You are not logged in.
Pannan topic porilaiselle bändille.
Random Avenger eli bändin kolmas levy ilmestynyt. Parin ensikuuntelun perusteella jää ehkä kuva bändin harkituimmasta kokonaisuudesta, mutta myös hieman yhdentekevästä pimputtelusta. En oikein osaa päättää vielä tykkäänkö vai enkö...
Kings Of Timesta tykkäsin aika paljon, vaikka lopulta sitten kyllästyinkin niin etten ole pitkään aikaan kuunnellut. Kickstartin keikka -04 (onko siitä jo noin kauan?) oli aika lailla parhautta. Tykkäsin livenä varsinkin siitä, että viulu oli isommassa osassa kuin levyllä.
Ekan levyn olen pari kertaa kuullut, mutta siitä en osaa sanoa oikein mitään. Ei se mitenkään loistava ainakaan ollut...
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Ekan levyn ja noin kymmenen nähdyn keikan jälkeen ei vaan jaksanut edes toista levyä kuin vähän alusta. Ihan hyvää, mutta ei oo vaihtelevuutta tarpeeksi, että jaksaisi enää innostua.
Kings of Timesta tykkäsin/tykkään paljon, ekaa ja uusinta levyä en oo kuullu. Tai uudelta oon kuullu sen yhden biisin, joka on näiden nettisivuilla. Kyllähän se viulu on hyvä lisä tähän postrokkeiluun. Biisit ei myöskään ole turhan pitkiä. Eikä nyt kenenkään tarvi lisätä tähän, että GYBE:llä on aika paljon niitä jousisoittimia, ja ettei pitkissä biiseissä ole mitään pahaa...
"A repo man's always intense"
Debyytti on omilla ansioillaan ihan hyvä, mutta kalpenee aika selvästi seuraajansa verrattuna. Kings of Time on kaikinpuolin todella hyvä levy. Uudelta levyltä olen kuullut pari biisiä, jotka ovat jättäneet vähän ristiriitaisen fiiliksen. Välillä kuulostaa hyvältä, mutta jokin noissa syntikkapimputuksissa häiritsee.
Levyllä tämä on auttamattoman tylsää eikä uusi albumi kiinnosta tipan vertaa. Kings of Time on täynnä sellaista b-luokan Morricone-tunnelmointia ja päämäärätöntä pimputtelua. Draaman kaarta Kings of Timella kovasti rakennetaan, mutta ei se vaan kanna. Tuloksena on sitten vaan tylsää ja keskinkertaista puuroa. Ei ehkä ruispuuroa, koska se on jo aika pahaa, mutta ehkä pikakaurapuuroa. Debyyttiä en niin paljon ole kuullut, mutta aika samanlainen vaikutelma siitäkin on jäänyt.
Keikalla olen nähnyt kolmesti. Eka kerta oli Provinssissa 04, mutta olin niin humalassa ja väsynyt ettei paljon jälkipolville kerrottavaa jäänyt. Kickstartissa 04 oli aika hurmoksellinen keikka. Tuon keikan takia menin ja ostin Kings of Timenkin, joka tuli kyllä myytyä aika pian pois. Komennen kerran näin nämä vuosi sitten keväällä Oulussa, keikka oli ihan ok, mutta silloin oli aika paljon jotain rytmikikkailuja ja syntsapimputteluja, jotka eivät vaan toimineet. Tuo keikka ei lähtenyt missään vaiheessa lentoon.
Että kai nämä osaa, mutta ei sitten kuitenkaan tarpeksi hyvin.
En tykkää yhtään, vaikka postrokahtavat instrubändit toisinaan toimiikin. Joskus innolla yritin näihin tutustua, mutta dramaan kaarten juustoisuus oli yksinkertaisesti liikaa.
Ja Dälekin lämppärinä nää oli todellinen antikliimaksi, örf. Rawk on.
Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.
Tykkäsin uudesta levystä.
Kyllä tämä Dälekin pesee....
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
En ole vielä kuullut uutta, mutta kiinnostaa jonkin verran.
Wanhaa matskua en jaksanut levyiltä mutta keikoilla kyllä. Joku varhaisempi live vuoden 2004 hujakoilla oli parhutta, vieläpä Downtownissa. Parit sen jälkeen nähdyt eivät ole olleet yhtä hyviä.
Morriconelta ja Gybeltä lainaavat toki paljon, mutta ei se minua juuri haittaa.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Uuuh, en tiennytkään, että MP:a dissataan näinkin isosti täällä. Hlökohtaisesti tykkään suuresti Kings of Timesta, eikä tosiaan ilmiselvät MorriGybismit minua häiritse lainkaan. Voipi tietysti olla, että kuuntelen Possea sinivalkoisin korvin ja hämäännyn siitä, että Suomessa tehdään tällaista muzakkia. Tai sitten en vaan osaa... Niin ja spämmitään vielä, notta Kings of Timen #6 on mielestäni yksi parhaista kotimaisista - hmmm - biiseistä kautta aikain. Ekaa ja vikaa levyä en ole vielä kuullut. Livenä en ole nähnyt.
Täytyypäs laittaa K o T soimaan kautta kuullokkeiden, jos vaikka valaistuisin...
'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."
Keikat ei oikein enää jaksa niin säväyttää, kun oon nähnyt 10+ kertaa. Vikalla levyllä on pari aika terävääkin vetoa. Eka ja Kings of Time pyörähtää silloin tällöin, vaikka onhan niilläkin pari vetoa joita ilman pärjäisin mainiosti.
Noita paljon mainittuja Gybeilyjä en ole näiltä suuremmin kuullut kuin viulismin alkuaikoina, jota on onneksi viime keikoille ja uudelle levylle muutettu. Viimeksi 6. linjalla vanhat biisit kuulosti ihan pirteiltä, kun olivat uusineet soittimia ja joutuneet etsimään erilaisia synasoundeja.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Uuuh, en tiennytkään, että MP:a dissataan näinkin isosti täällä. Hlökohtaisesti tykkään suuresti Kings of Timesta, eikä tosiaan ilmiselvät MorriGybismit minua häiritse lainkaan. Voipi tietysti olla, että kuuntelen Possea sinivalkoisin korvin ja hämäännyn siitä, että Suomessa tehdään tällaista muzakkia. Tai sitten en vaan osaa... Niin ja spämmitään vielä, notta Kings of Timen #6 on mielestäni yksi parhaista kotimaisista - hmmm - biiseistä kautta aikain. Ekaa ja vikaa levyä en ole vielä kuullut. Livenä en ole nähnyt.
Toivottavasti omasta kirjoituksestani ei välittynyt disauttelu, kun en sitä ollenkaan ajanut takaa... tuo Kings Of Time on minustakin hyvä levy, mutta se sattui kai huonoon aikaan joskus enkä jaksanut postrok-ähkyssä sulattaa. Ja toki siitä löytyi joku aivan hillitön tunnelmabiisikin, olisikos sitten ollut tuo numero kutonen. Ekasta levystä en nyt muista paljoa, mutta olikos siinä vain aika paljon enemmän "maalailua"?
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Molemmat levyt on alkuinnostuksen jälkeen jääneet hyllyyn pölyttymään. Keikallakaan ei oikein iskenyt. Johtunee siitä ettei postrok enää oikein maistu.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Joku varhaisempi live vuoden 2004 hujakoilla oli parhutta, vieläpä Downtownissa.
Sama. Olin siellä.
"A repo man's always intense"
Kings of Time oli kyllä varmaan aikansa kovin kotimainen levy, vähän puhkikuunneltu jo nykyään. Debyytistä taas tykkään aina vaan enemmän. Uudesta en oikein vieläkään tiedä, kovin etäiseksi ja tylsäksi jää turhankin useassa kuuntelussa, vasta muutaman kerran kuulostanut oikeasti tosi hyvältä. Viimeisellä keikallakin vaivasi vähän tuo uuden levyn toisteisuus ja biisien keskenäinen samankaltaisuus.
EDIT: tämä on niitä bändejä ettei ensimmäistä keikkakokemusta enää mikään oikein tahdo ylittää..
I love you and dream about the Führer
EDIT: tämä on niitä bändejä ettei ensimmäistä keikkakokemusta enää mikään oikein tahdo ylittää..
Niin. Saunabar - syksy 2002. Eka keikka Helsingissä, eka levykään ollut vielä tullut ulos.
Kuka sanoo "eka c-kassudemo oli parasta näiltä ikinä"? Huhu kertoo, että Alibi of Carlos -tuotanto tulisi vapaaseen jakeluun haimaisessa tulevaisuudessa. AoC siis edelsi MP:tä.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Kuka sanoo "eka c-kassudemo oli parasta näiltä ikinä"? Huhu kertoo, että Alibi of Carlos -tuotanto tulisi vapaaseen jakeluun haimaisessa tulevaisuudessa. AoC siis edelsi MP:tä.
No ainakin Tulva -kokiksella olevat biisit Sports ja Combat Shock on loistavia. Käsittääkseni ovat debyä edeltävää mazqua.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
meinasin jo sanoa että alibi of carlos oli parempi... spåm.
(ei ole tämä bändi koskaan ihmeemmin iskenyt, sillee "ihan kiva".)
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Eka levy oli ihan jees, toka tappoi kiinnostuksen täysin. Ostin kyllä levyn ja yritin kuunnella, mutta hylkimisreaktio oli voimakas. Taas näitä juttuja, joita en vaan ymmärrä.
Smaa.
Ostin itse Kings Of Timen itseasiassa aiemmin kuin ekan, mutta nykyään en pahemmin Kings Of Timea jaksa kuunnella, ekaa levyä tosin jaksan. Uusinta en ole ajatellut hankkia. Parin kuulemani biisin perusteella aika tavalla samaa huttua kuin edellinenkin. Täytyy ehkä kirjastosta jossain vaiheessa katsastaa.
Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla, kertoo Juha K. Korento.
Pohdiskel(ti)in tässä yksi päivä, että Random Avenger kuulostaa sen vuoksi jotenkin vaillinnaiselta, koska se on ikäänkuin elokuvan soundtrack, jossa tunnelmaa välistä nostatetaan. Mitään kliimaksia ei kuitenkaan saavuteta. Edes sellaista jossa sähkökitara yltyisi kunnon hulinaan.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Muistaaks joku tän bändin? Keikalla torstaina Helsingin YK:lla. Lämppärinä Lehtisalon uus viritys Slussenanalys.
Liput 10 . Ovet 21, showtime 22.
Lämppärinä Lehtisalon uus viritys Slussenanalys.
lisätietoja tästä?
Wim Wendersin uudessa Pina tanssifilmissä soi muuten Magyar Posselta debylevyn Endless Cycle of Violence
organizing the boy scouts for murder is wrong
Oho, jos oisin ton tienny niin oisin käyny kattoo Berlinalessa.
en ole kolmekybänen emoboy
Ei oo uutta levyä tiedossa?
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
Kyl ne kai pikku hiljaa etenee uuden levyn kaa, eli kyllä ja joskus mut ei yhtään haisua koska.
organizing the boy scouts for murder is wrong
Wim Wendersin uudessa Pina tanssifilmissä soi muuten Magyar Posselta debylevyn Endless Cycle of Violence
Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa
Kuuntelin just viime yönä Random Avengeria.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Ai toi Slusseanalys on Lehtisalon juttu. Luulin eka että joku ruotsalainen (Slussen, analys? ).
Ruotsista puheen ollen, ainoa kerta milloin oon nää livenä nähny oli nimenomaan Tukholmassa Kulturfestivalilla pari vuotta sitten. Oli muutenkin ihan makeet pileet (Värttinä, M.A. Numminen, Op:l Bastards, Joose, Joensuu 1685, Tuomo, Rättö ja Lehtisalo, MILLOIN SUOMESSA ON MISSÄÄN OLLU OIKEASTI NÄIN JÄRKYTTÄVÄN KOVA FESTARIKATTAUS?!), mut Posse ei toiminu ihan kybällä. Kings of Time ja Random Avenger on toki suuria suosikkeja jo vuosien takaa (debyytti tosin vielä kuulematta), mut väitteet liveyden loistavuudesta vähän karisivat. Lava ja ajankohta eivät tosin olleet ehkä parhaita mahdollisia paikkoja bändille (iltapäivästä ulkolavalla), joten ihan mielelläni tsekkailisin nää kyllä uudestaankin.
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
(Värttinä, M.A. Numminen, Op:l Bastards, Joose, Joensuu 1685, Tuomo, Rättö ja Lehtisalo, MILLOIN SUOMESSA ON MISSÄÄN OLLU OIKEASTI NÄIN JÄRKYTTÄVÄN KOVA FESTARIKATTAUS?!)
flow-festareilla aika lailla tommosta settiä ollu.