You are not logged in.
[quote:6c21758c7e="ex-kolja"]
Emmä o ikinä ollut mikään erityinen kuuskytlukudiggari...[/quote:6c21758c7e]
Täh, yllätys numero kaksi. Voisi muuten kehitellä vaikka pollin aiheesta kun sitä on tässä pyöritelty..
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
[quote:4ab74cd530="Laatu"][quote:4ab74cd530="ex-kolja"]
Emmä o ikinä ollut mikään erityinen kuuskytlukudiggari...[/quote:4ab74cd530]
Täh, yllätys numero kaksi. Voisi muuten kehitellä vaikka pollin aiheesta kun sitä on tässä pyöritelty..[/quote:4ab74cd530]
Hä, miten niin yllätys?! Minulle kuuskytluku on enemmän biisivuosikymmen, emmä sieltä kauheesti itselleni isoja levyjä löydä, ja jos löydänkin, niin ne on jo mainittujen artistien tuotoksia tai nupuillaan olevan jazz-innostukseni hedelmiä. Pitäydyin kuitenkin äänestämässä uusimpia suosikkeja...
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
Painotin myös levyjä, jotka omistan/joiden kanssa olen elänyt. Esimerkiksi Marvin Gayen What's Goin' Onin olen kuullut kymmenisen kertaa, ja pidän sitä esim. Curtis-levyä suurempana mestariteoksena, mutta en ole elänyt sen kanssa, joten en uskaltanut tunkea sitä tuonne. Curtis on kuunneltu niin monta kertaa vuosien saatossa, ettei sitä voi arvottaa samalla tavalla kuin jotain puolituttua levyä, jonka vierestä on joskus humalaisen hulinan jälkeen herännyt.
Tuon suhteen on pari poikkeusta, joista yksi on hyvinkin iso, mutta ei siitä sen enempää.
Lisäsin pollin aiheesta. Oma valinta oli aika helppo, mikä tuli myös huomattua listaa tehdessä... 60-luvulle oli eniten tunkua huippulevyistä. On se vaan pop-musiikin tärkein ja paras aikakausi. Sen jälkeen on ysäri hyvänä kakkosena. Nykyaika saa myös varauksettoman tukeni.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Hedelmällisyydestä en tiedä, mutta kasarilistalle oli eniten tunkua.
Jos harrastaisin editointia, sujauttaisin ainakin nolohkosti unohtuneet Piper at the Gates of Dawnin ja Spiderlandin mukaan omiin karsinoihinsa, mutta tehty mikä tehty.
This must be what jail / I will scratch
Minulla oli eniten tunkua 1960-luvulle, kaikesta huolimatta, mutta se johtui siitä että yritin tunkea sinne kaikki Dylanit, Walkerit, Hazlewoodit, Coltranet, Van Zandtit, jne.
En ole kovin iso psykedelian ystävä, jo se vaatii veronsa kuuskytluvulta.
1960-69
1. The Beach Boys - Pet Sounds (66)
2. The Beatles - Rubber Soul (65)
3. Scott Walker - Scott 4 (69)
4. Townes Van Zandt - Our Mother the Mountain (67)
5. Love - Forever Changes (67)
6. Bob Dylan - Blonde on Blonde (66)
7. Leonard Cohen - Songs of Leonard Cohen (68)
8. The Velvet Underground - s/t (69)
9. Fairport Convention - Liege & Lief (69)
10. Flying Burrito Brothers - The Gilded Palace of Sin (69)
1970-79
1. Richard & Linda Thompson - I Want to See the Bright Lights Tonight (74)
2. Bob Dylan - Blood on the Tracks (74)
3. Neil Young - On The Beach (74)
4. The Beach Boys - Sunflower (70)
5. Vashti Bunyan - Just Another Diamond Day (70)
6. Tuomari Nurmio ja Köyhien ystävät - Kohdusta hautaan (79)
7. Tom Waits - Small Change (76)
8. The Modern Lovers - The Modern Lovers (76)
9. Talking Heads - More Songs About Buildings and Food (78)
10. NRBQ - Scraps (72)
1980-89
1. The Soft Boys - Underwater Moonlight (80)
2. Elvis Costello - Imperial Bedroom (82)
