#31 06.02.2009 12:21

Bricolage
:piggrin:
From: pannukakun puistikko
Registered: 27.01.2008

Re: Tämä levy jäi kaupan hyllyyn

[quote:ac1377389d="Neuvostoliitto"]Kyllä ne pitänee hommata ainakin useimmat sitä mukaa kun varoja on. Ostettavien levyjen lista ei taida loppua koskaan, mutta hyvä niin.

Apollo -levy on sairaan kova, An Ending (Ascent):  rokrok  rokrok  rokrok[/quote:ac1377389d]

Aivan täydellinen biisi. Tuo myös mieleen Stars Of The Lidin viimeisimmän tuplalevyn mikä on ihan yhtä hyvä rakkaus Niin, noista klassisen ajan jälkeisistä voisi todeta että ainakin Thursday Afternoon (1985) ja Neroli (1993) ovat myös tosi vahvoja. Kummallakin levyllä vain yksi noin tunnin pituinen raita.

Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"

#32 06.02.2009 12:37

Neuvostoliitto
Kyntömestari
Registered: 25.11.2008

Stars Of The Lid on muuten kovaa kamaa, ihan parhaita Krankyn palkollisia.

En muuten ole koskaan digannut Enon pop-sooloista juurikaan. Kai se vaihe tulee aikanaan jos tulee.

Hyllyyn jätetyistä levyistä tulee mieleen se, että olin joskus alaikäisenä duunissa sellaisessa erikoisdivarissa, missä oli kaikkia tatuointipalveluitakin sun muita, ja sinne tuli kaikenmaailman vinyyliharvinaisuuksia jostain. Pomo oli kumminkin niin supernistispede, että se ei yhtään hiffannut arvotavaran päälle. Jotain King Crimsomin ja Yesin ja Zappan ja Rollareitten ja Youngin etc. ensipainoksia ja muita tuli älytön kasa jostain, ja paikan pomo ei vaan tajunnut että kyseessä on keräilykamaa, vaan halusi että kaikki myydään kuudella eurolla per kappale. Parempihan se on asiakkaalle sitten, ja itse ostin työntekijäalennuksella älyttömän nipun jazzia ja progea ja räppiä ja discoa ja kaikkea, tai siis niin älyttömän mihin koululaisella on varaa. Jälkeenpäin on tullut mieleen, että jos olisi napannut vaikka jotain hevioriginaaleja kunnolla messiin, niin niitä kelpaisi nettihuutokaupoissa käyttää. Nyt tuli ostettua vaan sellaista, mitä ei tohdi myydä ikuna.

Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan

#33 06.02.2009 12:40

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006

Neuvostoliitto wrote:

Stars Of The Lid

Suositteles näiltä paria levyä.

kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

#34 06.02.2009 12:45

Bricolage

noiseidea wrote:

[quote:01ba082b81="Neuvostoliitto"]Stars Of The Lid

Suositteles näiltä paria levyä.[/quote:01ba082b81]

Mä nyt pistän possunkärsäni väliin myös icon_wink Melkein sanoisin että uusin eli And Their Refinement Of The Decline olisi se paras aloitus, 18 dronepalaa jotka vaihtelee melkein pop-kaavaan menevästä 20-minuuttisiin sedatiiveihin. Kattavin, ja tuplalevyksi ihan häkellyttävän vahva. Sitten Avec Laudenum, 5 soundscapea paljon tiiviimmin. "The Atomium I-III" on aika mieletön veto.

Tuo bändi saa tajuissaan olemisen vaikuttamaan kyllä tylsältä. Hoidin kesän 2007 krapulat tällä.

Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"

#35 06.02.2009 12:47

Neuvostoliitto
Kyntömestari

noiseidea wrote:

[quote:c80ae9905a="Neuvostoliitto"]Stars Of The Lid

Suositteles näiltä paria levyä.[/quote:c80ae9905a]

The Tired Sounds of Stars of the Lid (2001)

Stars of the Lid and Their Refinement of the Decline (2007)

Noi on kaksi uusinta albumia, tuplalevyjä kumpainenkin. Hyvää ambientia on kovin vaikeaa sanoilla kuvata, mutta vaikka tytön kanssa köllimiseen sopivat molemmat oikein mainiosti.

