You are not logged in.
bzort glorf bööth
Jep jep
Psykostepmies pysähty äsken tuijottamaan mua
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
enn musita oonko ennen tätä sanonut, mutta en ihan tajua miksi garagerock olis jotenkin erityisen psykedeelistä? kyllä mun mielestä kunnon psykedelia on sellasta että päässä huimaa ja valot vilkkuu ja sellasta vähän epätodellisen kuuloista, esim. pink floyd, byrds ja piitles on parhaimmillaan päässyt tähän mut loppupeleissä nää nuggets-pändit ei ainakaan mulle tee sellasta vaikutusta. ehkä pitäis napata sitä happoa et homma aukeis, mut paras psykemusa on just sellasta ettei siihen pitäis tarvii mitään ylimääräistä.
Mäkin pidän psykedeliaa ja garagerockia ihan eri juttuina. Garage ei oikeestaan edes erityisemmin pure muhun, joitain poikkeuksia lukuun ottamatta. Esmes Nuggets-boxeista II on paljon lähempänä sydäntä kuin eka. Muutenkin ihan perinteinen 60-luvun psykedelia on sitä musiikkia, josta saan eniten irti, jos katotaan tyylilajeja kokonaisuuksina.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
[quote:5ac3d243b0="psykokarkki"]ehkä pitäis napata sitä happoa[/quote:5ac3d243b0]
Huumeet on yks pahimmista tapauksista mihin joku kuolee, polta mielummin tupakkaa! Tai älä polta ollenkaan. Annan yhen vitun pienen vinkin, jos käytät huumeit ni älä kerro muille koska joku kusipää juntti haluaa kokeilla. "OHO! Siinä meni taas ihmishenki".
Oon kokeillut pilvee, yhen ainoan kerran, mut siinä ei ollut mitään järkeä, nauroin ja pää oli kipee. Ja kaikenlisäksi vielä oli helvetin huono olo.
Jos haluut kokeilla: 1) työnnä eka sormi perseeseen 2) ja mieti, tuntuks hyvält.
Voin sanoo vielä, et ne maksaa ihan vitusti. Huumeet vittuun täältä! Huumeet on kusipäitten hommaa. Huumeet = Pää sekaisin.
Tunsin yhen joskus aikoinaa, se otti huumeit, ja se anto 50 euron setelin. Sai takas parisen grammaa, mut ei siinä mitään järkee jos haluaa tyhmä olla... Joo mut se siitä, huumeit on niin vitusti eri lajeja ja eri vaikutteisia! Sä oisit saanu 50 eurolla ihan mitä vaan: Pari tolvaa, siiderii, viinaa, ruokaa, ehkä pari vaatettakin!
skeatso-topicissa jatkot :peuk:
mun täytyy kyllä sanoa että 60-luvun mestareiden lisäksi spykedeelisintä on ehkä my bloody valentine, ja omalla tavallaan toki myös caroliner
ja onhan noita, jollain lailla myös nää john coltrane ja kumppanit joskus 65 kans
Kuulusimmista garage-vedoista Count Fiven "Psychotic Reaction", Electric Prunesin "I Had Too Much to Dream", 13th Floor Elevatorsin "You're Gonna Miss Me", Seedsin "Pushing Too Far"...Aika paljon saa olla happoa vetänyt ja kukkia hiuksiinsa liimaillut, jos väittää että nuo eivät ole psykedeelisiä biisejä ja garagerokkia. Jep jep, oliko 13th FE:n hitti garagea tai Seedsin hitti niin psykedeelinen musiikillisesti, mutta tsekatkaapa kokonaiskuvaa.
Poikkeuksia varmaan löytyy molemmin puolin vaikka kuinka paljon, mutta vuosi -65 lieni aika ratkaiseva tekijä tuossa garagerokin psykedeelistymisessä. Tai ehkä -66 isommassa mittakaavassa levyjen muodossa. Joka tapauksessa ennen -65 garagerock oli enimmäkseen vaan rankkaa rokettirollia. Sama juttu briteissä freakbeatin kanssa.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
en muista olenko jo aikaisemminkin tässä topikissa tämän kertonut, mutta mun mielestä suurin osa 60-luvun "psykedeelisestä rokista" ei ole psykedeelistä. psykedeelinen musa on mulle sitä, kun ajan ja paikan tunne hämärtyy ja tulee sellanen unenomainen olo sitä kuunnellessa. esimerkkeinä tästä vois olla vaikka circlen forest, pharoah sandersin jewels of thought tai canin halleluhwah
psykedeelinen musa on mulle sitä, kun ajan ja paikan tunne hämärtyy ja tulee sellanen unenomainen olo sitä kuunnellessa.
