You are not logged in.
Chitty Chitty Bang Bang
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Mä tykkään tosi paljon siitä miten paljon Muppet Show'ssa on käytössä musikaalielementtejä ja miten rakkaudella ne käytti biisejä ja juttuja klassisista musikaaleista omassa viihdeformaatissaan.
South Parkissa (+ jo mainitussa BLU:ssa) smaa
Näin Chitty Chitty Bang Bangin joskus muinoin kun Sininen Kuu vielä oli leffateatteri, mutta en muista siitä paljoakaan.
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
Chitty Chitty Bang Bang on todennäköisesti eniten lapsena katsomani elokuva. Hushabye Mountain, You Two ja Truly Scrumptious ovat ehkä suurimpia suosikkejani elokuvan kappaleista.
Kyseisessä elokuvassa esiintyy muuten yksi elokuvahistorian kauheimmista pahiksista. Tanssija Robert Helpmannin esittämä Child Cather aiheuttaa kylmiä väreitä vielä tänäkin päivänä.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
[quote:6f5a29f6af="forssto"]Chitty Chitty Bang Bang
[/quote:6f5a29f6af]
Lisää Dick van Dyken supercockneytä
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
Haluaisin koko maailman olevan Mikko Alatalo-musikaalia. Elokuvan voisi edes tuolla teemalla tehdä. Ei hirveästi minkäänlaisia isoja joukkokohtauksia vaan yksinäisiä miehiä huutamassa koko kroppa raa'ankuuloiseksi nuotiksi jäykistyneenä: "MUTTA OLENHAN MÄ OPPINUT PAIDAN PÄÄLLÄNI PITÄMÄÄN!" tai keskellä pääkaupunkiseudun laitamille rakennettua ihmisestä vieraannuttavaa kauppakeskuksen rumilusta "MÄ OLEN MIES POHJOISESTA".
Siinä mentäisiin kalastamaan. Vanha mies nostaisi hitaasti päätään kun sanotaan vaikka suomensaksalainen sukulaispoika kävisi ensimmäistä kertaa sitten lapsuusvuosien toisessa kotimaassa ja alkaisi "mitä kertoisin sulle kotimaastani? kerronko joutoväestä? kaadetuista metsistä, suljetuista tehtaista, kukkivasta kotimäestä? kerronko lestadioseurojen hurmoksesta, korpikommunismista? Kekkosesta kerronko vai pohjolan Japanin katkerasta lopusta?..."
Joukkokohtauksena olkoot vaikkapa "Lanteet, sydän ja pää". Pöydillä tanssitaan. On se kyllä vähän vaisu tohon. Ei kuitenkaan herranjumala "Anna mulle lovee". Niin ajattelin vähän kliseeseisti, että se ois semmoinen rakastumiskohtaus. Neptunussilmät?
Liian intiimi ja eroottinen.
Raparperitango? ("pelaan rakkauden futista sarjatasolla pu-pu-pu-puulaakin/olen lempinyt mä Marjoa ja Riittaa ja Tu-tu-tu-Tuulaakin" jotenkin näin se meni). Ei, ei, ei. Se päättyy tosi typerästi, kun Mikko sanoo ääliömäisesti 'rabarberos'.
Yhdeksi lihaksi, Naisellinen?
Saara, Minna, Ehdoton Maria
Sitä ennen lauletaan kuitenkin "Hän hymyilee kuin lapsi". Puistoja, pimeitä kujia, valo ikkunassa. Hän on toisen, mutta miksi syyllisyyttä tuntisin, hän saa tuntemaan (tuntemaan), kuin oisin taas viidentoista vanha
Unohdetaan se baari!
Rakkauteen sopii tietenkin "Aamuyön kahvit". Ajattelin antaa sen muuten elokuvan nimeksi. Olen miettinyt tätä jonku neljä vuotta, joten aika turha kertoa mitään toista mielipidettä. Alkuperäisessä käsikirjoituksessa elokuva päättyy Aamuyön kahveihin ja "ennen kuin suudellaan näkemiin" -> tekstit.