Ulrich Schnaussia suosittelen sitten tässä samalla, ihan mahtavaa musiikkia. On kyllä varmaan tuttuakin jo, mikäli on tullu seurattua "skeneä". icon_wink

#36 06.02.2009 12:52

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU

Neuvostoliitto wrote:

Ulrich Schnaussia suosittelen sitten tässä samalla, ihan mahtavaa musiikkia. On kyllä varmaan tuttuakin jo, mikäli on tullu seurattua "skeneä". icon_wink

Eipä ole. Suositteles paria levyä.

kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

#37 06.02.2009 12:55

Bricolage

Jos muita ambient-nimiä pitäis heittää niin Eluvium olis aika varma. Eka levy Lambent Material psykonoiseambientia, toka eli Talk Amongst The Trees sellaista pehmeän krapulan musaa ja kolmas kiekko Copia joka nyt on jo 10 biisiä ihan järjetöntä tykitystä (ja 2 biisiä vähän tylsää pianohämyilyä). Yhtä aikaa dronet luodaan useammista instrumenteista kuin ennen, mutta biisit taas on välillä..no, tarttuva on sana mitä tuskin usein yhdistetään droneen mutta just sitä esim. levyn aloitusbiisi "Amreik" on.

#38 06.02.2009 13:09

Neuvostoliitto
Kyntömestari

noiseidea wrote:

[quote:b5eaae91c8="Neuvostoliitto"]Ulrich Schnaussia suosittelen sitten tässä samalla, ihan mahtavaa musiikkia. On kyllä varmaan tuttuakin jo, mikäli on tullu seurattua "skeneä". icon_wink

Eipä ole. Suositteles paria levyä.[/quote:b5eaae91c8]

Far Away Trains Passing By (2001)

A Strangely Isolated Place (2003)

Goodbye (2007)

Vain noi omistan, ja ne on kaikki todella hyviä. Etenkin kaksi alinta ja uusinta on oikein päteviä. Tuohan ei enää ole niin älyttömän minimalistista, kun siellä on kitaraa ja laulua ja kaikkea. Semmosta kaunistelu-musiikkia ihan täysin, mutta todella hyvää sellaista. Tulee tunnelmasta vähän mieleen se Grouperin hehkutettu viimevuotinen albumi, mutta Ulrich on mun mielestä paljon rikkaampaa ja antoisampaa musiikkia. Vaikka latailet jostain ja menet sitten levykauppaan kun selvenee. Noista albumeista ei mikään ole selkeästi muita parempi tai kehnompi.

#39 06.02.2009 18:35

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Website

Neuvostoliitto wrote:

[quote:367fe38e6d="noiseidea"][quote:367fe38e6d="Neuvostoliitto"]Stars Of The Lid

Suositteles näiltä paria levyä.[/quote:367fe38e6d]
Stars of the Lid and Their Refinement of the Decline (2007)[/quote:367fe38e6d]
Tälle kyllä ainakin  peuk

This must be what jail / I will scratch

#40 12.02.2009 16:38

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU

Gutter Twinsin Saturnalia ja uus Robert Pollard.

kraakku wrote:

#41 13.02.2009 21:26

pallonapa
Banned
From: 00440
Registered: 25.02.2008

pebbles vol yggönen ku mulla on se jo. mut oisin ostanu, jos ei ois ollu.  spam3

#42 22.02.2009 15:07

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006

Seuraavat japrocksampler-levyt jai hyllyyn:

-The Jacks - Vacant World, halvimmillaankin n. 40 euroa
-3/3 - se valkokantinen, olikohan lahelle viis kybaa
-Far East Family Band - se joku Sun Cave levy, oli vahan rikki se hieno kansi, niin en viitsiny maksaa yli kolmea kybaa, muuten ois lahteny mukaan
-Yonin Bayashi - en jaksa tsekata nimea, ois ollu pikkasen yli 20 euroa, mutta re-issue toki, eika voinu kuunnella, joten sinne jai

Huomenna meen alueelle, jossa saattaa olla kasoittain kaikkea tuon ajan tavaraa. Tanaan kavin siis mm. Time Bombissa, ja sehan oli enemman keskittyny punkkiin ja rockabillyyn noin karjistetysti.

'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

#43 22.02.2009 15:23

Bricolage

[quote:d9af4c9190="Jean-Babtiste"]
-Far East Family Band - se joku Sun Cave levy, oli vahan rikki se hieno kansi, niin en viitsiny maksaa yli kolmea kybaa, muuten ois lahteny mukaan
[/quote:d9af4c9190]

Joskus oli toiveet korkealla tuon orkesterin suhteen mutta ei sitten oikein lähtenytkään. Vai olikohan se Far Out mitä kuuntelin. Kuulosti todella tylsältä.

