#751 14.02.2009 15:04

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Website

Re: Synanörttien runkkunurkka

Laatu wrote:

Toki näinkin, yritin vain auttaa taaperoa ottamaan ensiaskeleitaan, siinä missä sä käsket heti juoksemaan mailin alle neljään minuuttiin.

Hömm hömm. Mä sanoisin että freeware vst-host + freeware-synat on aika huomattavasti matalampi aloituskäyrä kuin joku waretettu pro-vst ja sen standalone. Etenkin kun noiden standalonejen konffaus toimimaan on joskus aika itkua.

Tero saatana, s'olet gay!

#752 14.02.2009 15:22

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Website

Eipä ole koskaan ollut ongelmia kummallakaan, jotenkin päättelin että yksinään toimis paremmin. Voi olla, että olet silti oikeassa.

Mulla ei juurikaan ole ensikäden kokemusta freeware-sekvenssereistä (tai hosteista). Niitä ei meinaan ihan turhan päiten tule kokeiltua. Sekkari on kuitenkin kaiken kivijalka, jonka opetteleminen intuitiiviseksi työvälineeksi kestää vuosia. Ite käytän yhä Cubasea vuosimallia 2001.

Kannattaa varmaan kokeilla aika montaa erilaista, ja lukea semmosen musiikkityylin keskustelupalstaa, millasta aikoo itse tehdä. Sekvensseri tunnetusti ohjaa sitäkin, millasta musiikkia tulee väsänneeksi. Sitten kun sopiva on löytynyt, niin pitää varautua viettämään kuukausia sen kanssa työskennellen, ennen kuin siitä tulee mielen ja käden jatke.

edit, tää siis yleistä lätinää silloin, jos alkaa kiinnostaa sen kiipparoinnin äänittäminenkin. Onhan niitä vst-hosteja, joissa ei pysty äänittämään tai latomaan raitoja kerroksiksi, mutta ne tulee olemaan lyhyitä välietappeja kun kiinnostus kasvaa.

You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

#753 15.02.2009 15:08

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Website

Laatu wrote:

Mulla ei juurikaan ole ensikäden kokemusta freeware-sekvenssereistä (tai hosteista). Niitä ei meinaan ihan turhan päiten tule kokeiltua. Sekkari on kuitenkin kaiken kivijalka, jonka opetteleminen intuitiiviseksi työvälineeksi kestää vuosia.

Joo, en ajatellutkaan mitään sekkaria tarjota. Onhan noita softia, joiden ensisijainen tarkoitus on toimia vain ja ainoastaan vst-hosteina, ts. wrappereina virtuaalisynaplugarin ympärillä.

Muutenkin vierastan vähän ajatusta, että ensimmäisenä vaihtoehtona tarjotaan satojen eurojen softien warettamista, kun ilmaisiakin vaihtoehtoja on tarjolla.

Tero saatana, s'olet gay!

#754 15.02.2009 15:36

Phlegm
Member
From: Land of Sodomites
Registered: 31.01.2006

Älä ikinä kysy mitään audiorunkkareilta, saa vaan aikaiseksi väittelyitä joista ei itse tajua mitään...
Homoa.

Mutta siis, latasin reaperin ja näköjään audacityn, mutta en mä oo niihin perehtynyt.  Tää vaikuttaa nyt semmoiselta säätämiseltä, että taidan vaan pitäytyä tossa vl-tonessa.

#755 15.02.2009 16:55

Laatu
Moderator
Website

forssto wrote:

Muutenkin vierastan vähän ajatusta, että ensimmäisenä vaihtoehtona tarjotaan satojen eurojen softien warettamista, kun ilmaisiakin vaihtoehtoja on tarjolla.

Selvennän sen verran, että ei ollut tarkotus promotoida maksullista softaa. Ois pitänyt sanoa, ettei oo kokemusta kummastakaan, maksullisista tai ilmaisista, koska sekkareita nyt tulee opeteltua se tasan yksi omaan käyttöön.

You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

#756 15.02.2009 17:01

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008

Minä käytän omissa projekteissani pääosin Ableton liveä, ja Reasonia. Nämä mun epämääräiset elektroniset biisit toteuttaa ihan mainiosti. On mulla koneella myös FL Studio ja Reaper.

