You are not logged in.
mainitaas vielä että aamun hesarissa iso juttu pmmp:n kolmannesta jäsenestä joka viimein esiteltiin koko suomen kansalle
Ainoa biisi josta en osaa uudella tykätä, on se "Pariterapiaa" vai mikä olikaan. Ensikuuntelulla tuli kiero tunne, että siinä tehtäisiin melkoisen karmeaa suomiversiota M.I.A:n "Jimmy" -biisistä, saatta olla meen pahasti metsään, mutta epäilen että Jimmy on ollut jonkinlaisena referenssinä edes alitajauisesti. Pariterapiaa on tämän levyn "Taiteilia", biisi joka laskee levyn kokonaisarvoa himpullisen. Tietysti useimmilla parhuuslevyilläkin on sellainen aina mukana.
Noi taitaa laulaa niin paljon erikseen nyt, että siitäkin aiheutuu tietynlaista uudistumista. Myös sanoitukset on entistä runollisempia ja ehkä sitten vähän kryptisempiäkin, ja meikäläisen makuun sellainen passaa kyllä. Kryptisyys johtuu osittain siitä, että mä en saa kaikista sanoista selvää. Vähemmän tässä tuntuu olevan sellaista "teinitytön maailmaa" -tyyliä.
Soittopuoli kulkee oikein mallikkaasti. Viimeinen biisi on eeppinen, siinä on jytää ja mew-progea, ja sitten sitä ennaltamainostettua pianofiilistelyä.
Haastatteluissa noi muuten usein sanoo, että lastenlaululevyn julkaisu oli radikaalia, "kaikki kun odotti punk-coverlevyä". Ihme selitystä. Lastenlevy oli ehkä just ilmeisin veto, ja sääliksi käy kun noi kolmekymppiset sitten pakkosoitattaa skideilleen sitä. Taas yksi sukupolvi lisää, jota riivaa "Miska soutaa" pitkälle aikuisikään. :mad2:
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
Ihana levy Eikä edes mitenkään synkempi kuin aiemmat?
Tuun hyvälle tuulelle näiden tekosista! Tosi kovasti odotan Magenta Skycoden levyä.
[quote:b0c096e17d="schlagobers"]Ihana levy Eikä edes mitenkään synkempi kuin aiemmat?
Tuun hyvälle tuulelle näiden tekosista! Tosi kovasti odotan Magenta Skycoden levyä.[/quote:b0c096e17d]
Kaikkiin sama. Bändin paras levy!
ystävällisesti käyttäytynyt sika sekä lepäilevä pesukarhu
jossain haastattelussa paula sanoi että haluis tehdä jotain circlen kanssa. seuraavaksi vesala, rättö & lehtisalo? tai circlen seuraava levy menis listaykköseksi, levyn kannessa vain paulan kuvia ja lukis circle featuring paula vesala of PMMP mutta musa olis jotain kokeellista instru-jumitusta
pulla pois
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
en oo tähän uuteen vieläkään ehtinyt tutustua, mut radiosta kuulin pahaa aavistamattomana mielipiteitä jakaneen pariterapiaa-viisun. en siis tiennyt mistä kyse, aattelin eka et onks tää se yhden hitin novelty-ihme joka matkii jotain japsijuttuja, sit aloin ajatteleen et kylhän tää oikeestaan ihan ok syntsapoppia, vähän niinq regina mut laulaja on kyl eri. missään vaiheessa ei ehtiny tulla mieleen et tää vois olla pmmp
En oo jaksanut kuunnella juuri ollenkaan. Eipä tää ollutkaan sellainen megateos kuin miltä aluksi tuntui.
Kaikki, siis aivan kaikki on tällä levyllä tehty paremmin kuin edeltäjillään.
Paitsi tietysti se remellyspuoli, joka puuttuu levyltä lähes kokonaan. Ja joka oli meitsin suosikkipuoli. Ja jonka takia tästä levystä ei jaksa innostua.