Sä oot nyt sotkenu psykedeelisen ja new agen
[quote:f67653804d="ydinaukio"]psykedeelinen musa on mulle sitä, kun ajan ja paikan tunne hämärtyy ja tulee sellanen unenomainen olo sitä kuunnellessa.[/quote:f67653804d]
Sä oot nyt sotkenu psykedeelisen ja new agen
kyllähän new agekin voi olla psykedeelistä siinä kuin mikä tahansa muukin
mulle psykedelia ei ole genre, vaan on olemassa psykedeelistä musiikkia.
Jep jep, mut 60-luvun psykedelia on todellakin just psykedeliaa, eikä kyse ole mistään varsinaisesta genrestä, vaan sitä oli niin popissa kuin rokissa, ja muussakin.
Toisaalta monet freejazzarit varmaan käyttäs ennemmin nimitystä spirituaalinen ku psykedeelinen.
Mulla nää menee silleen, että jotkut kevyestikin psykedeeliset 60-luvun levytykset tuntuu huimalta ja on sitä aitoa asiaa, mutta monet tän päivän jutut taas saattaa sisältää vaikka minkälaisia psykehommia, mutta en osaa mieltää niitä sellaisiksi. Vaikkapa Red Hot Chili Peppersillä on useita kappaleita, jotka joku mieltää psykedeliaksi. Ja sitten joku GYBE! taas edustaa mulle tietynlaista modernia psykedeliaa. Monet countryalbumit kuulostaa myös näissä korvissa psykedeeliseltä kamalta. Minkäs tälle mahtaa.
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
RHCP:tä sanottu psykedeeliseksi?
No jaa, "Give It Awayssa" on...jotain. Ehkä jossain muussakin..
Mutta onko Kula Shakerin "Gohinda tsaijaatsaijaa" psykedeelistä vai
PELKKÄÄ PASKOO
[quote:dd7420e104="Jean-Babtiste"]RHCP:tä sanottu psykedeeliseksi?
Mutta onko Kula Shakerin "Gohinda tsaijaatsaijaa" psykedeelistä vai
PELKKÄÄ PASKOO [/quote:dd7420e104]
Kaikki mihin Kula Shaker on ikinä millään tavalla liittynyt on ikuisesti paskaa, ja se SDM-poju Crispian Mills saa toivottavasti uran Victoria stationin Burger Kingissä. Näin siinä käy
Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"
[quote:8065a5e5ff="Jean-Babtiste"]RHCP:tä sanottu psykedeeliseksi?
[/quote:8065a5e5ff]
Jep, joku niitten levy, oisko ollu One Hot Minute, ni sitähän kutsutaan jenkkiarvioissa ihan täyspsykedeliaksi.. Ja vuosikymmenen alkupuolella niillä oli radiossa se Zephyr Song, jota Frusciante(!) mainosti tyyliin: "Tää biisi edustaa psykedeelistä kokemusta musiikin voimin".. Paskaahan noi on enimmäkseen.
Kula Shaker nyt on jo niin nolo bändi, että siitä ei saa kunnon hassutteluakaan aikaan. Uudella levyllä oli joku biisi missä koneistettu ääni kertoi internetin mahdollisuuksista.. Mike Oldfieldillä nämä.
[quote:7a2d4a64e7="Neuvostoliitto"][quote:7a2d4a64e7="Jean-Babtiste"]RHCP:tä sanottu psykedeeliseksi?
