You are not logged in.
Yksittäisiä pelaajia ei paljon jaksa analysoida, parempia kun ei ole. Ainoastaan ehkä juuri tuo Moisander Kallion paikalle.
Näin se vaan on perkele. Taso ei millään riitä, eikä ole koskaan riittänyt parempaan missään karsinnoissa, vaikka toiveet oli tänäänkin korkealla ja yksittäisissä matseissa voi aina käydä miten vain. Tää oli paljolti yhden sukupolven viimeinen taisto, seuraavaa kehiin. Eipähän jäänyt ainakaan jossiteltavaa tällä kertaa.
Se on ihan järkyttävää. Se on kuvottavaa kusetusta. Se on helvetinmoista suhmurointia. Se on törkeää. Se on ihan karseaa katsoa.
[quote:8d1757da50="teekki"]
+1
Tasoero on vielä aika karu näihin huippujoukkueisiin. Kyllä se kisoihin pääseminen edellyttäisi helpompaa lohkoa, ei näistä Saksa-Venäjä -kombinaatioista ihan hetkessä mennä lopputurnaukseen.
Yksittäisiä pelaajia ei paljon jaksa analysoida, parempia kun ei ole. Ainoastaan ehkä juuri tuo Moisander Kallion paikalle.[/quote:8d1757da50]
Tästä mä oon samaa mieltä, en mä niinkään Petsarin jutusta, että homma ois jotenkin muuttumatonta. Toki tällä hetkellä kaula kasvaa sitä mukaa kun kiinni saaadaan, mutta ei se ainakaan pelkästään karkaa koko ajan.
Venäjä prässäsi ja hyökkäsi nopeasti, Suomi ei. Toki Venäjän matsku myös tähän riitti, Suomen ei - siis Venäjää vastaan.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Hyvät sutinat ollu näköjään ennen peliä.
Järjetöntä kyl miten poliisi on antanut venäläisten tolla tavalla marssia omia marssejaan joihin ei mitään lupia ollut kun samaan aikaan lauma suomalaisia kuitenkin luvallisesti marssii Narinkkatorilta kohti Stadikkaa.
Jännitys purkautu mielettömään huuteluun, riehumiseen ja tyhjään uhkailuun. Small man, big mouth. En mene enää karsintamatseihin nyt enkä tulevaisuudessa, sillä käyttäydyn kuin raivotautinen lapsi.
Kertokaa nyt ihmeessä lisää
Varikset komentavat
[quote:49020e3c63="shanks"]
Järjetöntä kyl miten poliisi on antanut venäläisten tolla tavalla marssia omia marssejaan joihin ei mitään lupia ollut kun samaan aikaan lauma suomalaisia kuitenkin luvallisesti marssii Narinkkatorilta kohti Stadikkaa.[/quote:49020e3c63]
Niinpä, venäläisten marssi oli hyvin tiedossa. Perkeleen jouhamiesten ois pitänyt olla Kiasman kulmalla vastassa kun sitä on jo kerran harjoiteltu. Poliisijohdossa oltiin joko naiiveja tai paskat housussa, eikä kumpikaan ole kunniakas vaihtoehto. Joku juntti saa vielä hyvän syyn jauhaa uussuomettumisesta.
- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.
[quote:bb26d370fa="Jean-Babtiste"]Jännitys purkautu mielettömään huuteluun, riehumiseen ja tyhjään uhkailuun. Small man, big mouth. En mene enää karsintamatseihin nyt enkä tulevaisuudessa, sillä käyttäydyn kuin raivotautinen lapsi.
Kertokaa nyt ihmeessä lisää [/quote:bb26d370fa]
Mä olin ite vaimon kanssa, joka ymmärsi. Ei muita tuttuja. Onneksi.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Nyt on helppo sanoa, että Suomen tie katkesi näissä karsinnoissa aika pitkälti lohkoarvontaan. Saksa ja Venäjä olivat juuri niin kovia kuin pelättiin. Tärkeintä onkin nyt varmistaa lohkon kolmossija EM-kisojen karsintalohkojen arvontoja ajatellen.
Silti täytyy Baxteriä myös kritisoida. Rohkeasti vaan pelattiin kankealla ja kolholla puolustuslinjalla miltei muurismaista EOM-jalkapalloa maailman parhaan vastaiskujoukkueen nopeita ja älykkäitä hyökkääjiä vastaan.
