You are not logged in.
[quote:cd1ece9eb4="Pope"]Pami-tytön paratiisille
Nyt en yhtään muista, onko tuo sellainen piilo-kolonialistis-rasistinen pläjäys niinq nuo tuppaa jälkilukuna olemaan, mutta pienenä tykkäsin kyll![/quote:cd1ece9eb4]
Voi Pope, aina yllätät näillä kivoilla yhteensattumilla! Ei ole olleskaan rasistinen, arvostelee jopa Dode-tädin rotuennakkoluuloja. Mutta esmes Robinson Crusoelle tässä suhteessa
Ootkos lukenu tätä:
Olipa jännä sillon pienenä! Identtiset kaksoset, jotka ei tiedä toistensa olemassaolosta, tutustuu ja vaihtavat osia vanhempien tietämättä. Tohon aikaan tyttökirjatkin oli kunnon seikkailuja, eikä pelkkää romanttista lässytystä.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
[quote:41d197ee05="Pilke"]Ootkos lukenu tätä:
Olipa jännä sillon pienenä! Identtiset kaksoset, jotka ei tiedä toistensa olemassaolosta, tutustuu ja vaihtavat osia vanhempien tietämättä. Tohon aikaan tyttökirjatkin oli kunnon seikkailuja, eikä pelkkää romanttista lässytystä.[/quote:41d197ee05]
toi oli mun serkun lempikirjoja pienenä
Mun lempikirja pienenä oli tossa samassa sarjassa Keksijöiden kuningas, joka kertoi Thomas Alva Edisonista.:oops:
Mutta nyt vihdoin aloitin lukea Chandlerit englanniksi. Tällä lähdetään:
Agatha Christietä viroksi -putki jatkuu: Pöial sügeleb kui hull, Mõrvad Mesopotaamias, Tuhkur Hobune, Laip raamatukogutoas, Paddington 16.50 ja Uinunud Mõrv on jo luettu, nyt on työn alla Mõrv kiriklas.
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
Sain juuri ahmittua loppuun Esko Valtaojan kirjan Kotona maailmankaikkeudessa. Ihan kiistatta paras tiedekirja, minkä olen koskaan lukenut. Universumia ei ole koskaan selitetty yhtä johdonmukaisesti ja mukaansatempaavasti. Fantastista!
Siinä missä tiedekirjallisuus yleensä selittää tiedettä siten kuin jäänmurtaja puskee eteenpäin ahtojäissä, niin Valtaoja tanssii jään pinnalla kuin Rahkamo-Kokko EM-vuonna 95. Terve järki ja asiantuntemus yhdistettynä hauskoihin populaarikulttuurin knoppeihin, (kuten esimerkiksi Byrdsin CTA-102-lyriikoiden selitykseen), kruunattuna verbaalisella lahjakkuudella, ja siinä on kaikki mitä tiedekirjalta voi pyytää. Mestariteos.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
[quote:07dfcadefd="Laatu"]
Siinä missä tiedekirjallisuus yleensä selittää tiedettä siten kuin jäänmurtaja puskee eteenpäin ahtojäissä, niin Valtaoja tanssii jään pinnalla kuin Rahkamo-Kokko EM-vuonna 95. .[/quote:07dfcadefd]
Kuulostaa houkuttelevalta! Ja kirja on niinkin lähellä kuin tuossa hyllyssä...
Mä luen Ian McEwanin Sovitusta. En typerällä elokuvakannella, koska eihän elokuvasta tehty kirjaa, vaan päinvastoin. Mulla on kirjaan hyvä tuntuma.
Nassim Nicholas Tassim - Satunnaisuuden hämäämä
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
äsken luin loppuun sen pmmp-kirjan, victor hugon kurjat ja jonkun sartre aloittelijoille-kirjan
seuraavaksi ajattelin aloittaa hemingwayn vanhus ja meren
[quote:b41a921887="Pope"][quote:b41a921887="ex-kolja"]John Fowlesin The Magusta
Mitä pidät? Tää oli mun angstiteinivuosien järisyttävimpiä lukukokemuksia.[/quote:b41a921887]
Sivulla kolkyt ja risat, joten vielä ei olla päästy kreikkalaisella saarelle, joten en nyt lähde vielä kommentoimaan. Allison kyllä on tavattu jo! Enköhän mä tästä tykkää. Kuuskytluvulla kirjoitettu englanninkielinen kirjallisuus on hyvin lähellä sydäntä.[/quote:b41a921887]
Mulla oli mielettömät odotukset tälle, mutta ei kolahtanut lainkaan.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Nassim Nicholas Tassim - Satunnaisuuden hämäämä
Turhaa narinaa, mutta näillä mennään:
Terra Cognitan julkaisemissa kirjoissa on lukemieni perusteella oudon/luvattoman paljon typoja. Pieni talo jeesjees, mutta aateekoo voisi autaa löytmään tällaiste. Enkä ole kauhean ihastunut Kimmo Pietiläisen suomennoksiin, varsinkin hämmentävät anglismit tökkää silmään aika kovasti. Trofivaimo
Huomaa typo kirjan kannessa:
(Vai onkohan ne yrittäneet olla nokkelia?)