[/quote:7a2d4a64e7]
Jep, joku niitten levy, oisko ollu One Hot Minute, ni sitähän kutsutaan jenkkiarvioissa ihan täyspsykedeliaksi.. Ja vuosikymmenen alkupuolella niillä oli radiossa se Zephyr Song, jota Frusciante(!) mainosti tyyliin: "Tää biisi edustaa psykedeelistä kokemusta musiikin voimin".. Paskaahan noi on enimmäkseen.[/quote:7a2d4a64e7]
Zephyr Songissa oli joku ihan kiva melodia mutta tylsä biisi. One Hot Minute on bändin varmaankin paras levy. Ei nyt ihan täyttä psykerokkia mutta parin biisin kohdalla kyllä ("Warped" "One Big Mob" ja jotain muuta)
Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"
Onkohan RHCP:lla ollu joku tavote olla aikansa Funkadelic...Enpä tiiä, meinaa mennä Ylitarkastajaksi
Ja enmä jotain Kula Shakeria nyt ihan roviolla polttamaan lähtis, varmaan ihan viattomasti lapsenuskoisesti hommaansa tehneet...
Mun mielestä Pepperseillä ei ole yhtään toimivaa albumia, kun kaikissa on mukana muutama tai useampi oksuraita, joka tuhoaa fiiliksen kokonaan. Hyviä biisejä niillä on kumminkin sen verran monta, että niistä saa yhden tyhjän cd-levyn täyteen. Sitten sitä lättyä voi soittaa kun kurvailee autolla jossain lämpimässä paikassa. Ja levyn eka raitahan on kyseenalaistamatta "Under The Bridge", kiistaton ässäbiisi.
Tykkään niitten slovareista ja, ehkä just sen takia, uudesta tuotannosta enemmän. Se funkimpi rypistys ei levyllä vaan tunnu missään, livenä varmasti toisin, tai sitten koksuluolassa strippareiden taustalla. Paras biisi - Scar Tissue.
[quote:e8e5faa1e6="Jean-Babtiste"]Kuulusimmista garage-vedoista Count Fiven "Psychotic Reaction", Electric Prunesin "I Had Too Much to Dream", 13th Floor Elevatorsin "You're Gonna Miss Me", Seedsin "Pushing Too Far"...Aika paljon saa olla happoa vetänyt ja kukkia hiuksiinsa liimaillut, jos väittää että nuo eivät ole psykedeelisiä biisejä ja garagerokkia. Jep jep, oliko 13th FE:n hitti garagea tai Seedsin hitti niin psykedeelinen musiikillisesti, mutta tsekatkaapa kokonaiskuvaa.
Poikkeuksia varmaan löytyy molemmin puolin vaikka kuinka paljon, mutta vuosi -65 lieni aika ratkaiseva tekijä tuossa garagerokin psykedeelistymisessä. Tai ehkä -66 isommassa mittakaavassa levyjen muodossa. Joka tapauksessa ennen -65 garagerock oli enimmäkseen vaan rankkaa rokettirollia. Sama juttu briteissä freakbeatin kanssa.[/quote:e8e5faa1e6]
No tietty on bändejä (tai biisejä) jotka on garagea ja psykedeliaa, esim just Elevators. Ihan siinä missä on bändejä jotka on vaikka progea ja metallia, sehän on selvää. Mutta mun mielestä garage ja psykedelia on kumminkin eri juttuja ja ero on ihan huomattava just Nuggets boxien I ja II välillä. Garage on räkäistä ja psykedelia lällympää. Monet (varsinkin vuoden -65-66) garageista on mun korvaan lähempänä punkkia kuin psykedeliaa.
*
en muista olenko jo aikaisemminkin tässä topikissa tämän kertonut, mutta mun mielestä suurin osa 60-luvun "psykedeelisestä rokista" ei ole psykedeelistä. psykedeelinen musa on mulle sitä, kun ajan ja paikan tunne hämärtyy ja tulee sellanen unenomainen olo sitä kuunnellessa. esimerkkeinä tästä vois olla vaikka circlen forest, pharoah sandersin jewels of thought tai canin halleluhwah
Ekalta sivulta löytyy, ja mun tulkinta kans:
Joo, siis suurin osa psykedeliasta ei oo mitään varsinaista häröilyä. Aika poppiahan se on ja usein lyhkäsiä biisejä. Yhdistäviä tekijöitä nimenomaan 60-luvun psykedeliassa on itämaiset vaikutteet, soundikikkailut, enemmän tai vähemmän hämyt lyriikat ja aika hilpeä meno yleensä. Psykedeliahan on oikeestaan laajempi käsite kuin pelkkä musiikki, esmes keikoilla oli "valoshow" ja keikkajulisteetkin oli "psychedelic posters". Tohon aikaan kaikki mikä tapahtu samoissa piireissä oli osa psykedeliaa, myös musiikki, vaikkei se välttämättä kuulostakaan siltä, mitä vois sanan perusteella olettaa. Toinen syy voi olla, että sillon kun se kaikki oli uutta, niin se varmaan olikin tosi psykedeelistä. Nykysin samankaltaset soundikikkailut on ihan yleisiä, mutta sillon stereokin oli uus juttu.
Jep jep, mut 60-luvun psykedelia on todellakin just psykedeliaa, eikä kyse ole mistään varsinaisesta genrestä, vaan sitä oli niin popissa kuin rokissa, ja muussakin.
Mulle psykedelia (tai siis 60-luvun psykedelia) on nimenomaan genre ja psykedelia ja psykedeelinen on kaks aivan eri asiaa. Psykedeelinen musiikki voi olla vaikka Ozric Tentaclesia, joka on kaukana psykedeliasta. Nykysin psykedeeliseksi mielletään kaikenmaailman ujellus, kun taas 60-luvun psykedeliaa ei moni pidä kovinkaan psykedeelisenä. Sanan merkitys on muuttunu. Canin Halleluhwahiakin pidän psykedeelisenä, mutta en todellakaan psykedeliana.
*
[quote:5dd4ac6b72="Pilke"][quote:5dd4ac6b72="Jean-Babtiste"]Kuulusimmista garage-vedoista Count Fiven "Psychotic Reaction", Electric Prunesin "I Had Too Much to Dream", 13th Floor Elevatorsin "You're Gonna Miss Me", Seedsin "Pushing Too Far"...Aika paljon saa olla happoa vetänyt ja kukkia hiuksiinsa liimaillut, jos väittää että nuo eivät ole psykedeelisiä biisejä ja garagerokkia. Jep jep, oliko 13th FE:n hitti garagea tai Seedsin hitti niin psykedeelinen musiikillisesti, mutta tsekatkaapa kokonaiskuvaa.
Poikkeuksia varmaan löytyy molemmin puolin vaikka kuinka paljon, mutta vuosi -65 lieni aika ratkaiseva tekijä tuossa garagerokin psykedeelistymisessä. Tai ehkä -66 isommassa mittakaavassa levyjen muodossa. Joka tapauksessa ennen -65 garagerock oli enimmäkseen vaan rankkaa rokettirollia. Sama juttu briteissä freakbeatin kanssa.[/quote:5dd4ac6b72]
No tietty on bändejä (tai biisejä) jotka on garagea ja psykedeliaa, esim just Elevators. Ihan siinä missä on bändejä jotka on vaikka progea ja metallia, sehän on selvää. Mutta mun mielestä garage ja psykedelia on kumminkin eri juttuja ja ero on ihan huomattava just Nuggets boxien I ja II välillä. Garage on räkäistä ja psykedelia lällympää. Monet (varsinkin vuoden -65-66) garageista on mun korvaan lähempänä punkkia kuin psykedeliaa.
*[/quote:5dd4ac6b72]
Nää olikin vaan psykedelialta haisevia vastalauseita sille väitteelle, että garage on garagea ja psykedelia on psykedeliaa. Noi esimerkkibiisit on kaikki vuodelta -66. Tietenkin garage oli alun perin enemmän rokkia ja ihan ilman psykedeliaakin, kuten sanoin, mutta 60-luvun puolivälistä uinti kohti psykedelian rysää oli aika monella jo alkanut. On ihan helvetin monta todistetta, että monet bändit olivat jossain vaiheessa yhtä paljon (no okei, jossain suhde saattoi olla vaikka 40/60 tai jopa 10/90!) garagea kuin psykedeliaa. Ja ehkäpä monet myöhemmin aloittaneet garagebändit alkoivat jo ensitöikseen soittaa psykedelian hajuista garagea. Ja kyllä ne garagebändit olivat myös osa psykedeliaa, julisteita ym. myöten.
[quote:90313316d5="Pilke"]
Mulle psykedelia (tai siis 60-luvun psykedelia) on nimenomaan genre ja psykedelia ja psykedeelinen on kaks aivan eri asiaa. Psykedeelinen musiikki voi olla vaikka Ozric Tentaclesia, joka on kaukana psykedeliasta. Nykysin psykedeeliseksi mielletään kaikenmaailman ujellus, kun taas 60-luvun psykedeliaa ei moni pidä kovinkaan psykedeelisenä. Sanan merkitys on muuttunu. Canin Halleluhwahiakin pidän psykedeelisenä, mutta en todellakaan psykedeliana.
*[/quote:90313316d5]
En tiedä, voidaaanko teknisessä mielessä yleisesti niputtaa samaan genreen 13th Floor Elevators, Byrds, Beatles, Hendrix, Doors, Blue Cheer, Jefferson Airplane, Tomorrow, Beefheart (oli sekin kuitenkin välillä aika psykedeelistä, vaikka ite sanois mitä!), Grateful Dead, Tim Buckley, Love...puhumattakaan joistain obskyyreista jutuista. Kyse on kuitenkin vain tuon saman aikakauden bändeistä. Ne käyttivät tiettyjä keinoja musiikissaan, mutta samoja keinoja on käytetty myöhemminkin ympäri palloa ties minä aikana. Ja sitten taas psykedelian käsitettä on laajennettu koskemaan muitakin keinoja musiikissa, ja sitä on yhdistetty uusiin (ja joskus vanhoihin) tyyleihin.
Ja en tiedä, onko väärin puhua psykedeelisestä musiikista psykedeliana.
Ite siis kaipaan aina jotain yleistä rotia määrittelyihin. Näen sen hyvänä asiana asioiden ymmärtämisen kannalta. Tietenkään määritteölyt eivät ole kiveen hakattuja, mutta vaativat sitten vakuuttavia perusteluja.
Tästä olis mielenkiintosta keskustella ihan kasvotusten, en oikeen osaa ilmasta itteäni kirjottamalla, kun yritän selittää jotain, mut yritetään.
Musta suurin osa niistä -66 -> garagebändeistä on psykedeliavaikutteisia, mutta garagea kumminkin. Samaa mieltä sun kanssa oon siitä, ettei noita luettelemiasi bändejä voi niputtaa samaan genreen, mutta Tommorwta pidän ihan puhtaana psykedeliana, Beatlesin Magical Mystery Tour on kans ihan psykedeliaa, vaikkei bändin koko tuotantoa tietty voi siksi kutsua. Samaten ku Rollareitten Their Satanic Majesties Request on psykedeliaa, muttei muut niiden levyt. Doorsia en pidä ollenkaan psykedeliabändinä, vaikka siinä vähän vaikutteita onkin. Musiikista puuttuu kumminkin psykedelialle tyypillinen ilottelu. Tim Buckleyssa sama. Grateful Deadissa on sitten taas niin paljon kaikkea muutakin, ettei se mee puhtaasta psykedeliasta. Jefferson on jo aika lähellä, mutta se on vähe rokimpaa. Hendrixiä en osaa mieltää psykedeliaksi, ehkä koska kuuntelin sitä paljon ennen ku edes tiesin koko psykedelia sanaa. Onhan siinä vaikutteita, mutta rokkina sitä pidän. Se on psykedeliaksi liian monimutkasta. Samaten Love, joka on myös liian vakavaa. Psykedelia on naiivimpaa.
Mulle psykedeliaa puhtaimmillaan edustaa mm. nämä:
Kaleidoscope ~ Tangerine Dream
The World Of Oz ~ s/t
Nirvana ~ The Story Of Simon Simopath
Small Faces ~ Ogdens Nut Gone Flake
Folkimpaa, punkimpaa, progempaa, bluesimpaa, hevimpää jne on vaikka mitä.
Ite siis kaipaan aina jotain yleistä rotia määrittelyihin. Näen sen hyvänä asiana asioiden ymmärtämisen kannalta. Tietenkään määritteölyt eivät ole kiveen hakattuja, mutta vaativat sitten vakuuttavia perusteluja.
Sama. Tää psykedelia-asia on aina hankala. Ite puhun yleensä 60-luvun psykedeliasta, koska se selventää asiaa hiukan. Levy-arvosteluita lukiessa vaikuttaa siltä, että monesti kirjotetaan "vaikutteita (60-luvun) psykedeliasta" kun puhutaan näistä mistä selitän, ja sanaa psykedeelinen sitten justiinsa kaikesta, millasena esmes ydinaukio sen käsittää.
Eikä siis ole tietenkään tarkotus tapella, sori jos vaikutan ärtyneeltä, oon pelkästään ihan fileissä, kun joku jaksaa jauhaa aiheesta kunnolla.
*
[quote:2cf88db82d="Pilke"]Tästä olis mielenkiintosta keskustella ihan kasvotusten, en oikeen osaa ilmasta itteäni kirjottamalla, kun yritän selittää jotain, mut yritetään.
Musta suurin osa niistä -66 -> garagebändeistä on psykedeliavaikutteisia, mutta garagea kumminkin. Samaa mieltä sun kanssa oon siitä, ettei noita luettelemiasi bändejä voi niputtaa samaan genreen, mutta Tommorwta pidän ihan puhtaana psykedeliana, Beatlesin Magical Mystery Tour on kans ihan psykedeliaa, vaikkei bändin koko tuotantoa tietty voi siksi kutsua. Samaten ku Rollareitten Their Satanic Majesties Request on psykedeliaa, muttei muut niiden levyt. Doorsia en pidä ollenkaan psykedeliabändinä, vaikka siinä vähän vaikutteita onkin. Musiikista puuttuu kumminkin psykedelialle tyypillinen ilottelu. Tim Buckleyssa sama. Grateful Deadissa on sitten taas niin paljon kaikkea muutakin, ettei se mee puhtaasta psykedeliasta. Jefferson on jo aika lähellä, mutta se on vähe rokimpaa. Hendrixiä en osaa mieltää psykedeliaksi, ehkä koska kuuntelin sitä paljon ennen ku edes tiesin koko psykedelia sanaa. Onhan siinä vaikutteita, mutta rokkina sitä pidän. Se on psykedeliaksi liian monimutkasta. Samaten Love, joka on myös liian vakavaa. Psykedelia on naiivimpaa.
Mulle psykedeliaa puhtaimmillaan edustaa mm. nämä:
Kaleidoscope ~ Tangerine Dream
The World Of Oz ~ s/t
Nirvana ~ The Story Of Simon Simopath
Small Faces ~ Ogdens Nut Gone Flake
Folkimpaa, punkimpaa, progempaa, bluesimpaa, hevimpää jne on vaikka mitä.[/quote:2cf88db82d]
Mä sanoisin että sä juuri määrittelit brittipsykedelian erinomaisesti mutta jenkkipsyke (tai muualta tuleva) on sitten jo ihan eri juttu. Huomattavasti laajempi kenttä. Brittipsyke on mulle ollut aina huomattavasti popimpaa settiä paria poikkeusta lukuun ottamatta.
Joo, aiheesta jatkaminen kiinnostaa kyl, mut nyt pitaa kiitaa! Sanon vaan tohon brittipsykehommaan viela etta oli esim. Sorrows, joka oli ns friikbiittia (vaikkei aikanaan itseaan varmasti silla nimella kutsuneet!) eli paaasiassa aikamoista rokettirollia, mutta skittasoundeissa oli samaa vibaa ku 13th Floor Elevatorsilla.
E: Eli tietyllä tavalla samanlainen siirtymä oli briteissä ns. brittiläisestä rhytm & bluesista psykedeliaan, kuin jenkeissä garagesta. Ja, kuten jenkeissäkin, jossain vaiheessa sitten käytiin soittamaan bluesia/bluesrockia (tai kantria). No, oikeastihan hommat levis aikalailla käsiin, tuli rock-teatteria, stadionmeininkiä, progea, heviä, jotkut jatko myöhemmin new ageen, toisaalta aika selvänä vastareaktiona Detroitin huumerock (jolla tosin on juurensa myös paikallisessa mustassa musassa) ja erilaiset proto-punkit...Myöhemmin sit punk. Vaatis tarkkuutta aikojen suhteen, mut jääköön nyt puolivillaseksi.
Tää kyllä aiheuttaa tällä hetkellä aikamoista natinaa asunnon tukirakenteissa Bändissä jotain samoja tyyppejä kuin ruotsin psyke"skenen" isoimmissa nimissä kuten Pärson Sound, Mecki Mark Men ja Kebnekaise. Raskasta ja varmaan aika iloisesti tryptamiinejä naamassa.
[quote:f337a957ba="Bricolage"]
Tää kyllä aiheuttaa tällä hetkellä aikamoista natinaa asunnon tukirakenteissa Bändissä jotain samoja tyyppejä kuin ruotsin psyke"skenen" isoimmissa nimissä kuten Pärson Sound, Mecki Mark Men ja Kebnekaise. Raskasta ja varmaan aika iloisesti tryptamiinejä naamassa.[/quote:f337a957ba]
Täähän on varmaan tunnetumpi Suomessa ku muut mainitsemasi, kun Love Recsin kokoelmallakin olivat. Miten toimii pitemmässä mitassa?
[quote:1a845b7710="Jean-Babtiste"][quote:1a845b7710="Bricolage"]
Tää kyllä aiheuttaa tällä hetkellä aikamoista natinaa asunnon tukirakenteissa Bändissä jotain samoja tyyppejä kuin ruotsin psyke"skenen" isoimmissa nimissä kuten Pärson Sound, Mecki Mark Men ja Kebnekaise. Raskasta ja varmaan aika iloisesti tryptamiinejä naamassa.[/quote:1a845b7710]
Täähän on varmaan tunnetumpi Suomessa ku muut mainitsemasi, kun Love Recsin kokoelmallakin olivat. Miten toimii pitemmässä mitassa?[/quote:1a845b7710]
Paha sanoa yhdeltä kuuntelulta. Hyvin sen kyllä sai kuunneltua alusta loppuun vaikka levyltä löytyy perättäiset kaksi kappaletta 15 minuutin toisella puolella. Ihan hyvää psykepaahtoa kyllä, biisit siis yleensä pitkiä, jamittelevia ja äänimaailma on sitä acid/mushroomservice-juttua. Subliminal sounds myy cd:tä alle kympillä jopa
En tiiä monettako kertaa tuputan mut tähän ketjuunhan tää kuuluu, asiallista urkupulisonkupsykee ja paras all along the watchtower -koveri ikinä. Tekosyyt sivuun, linkit löytyy ja yks siisteimmistä levynkansista. Kuunnelkaa tai bännään
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
täs pari ältsikovaa stygee tolta heavy psych overdose-kokikselta
saa tulla itkeen että on ripoff jostain tunnetusta biisistä, mut arvaa kiinnostaako
[quote:f2c29c555a]Psych Trail Mix Issue #4 "Texas Psych/13th Floor Elevators Special" is complete! Things will be done a bit differently this time around. I can no longer afford printing and the costs involved, so I will be putting all the back issues, including the newest issue #4 on my website in PDF format so that you can "print your own zine." I STRONGLY urge you all to print it and if you do print it, PLEASE get to a printer that is able to print on the front and back of the
paper, this way it will be printed in the way that it was intended to look. Anyway, here are the links to the page for Psych Trail Mix containing all the issues 1-4 as well as a direct link to the latest issue #4, followed by a detailed list of the contents of issue #4... I hope you all enjoy it, I know it's long overdue!
Issue #4 - www.helioschrome.com/issue4.pdf
Psych Trail Mix page containing all back issues:
www.helioschrome.com/psychtrailmix.html
CONTENTS OF ISSUE #4 - THE TEXAS PSYCH/13TH FLOOR ELEVATORS SPECIAL:
*What Goes On
*Interview with Clementine Hall of The 13th Floor Elevators
*FUZZ Feature
*Interview with Texas Legend: Powell St. John
*Bill Hicks Tribute
*60's Psych & Beyond CD Reviews
*13th Floor Elevators Feature: The Music Of The Spheres
*DVD & Book Reviews