Pääosa ajasta menee näillä leikkimiseen ja harvemmin saan mitään biisejä edes loppuun. Abletonia olen yrittänyt opetella keskittyneemmin, pääosin erilaisista tutoriaaleista ja videoista netissä ja lehdissä. Abletonia suosittelen ehdottomasti kokeilemaan jos aikoo musan tehdä pääosin koneella, ja muutenkin se on musta paras ja mielenkiintoisin sekvensseri mitä olen kokeillut. Jos midiohjelmointi olis vielä kehittyneempää, se olis täydellinen, Sillä pystyy tekemään vaikka mitä, kunhan opettelee. Näin ainakin olen ymmärtämyt ja mulle väitetäään.   icon_rolleyes

Nykyään koneella on mahdollista tehdä vaikka mitä, eli täysin mahdollista hukkua vaan säätämään. Siitä oon aika hyvä esimerkki..

Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

#757 15.02.2009 17:01

Laatu
Moderator
Website

[quote:95d7044f8d="Phlegm"]
Mutta siis, latasin reaperin ja näköjään audacityn, mutta en mä oo niihin perehtynyt.  Tää vaikuttaa nyt semmoiselta säätämiseltä, että taidan vaan pitäytyä tossa vl-tonessa.[/quote:95d7044f8d]
Audacitya en oo käyttänyt vst-hostina, mutta muihin juttuihin kylläkin, ja se on varsin pätevä softa.

#758 26.02.2009 15:26

Phlegm
Member

Sain jonkun sh-101 -mallinnuksen skulaamaan reaperilla, mutta vittuakos siitä mitään iloa oli. Turhaa piipitystä.

#759 03.03.2009 03:58

Laatu
Moderator
Website

Nykyään, jos haluaa oppia hyväksi muusikoksi äkkiä, niin netistä löytyy kaikenlaisia oppimateriaaleja. Tässä jaksossa drum'n'bass: http://www.youtube.com/watch?v=jEi2lJ1B8cU

#760 04.06.2009 22:28

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006

Ei oo synajuttui, mutta taatusti runkkausta.

Kertokaaha joku jos osaatte, että mikä olisi hyvä keino (joku graafinen eq?) napsujen poistoon musasta. Ku on musassa pari tollasta linjalla otetusta efektistä tullutta napsahdusta, jotka vinyylille prässättäessä kuulostaa ihan vitun kovaäänisiltä vinyylin napsahduksilta. Josko niitä pystyis fiksusti vaimentamaan. Vai onko paras keino "zoomaa tarpeeks lähelle ja poista pätkä".

organizing the boy scouts for murder is wrong

#761 21.07.2009 15:39

Phlegm
Member

Minkäslainen vekotin toi Novationin XioSynth o? Halvahko ja ilmeisesti kehuttu? onko parempi kuin microkorg?

Oon harkinnu, että jos jostain irtoaa kolmesataa ylimääräistä, niin vois harkita tommosta.

ReNoise pitäis ottaa haltuun jossain vaiheessa myös. Vaikuttaa suht simppeliltä ohjelmalta, ja noi vst-synatkin pyörii näköjään kevyemmin.

#762 21.07.2009 15:42

janne m.
Member

[quote:4e0affc90f="janne m."]Ei oo synajuttui, mutta taatusti runkkausta.

Kertokaaha joku jos osaatte, että mikä olisi hyvä keino (joku graafinen eq?) napsujen poistoon musasta. Ku on musassa pari tollasta linjalla otetusta efektistä tullutta napsahdusta, jotka vinyylille prässättäessä kuulostaa ihan vitun kovaäänisiltä vinyylin napsahduksilta. Josko niitä pystyis fiksusti vaimentamaan. Vai onko paras keino "zoomaa tarpeeks lähelle ja poista pätkä".[/quote:4e0affc90f]

Vastaanpa itelleni ny ku Phlegm nosti topikin ylös.

N-track 6:ssa (johon just päivitin) on näköjään hyvät muokkausominaisuudet, pystyy ihan samplekohtaisesti säätelemään tasoja ja/tai poistamaan kohtia. Toki noin yksityiskohtainen zoomaaminen ja siten oikean kohdan löytäminen on pepusta, mutta ainakin onnistuu.

#763 23.07.2009 19:13

Phlegm
Member

No? Mihin nää vakiohinaajat on hävinny?

Ostin melkein huutonetistä halvalla jonkun rolandin ysärisämplerin, jolla olis varmaan voinu tehdä hauskoja godflesh -biittejä ym. nakutusta, mutta kelasin sitten, että mitä vittua mä oikeasti semmoisella laitteella tekisin. Eihän sitä saa edes nykykoneeseen kiinni. Samalla rahalla ostaisin fw / usb -äänikortin koneeseen ja tökkään kitarat ja casiot siihen.
Meni sit vehje jollekin muulle.

Btw, tarkoittaako toi audio in -sisääntulo synassa sitä, että laitetteeseen voi soitella vaikka vl-tonella pörinää ja editoida sitä sitten synassa?

#764 24.07.2009 13:06

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006

eipä näy silvaa tai forssstoa enää icon_sad

#765 24.07.2009 13:17

janne m.
Member

Pitäs varmaan muuttaa topikki sitten ihan pelkästään håmåjen runkkunurkaksi  :?

#766 24.07.2009 16:29

Phlegm
Member

Ei tarvi, koska koko muu foorumi on jo semmoinen.

#767 24.07.2009 18:59

barton_funk

Oon kova synahåmå, mut ei oo juuri nyt mitään sanottavaa, paitsi et on vitun vaikeaa tehdä hyvä (syna)piisejä.

Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

#768 31.07.2009 12:58

Phlegm
Member

Kuinka mutkainen systeemi toi Pure Data on oikeasti? mulla on multimediakurssi loppuvuonna ja aattelin, että jos ottais tuon työn alle kurssityöks sit. Ottaisko tosta selkoa kuukaudessa tai parissa? Eikös sillä voi tehdä visuaalisiakin juttuja.

#769 24.03.2010 16:06

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Website

korg-monotron-synthesizer.png

Uuuu, meitsi haluaa!

tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

#770 24.03.2010 17:15

Phlegm
Member

Hmm... toihan olis aika mielenkiintoinen. huomasin että ei olis edes hirveen kallis... Pystyykähän ton läpi AJAMAAN esim. toista kiipparia tai muuta äänilähdettä?

#771 24.03.2010 17:19

barton_funk

^^ tylynnäkönen vehje.

Mun pitäis myydä pois mun alesis micron.. emmä koskaan käytä sitä, koneella on synia ja niitä saa pimputeltua midikiipparilla.

xfGrijQ.jpg

#772 24.03.2010 17:20

bernardblack
herra ihanainen
Website

Features:

* Full-fledged, true analog synthesizer: VCO, VCF, LFO
    * Ribbon keyboard
    * Features the same classic analog filter found in the legendary Korg MS-10 & MS-20
    * Filter any external source using the audio input jack
    * LFO can modulate either pitch of filter cutoff
    * LFO Rate knob features LED visual indicator.
    * Battery operation and palmtop size
    * Internal speaker/headphone jack

Eli pystyy AJAMAAN!

#773 24.03.2010 17:33

barton_funk

sheeplove

xfGrijQ.jpg

#774 24.03.2010 21:29

Laatu
Moderator
Website

bernardblack wrote:

Sama. Huhut liikuskelee, että Korg testailee tolla kyseisellä lelulla vesiä, että oisko markkinoilla kysyntää uudelle, täysikokoselle analogiselle synalle. Sehän vasta oiskin!

#775 24.03.2010 21:48

Neuvostoliitto
Kyntömestari
Registered: 25.11.2008

Laatu wrote:
bernardblack wrote:

Sama. Huhut liikuskelee, että Korg testailee tolla kyseisellä lelulla vesiä, että oisko markkinoilla kysyntää uudelle, täysikokoselle analogiselle synalle. Sehän vasta oiskin!

Hankintaan menee jos näin on.

Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan

#776 24.03.2010 21:50

Phlegm
Member

Netissä huhutaan, et toi maksais vaan viitisenkymppiä. Vittu, pakko ostaa. laitan vl-tonen kiinni tohon. Jos skulaa hyvin, niin ostan kaks. Voi vihdoin alkaa oman elämän spaceman3:ksi.

#777 24.03.2010 21:52

greenie
Member
Registered: 25.06.2009

Elektroniltakin uutta rautaa ulos.

Vai onko jossain ketju sampleri/rumpukonehomoille? icon_smile

P.S. Ei maksettu mainos, olis kaverilla myynnissäkin...

hodari.png

#778 24.03.2010 21:52

Skeletonni
maki kolehmainen
Registered: 06.04.2009

Phlegm wrote:

Netissä huhutaan, et toi maksais vaan viitisenkymppiä.

Oho, no nyt muakin alko kiinnostamaan.

#779 24.03.2010 21:53

Neuvostoliitto
Kyntömestari
Registered: 25.11.2008

peuk

Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan

#780 24.03.2010 21:56

bernardblack
herra ihanainen
Website

Laatu wrote:
bernardblack wrote:

No kyllä! Jos olis kohtuullisen hintainen ni voisin sijoittaa säästöni sellaiseen.

Board footer