Baarikohtaukseen vähän laman makua, nythän ollaan menossa lamaan. Mikolla on kokonainen levyllinen lamalauluja platallaan Herraksi synnytään. Tästäkö minä maksan tai Itsesuojelusenkeli kävivät mielessä. Tai sitten jonkun nurkkajuopon aloittama burleski Riviministerin muodossa. Sellainen punanaamainen viinamäelle ristinsä kantava mies nappaa viereisen kaverin rillit ja rupeaa keikistelemään "olen riviministeri minä vain".
Ajattelin myös ihan sellaista Skylarking-teemaa, että koko elämän kirjo. Viimeisen kappaleen laulaisi Mikko. Ajattelin suomentavani hänelle Killing Moonin. Alkuperäiset taustat. Vanha mies palaa siihen puistoon, jossa lauloi Hän hymyilee kuin lapsen. Mikko on mustassa takissa vakavan näköisenä, ilmestyy varjoista akustisen kanssa ja aloittaa "alla sinisen kuun muistan sut, suudelmas kylmän liekin". He menivät tytön tai pojan asuntoon alkujansakin kylmää sadetta karkuun. Tytön huulet olivat kalmankylmät, mutta niissä kyti polte. Siitä kehittelin tuon hölmöltä kuulostavan "kylmän liekin". Voin kehitellä tuota vielä, jos ei kelpaa.
Myönnetään, myönnetään, herra käsikirjoittaja oli kaavaillut narsistisesti itseään pääosaan. En vain halua jonkun Mikko Leppilammen tai muun pellen, joka ei aidosti rakasta Alataloa ja hänen musiikkiaan, antavan haaveelleni hengettömyyden, intohimottomuuden, ammattitaidottomuuden, liukuhihnaisen epäpätevyyden sinettiä.
Missä on kaikki ylistävät kommentit edelliseen viestiin?
Vai saitko, Ulvis, kehut yksityisviesteissä? Foorumin parhaita viestejä ja ei yhtään kommenttia, vähän ihmetyttää. Minä oletan että muut kiittelivät sitten luonnossa tai yksityisviestein. Luovuuden soma ja suloinen helmi.
Alatalo-musiikaaliin olisi pari harkitsemisen arvoista ideaa täälläkin. Taisin paljastaa tuolla jossain tänään kaljotelleeni, joten kerron niistä sitten kun olen selvänä.
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
Jotkut eivät saa tunnustusta edes elinaikanaan, mutta painavat menemään seuratessaan siunatun hulluutensa käänteitä. Ja eihän sitä aina tiedä mistä etsiä. Täälläkin taso on toisinaan niin korkea, että tuntuu kuin laskisi katiskansa jalokivimereen. Odotan innolla aivoriiheä Alatalo-musikaalin ympärillä.
Oispa tallella se joku irkkilogi toissa kesältä kun suunnittelit tuota #rotsilla. Silloin sulla oli kans jotain tosi hyviä kohtauksia joita et nyt tekstissäsi maininnut.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Mikosta on tietääkseni tähän mennessä pienempiä teatteriproggiksia sun muita toteutettu. Musikaalin tavoitteena ei olisi ainoastaan ylistää ja kiittää kaikkien aikojen suomalaista laulajaa vaan myös näyttää miten upeasti Mikon musiikki sopii kepeän neuroottiseen rakkaus- ja elämäntarinaan. Sekä tuoda esille kuinka monipuolista, verbaalisesta tyrmäävää ja runollista kamaa repertuaarista löytyy. Toisinaan olen miettinyt, josko tuosta ihan oikeasti ottaisi tuleville vuosille unelman, jonka oikeasti pyrkisi tavalla tai toisella toteuttamaan. Ei mitään sellaista "kuvataan kännykkäkameralla kahtena viikonloppuna ja pyydetään tuttuja laulamaan" kökköprojektiä.
Sun kandee kyllä työstää tota juttua ihan tosissaan.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Nyt hei jotain rotia tähä hommaan haloo. Ettexte muka oo vaan nähneet Muppet-Frank Ozin Little Shop Of Horroria vai ettexte muka vaan tajuu Alan Menkenin hienon Motown-pastissimusan päälle hei? :x
Aivan mahetsut laulusuorituksetki sekä Four Topsin Levi Stubbsilta että Ellen Greeneltä hei:
www.youtube.com/watch?v=BGRN39oifsE
www.youtube.com/watch?v=9DD7VIKZnGA
www.youtube.com/watch?v=Ovu0_VFJsBY
www.youtube.com/watch?v=ouLiQ7KhmYU
Ja hei bonarina upeita vierailuja esmes Bill Murraylta ja Steve Martinilta hei: www.youtube.com/watch?v=iAKYQjpDtpA
Oon nähnyt ton joskus sikamonta vuotta sitten enkä muista paljon muuta ku et olin ihan pähkinöinä!
Pitääppä hankkia hyllyyn jostain.
Onhan nuo kauhuhassuttelut ihan kivoja, mutta kyllä mä olen aika oldskool-puristi näissä hommissa, mitä nyt joku hair oli nuoruuden HAIRahdus
kyllä mä olen aika oldskool-puristi näissä hommissa, mitä nyt joku hair oli nuoruuden HAIRahdus
smaa, ilman HAIRahduksia
Web Site Story
http://www.collegehumor.com/video:1913584
Muistaako kukaan HYPEä?
Muistaako kukaan HYPEä?
Toki, nähty aikanaan svenska teaternissa.
Katoin joulun aikoihin Sound Of Musicin, kun kri joskus kertoi leikkineensä sitä lapsena (tämä oli siis niin kiva ajatus, että halusin nähdä jelokuvan). Oli ihana! Haluisin nähdä teatterimusikaalin (olis vielä Maria Lund pääosassa!) mutta taitaa mennä Tampereella, enkä saa kumminkaan aikaseks.
Innostuin ja katoin seuraavaksi West Side Storyn. Boooooring.
Nyt oli Grease odottelemassa, ehkä tänään tai huomenna tässä saikkuillessa.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
[quote:14573c65f5="Skeletonni"][quote:14573c65f5="Neuvostoliitto"]Muistaako kukaan HYPEä?
Toki, nähty aikanaan svenska teaternissa. [/quote:14573c65f5]
Sama. Ja löytyy vielä VHS-kasettinakin [/quote:14573c65f5]
Eiks Tino Singh breikannu tässä
Innostuin ja katoin seuraavaksi West Side Storyn. Boooooring.
Niin teki, ja jatkoi suvereenesti pissaan ja hammasharjaan sekä koulu-tv:n kieliopetusohjelmiin
Missäs mies nykyään menee, ja täyttikö Jani Toivonen ja vaatturi-Arman jonkun sairaan kiintiön? SENKÖ TAKIA SINGH ON POISSA???
Joku suomiräpspedeistä varmaan tietäis, että onko paskaprojekti Conscious Youthissa vaikuttava Mr. Singh Tinon pikkubroidi?
Hammasharja-sarjan sisääntulot oli mahtavia, suoraa jatkumoa Jyräys Hämäläisen ja Mape Veijalaisen vastaaville.. Show Business in snow business
[quote:d522c2aedd="Neuvostoliitto"]Niin teki, ja jatkoi suvereenesti pissaan ja hammasharjaan sekä koulu-tv:n kieliopetusohjelmiin
Missäs mies nykyään menee, ja täyttikö Jani Toivonen ja vaatturi-Arman jonkun sairaan kiintiön? SENKÖ TAKIA SINGH ON POISSA???
Joku suomiräpspedeistä varmaan tietäis, että onko paskaprojekti Conscious Youthissa vaikuttava Mr. Singh Tinon pikkubroidi?
Hammasharja-sarjan sisääntulot oli mahtavia, suoraa jatkumoa Jyräys Hämäläisen ja Mape Veijalaisen vastaaville.. Show Business in snow business [/quote:d522c2aedd]
Yks meidän musalukion mopo soitti turpettia pissan ja hammasaharjan housebändissä -spåm