras. Brittiamazonista irtoaa näköjään kymmenellä punnalla.
[/quote:dd1ea5b6ef]
hankittu ja kerran kuunneltu, varsinkin ykköslevy täyttä asiaa
jatketaas harjoituksia
[quote:4fae071fd2="psykokarkki"][quote:4fae071fd2="ginipoika"]Tämä on minusta paras. Brittiamazonista irtoaa näköjään kymmenellä punnalla.
[/quote:4fae071fd2]
hankittu ja kerran kuunneltu, varsinkin ykköslevy täyttä asiaa
jatketaas harjoituksia [/quote:4fae071fd2]
Hieno homma! Ykköslevyn tykitykselle toki iso
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Olen rakastunut.
Ensin kuulin Sarah Cracknellin Spotify "mixtapella" Bobbie Gentryn ja Glen Campbellin laulelemassa Mornin' Gloryyyy. Sitten kuuntelin sen niitten levyn. Sitten kuuntelin lisää Glen Campbelliä. Sitten mä rakastuin.
Wichita Lineman on vuosikymmenensä hienoimpia balladeja.
Parasta ikinä-looshissa tämä
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
Spämmätäänpä muutama mestarin taidonnäyte
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
ylös!
tuo yllämainittu kokoelma ollut taas tehosoitossa, pitäisköhän hankkia muutakin matskua, suosituksia?
Levyistä parhaimmat ovat mielestäni By the Time I Get to Phoenix, Galveston ja The Last Time I Saw Her. Parin vuoden takainen Meet Glen Campbell -coverlevy on epätasainen, mutta on silläkin toki hetkensä.
Ja Spotifysta löytyy edelleen käytännössä miehen koko tuotanto.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Jakob Dylan and members of Guided By Voices and The Replacements have written songs for the final album from country legend Glen Campbell.
The 'Wichita Lineman' star is bowing out of the music industry after a six-decade career, but not before releasing one final album, 'Ghost On The Canvas'. The album is released on August 31.
Songs for the record have been written by Bob Dylan's son Jacob, alongside Robert Pollard from Guided By Voices and Paul Westerberg from The Replacements. Also turning up as guest musicians are Billy Corgan, The Dandy Warhols, Chris Isaak, Rick Nielsen, Brian Setzer and Dick Dale.
As well as his extensive solo career, Campbell was part of the session guitar team the Wrecking Crew, who were the ensemble of choice for Phil Spector. He also played on albums by Frank Sinatra, The Monkees and Dean Martin, as well as guesting on The Beach Boys' seminal 'Pet Sounds'.
In his own right, he has sold 45 million albums and enjoyed 81 top ten hits, hosted a TV show with a global audience of 50 million, has been inducted into the Country Music Hall Of Fame and also donated a song to the original True Grit.
The tracklisting for 'Ghost On The Canvas' is:
'A Better Place'
'Ghost On The Canvas'
'The Billstown Crossroads'
'A Thousand Lifetimes'
'It's Your Amazing Grace'
'Second Street North'
'In My Arms'
'May 21st 1969'
'Nothing But The Whole Wide World'
'Wild And Waste'
'Hold On Hope'
'Valley Of The Sun'
'Any Trouble'
'Strong'
'The Rest Is Silence'
'Theres No Me Without You'
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Glen pitää vähän hauskaa kavereitten kanssa.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Tässä topikin avausviestissä hehkuttamani You're Young And You'll Forget.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
nuorgamin arvio viimeiseksi jäävästä levystä: Glen Campbell Ghost on the Canvas
Hemmetin hyvä levy toi. Glen on ollut viimeisin suuri uusi löytö.
yläs, tää on ihan törkeen hyvä biisi
terrific guitar break
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,