#44 22.02.2009 15:29

Jean-Babtiste
spämking machine

Jep. Pikku ongelma tassa hommassa on, ettei voi kuunnella niita ampareita oikeen taalla ja olla ajan tasalla. Onneksi joissain kaupoissa saa kuunnella, tai oikeestaan melkeen kaikissa, jos vaan vehkeet loytyy, ja yleensa loytyykin.

Kuuntelin muuten Red Red Meatin sita Viinimajesteetti mikalie levya, ja ihan perhanan hyvaltahan se kuulosti, ajattelin myos bricoa ja tomitarmoa vaiko huigia samalla, mut levyssa oli harmittava prassivirhe a-puolella, joten sinne jai.

Pitkaan pohdin myos BS:n Psychic...Powerlessin ja Discordance Axisin nimettoman poistoa alle kympilla, mutta ajattelin, etta varsinkin ekasta loytynee varmaan uusintapainosta Suomessakin ja DA:ta loytyy ehka Tokiostakin.

'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

#45 22.02.2009 15:35

Bricolage

[quote:cb5eefc857="Jean-Babtiste"]Jep. Pikku ongelma tassa hommassa on, ettei voi kuunnella niita ampareita oikeen taalla ja olla ajan tasalla. Onneksi joissain kaupoissa saa kuunnella, tai oikeestaan melkeen kaikissa, jos vaan vehkeet loytyy, ja yleensa loytyykin.

Kuuntelin muuten Red Red Meatin sita Viinimajesteetti mikalie levya, ja ihan perhanan hyvaltahan se kuulosti, ajattelin myos bricoa ja tomitarmoa vaiko huigia samalla, mut levyssa oli harmittava prassivirhe a-puolella, joten sinne jai.[/quote:cb5eefc857]

Jimmywine Majestic rakkaus Bunny Gets Paid on ehkä se kovin mutta kaikki 4 kiekkoa on aika erilaisia, ja hyviä.

#46 14.03.2009 19:28

Jean-Babtiste
spämking machine

Mm. suunnilleen kaikki tärkeimmät Giant Sandit älpeinä, siis Valley of Rain (perkele kun oli komea kansi), Long Stem Rant, Swerve ja Ramp, kaikilla hintaa joku 13 euroa. Saman hintanen ois ollu Triffidsin Raining Pleasure. Tall Dwarwesin Weeville oli vähän kalliimpi, samoin Mink de Villen Where Angels Fear to Thread.

Tuolla yhessä kaupassa oli mm. Jesus & Mary Chainin varmaan kaikki sinkut ym.

Kaikkea ei vaan voi ostaa.

#47 22.03.2009 17:17

Jean-Babtiste
spämking machine

Game Theoryn Lolita Nation tupla-älpeenä...kun mulla on jo se yksöisversio, ja biisejä tsekkaillessa huomasin, että saattaapi olla että yksöisversiolta puuttuu vaan se tuplan kolmannen puoliskon trippi...joka varmasti ois hyvä, mutta punnitsin (heh) että toi ois taas painanu lisää, se oli kuitenkin jotain 16 euroa, eikä kukaan kuitenkaan varmaan haluis ostaa sitä yksöisversiota. Joten sinne jäi. Big Shot Chronicles ja Two Steps from the Middle Ages kyllä lähtis heti mukaan tolla hinnalla.

#48 29.04.2009 17:00

Jean-Babtiste
spämking machine

Acceptin Balls to the Wall gatefold...Ei ollu kallis, mut en mä sit vaan halunnukaan sitä. Kuuntelin myös Impulse Manslaughteria, joka kuulosti hyvältä, mut jätin kuitenkin. Nii ja Dundelionin Painovoiman tuolla puolen. Ois kyl ehkä pitäny ostaa.

#49 29.04.2009 18:26

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

Jean-Babtiste wrote:

Acceptin Balls to the Wall gatefold...Ei ollu kallis, mut en mä sit vaan halunnukaan sitä. Kuuntelin myös Impulse Manslaughteria, joka kuulosti hyvältä, mut jätin kuitenkin. Nii ja Dundelionin Painovoiman tuolla puolen. Ois kyl ehkä pitäny ostaa.

joku just kyseli multa myynkö mun dun-delion-levyt... missäs toi oli myynnissä ja mitä makso?

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#50 29.04.2009 18:30

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006

Jean-Babtiste wrote:

Acceptin Balls to the Wall gatefold...Ei ollu kallis, mut en mä sit vaan halunnukaan sitä.