[quote:abba2c3853]Ainoa biisi josta en osaa uudella tykätä, on se "Pariterapiaa"[/quote:abba2c3853]
No ilimankos - se onkin mun harvoja suosikkibiisejä levyllä.
Kovasti olen yrittänyt kuunnella, mutta ei nyt vaan oikein lähde. Pari hyvää biisiä, mutta kokonaisuutena todella keskinkertainen.
Pariterapiaa ja Lapsuus loppui taitaa olla omat suosikit uudelta. Viimeisen valitusvirren kertsi muistuttaa Maija Vilkkumaata pahimmillaan.
"A repo man's always intense"
aika vähän oon kuunnellu ja ainoastaan alotusbiisi Kuvia ja Pariterapiaa on sellaiset biisit jotka vähän iskee
Levy iskee edelleen todella kovaa. On se hieno yhtye. Tai no, yhtyeellä hieno biisintekijä.
Onhan tuo paras kotimainen poplevy hetkeen. Voisi melkein viisi tähteä antaa, jollei Viimeinen valitusvirsi olisi niin rasittava Maija Vilkkumaarenkutus.
>:{/
kuuntelussa justiinsa nytteki. Tykkään just kovasti. Viimeinen valitusvirsi on kans hyvä (en kuuntele radioo ni ehkä six six xi ) huomenna mennää tyttöystävän kaa kattelee livenä- åapaaaaallassa
http://vastapaavi.livejournal.com/45125.html
sääli ku toi pinppifoorumi pukkaa critical erroria nyt, ei pysty tsekkaa mitä siellä oikein tapahtunu
[quote:d44108a6f9="psykokarkki"]http://vastapaavi.livejournal.com/45125.html
sääli ku toi pinppifoorumi pukkaa critical erroria nyt, ei pysty tsekkaa mitä siellä oikein tapahtunu[/quote:d44108a6f9]
Jaha. On tää kyllä hiton hyvä levy.
Kuvia, tulee mieleen, että joku naispuolinen Musta paraati ois voinut tehdä tän joskus. Hyvät kaiut. Toimii.
San Francisco. Kasvaa mukavasti loppua kohden, vaikka alku vähän pliisu. Lopun pateettisuudesta kuitenkin isot plussat. Tulee Tao Taon tunnari mieleen jostain syystä.
Lautturi. Kertsin mahtava melodia hakee vertaistaan. Levyn parhaita biisejä.
Viimeinen valitusvirsi. Vähän ristiriitainen vastaanotto ollut, mutta kyllä mä tykkään. Vähän ehkä jo pahin terä kulunut kuitenkin tästä biisistä, kun tätä kuunteli kerran jos toisen ennen levyn julkaisua. Sanat toimii. En tiedä olisko tää rokkiveto kuitenkaan ollut kovinkaan pakollinen tällä levyllä. Toisaalta jakaa levyn ihan kivasti.
Taajama. Ehkä levyn tylsimpiä biisejä, ei oikein meinaa jäädä mitään mieleen.
Uuden levyn Taiteilia. Ollaan sillei vähän ärsyttäviä, mutta koitetaan olla olematta liian. Sanat on musta aika hyvät ja välistä sillei liiankin realistiset. Tiedän laulussa esiintyvän ihmisstyypin ihmisiä. Lopun Morricone-kitaralle propsit.
Merimiehen vaimo. Aluksi oli vähän yhdentekevä lallatus, mutta sitten alkoi toimimaan. Sellanen sopivan letkeä ja naiivi. Tosin tää biisi ois vähän tylsä, mutta nerokas väliosa nosta tän kovaks biisiks.
Tulva. Taajaman kanssa levyn jotenkin pliisuimpia biisejä. Vähän turhan sellanen "nyt keinutaan ja heilutellaan käsiä ilmassa hitaasti"-biisi.
