1. Index
  2. » Raskaampaa
  3. » Die Kreuzen

#1 02.02.2009 11:20

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006

Die Kreuzen

En löytänyt topikkia.

Thurston-kortti heti alkuun. Mies on todennut Die Kreuzen-tribuutin liner noteseissa: "Man, there was a point there when Die Kreuzen were the best band in the USA."

Näiden eka 7" Cows & Beer vuodelta -82 on menevää jenkkihardcorea, ei vielä mitään mikä olisi ihan täysillä tärähtänyt tahi erottanut massasta, mutta ainakin Dan Kubinskin persoonallinen laulu tästä jää mieleen. Näihin aikoihin bändi oli käsittääkseni väkevässä livekuosissa ja todisteeksi ainakin American Hardcore dvd:llä on jotain varhaisia pätkiä ja lujaahan ne menevät.

Sit pamahti: Die Kreuzen niminen levy vuonna 1984 ja huh huh. Kaahaus on hioutunut tiukaksi ja Kubinski on viimeistään nyt yks parhaista punkkilaulajista. Kovimpia jenkkihc-levyjä.

Niin kuin aika moni muukin aikalaisensa, myös nää sällit alkoivat hivuttautua ulos perinteisistä punkkikuvioista. Seuraava täyspitkä October File oli todella radikaalisti erilainen - mukana ties mitä hardrockia, flirttailua sen ajan kevyen hevisoundin kanssa ja peittelemätöntä melodisuutta, tempojen hidastumisesta puhumattakaan. Tässä on jotaki samaa kuin Bad Brainsin I against I:ssa ja Minutemenin 3-way tiessa. Levyistä tunnistaa heti mistä bändistä on kyse, mutta jälki on sen verran kummallista että sulattelu vaatii aikaa. I against I:sta en osaa vieläkään sanoa juuta tahi jaata, mutta 3-way tien ja October filen kohdalla perehtyminen on kannattanut. Omalaatuista ja kummallista musaa, perinteissä kiinni mutta omalla kiertoradallaan. Seuraava levy Century days on multa kuulematta, mutta käsittääkseni looginen jatke October filelle, ennen Gone away ep:tä ja viimeiseksi jäänyttä Cementiä.

Noi kaksi viimeisintä ovat olleet mulle pitkään umpitylsiä aikuisrokkitekeleitä, joista olen yrittänyt hankkiutua eroon kunnes eilen innostuin Punk Planetin muisteluhaastiksen jälkeen pistämään ne soittimeen ja yllätyin iloisesti - bändihän kuulostaa tuoreelta! Hyväntuulista kevytrokkausta, ei mitään veretseisauttavaa mutta se joku oma juttu bändillä on ollut. Ja Kubinskin ääni liitää edelleen korkealla ja kovaa. Jos bändin eka levy oli merkkipaalu hardcoren saralla niin sen jälkeinen kaari October filesta Cementiin ansaitsee jonkin sortin pioneeristatuksen. Ei mennyt montaa vuotta kun vastaavaa kamaa myytiin säkkikaupalla alternative rock leimalla.

Jos jollakulla on Century days ja tahtoo eroon ni tänne kiitos ff

organizing the boy scouts for murder is wrong

#2 02.02.2009 15:55

Phlegm
Member
From: Land of Sodomites
Registered: 31.01.2006

Re: Die Kreuzen

Cement löytyy, mutta se on kyllä tosi huono.

#3 02.02.2009 16:52

janne m.
Member

Jos siihen osaa suhtautua semmossena softrockina mitä se onkin niin sieltä paljastuu ihan kivoja juttuja ff

#4 02.02.2009 17:20

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007

Hah. Tajusin just että näin nämä livenä joskus 1989 tai jotain. Jotkut punk-kekkerit Madisonissa. Olivat kyllä silloin aika hirveitä enkä jaksanut löevytettyyn tuotantoon tutustua. Mitä seuraavaksi? Threadi Crucifucksille? icon_wink

Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

#5 02.02.2009 17:33

janne m.
Member

Ylitarkastaja Tolonen wrote:

Hah. Tajusin just että näin nämä livenä joskus 1989 tai jotain. Jotkut punk-kekkerit Madisonissa. Olivat kyllä silloin aika hirveitä enkä jaksanut löevytettyyn tuotantoon tutustua.

Helmet ja siat  :x

Mut oikeesti, te joille noiden 1985 linjaus tökkis mut yleisesti raisu hc maistuu ni tsekatkaa ny ihmeessä se niiden eka täyspitkä (plus Cows and beer) - jumalautsi miten kovaa rokkia.