J-B on mennyt hajalle  icon_surprised Oisit ny ostanu, jälkeenpäin kadutta.

Kerroppa hantta sille jollekulle, että mulla on ylimääränen kipale Dun-Delionin Haukkaa henkeä älpeestä. Myyn ihan sopuhintaan.

organizing the boy scouts for murder is wrong

#51 29.04.2009 18:31

psykokarkki
Website

janne m. wrote:

[quote:6192984277="Jean-Babtiste"]Acceptin Balls to the Wall gatefold...Ei ollu kallis, mut en mä sit vaan halunnukaan sitä.

Kerroppa hantta sille jollekulle, että mulla on ylimääränen kipale Dun-Delionin Haukkaa henkeä älpeestä. Myyn ihan sopuhintaan.[/quote:6192984277]
ok, pistän sille meiliä ff

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#52 29.04.2009 18:32

janne m.
Member

psykokarkki wrote:

[quote:607dfb9c8c="janne m."][quote:607dfb9c8c="Jean-Babtiste"]Acceptin Balls to the Wall gatefold...Ei ollu kallis, mut en mä sit vaan halunnukaan sitä.

Kerroppa hantta sille jollekulle, että mulla on ylimääränen kipale Dun-Delionin Haukkaa henkeä älpeestä. Myyn ihan sopuhintaan.[/quote:607dfb9c8c]
ok, pistän sille meiliä ff[/quote:607dfb9c8c]

Ok, kiva! Mä meen vielä tsekkaamaan, että toi oli ihan kunnossa, pitäs kyllä olla.. privaillaan loput.

#53 29.04.2009 18:34

psykokarkki
Website

jeps, paitsi että kun luin viestin uudelleen se kysyi oikeastaan cd-kopsuja. no, kyselen silti josko sitä kiinnostais.

#54 29.04.2009 18:36

janne m.
Member

Painovoiman tuolla puolen lp:tä näyttäs saavan Äxästä uutena, oisko taas löytyny jostain varaston nurkasta pino, noitaha o vähä väliä näkyny uutenaki liikenteessä.

#55 14.06.2009 21:28

janne m.
Member

Jäänsärkijään jäi Henry Cow:n Concerts 2lp. 30e. Olisin varmaan muuten ostanut tuon, mutta kun tullut ostettua niin liikaa levyjä viime kuukausina että ny järki sano ei. Mut jos on vielä heinäkuussa niin pitänee käydä ostamassa.

#56 15.06.2009 01:41

kaistahai
Member
From: Strömsö
Registered: 04.01.2006

Sonic Youthin NYC G & F jäi ostamatta silloin kun vinyyliä vielä näki jossain stadin kaupoissa. spede

Isällä on nissan pathfinder ja sellainen näyttö johon voi liittää tietokoneen ja 500e että saa näppiksen? Eli mac book pröö.

#57 15.06.2009 01:42

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005

kaistahai wrote:

Sonic Youthin NYC G & F jäi ostamatta silloin kun vinyyliä vielä näki jossain stadin kaupoissa. spede

Sama. tongue

Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

#58 15.06.2009 08:53

janne m.
Member

hrmunoita wrote:

[quote:a6e552c337="kaistahai"]Sonic Youthin NYC G & F jäi ostamatta silloin kun vinyyliä vielä näki jossain stadin kaupoissa. spede

Sama. tongue[/quote:a6e552c337]

Mulla ei jostain syystä ole yhtään Washing Machinen jälkeistä studiolevyä vinyylinä tongue

#59 17.07.2009 13:40

pallonapa
Banned
From: 00440
Registered: 25.02.2008

ei kauppaan mut kiertävän kirppiskojun laatikkoon: Ice-T:n Original Gangster LP

mitään järkevää syytä en keksi miks se jäi sinne ku hintaakin oli se 2 euroo

#60 17.07.2009 13:42

janne m.
Member

janne m. wrote:

Jäänsärkijään jäi Henry Cow:n Concerts 2lp. 30e. Olisin varmaan muuten ostanut tuon, mutta kun tullut ostettua niin liikaa levyjä viime kuukausina että ny järki sano ei. Mut jos on vielä heinäkuussa niin pitänee käydä ostamassa.

Enpä ole käyny tsekkailemassa, mutta polttelis kyllä  :x  Ei kyllä tarttis ostaa yhtään lisää levyjä just ny.

Board footer