Viime aikoina iltaisin ensin tätä...
...ja sitten tätä:
- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.
Runebergin kadulle parkkeeratulta jätelavalta löytyi erään, ilmeisesti jo edesmenneen, liinavarastohoitajatar L. Mattsonin vaatimattomasta jäämistöstä mm. Konrad Fischerin merkkiteos,
Neuvoja opettajille ja opettajiksi aikoville (1914)
Luku 8: Opettajan elämästä toimensa ulkopuolella, hänen asemastaan kuntaan ja seurusteluun nähden,
luku 9: Puolison valinnasta ja kotionnen perustuksesta ja
luku 10: Vähän omien lasten kasvattamisesta.
Parhautta.
"Why are you going to Algeria?"
"Huh, I don't know why. They got a Howard Johnson's there so I'm going."
Vampyyriteinisarja on paskaa. Eka kirja meni, mutta toisen puolivälissä iski niin kova vitutus ja inho kaikkia henkilöhahmoja kohtaan, että piti jättää
Sen sijaan Julio Cortazarin Tarinoita kronoopeista & faameista on ehkä parasta vähään aikaan
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
Cortázar yleensäkin
jpp, Bestiario myös lainattuna. En ymmärrä miten olen onnistunut välttymään tältä aiemmin
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
tänään lopetin hemingwayn vanhus ja meren, ja aloitan bukowskin hollywoodin
Paul Lafargue: Oikeus laiskuuteen.
[quote:7cf1710dd0="Neuvostoliitto"]Riku Korhosen "Hyvästi tytöt" oli ihan turhaa mukahassuttelua, eikä sanonut aiheestaan mitään sellaista mitä Lääkäriromaanissa ei olisi jo paremmin käsitelty. Ainoa hyvä oivallus oli, että lapsuuden kivisodat käytiin Sovinistinkadulla, mutta muuten opus oli ihan selvä hätäpaska.
Tätä aloittelen just, ja toivon että olet väärässä! Ihana vaaleanpunainen kansi ainakin lupaa paljon...[/quote:7cf1710dd0]
Joo, se oli huono.
Nyt menossa
Luin aiemmin jo tän Berliinin matkaoppaan uteliaalle matkailijalle. Enpä juur tykkää, mutta huvikseen ja tunnelmaan päästäkseen näitä lukee.
Tää on ollut mulla hyllyssä jo ties kuinka pitkään enkä ole vieläkään lukenut kuin kohtia sieltä sun täältä..
Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla, kertoo Juha K. Korento.
[quote:ba8432e562="Feggy"]
Tää on ollut mulla hyllyssä jo ties kuinka pitkään enkä ole vieläkään lukenut kuin kohtia sieltä sun täältä.. [/quote:ba8432e562]
Sain virikkeen kun tossa koko ajan mainostamassani lehdessä oli asiaa koskeva kirjoitus...pah, onhan mulla lukematta paljon muutakin, mutta...
Jatkoin Jalkapallon maailmanselitystä
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Steinbeckin Vihan hedelmien toista osaa.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
tuo pitäs lukea itekki.
tai siis PITI lukea jos aletaan juttuja curriculumista raksutteleen.
ei toi nimi vaan toimi suomeksi. GRAPES OF WRATH.
sanoessa ääneen siis. WRATH. jes. HEDELMÄT. pliisk.
onhan se mulla tossa. eka pitäs lukee h. rider haggardin SHE joka on jo puolessa välissä aika jännää menoo, indiana jones -kamaa. ja sit howard's end kans. ja jotai skeidampaa.
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
[quote:3b22b5415c="Pilke"]Steinbeckin Vihan hedelmien toista osaa.
*[/quote:3b22b5415c]
Vihan hedelmät <3
Luin juuri Fernando Pessoan Anarkistipankkiirin, aikamoinen.
Mitähän seuraavaksi..viivyttelen Odysseuksen jatkamista.
Mika Rättö - Tihkuluodon kuiskaajat
Jatkoin Jalkapallon maailmanselitystä
Ja Kuun elämäkertaa
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS