You are not logged in.
Muista ydinaukio, että provoilu on äärimmäisen kiellettyä tässä topiikissa
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
minkätyylistä tuo sitten on? chrome dreams kakkostakaan en oo kuullut, mut kyl ne biisit ainakin livenä toimi helvetin hyvin. et miten se taso vois parissa vuodessa jotenkin radikaalisti tippua. toisaalta kun kyseessä on niilo...
Aika samantyylistä tuo uusikin kai. Pari ihan hyvää biisiä, mutta on siellä paljon keskinkertaisuuttakin. Molemmilla levyillä.
Olettekos muuten katsoneet Archivesin biisilistaa Youngin kotisivuilta? "Vähän" ehkä rahastukselta vaikuttaa kun peräti YKSI ennenjulkaisematon Crazy Horse-biisi sekä pari jotain varhaista ennenjulkaisematonta ja muuten vaan jo julkaistuja biisejä. Tuonko kasaamiseen on tosiaan mennyt jo yli 15 vuotta
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Empä ollut, mutta kuulostaa hyvältä
bzort glorf bööth
[quote:bcb3b510b1="Alxity"]
Olettekos muuten katsoneet Archivesin biisilistaa Youngin kotisivuilta? "Vähän" ehkä rahastukselta vaikuttaa kun peräti YKSI ennenjulkaisematon Crazy Horse-biisi sekä pari jotain varhaista ennenjulkaisematonta ja muuten vaan jo julkaistuja biisejä. Tuonko kasaamiseen on tosiaan mennyt jo yli 15 vuotta [/quote:bcb3b510b1]
Crazy Horse -biisejä ei kyllä vuoteen 72 mennessä tainnut hirveästi ollakaan, siis Neilin kanssa. Levytettyä tuotantoakin oli tuohon vuoteen mennessä ilmestynyt vain yksi kappale, vaikka hassultahan se tuntuu.
Mutta on kyllä vähän outo ja tyhmäkin biisilista Archivesilla. 9 levyä musiikkia, joista kaksi on jo julkaistuja livelättyjä, ja lopulla seitsemällä on tuttuja biisejä yllin kyllin. Eikä edes tuttuja sillä tavalla että "oon kuullut jo bootlegit blaa blaa", vaan siten että tuollahan on jotain Buffalo Springfieldin hittibiisejä normiversioina, samoin Everybody Knows This Is Nowhere/After the Gold Rush/Harvest -albumit kutakuinkin kokonaisina versioina, joissa muutama kappale ollaan korvattu vaihtoehtoisella otolla. Ja esim. Words löytyy boksilta jo Journey Through the Pastilta tuttuna versiona, mutta sitten joku Sweet Jonin kaltainen tavallaan merkittävä & julkaisematon ralli puuttuu kokonaan. Tässähän voi nyt käydä näin, että kun Archivesia on tavallaan tai semisti venannut vuosia, niin voi jäädäkin koko juttu ostamatta siltikin.
Volumet 2 & 3 kiinnostaa enemmän, huippubiisejä jäänyt julkaisematta laumoittain sekä 70- että 80-luvulta. Näinköhän noita kannattaa alkaa venaamaan, jos vaikka 50-vuotispäiväksi saisi.
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
minkätyylistä tuo sitten on? chrome dreams kakkostakaan en oo kuullut, mut kyl ne biisit ainakin livenä toimi helvetin hyvin. et miten se taso vois parissa vuodessa jotenkin radikaalisti tippua. toisaalta kun kyseessä on niilo...
Aika samantyylistä (-Ordinary People) kai tuo uusinkin. Ehkä vähän vähemmän niitä kantribiisejä ja enemmän perusrokkia bluesmaustein. Just Singing a Song kuulostaa suurinpiirtein yhtä hyvältä kuin livenäkin eli hyvä biisi aika huonoilla sanoilla. Levyn yllättäjä on Cough Up The Bucks, joka kuulostaa ensin todella tylsältä, mutta paljastuu sitten levyn ehkä parhaaksi biisiksi. Hyvin vähäeleinen biisi, joka ei kuitenkaan olekaan niin tylsä kuin ensikuulemalta vaikuttaa. Suosittelen ydinaukiota testaamaan kyseisen biisin.
<@DBGene> senkin karkki
Enpä ollutkaan nähnyt tätä aiemmin
[quote:dcae9d8c95="helicon"]
Enpä ollutkaan nähnyt tätä aiemmin
[/quote:dcae9d8c95]
Niilossa JA Devossa vielä särmää!
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
ohhoh
bzort glorf bööth
wow jee
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Varikset komentavat
Neil Young Archives Volume 1 [1963-1972] näköjään Spotifyssa!!
"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"
Itsekin huomasin, ei ole vielä fiilistä hypätä sekaan mutta eiköhän tässä jollekin illalle pidä ekat levyt varata..
Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"
Paul Young on parempi. Eiq Neil Diamond
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
saisko tomskilta raporttia primaverasta?
saisko tomskilta raporttia primaverasta?
Eikö siellä asiaankuuluvassa topicissa ole jo raportti. Vai olikos? Jossain oli kuitenkin linkki sinne nettisivulle, mistä se löytyi. Mielelläni lukisin myös jonkun sellaisen raportin, joka oikeasti oli keikkaa katsomassa. Ei vissiin soittanut yhtään biisiä uudelta levyltä? Eiku onhan tuo Get Behind The Wheel sillä uudella... Ihme, että Spirit Road oli edelleen mukana setissä. Oliko kuinka pitkänä versiona? Entäs Cortez? Pocahontasin sähköisen version olisi todella mielelläni kuullut livenä ja A Day In The Lifen hulinalopetuksesta foorumin juuttifanit olisivat varmasti pitäneet.
<@DBGene> senkin karkki
[quote:dee0248f34="psykokarkki"]saisko tomskilta raporttia primaverasta?
Eikö siellä asiaankuuluvassa topicissa ole jo raportti. Vai olikos? Jossain oli kuitenkin linkki sinne nettisivulle, mistä se löytyi. Mielelläni lukisin myös jonkun sellaisen raportin, joka oikeasti oli keikkaa katsomassa. Ei vissiin soittanut yhtään biisiä uudelta levyltä? Eiku onhan tuo Get Behind The Wheel sillä uudella... Ihme, että Spirit Road oli edelleen mukana setissä. Oliko kuinka pitkänä versiona? Entäs Cortez? Pocahontasin sähköisen version olisi todella mielelläni kuullut livenä ja A Day In The Lifen hulinalopetuksesta foorumin juuttifanit olisivat varmasti pitäneet.[/quote:dee0248f34]
tässä on ihan hyvä raportti youngin keikasta. http://www.desibeli.net/juttu/1791
tässä on ihan hyvä raportti youngin keikasta. http://www.desibeli.net/juttu/1791
Jep! Kiitos! Mulla näköjään meni Spirit Road ja No Hidden Path sekaisin. Tosin nyt Spirit Road tuntuu vieläkin oudommalta valinnalta. Young ei vissiin sitten kuitenkaan hirveästi haahuilemaan noissa pitkissä biiseissä. Hyvä siis, että näin miehen viime kesänä kun setissä oli mukana sellaistakin parhautta kuin Words, joka kesti ja kesti ja kesti ja kesti.
<@DBGene> senkin karkki
Onko kukaan ostanut/ostamassa? Josko tää joululahjaksi itselleni. Taitaa tosin ale-hinnoissakin olla vielä vuosibudjettini hintainen. Onneksi spotify lievittää sentään pahimpia kuumotuksia. Koko paketista myöhemmin kattavampaa analyysia, tää on jotain niin suurta että pitänee vielä hieman viettää aikaa Neilin messis.
Through the darkness of futures past
The Magician longs to see
One chants out between two worlds,
"Fire - Walk With Me"
Mulla kävi yllättävä innostuminen ton Fork in the roadin suhteen
Ku ehämmä ole kuunnellut viimesen 15 vuoden aikana Youngia ku simmottiin puolihuolimattomasti jos ny jossakin on sattunut soimaan, ei mulla olekaan enää kuin pari levyä. Ollut 'pitäs perehtyä taas paremmin' listalla. Nuorempana joskus lukiossa tuli Harvestit ja muut kuunneltua aika hyvin puhki ja sit se jäi.