Jos positiivisia juttuja lähtee hakemaan, niin Moisander näytti, miksi hän pelaa Eredivisien mestarin avauskokoonpanossa. Toki täytyy myöntää, että peli oli tuolloin jo aika pitkälti ratkennut. Roman Eremenko ei ehkä ihan parhaimmillaan ollut, mutta hänestä on selvästi kasvamassa kovan luokan keskikentän keisari.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Toi jengi pitäis rakentaa aivan puhtaalta pöydältä "junnuilla" ja heivata väsyneet papat hiuksista vittuun Hyypiää, Tihistä ja Jääskeläistä lukuunottamatta. Ja mieluiten jo näiden karsintojen seuraavaan matsiin koska tää on nyt jo kyllä niin vitun nähty ja saisivat ainakin uusille lupaaville (vrt. kankeat +32v höntsääjät) pelaajille kokemusta näistä matseista jo ennen seuraavia EM-karsintoja.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
paskasti meni oma yritys. kaupunkiin päästyäni olin myöhässä ja oli alkanut satamaan. etsin teksasilaisia enkä löytänyt, palasin kotiin ja suomi oli kolmen maalin tappioasemassa. worst of both worlds
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Sefki/Miklu-Puki/Sadik
Sjölund-Roman-Tainio/Väykkä-Tintti
Moisander-Hyypiä/Tihinen/-Pasanen-Lampi
Varikset komentavat
Nii ja Alexei jr. vielä tonne hyökkäykseen/vasemmalle laidalle.
Varikset komentavat
[quote:f5aaee507f="kaakku"]
Moisander-Hyypiä-Pasanen-Lampi
[/quote:f5aaee507f]
Vanhoista pelaajista Tihinen on ulostuslistallani ensimmäisenä liipaisimella, joten puolustuslinjan järjestäisin yllä olevalla tavalla.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Jotain tällaista vois kokeilla
-----------Pukki-----Sheriffi------------
-------------------------------------------
Sjölund---------Losa--------------------
---------------------------Väykkä/Ojala
-------------Roman----------------------
Moisander/Mattila-----------Lampi/Aho
----------Hyypiä------Pasanen----------
------------------Jässi--------------------
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Ei ollenkaan paha. Vaihdosta sisään Sparv, Perpa tai joku muu onnistuja junnuista.
bzort glorf bööth
Meitsi päävalmentajaks
-------------------Sefki-------------
-------Puki--------------------------
--------------------------------------
Losa---------Väykkä--------Tintti--
--------------Roman----------------
Moisander-Hyypiä-Pasanen-Lampi
Varikset komentavat
Ei ollenkaan paha.
Vaihdosta sisään Sparv, Perpa tai joku muu onnistuja junnuista.
Juurikin näin. Mako Heikkisen vois pitää vaikka vaihdossa varalla ihan vaan sen takia, että sai tänääninakin 10 syöttöä omille. Muuutama niistä oli jopa yli 5 metrin syöttöjä. Litti pukukoppipelaajaksi ja sen jälkeen katsomoon viltin alle.
[quote:2a8e2d15a2="kaakku"]Meitsi päävalmentajaks
-------------------Sefki-------------
-------Puki--------------------------
--------------------------------------
Losa---------Väykkä--------Tintti--
--------------Roman----------------
Moisander-Hyypiä-Pasanen-Lampi[/quote:2a8e2d15a2]
Vois olla aika ässä veto lähtä pelaamaan ilman veskaria.
bzort glorf bööth
Itsestäänselvyyksiä, sama se mikä hylje siellä maalilla makailee, mun jengi pelaa total voetballia!:piano:
Varikset komentavat
Walesia vastaan vois myös kokeilla höntsätä ihan uudella pelikirjalla vaik:
------------------Sheriffi------------------
--------Losa-----------------Pukki------
------------------------------------------
------------Roman------Väykkä/Perpa-
------------------Tainio/Sparv-----------
Moisander-------------------------------
-------------------------------Lampi-----
-------------Hyypiä-------Pasanen------
------------------Jässi-------------------
Terveisiä Luzhnikilta
RASIA! RASIA! RASIA!
ROSENBORG! ROSENBORG! ROSENBORG!
Älä päästä painiks sitä
oli kyllä käsittämätöntä ajattelemattomuutta että ennen ottelua puhuttiin vaan "muutamista" venäläisistä jotka ovat itsenäisesti ostaneet liput otteluun. Niitä oli yli kymmenentuhatta eikä kyllä ollut mitenkään mukavaa seurattavaa kun meidänkin katsomossa syntyi vieressä nyrkkitappelu. Helvetillistä provoilua molemmin puolin koko ottelu, vielä kun tiedetään kansojemme historia.. Ei näin, ei todellakaan näin. Sinänsä venäläisten määrä ei haitannut vaan se, että ne olivat hajallaan suomalaisten keskellä, miksei järjestetty erikseen kunnollista "away" ja "home and neutral" -jaottelua.