3. XTC - Black Sea (80)
4. R.E.M. - Reckoning (84)
5. Galaxie 500 - On Fire (89)
6. Bruce Springsteen - Nebraska (82)
7. Dream Syndicate - The Days of Wine & Roses (82)
8. Opal - Early Recordings (89)
9. Feelies - Crazy Rhythm (80)
10. American Music Club - United Kingdom (89)
1990-99
1. Red House Painters - Down Colorful Hill (92)
2. Bonnie "Prince" Billy - I See a Darkness (99)
3. Jayhawks - Tomorrow the Green Grass (95)
4. Pixies - Bossanova (90)
5. Gillian Welch - Revival (96)
6. Tindersticks - Curtains (97)
7. Yo La Tengo - I Can Hear The Heart Beating As One (97)
8. Talk Talk - Laughing Stock (91)
9. Lambchop - How I Quit Smoking (95)
10. Smog - Red Apple Falls (97)
2000-
1. Low - Things We Lost in the Fire (01)
2. Yo La Tengo - And Then Nothing Turned Itself Inside-Out (00)
3. M Ward - Transfiguration of Vincent (03)
4. The Decemberists - Castaways & Cutouts (02)
5. Neko Case - Blacklisted (02)
6. Piano Magic - Disaffected (05)
7. Joanna Newsom - Milk-Eyed Mender (04)
8. Giant Sand - Chore of Enchantment (00)
9. Antony & The Johnsons - Antony & The Johnsons (00)
10. Vic Chesnutt - Ghetto Bells (05)
Ei kummempia selityksiä. Yritin välttää useampaa levyä/artisti, mutta parissa kohdassa ei voinut pudottaa pois toista. Kävi myöskin niin hassusti, että listalle päätyi levyjä jotka ovat heikompia kuin bändin joku muu, ei listalla oleva levy. 2000 listalla on ainakin 2 bändiä joiden paras albumi ei mahtunut 80/90-listalle.
ex-koljan ja rhinestone cowboyn listoille peukkua, siinä mielessä että noilta listoilta voisi vaikka kaivaa jotain tutustuttavaa (pl. Waitsit jne. tietty).
En oikeasti tiedä mikä on hedelmällisin vuosikymmen, mutta aika vaikea 90-lukua on syrjäyttää kun melkeni puolet levyhyllyn sisällöstä on siltä vuosikymmeneltä. Ja toisaalta, ne rakkaimmat levyt ovat kuitenkin 90-luvulta, joten valinta oli loppujen lopuksi selvä. Sisäisellä listallani 80-luku on kyllä ollut pienessä nosteessa jo pitemmän aikaa. Toivottavasti vielä joskus 60- ja 70-lukukin...
En mä tiedä koskaan minä vuonna mikäkin levy on tehty.
Voisin kyllä pistää johonkin ketjuun ton top 100-listan, kunhan saan sen valmiiksi.
voitte taas kuittailla mun "uskottavuudella", mut ei taas aavistustakaan mikä tää on:
[quote:fee265cda2]Townes Van Zandt - Our Mother the Mountain[/quote:fee265cda2]
varmaan jotai hippikantrii kuitenkin... ihassama. spåm.
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Vielä vähän aikaa sitten ääneni olisi epäilemättä mennyt 90-luvulle, mutta koska viime aikoina olen ostanut ehkä eniten 80-luvulla tehtyjä levyjä ja muutenkin silloin kylvettiin lähimpänä sydäntäni olevien musiikinlajien siemenet, sille ääneni menköön.
Listaa saatte varmaan odotella jonkin aikaa...
ex-koljan ja rhinestone cowboyn listoille peukkua
Samaa. Yllättävän paljon samoja artisteja/levyjä listoilla.
[quote:d42219911c="psychocandy"]voitte taas kuittailla mun "uskottavuudella", mut ei taas aavistustakaan mikä tää on:
[quote:d42219911c]Townes Van Zandt - Our Mother the Mountain[/quote:d42219911c]
varmaan jotai hippikantrii kuitenkin... ihassama. spåm.[/quote:d42219911c]
Ei missään nimessä hippikantria. Enemmänkin vähän kuin kantrin versio Leonard Cohenista: Bob Dylaninsa kuunnellut, ja hyvinkin surumielisiä lauluja lauleskellut mestari.
Minulla oli eniten tunkua 70- ja 90-luvuille.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
mukavaa että on muitakin kasarifaneja -spåm.
järjestys:
1. 80-luku
2. 60-luku
lopuista ei niin väliä...
EDIT: viittaan siis tuohon äänestystulokseen jossa tällä hetkellä 80- ja 90-luvut johtaa.
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
1980
1. The Stone Roses The Stone Roses
2. Metallica Master of Puppets
3. AC/DC Back in Black
4. Pixies Doolittle
5. Queensrÿche Operation Mindcrime
6. Paul Simon Graceland
7. Talk Talk Spirit of Eden
8. Guns N' Roses - Appetite for Destruction
9. Joy Division Closer
10. Talking Heads Remain in Light
1990
1. Boards of Canada Music Has the Right to Children
2. Absoluuttinen Nollapiste Suljettu
3. Mercury Rev Deserters Songs
4. Radiohead OK Computer
5. Lambchop What Another Man Spills
6. Mogwai Young Team
7. Depeche Mode Violator
8. Anathema Judgement
9. Sigur Rós - Ágætis Byrjun
10. Tindersticks - Curtains/Sparklehorse - Vivadixiesubmarinetransmissionplot (menisi arvontaan)
2000
1. Godspeed You Black Emperor! Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven
2. Explosions in the Sky The Earth Is Not a Cold Dead Place
3. Sufjan Stevens Illinois
4. Doves Lost Souls
5. Primal Scream Xtrmntr
6. Iron & Wine The Creek Drank the Cradle
7. The Avalanches Since I Left You
8. Super Furry Animals Rings Around the World
9. Beck Sea Change
10. Modest Mouse The Moon & Antarctica
Kyhäsin tämän "autiosaarilevyt" -mentaliteetilla ja otin mukaan vain yhden levyn per artisti. Kasari ei ole kovin hyvin hallussa, joten se on aikalailla nuoruusmusiikki painotteinen. 60- ja 70-lukuja en edes yritä saada kasaan. Niin ja äänestin ysäriä.
späm
'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."
1960-luku
1970-luku
1980-luku
1. Spacemen 3 - The Perfect Prescription
2. The Jesus and Mary Chain - Psychocandy
3. My Bloody Valentine - Isn't Anything
4. Sonic Youth - Daydream Nation
5. Spacemen 3 - Playing With Fire
6. Dinosaur Jr. - Dinosaur
7. The Smiths - s/t
8. Hüsker Dü - Zen Arcade
9. The Chameleons - What Does Anything Mean? Basically
10. Big Black - Songs About F*cking
Kärkikolmikko on aika selvää Bedderi-musiikkia. Chameleonsin nostin listalle, vaikka en ole päässyt kuuntelemaan sitä aikoihin. Pitäisi nuo biisit hankkia jossain muussa muodossa kuin LP:nä. Zen Arcadestakin löytyy vain CD-R-kopio.
1990-luku
1. Spiritualized - Lazer Guided Melodies
2. My Morning Jacket - The Tennessee Fire
3. Bonnie 'Prince' Billy - I See a Darkness
4. My Bloody Valentine - Loveless
5. Pavement - Slanted & Enchanted
6. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
7. Spiritualized - Ladies and Gentelemen We Are Floating In Space
8. Slowdive - Souvlaki
9. Cocteau Twins - Heaven or Las Vegas
10. The Magnetic Fields - 69 Love Songs
Tylsää listata itsestäänselvyyksiä. Tuntuu lisäksi typerältä yrittää verrata vaikkapa Bonnie 'Prince' Billya ja My Bloody Valentinea. Sydän vuotaa verta, kun joutuu jättämään Nowheren listalta pois.
2000 ->
1. Lift to Experience - The Texas - Jerusalem Crossroads
2. Wilco - Yankee Hotel Foxtrot
3. Sufjan Stevens - Seven Swans
4. ...AYWKUBTTOD - Source Tags & Codes
5. Smog - A River Ain't Too Much to Love
6. Modest Mouse - The Moon & Antarctica
7. My Morning Jacket - At Dawn
8. Interpol - Turn on the Bright Lights
9. Arcade Fire - Funeral
10. Radiohead - Kid A
Nostinpa vielä Radioheadin keikkumaan loppupäähän.
turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.
Sydän vuotaa verta, kun joutuu jättämään Nowheren listalta pois.
smaa
Sydän vuotaa verta, kun joutuu jättämään Nowheren listalta pois.
Mites, vuotaako Bedderin sydän verta myös siksi, että joutui jättämään 70-luvulta kaikki levyt pois, jotta kieriskelevät nauruhymiöt mahtuisivat?
[quote:a8b53d4278="Bedderi"]Sydän vuotaa verta, kun joutuu jättämään Nowheren listalta pois.[/quote:a8b53d4278]
Mites, vuotaako Bedderin sydän verta myös siksi, että joutui jättämään 70-luvulta kaikki levyt pois, jotta kieriskelevät nauruhymiöt mahtuisivat?
smaa
[quote:c751f3b8a9="Bedderi"]Chameleonsin nostin listalle, vaikka en ole päässyt kuuntelemaan sitä aikoihin.[/quote:c751f3b8a9]
chameleons on ainoa noista jota en ole kuullut, mutta muuten oli sen verran lista että varmaan pitäis.
[quote:d1062a1cd3="lintumies"][quote:d1062a1cd3="Bedderi"]Chameleonsin nostin listalle, vaikka en ole päässyt kuuntelemaan sitä aikoihin.[/quote:d1062a1cd3]
[/quote:d1062a1cd3]
chameleons on ainoa noista jota en ole kuullut, mutta muuten oli sen verran
lista että varmaan pitäis.
[quote:cf903ca4e0="Bedderi"]Sydän vuotaa verta, kun joutuu jättämään Nowheren listalta pois.[/quote:cf903ca4e0]
Minusta nuo hymiöt sopivat tuohon paremmin.
turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.
ex-kolja on käynyt editoimassa listaansa, vaihtuiko joku levy?!?
Niin, ja miksei 2000-luvulla ole Lift Your Skinny Fistsiä, kun se joskus oli vielä "maailman paras levy" tms.
ex-kolja on käynyt editoimassa listaansa, vaihtuiko joku levy?!?
viive?
tais tapahtuu viikko sitten... ja ite editoit kolme kertaa?
spåm
[quote:06ec7fb86f="Laatu"]ex-kolja on käynyt editoimassa listaansa, vaihtuiko joku levy?!? [/quote:06ec7fb86f]
viive?
spåm
Jpp, ekassa editissä oli pari numeroa väärässä järjestyksessä kun pyörittelin niitä leikepöydällä, tokassa lisäsin kai sanan "the" levyn alkuun. Kolmannessa lisäsin tuon pollin!
Yhtään levyä ei siis ole tullut vaihdettua. Tosin, jos nyt kehtaisi, niin melkein laittaisin cLOUDDEADIN debyn tuonne, koska se kuuluisi sinne.
[quote:5835c1eda0="Laatu"]ex-kolja on käynyt editoimassa listaansa, vaihtuiko joku levy?!? [/quote:5835c1eda0]
viive?
spåm
Joo, emmä sitä editoinut, en listaa ainakaan.
Laatu, olen pohtinut sitä, ilmestyikö tuo Kottke-levy seitkyt- vai kuuskytluvulla... En jaksa tarkistaa.
[quote:776dabc4e9="ex-kolja"]
Laatu, olen pohtinut sitä, ilmestyikö tuo Kottke-levy seitkyt- vai kuuskytluvulla... En jaksa tarkistaa.[/quote:776dabc4e9]
6- & 12-String Guitar ilmestyi Allmusicin mukaan vuonna 71, mutta Wikipedia sanoo 69!
[quote:e8c2c15960="Laatu"][quote:e8c2c15960="ex-kolja"]
Laatu, olen pohtinut sitä, ilmestyikö tuo Kottke-levy seitkyt- vai kuuskytluvulla... En jaksa tarkistaa.[/quote:e8c2c15960]
6- & 12-String Guitar ilmestyi Allmusicin mukaan vuonna 71, mutta Wikipedia sanoo 69![/quote:e8c2c15960]
Minä sanon myös -69. Asia ratkaistu.
Tuo viittaa kyllä siihen, että levy olisi julkaistu nimenomaan Amerikassa -71.