No mut, löyty käytettynä halvalla ni ei malttanu jättää hyllyyn - hitto, tällähän on jotain ihan törkysen hienoja biisejä. Esim. Just singing a song! Ja ohan tuo Johnny Magic mahtavan tyhmä renkutus. Samaa kamaa löytyy enempikin. Ja sit paljon puudutusta toki. Pitäsköhän tsekkailla pari "väärää" levyä lisää ennen kuin ottaa klassikot uusintakierrokselle
organizing the boy scouts for murder is wrong
Pitäs
bzort glorf bööth
alotappa broken arrow'sta!
On The Beach tuntuu aika usein ihan miehen parhaalta albumilta, vaikka ehdottomia parhausbiisejä onkin vain kaksi (See The Sky About To Rain ja Ambulance Blues). Letkeän surullinen tunnelma, kuulostaa siltä kuin olisi saanut turpiin ja silti bileet jatkuisi aamuun. Ja sitten lopussa tulee jostain kaveri ja sanoo että te kaikki vain kusette sinne vastatuuleen.
Monta biisiä tuntuu vain lipuvan ohi aivojen, silti tunnelma rulaa koko keston ajan. Täysin suvereeni teos. Vittuapäinmeneminen on kaunis asia toisinaan. Mahtava levy
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
[quote:d4dbf0f538="Neuvostoliitto"]On The Beach tuntuu aika usein ihan miehen parhaalta albumilta, vaikka ehdottomia parhausbiisejä onkin vain kaksi (See The Sky About To Rain ja Ambulance Blues). Letkeän surullinen tunnelma, kuulostaa siltä kuin olisi saanut turpiin ja silti bileet jatkuisi aamuun. Ja sitten lopussa tulee jostain kaveri ja sanoo että te kaikki vain kusette sinne vastatuuleen.
Monta biisiä tuntuu vain lipuvan ohi aivojen, silti tunnelma rulaa koko keston ajan. Täysin suvereeni teos. Vittuapäinmeneminen on kaunis asia toisinaan. Mahtava levy [/quote:d4dbf0f538]
Lisäisin tuohon biisikaksikkoon myös Revolution Bluesin. Miehen paras albumi After The Gold Rushin ohella.
"A repo man's always intense"
[quote:0b4a1c757e="Neuvostoliitto"]On The Beach tuntuu aika usein ihan miehen parhaalta albumilta, vaikka ehdottomia parhausbiisejä onkin vain kaksi (See The Sky About To Rain ja Ambulance Blues). Letkeän surullinen tunnelma, kuulostaa siltä kuin olisi saanut turpiin ja silti bileet jatkuisi aamuun. Ja sitten lopussa tulee jostain kaveri ja sanoo että te kaikki vain kusette sinne vastatuuleen.
Monta biisiä tuntuu vain lipuvan ohi aivojen, silti tunnelma rulaa koko keston ajan. Täysin suvereeni teos. Vittuapäinmeneminen on kaunis asia toisinaan. Mahtava levy [/quote:0b4a1c757e]
Samaa mieltä, paitsi että lisäisin loistaviin biiseihin nimikappaleen. Tietyssä vaiheessa kun oli aika synkät tunnelmat elämässä kuuntelin jatkuvasti On The Beachiä ja Townes Van Zandtin Delta Mamma Blues -albumia. Sopi hyvin tunnelmiin ja Niilo sekä Townes tuntuivat tyypeiltä joiden kanssa saattoi jakaa fatalistisen tunteen että kaikki on päin persettä, mutta silti jotenkin ollaan tässä, istutaan hiljakseen ja annetaan päivien vieriä..
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Varikset komentavat
Varikset komentavat
Varikset komentavat
Varikset komentavat
Varikset komentavat
Varikset komentavat