You are not logged in.
Tänään Alxity perustaa brittipop-otsikoita.
Pulp on minusta kenties paras näistä brittipopiksi luokiteltavista bändeistä. Muutamasta ekasta levystä en osaa oikein mitään sanoa, kun en ole niitä kovin useasti kuullut. Joka tapauksessa ne eivät vielä kuulosta siltä, miltä se Pulp josta minä pidän kuulostaa.
His N Hers on ensimmäinen noista neljästä loistavasta levystä, joista paras on luonnollisesti Different Class. Disco 2000, Something Changed, Underwear, jne. This Is Hardcore oli aluksi pettymys, mutta nyt olen oppinut ymmärtämään, että siltä löytyy myös loistavia biisejä. We Love Life on myös vähintäänkin hyvä. Pitäisi vaan bongata se jostain halvalla niin voisin täydentää levykokoelmaani.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Pulp on kieltämättä upea, siinä on kaikki mitä hienossa popbändissä yleensä täytyy olla. Tyyliä, älykkyyttä, biisejä ja sen sellasta. Jokainen levy toimii. Henkilökohtainen suosikki on kuitenkin This is Hardcore; ihanan ehdoton albumi.
Tekstit on yks juttu mikä Pulpissa on aina viehättänyt, Jarvis on korkeella kun rankataan tekstittäjiä. Muuta väittävät;
Gallupista puuttui It, Freaks ja Seperations. Tarkoituksellako? Onks ne niin kaameita? Ei ole. It on huono vaikka sitä aika ajoin tulee pyöriteltyä. Freaksilla on muutamia ässäbiisejä. Seperations on sitten jo oikeasti hyvä ollen kuitenkin melko hapuileva. Hyvää ja primitiivistä syntsailua. His n Hers on selkee jatkumo kyseisestä levystä, suurehkon kehityksen jälkeen kummiski. HnH on musiikillisesti vakavampi. Sen soundeissa on kuitenkin jotain minkä takia se ei ole koskaan ollut lähelläkään suosikki-pulpppii.
Myös We Love Life on loistava lätty. Siinä on sellasta magiaa mitä yksinkertaisesti joillakin levyillä on. Eli osa biiseistä saattaa olla keskinkertaisia mutta joku levyssä vetää niin paljon puoleen että käy soittimessa huomattavan tiheään.
Walkerin tuotanto on lämmin ja ihana ja mahtava. Maaginen levy ollen kuitenkin kappalemateriaaliltaan osittain keskinkertainen.
Different Cassista on varmaan sanottu jo kaikki mahdollinen?
Mut hieno hieno yhtye. Yks parhaista aikoihin. Sääli ettei oo enää kasassa vaikka aika ajoin niidenki paluusta mainitaan.
PARAS BIISI: I SPY; kaikessa.
laddism begins at home
Gallupista puuttui It, Freaks ja Seperations. Tarkoituksellako? Onks ne niin kaameita? Ei ole.
Eivät ole niin huonoja. En vaan muistanut niiden nimiä ulkoa ja en sitten jaksanut alkaa tarkastamaan. Oletin noiden vaihtoehtojen riittävän ja samalla rajoitin ihmisten äänetyskäyttäytymistä.
<@DBGene> senkin karkki
Tekstit on yks juttu mikä Pulpissa on aina viehättänyt, Jarvis on korkeella kun rankataan tekstittäjiä.
Sama.
PARAS BIISI: I SPY; kaikessa.
Sama oikeastaan.
Pulp on Manicsin jälkeen itselleni se toiseksi tärkein pändi ikinä. Ja siinä mielessä ehkä tärkeämpikin, että Pulpin levyn ovat kestäneet aikaa paljon paremmin. Different Class on SE levy. Siitä kaikki lähti. His 'n' Hers ei ole kaukana perässä ja This Is Hardcore yllättää aina hyvyyellään kun sen muistaa soittimeen laittaa. We Love Lifesta en ikinä hirmuisesti innostunut, vaikka siinäkin on hetkensä.
Jarvis oli teininä suurin ja varmaan ainoa idolini. Ja onhan se vieläkin ihan
Muistaako joku mitä Jarvis nykyään puuhailikaan?
Muistaako joku mitä Jarvis nykyään puuhailikaan?
No ainakin pari vuotta sitten hän julkaisi jonkun toisen henkilön kanssa musiikkia nimellä A Relaxed Muscle, ellen väärin muista. Nyt kun asiaa pohdin, niin nimi voi olla hieman väärin... Kuulin tätä levyä hieman, silloin pari vuotta sitten, joten muistikuvani ovat aika hämäriä. Kuitenkin kyseessä oli täysin Pulpista eroavaa, muistikuvieni mukaan täyselektroa tai ainakin sinne päin.
Äänestin viimeistä levyä, en kerro miksi.
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
Äänestin viimeistä levyä, en kerro miksi.
No kerro nyt kuitenkin!
Onko kukaan nähnyt sitä live-dvd:tä? Sitä on kehuttu muutamassa arvostelussa mitä olen nähnyt, mutta en ole jostain syystä saanut hankittua.
Jarvikselle monta sydäntä;
Relaxed Musclenhan se teki joku aika sit Hawleyn kans mikä kyl tietysti toimii härskiydessään ihan ookoosti. Silleen kerran vuodessa kuunnellaan -mentaliteetillä.
Sit se on sävellelly musiikkia kai vähän elokuviin. Ainaki tää tuleva harry potter johon se teki sen noitabändin musakit ja näyttelee ilmeisesti jotain heepoo samaisissa kohdissa.
Levyjä se myös pyörittelee ja elää varmaan aika reteesti ja viileesti lontoon kaduilla.
Jarvikselle!
laddism begins at home
[quote:4140b7aab5="ex-kolja"]Äänestin viimeistä levyä, en kerro miksi.
No kerro nyt kuitenkin!
[/quote:4140b7aab5]
Annan minuutin päästä vinkin. Ole tarkkaavainen.
Tarkoittaako blgr nyt Richard Hawley'ta?
Tarkoittaako blgr nyt Richard Hawley'ta?
Kyl. Julkaisi muuten juuri soololevynsä, ilmeisesti Sheffield-levy. Kerran olen ehtinyt kuuntelemaan läpi hälinässä ja mielikuvat on melko hatarat.
En ole raaskinut vielä hankkia sitä dvd:tä mut kovasti odotan kyl. Vaikuttaa hienolta julkaisulta vaikka kansi on karmaiseva.
laddism begins at home
[quote:dafccc3cd0="ex-kolja"]Tarkoittaako blgr nyt Richard Hawley'ta?
Kyl. Julkaisi muuten juuri soololevynsä, ilmeisesti Sheffield-levy. Kerran olen ehtinyt kuuntelemaan läpi hälinässä ja mielikuvat on melko hatarat.
[/quote:dafccc3cd0]
Hänhän on julkaissut viimevuosina lukuisia soololevyjä. Yksittäisistä kappaleista ja kirjoitetuista jutuista päätelleen ihan hyvää tavaraa.
[quote:8a1685adfd="stratum"]Jahas. Eri tavalla tuotettu We Love Life voiskin olla paljojn parempi We Love Life
Walkerin omaan tuotantoon en ole tutustunut. Varmaan pitäisi.[/quote:8a1685adfd]
Pyh, hyvinhän se on tuotettu ja pitää sisällään hienoja kappaleita.
Ja kyllä, sinun pitäisi.
Hänhän on julkaissut viimevuosina lukuisia soololevyjä. Yksittäisistä kappaleista ja kirjoitetuista jutuista päätelleen ihan hyvää tavaraa.
Toki. Ja ovat pääosin ihan hyvää tavaraa, etenkin kakkoslevy. Vaikutteita kieltämättä Walkerilta. Mut en ole nähnyt aihetta hankkia niitä omaan hyllyyn.
Oli jännä kyl kun olin lontoossa tuon uusimman ilmestyessä niin sitä tosiaan markkinoitiin siellä melko paljon. Ilmeisesti on sitten suosittu ja myy hyvin, tai ainaki sitä yritetään. Jotenkin ei olis uskonut. Mut absurdia vasta oli Ian Brownin greatest-koksan aiheuttama hässäkkä, finsbury parkit sun muut oli täynnä seinänkokoisia ian-päitä sun muita. Silleen, ohi.
laddism begins at home
jarvis & pulp oli kyllä aina prittipopissa se hullu ulkopuolinen - parasta siis siinä roskaläjässä. ja hienoa ihan muillakin mittakaavoilla. hirveän paljoa en ole loppujenlopuksi kuunnellut...
...jarvis on tehnyt hienoja musiikkivideoita mm. muillekin kuin itselleen.
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Megahitit ei oo aina paskoja: Disco 2000
"A repo man's always intense"
Äänestin ennalta-arvattavasti, mutta en oikein voinut muutakaan... Kyllähän nää brittipåppiaallon ehdotonta eliittiä oli silloin joskus. This Is Hardcoren panin taannoin kiertoon, mutta Different Class jaksaa edelleen viehättää tarpeeksi ansaitakseen paikkansa hyllyssä tai jopa soittimessa. I Spyn ohella suosikkibiisikolmikon saattaisivat täydentää Bar Italia ja F.E.E.L.I.N.G.C.A.L.L.E.D.L.O.V.E.
This must be what jail / I will scratch
Mun suosikkibiisi on aikalailla Bar Italia.
Jännää! http://www.pitchforkmedia.com/record-re … trip.shtml
Tietääkö joku tuosta enempää?
Enpä kauheasti tiedä. Suoraan sanottuna ei älyttömän mielenkiintoiselta edes vaikuta, vaikka en jaksanutkaan lukea kuin vähän alusta
Pulpin eka levy eli It nyt kuuntelussa ja ei tämä kyllä edelleenkään mikään ihmeellinen levy ole. Onneksi oppivat myöhemmin tekemään parempia biisejä. Aika yhdentekevältä rallattelulta tämä nimittäin kuulostaa. Mukana ei ole mitään siitä intohimosta ja kieroituneisuudesta mikä esim. Different Classilla on läsnä. Ja Jarvis ei vielä laula samalla tavalla kuin myöhemmin eli silleen huokaillen ja hönkäillen.
<@DBGene> senkin karkki
Tietääkö joku tuosta enempää?
Ainakin Saint Etiennen The Trip mixtape on parhuutta. Paha sanoa mitä paskaa Jarvis kotonaan kuuntelee...
Huomasin, että noin viikko sitten tuli kuluneeksi tasan kymmenen vuotta siitä kun ostin Different Classin. Hankin sen muuten Tukholmasta (Tukholma <3)! Different Class oli myös ensimmäinen varsinainen itse ostamani levy ja enpä paljon paremmin olisi voinut aloittaa levyharrastustani. Vaikka ei siitä minään harrastuksena voinut vielä moneen vuoteen tuon jälkeen puhua... Levyllä ja erityisesti sen sanoituksilla oli melkoinen vaikutus aikoinaan ja aika iso suunnannäyttäjä se on ollut myöhempääkin musiikkiharrastusta ajatellen.
On tietysti niinkin, että jos hankkisin ja kuulisin Different Classin nyt niin epäilemättä pitäisin siitä, mutta ei se ehkä minnekään autiosaarilistoille ikinä nousisi. Tai mistä sen tietää, onhan kyseessä brittipop-statuksesta huolimatta kuitenkin nippu aika ajattomia pop-kappaleita. Ja varmasti sen ajan brittipopin terävintä lyriikkaa. Aikaa Different Class on kestänyt paljon paremmin kuin moni aikalaisensa, jos nyt brittipopista puhutaan. Vaikea hirveästi verrata, koska jostain Blurista tai Oasiksesta en varsinkaan albumimitassa ole ikinä tykännyt. Mutta jos verrataan muihin nuorempana tärkeisiin levyihin kuten OK Computeriin ja Holy Bibleen niin eipä niitä enää juuri jaksa kuunnella, vaikka Different Classia on varmasti tullut kuunneltua ainakin yhtä paljon kuin noita kahta.
Blaa blaa. Elämäni tärkein levy joka tapauksessa. Ja Jarvis Cocker <3
Edit: ei se ollutkaan kuin viikko...
His N Hersin sain viimeinkin laitettua tilaukseen. We Love Lifenkin olisin pannu jos olisin jostain mid-pricena löytänyt.
Pulpia en onnistunut vielä 90-luvulla löytämään, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Hienoja biisejä ovat tehneet ja yksi 90-luvun tärkeimpiä bändejä tämä minullekin on.
<@DBGene> senkin karkki
Satuin löytämään Bad Cover Version-sinkun Porin Green Riveristä (joka muuten on hemmetin hyvä levykauppa, vaikka levyt ovatkin aika mielenkiintoisessa järjestyksessä). Harmi ettei se Yesterday-niminen b-puoli ollut Beatles-coveri...
<@DBGene> senkin karkki
no spämmitään tännekin vaikkei mulle pulp ole koskaan kummia merkannut, itse asiassa ainoa omistamani levy taitaa olla sisters -cd-sinkku. ekan kerran kuulin pändiä joskus mtv:llä tai vastaavalla, my legendary girlfriend oli biisi ja heti tuntui että tässä pändissä on jotain erityistä... mutta vähän siihen se jostain syystä jäi, spåm.
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
jatketaan nyt että hits-kokoelma löyty femmalla anttilasta ja mitä nyt vähän alusta jaksoin kuunnella niin kovin tuttuja oli kaikki biisit... ihan kivaa brittipoppista.
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Different Classista ja This Is Hardcoresta on vissiin julkaistu jotkin deluxe editionit, joissa on mukana bonuslevyt. This Is Hardcoren demoista kuulemma kuulee vähän sitä, miltä bändi olisi saattanut kuulostaa, jos olisi jatkanut edellisen levyn tunnelmissa.
<@DBGene> senkin karkki
This Is Hardcoren demoista kuulemma kuulee vähän sitä, miltä bändi olisi saattanut kuulostaa, jos olisi jatkanut edellisen levyn tunnelmissa.
!!!!
Vaikka eikö This Is Hadcoresta ole ollutkin jo bonuslevyllinen versio olemassa? Tai sitten ne bonukset on vaan eri kappaleita kuin tuossa.