Lapsuus loppui. Levyn parhaimpia biisejä ja jotenkin sanat on välistä turhankin ahdistavat. Elämä liian usein tuntuu vähän samalta miltä tuossa biisissä, kaikki on niin nopeasti ohi ja kohta on erektio-ongelmia.
Se vaikenee joka pelkää. Aika uskaliasta vetää kaheksan minuutin pöräytys poppilevylle, siitä propsit. Biisikään ei ole huono ja sopivan rokkimenoa.
4½ tähteä, varmaan tämän vuoden parhaita levyjä. Levyltä puuttuu kovat bilerallit, joka minua vähän DJ:nä harmittaa, mutta noin kokonaisuutena ehkä PMMP:n kovin ja tasaisin levy. Paulan lyriikat jatkaa tasaisen kovina ja pari nousee joukosta vielä esiin. Tyttöjen laulut soljuu yhteen paremmin kuin millään aikaisemmalla levyllä. Tuotanto on välistä vähän turhan tylsää, mutta ei ehkä voi kuitenkaan odottaa mitään Albini-soundeja.
[quote:13e249b1f4="Junkieman"]
Uuden levyn Taiteilia. Ollaan sillei vähän ärsyttäviä, mutta koitetaan olla olematta liian. Sanat on musta aika hyvät ja välistä sillei liiankin realistiset. Tiedän laulussa esiintyvän ihmisstyypin ihmisiä. Lopun Morricone-kitaralle propsit.[/quote:13e249b1f4]
Mun mielenyhtymä oli enemmänkin tosta lopun kitarasta Blondien Heart of Glass.
Vden varaan on kyllä PMMP:n paras levy. Ei yhtään huonoa biisiä, mutta helvetisti hyviä!
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Hehheh.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Paulalle :biggrin::center:
Kuka vittu tuota Kuusea lukee ja jaksaa rekisteröidä ne jutut jotenkin?
"noi (sun) listat tekevät ketjuista vittumaisia luettavia. vähänniinku kaikki muutkin sun postaukset siis mut voisit lopettaa. yllytys ei oo hyvä tekosyy. no ei niitä tartte sinnekään enää postailla. tuollaset listat vois upota jonneki huoneeseen ja muut (sun) jutut demiin."
Paulan vastinehan oli paljon parempi kuin hänen alkuperäinen reaktionsa Peltosen kritiikkiin...
Jäsen: vitun hapan pappaosasto.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
[quote:dad4665d20="nordenstam"]Kuka vittu tuota Kuusea lukee ja jaksaa rekisteröidä ne jutut jotenkin?
[/quote:dad4665d20]
Jotkut. Oon kuullu juttuja.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Paulan vastinehan oli paljon parempi kuin hänen alkuperäinen reaktionsa Peltosen kritiikkiin...
joo yritti selvästi vähän shievailla
kuuntelin youtubesta uuden levyn biisejä (nimim. bussihomoemo näyttää ladanneen sinne ne kaikki) mutta ei oikein iske, toistaiseksi vain san francisco kuulostaa hyvältä. toki levyltä soundais paremmalta mut jotenkin tuntuu ettei tästä ole semmoiseksi klassikoksi kuin edeltäjänsä tosin en sano mitään lopullista ennenq kuunneltu levyltä alusta loppuun.
soundikin kompressoitu åhå eiq mitäs vitsi vitsi älä paula suutu
joo enpä kuule tiijä, nykyään ei oikein voi radiota avata ilman että sieltä raikaa lautturi, vaimo tykkää mut ite oon jo et plääh taasko. kylhän tää jostain alennusmyynnistä tulee poimittua, ja sit saattaa jopa pieni innostuskin iskeä, mutta vain hetkeksi, luulisin.
ei oo leskiäidin tyttärien voittanutta
Emmätiiä... Mun mielestä tuo uusin on paras PMMP:n levy (kuten olen jo tainnut mainitakin). En kyllä oikein ymmärrä miksei Hantta tykkää, mutta mikäpä minä olen tuomitsemaan
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki