You are not logged in.
joku ihme hippiduo 60-luvulta jossa oli paul simon ja art garfunkel. näiden bookends-levyä kuuntelin joskus salaa vanhempien levyhyllystä ja huomasin ilokseni että eka biisi (sen teeman jälkeen, safe the life of this child) kuulostaa ihan OMD:n new ice agelta. sittemmin näitä on versioinut ansiokkaasti ainakin lemonheads, bangles ja clifters. bridge over troubled water -biisiä oon aina syvästi inhonnut, mutta tekis jotenkin mieli taas tutustua tarkemmin tuotantoon, ilmeisesti 5 levyä tekivät. onko jollain tarkempia kokemuksia?
Wednesday Morning, 3 A.M. (10/1964)
Sounds of Silence (1/1966)
Parsley, Sage, Rosemary and Thyme (10/1966)
Bookends (2/1968)
Bridge Over Troubled Water (1/1970)
pakko linkittää tähän vielä greatest hits -levyn kansikuva niin useampikin varmaan alkaa faniksi:
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Joitain levyjä olen kuunnellut. Vissiin Sounds of Silencea ja tuota somalla kannella varustettua kokoelmaa. Hyviä piisejä on kyllä useita, mutta en silleen kovin ole jaksanut perehtyä. Emmätiä, kai näitäkin voisi joskus yrittää jaksaa kuunnella.
[quote:2e10f24918="psychocandy"]Parsley, Sage, Rosemary and Thyme (10/1966)
[/quote:2e10f24918]
Pitkään tämä oli selkeä inhokki, eikä vieläkään tipu sataprosenttisesti. Jostain syystä yllä oleva on selkeä suosikkini näiltä. Yhtä seuraava kakkossuosikki on Bookends, jota kuitenkin varjostaa kamala America (tms.).
Viimeinen levy on sitten aika... Ei ihan minun makuuni.
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
Tuon Greatest Hitsin omistan. Tykkään kyllä. Mix Scarborough Fair kuulostaa ihan Stone Rosesin Elizabeth My Dearilta?
"A repo man's always intense"
Bookends, jota kuitenkin varjostaa kamala America (tms.).
mut sehän on cliftersien broidi, ihan sairaan kova klassikko!
Mix Scarborough Fair kuulostaa ihan Stone Rosesin Elizabeth My Dearilta?
ja mix pave maijanen on kans tehny siitä version?
EDIT: eikäku se versioikin sen rosemary thyme yms whateva systeemin? lol apua spåm.
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
[quote:3f89087bb9="ex-kolja"]Bookends, jota kuitenkin varjostaa kamala America (tms.). [/quote:3f89087bb9]
mut sehän on cliftersien broidi, ihan sairaan kova klassikko!
Tiedän, mutta nimeävät ne klassikoksi tuota viimeisen levyn nimikkobiisiäkin, ja El Condor Pasaa (tai mikä sen kotkakaljalightbeerbiisin nimi nyt olikaan).
Tiedän, mutta nimeävät ne klassikoksi tuota viimeisen levyn nimikkobiisiäkin, ja El Condor Pasaa (tai mikä sen kotkakaljalightbeerbiisin nimi nyt olikaan).
joo mut nepä ei ookaan sairaan kovia klassikoita. americassa on hieno melodia ainaki mun mielestä.
[quote:58b6a20e01="ex-kolja"]Tiedän, mutta nimeävät ne klassikoksi tuota viimeisen levyn nimikkobiisiäkin, ja El Condor Pasaa (tai mikä sen kotkakaljalightbeerbiisin nimi nyt olikaan).[/quote:58b6a20e01]
joo mut nepä ei ookaan sairaan kovia klassikoita. americassa on hieno melodia ainaki mun mielestä.
Mutta kamala sovitus, ja juuri sellainen Simon-teksti, josta en oikein pidä...
Mutta kamala sovitus, ja juuri sellainen Simon-teksti, josta en oikein pidä...
no pitää kuunnella, se cliftersin sovitus ja jaanarinne-teksti toimii, tosin siinäkin on pari kohtaa jotka vähän ontuu mut sou not.
samalla levyllä toinenkin hieno s&g-versio, the only living boy in new york eli se paikka ruma on mut olkoon.
DJ Shadow käytti El Condor Pasaa Private Pressin You Can't Go Back Home Againiin... ja hyvähän siitä tuli.
[quote:f9f9e47ddb="Leif Erikson"]Mix Scarborough Fair kuulostaa ihan Stone Rosesin Elizabeth My Dearilta? [/quote:f9f9e47ddb]
ja mix pave maijanen on kans tehny siitä version?
Luulin että tuo sävelmä on joku brittiläinen kansanlaulu. En kyllä tiedä, mutta se kuulostaa siltä ja olen kuullut saman sävelmän muuallakin.
Bridge Over Troubled Water löytyy vinyylinä ja joku greatest hits cd:nä. Kyllähän tää yleissivistykseen kuuluu. The Boxer ja Sounds of Silence on täydellisiä biisejä.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Joo, The Boxer on inhokkini. Eikös se ole se, jossa on ne kivasti ja huomattavan ei-mahtipontisesti soivat rummut.
Joo, The Boxer on inhokkini. Eikös se ole se, jossa on ne kivasti ja huomattavan ei-mahtipontisesti soivat rummut.
olix se se "lai la lai" -piisi?
[quote:9ff9834b94="ex-kolja"]Joo, The Boxer on inhokkini. Eikös se ole se, jossa on ne kivasti ja huomattavan ei-mahtipontisesti soivat rummut.[/quote:9ff9834b94]
olix se se "lai la lai" -piisi?
Joo.
[quote:8ddd80f7bc="psychocandy"][quote:8ddd80f7bc="ex-kolja"]Joo, The Boxer on inhokkini. Eikös se ole se, jossa on ne kivasti ja huomattavan ei-mahtipontisesti soivat rummut.[/quote:8ddd80f7bc]
olix se se "lai la lai" -piisi?[/quote:8ddd80f7bc]
Joo.
päässä soi ja se soi -topicissa tavataan...
[quote:34e75f6d85="ex-kolja"][quote:34e75f6d85="psychocandy"][quote:34e75f6d85="ex-kolja"]Joo, The Boxer on inhokkini. Eikös se ole se, jossa on ne kivasti ja huomattavan ei-mahtipontisesti soivat rummut.[/quote:34e75f6d85]
olix se se "lai la lai" -piisi?[/quote:34e75f6d85]
Joo. [/quote:34e75f6d85]
päässä soi ja se soi -topicissa tavataan...
Se on yksi bändin innovatiivisimmista biiseistä. Luonteeltaan ihan rauhallinen sievä balladi, jossa kuitenkin snarerumpu pamahtaa sieltä herkän lailatuksen perään, että BTWHOOOOOOM.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Mitä musiikkiinsa tulee, niin ihan levymitassa en ole kovin paljoa tutustunut, mutta jo Greatest Hits -lätty riitti vakuuttamaan että duon biisinikkarointi on parhaimmillaan neroutta. Hyviä yksittäisiä biisejä ainakin riittää (niiden muutaman kestohitin lisäksi) vaikka muille jaettavaksi.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
kauniit kappaleet
lailalai
Omistan Bridge Over Trouble Waterin vinyylinä. Kyllä sitä aina välillä kuuntelee.
"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"
Lapsena tuli kuunneltua paljonkin, kun isältäni löytyy Simon & G-funkin kaikki pitkäsoitot vinyyleinä. Tykkään erittäin paljon, varsinkin Bookendsille vilpitön
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Bookendsille peukku ylös, mutta joidenkin puhkisoitettujen hittien kohdalla voisin harkita jotain muutakin sormea.
This must be what jail / I will scratch
Bookendsille peukku ylös, mutta joidenkin puhkisoitettujen hittien kohdalla voisin harkita jotain muutakin sormea.
lai-la-:center:-laa, ja pum.
Mrs. Robinsonista innostuin joskus varhaisteininä. Onhan näillä hyviä biisejä, mutta levyjä en ole koskaan testannut. Tai no on mulla yksi naarmunen kirppikseltä ostettu kokoelma, jota ei jaksa niitten naarmujen takia kuunnella.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Oon soitellu oikeastaan "aina" yhtä kokoelmaa, kun äippä on tykännyt pändistä 35 vuotta...
Hazy Shade of Winter, America, My Little Town, Frank Lloyd Wright, nämä on kaikki ihan klassikoita. Hyvää musaa tekivät.
ja paul simonin you can call me alin videossa on
CHEVY CHASE
[quote:c5f42526a1="public"]
CHEVY CHASE[/quote:c5f42526a1]
Totta, ja toisin kuin Simon, Chase on nero!
[quote:4d6ec5709b="public"]
CHEVY CHASE[/quote:4d6ec5709b]
se on muuten mahtava video, ja hyvä biisikin. onkos joku kuullut sitä uutta brian enon kanssa tehtyä levyä? ei sillä että kiinnostais mutta tulipa kysäistyä.
Totta, ja toisin kuin Simon, Chase on nero!
Vituttaakohan sitä se, että Bill Murrayllä on vielä elokuvaura ja Chasella ei oikein enää ole?
[quote:aeca643ec4="ex-kolja"]Totta, ja toisin kuin Simon, Chase on nero![/quote:aeca643ec4]
Vituttaakohan sitä se, että Bill Murrayllä on vielä elokuvaura ja Chasella ei oikein enää ole?
Todennäköisesti kiinnittää eniten huomiota nenänsä kasassa pitämiseen. Kuten Rick James sanoo siinä sketsissä, kokaiini on helvetinmoinen huume.
Bill Murray on nero potenssiin kaksi.
public wrote:[quote:d18de869e9="ex-kolja"]
Todennäköisesti kiinnittää eniten huomiota nenänsä kasassa pitämiseen. Kuten Rick James sanoo siinä sketsissä, kokaiini on helvetinmoinen huume.
Bill Murray on nero potenssiin kaksi.[/quote:d18de869e9]
Oon aina tykännyt Chasen leffoista... tai no en kaikista, mutta esimerkiksi Fletch on tolkuttoman hyvä.
Jos se vielä alkaisi tekemään hyviä juttuja niin tykkäisin