Toki hankalaa ja vaivalloista, mutta ei tuolla lailla enää.
"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"
Fiilis oli itselläni aika apaattinen jo Stadikalle mennessä, eikä siitä muuttunut, koska Suomen peli ei tarjonnut mitään ilonaiheita. Venäjä oli kyllä hyvä.
Pänni suomalaisten hakkaa päälle ja sisu & sauna huudot. Otti kyttyrää venäläisten kietoutuminen lippuihinsa ja ördäys nenän edessä.. Junttius yhdistäköön kaikkia kansoja!
Bööh, nyt sitten huutamaan niitä dallavellejä ja muita kentälle.. Vähän surullinen toi Suomen pelaajatilanne kyllä on, mutta näillä mennään..
Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.
No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.
^Venäisiä, jotka ovat ostaneet Suomessa liput eli siis öö suomenvenäläisiä oli varmaan vaikea sijoittaa omaan sextioon.. Tai siis lippupalvelun olisi pitänyt myydä erityisiä lippuja heille :?
Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.
No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.
Joo o. Tällaista paskaa tällä kertaa, ei jäänyt jossiteltavaa. Olis jo Moskovassa pitäny hodarimaisesti lähteä hakemaan nil-niliä, eikä avata peliä Venäjän tasoista/tyylistä vastustajaa vastaan. Eilen oli sitten "pakko" lähteä hakemaan sitä kotivoittoa puolustuksen kustannuksella. Eniten kyllä eilen kiinnittyi huomio venäläisten selkeästi parempaan henkilökohtaiseen taitotasoon.
Koska nämä ovat varmasti Hyypiän viimeiset karsinnat (Tihisestä ei tietoa), niin toppareiksi kylmästi Moisander ja Pasanen. Mutta kukas helvetti sinne laidoille sitten jää...?
"A repo man's always intense"
Koko toinen puoliaika meidän katsomossa nenän edessä kymmenen poliisia ja saman verran järkkäreitä, jotka saattoivat muutamia venäläisiä ulos katsomosta. Aikamoinen ruutitynnyri oli kyllä siinä SMJK:n viereisessä sektiossa. RASIJA-huudoille ja Suur-Venäjä -ilmapiirille.
EN tiiä tosiaan mikä on käytäntö näissä maaotteluissa mutta kylhän esim. Englannissa on kiellettyä mennä edes katsomoon jonkun jengin vermeet päällä eli vieraskannattajat eivät saa olla kuin omassa katsomonosassaan ja musta ois ollu ihan ok, että jossain ois mainittu, että tulet Suomen kuteissa jos tulet ja Venäjän kuteissa et pääse sisään. Melkeinhän tuol tuntui olevan venäläisiä enemmän ja matsin edetessä pitivät tietysti ääntäkin sit kahta kauheemmin.
Joo, tuollaista itsekin meinasin. Venäjä-kuteet ympärillä olivat hyvin provosoivia ja varmasti olisi hillinnyt kannattajiakin jos heidät olisi riisuttu noista venäjä-kuteista.
"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"
Onhan Hyypiä ennenkin näitä puinut, mutta taas oli Iltalehdessä:
Katkera 0-3-kotitappio Venäjälle ajoi Sami Hyypiän miettimään maajoukkueuran jättämistä kesken MM-karsintojen.
- Tuskin mulla seuraaviin karsintoihin on asiaa. Kun mahdollisuudet ovat menneet, pitäisi ajaa nuorempia sisään, Hyypiä kertoi.
KOSOVO!
SRBIJA!
KOSOVO!
SRBIJA!
KOSOVO!
SRBIJA!
davaidavaidavaidavaidavaidavaidavai
Emmänytiiä, kaks maalia ns. hyvällä tsägällä pois otettavista virheistä ja vika sit helpolla sisään kun oli pakko prässätä lopussa. Sama homma ku Moskovassakin. Monta vetoa Venäjällä oli maalia kohti? 4? Paitsiolinja oli kovilla enkä nähny et oliko toi eka ja vika maali vaan täydellisesti ajoitettuja syöttöjä vai oliko siellä joku metrin-pari väärin sijoittuneena.
Ei toi ny sinällään katastrofipeli ollut mutta selvää venymistä ja tuuria tasurikin olisi vaatinut. Venäjä ei periaatteessa saanut hirveesti semmosia selviä tekopaikkoja noiden maalien lisäksi kuin sen yhden jossa Jässi sekoili vastaantulossa ja maali jäi tyhjäks. Kolme neljästä on aika kova prosentti. Toki peli meni seisoskeluksi tunnin jälkeen ettei nuo nyt hirveän kuvaavia statseja ole. Ja Suomen vastaava statsihan ois 0/1 et se siitä.
Heikkinen oli hyvä, Roman on nyt tällä tasolla yhtä luotettava kuin Kiovan UEFA-cup -illoissa. Tintti jaksoi hyvin juosta Zhirkovissa kiinni ja sai pari laukausta. Siinäpä se.
Ihan hyvä pikkumaan runko tää mun mielestä edelleen on. Hyypiä-Tihinen on jotenkin yhteensopimaton samalla tapaa kuin Gerrard-Lampard mutta jomman kumman jatko ois ihan hyvä asia seuraaviin karsintoihin, esim. Pasanen-Tihinen-Moisander -rotaatio kahden topparin paikalle kelpaa mulle kyllä. Lampi on osoittanut ihan siedettävää kykyä oikeana pakkina ja Moisku näytti aika valmiilta vasemmalla laidalla sen ajan mitä siellä ehti kirmata. Keskikenttämiehiä riittää kans. Heikkinen on vasta kolmekymppinen ja kelpaa mulle hyvin ankkuripaikalle jatkossakin. Roman on semmonen klassinen pelin moottori ja sen veli voi sit väläytellä flairiaan pikkumaita vastaan. Väyrynen on aina pelannu hyvin maajoukkueessa mutta pakko noiden loukkaantumisten on jossain vaiheessa alkaa torpata peliuraa vakavammin. Tainio on riittävän hyvä varamies monelle paikalle.
Tohon se edes jonkinmoisia näyttöjä maajoukkuetasolla antaneiden pelaajien määrä sitten vähän uhkaa jäädä. Mitä ylemmäs menee, sitä harvemmaksi käy. Ja läpi käydyistäkin Moisanderilla + Lammella on vielä vähäsen tekemistä ennen kuin niitä voi ihan puhtaalla mielellä ruveta permanenttiin istuttamaan. Tintti tekee hyvin maaleja mutta tuntuu toimivan vain hyvin rajatussa roolissa. Shefki ja Miklu on melkoisia mustia aukkoja hyökkääjäpaikalla. Jälkimmäinen ihan poissa tolaltaan ja ensinmainittu synnynnäisten ominaisuuksiensa vuoksi. Litmanen pisteli Walesin solmuun mutta oli nyt huono jo Liechtensteinia vastaan. Ehkä tässä vielä nähdään loppuvuoden aikana Kunkun viimeinen tour de force.
Laitureita ei tietty oo ollenkaan. Porokaralta muistan hyviä tv-pelejä parin vuoden takaa mut enpä oo Örebrota jaksanu oikeen seurata.
Jääskeläisen jatko tais kanssa olla jostain syystä katkolla? Iso puutos periaatteessa mutta enpä ny muista Jussin hirveesti mitään otteluitakaan ikinä maajoukkueessa ratkoneen samalla tapaa kuin edeltäjänsä. Hyvä perussuorittaja, futiksen Chris Osgood. Tasonpudotus seuraaviin silti aika iso.
Eli turha nyt koko runkoa ruveta minkään Sparvien ja Pukkien takia lähteä hajottamaan. Muutama epäonnistuja (Miklu) ja vaihtopenkinkuluttaja (Kallio) pois ja uutta miestä tilalle. Ei tuolla nyt kuitenkaan sellaisia tekijämiehiä pelaa pitkin Eurooppaa joiden voisi vääryydellä väittää jääneen ringin ulkopuolelle. Moisander nyt menneellä kaudella ainoa selkeä poikkeus.
Pitäis kai kattoa tarkemmin mitä Puola oikein tekee kun ei noi Zewlakowit ja Smolarekit nyt niin paljoa Suomen avausmiehiä parempia ole mutta jälki on silti aika häkellyttävää. Vai onko kymmenkertaisesta asukasmäärästä vain helpompi löytää todellisia talentteja?
Älä päästä painiks sitä
SMJK:n suunnallakin on herätty ja ainakin osa porukasta siirtyy omaksi sektiokseen huutelemaan rivouksista aina uskomattomiin törkeyksiin. Kaiken sortin vittuilu ja haistattelu sopii paljon paremmin jalkapalloon kuin "tämä voi olla koko elämämme..."