Mitä seuraavaksi? Threadi Crucifucksille? icon_wink

Et kai sä niitä ole nähny livenä??? Siis 80-luvulla? Niiden debyhän on ihan vitun kova!

#6 02.02.2009 18:13

Ylitarkastaja Tolonen
Member

Mun mielestä Crucifucks oli kyllä hajonnut jo siinä vaiheessa kun mä muutin Jenkkeihin. Missasin kai parilla vuodella. Oli kuulemma ollut kova. Joku sika pölli mun Wisconsin LP:n Seattlessa. Meni yksissä bileissä jollekin asiansa osaavalle punkkarille vastentahtoinen lahjoitus...

Kreuzenin näin siis Century Days aikoihin... Ei voinut kehua.

I Against I Bad Brainsistä diggaan. Ja näin bändin Quickness-kiertueella. Ei voinut valittaa. Rotumellakkakin oli lähellä! Milwaukee (josta Die Kreuzen muuten on kotoisin) on kohtuu karu paikka...

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

#7 02.02.2009 18:36

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005

Deby on vitun kova mut muusta en o tietone

Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

#8 02.02.2009 19:01

Tomsk
ilmeisesti LUCKY MAN
From: Street of George
Registered: 03.02.2006

huïg wrote:

Deby on vitun kova mut muusta en o tietone

Muuten sama mutta oon kyl valitettavasti kuullut sen October Filen, kun se tulee väkisin kylkiäisenä kun ostaa debyn cd:llä. Sen perusteella oonkin tuominnu lopun katalogin.

Sent from my iPhone 16

#9 02.02.2009 22:34

janne m.
Member

Mun mielestä Crucifucks oli kyllä hajonnut jo siinä vaiheessa kun mä muutin Jenkkeihin. Missasin kai parilla vuodella. Oli kuulemma ollut kova. Joku sika pölli mun Wisconsin LP:n Seattlessa. Meni yksissä bileissä jollekin asiansa osaavalle punkkarille vastentahtoinen lahjoitus...

Tiän tosi huonosti Crucifucksin tarinan, oikeastaan vain mitä American Hardcoressa oli ja joistain irtolähteistä lukenu - Wisconsin ilmestyi 1987, eivät ne tainneet kauaa sen jälkeen olla kasassa..? Joo, mut on mahtanut olla Dart suht kiinnostava keulakuva bändille keikoilla.

I Against I Bad Brainsistä diggaan. Ja näin bändin Quickness-kiertueella. Ei voinut valittaa. Rotumellakkakin oli lähellä! Milwaukee (josta Die Kreuzen muuten on kotoisin) on kohtuu karu paikka...

Ei I against I:ssa varsinaisesti mitään vikaa, mut olen varma että jonain päivänä tuo vielä tippuu mulle ihan lopullisesti. Siinä on se joku BB meets Van Halen-soundi, jonka kanssa en ole vielä täysin sinut.

#10 02.02.2009 22:50

Ylitarkastaja Tolonen
Member

No mähän diggaankin Van Halenistä!

icon_lol

Kyllä se Quickness on varmaan niistä vanhoista se vaikein BB-levy mulle. Vaikka on silläkin muutama murhaavan hyvä veto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

#11 02.02.2009 23:00

janne m.
Member

[quote:8201ecb5e9="Ylitarkastaja Tolonen"]No mähän diggaankin Van Halenistä!

icon_lol [/quote:8201ecb5e9]

On vain ajan kysymys, että tuonkin bändi nerous aukeaa mulle kunnolla  icon_cool

#12 03.02.2009 18:23

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Website

Phlegm wrote:

Cement löytyy, mutta se on kyllä tosi huono.

Löytyy löytyy, mutta en nyt tosi huonoksi haukkuisi. En kyllä erityistä kehuttavaakaan keksi  :?

Cows & Beer -ep on parempi, mutta ei ehkä kuitenkaan tarpeeks hyvä innoittaakseen syvällisempään perehtymiseen.

This must be what jail / I will scratch

#13 25.07.2012 20:16

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa

MIKÄ MÖTKÖ!
Roadburn-2013-die-kreuzen.jpg

Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

#14 26.07.2012 14:47

Tomsk
ilmeisesti LUCKY MAN
From: Street of George
Registered: 03.02.2006

Jaahas, tuonne joutuu vissiin ensi vuonnakin lähtemään. Toivottavasti on vain debyyttilevyn mittainen mötkö luvassa.

Sent from my iPhone 16

1. Index
  2. » Raskaampaa
  3. » Die Kreuzen

Board footer