You are not logged in.
Tännehän vois koota jos huvittaa levyjä, joita ei ostanu kaupasta, mutta jotka voi olla maininnan arvosia tai jäi kutkuttamaan tms. Muut voi sit sanoo, et mee ny heti ostaa se saatanan pelle tai että hyvä ettet ostanu iham paska. Voi laajentaa nettikauppaankin jos niikseen tulee. Vähän ku en tunne vielä tätä bändiä mutta voisko joku sanoo jotain -ketju, mut ei kuitenkaan. Levykohtasta.
Ite törmäsin tänään pariin Japrocksampler-levyyn. Hinnoissan olivat. Flower Travelling Bandin Made in Japan (pahvilaatikkokannet) maksoi rapiat sata euroa. The Jacksin Vacant World pisti vielä paremmaksi, hintaa noin 800 euroa!
Sit ois ollu myös ainakin Blow Popsin Charmed I'm Sure, takavuosien Miettisen suosikkilevyjä, älpee, mut noin yheksän euroa, ja muutakin tuli siis ostettua.
Enkä ostanut Tubeway Armyn Replicasia vieläkään. Mulla on uusintapainosremasterista cdärrä, eiks se riitä?
Ja onko neljä euroa Weid Al Yankowicsin siitä Badin kantta parodioivasta liikaa?
Olihan noita. Nuo nyt päällimmäisinä.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Hyvä topikki!
Tukholmasta jäi harmittamaan parin vuoden takaa Stadsmission-kirpparilta tosi upea Sherlock Holmes 5lp kuunnelmaboxi, makso jotain 30 kruunua, en mukamas jaksanu kantaa mukanani ja aattelin että haen paluumatkalla (ja selaan kirpparin muutenki paremmin läpi) kunhan olen tavannut tuttua nurkan takana kaffilassa - joku ryökäle oli ostanu sillä välin.
Antwerpenissä jäi kaivertelemaan alkuperäinen Munsters soundtrack lp - hintaa oli reilusti toistasataa
organizing the boy scouts for murder is wrong
kaikki jää aina
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Jotai kuus Kirkan levyä jäi tänään Stupidon alelaariin kun tuhlasin rahani UFFiin.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Elvis Costellon monet klassikkolevyt on aina niin kovin kalliita, että en ole raaskinut.
Moni jazz-vinyyli on kokenut saman kohtalon.
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
Mä olen niin kitsas etten yleensä maksa kymppiä enempää käytetystä levystä, paitsi ihan poikkeustapauksissa. Pitkämies-kirpparilla joku (tunsi mut mutta mä en muistanut sitä) tinkas Loven Four Sailin jonkun vanhan painoksen viiteentoista, mutta en saattanyt sittenkään.
Nyt ei jää mitään kun olen ostolakossa aprillipäivään asti.
Anttilan alelaarissa varmaan vuosituhannen alussa oli ruotsalaisen bändin, Spilurumin, levy. Kannessa oli kirahvin pärstä. Sinne jäi ja kaduttaa vieläkin.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
[quote:d177cd05ec="Pilke"]Anttilan alelaarissa varmaan vuosituhannen alussa oli ruotsalaisen bändin, Spilurumin, levy. Kannessa oli kirahvin pärstä. Sinne jäi ja kaduttaa vieläkin.
*[/quote:d177cd05ec]
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
Avattareni kertoo karua tarinaa levystä, joka ei olisi missään nimessä saanut jäädä hyllyyn
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
Avattareni kertoo karua tarinaa levystä, joka ei olisi missään nimessä saanut jäädä hyllyyn
Onko tossa aina lukenut "Runkkasin sulle"?
Tarkka lainaus.
[quote:6f5a29f6af="Pope"]Avattareni kertoo karua tarinaa levystä, joka ei olisi missään nimessä saanut jäädä hyllyyn
Onko tossa aina lukenut "Runkkasin sulle"? [/quote:6f5a29f6af]
Sitä miettii moni
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
[quote:25dc848126="ex-kolja"][quote:25dc848126="Pilke"]Anttilan alelaarissa varmaan vuosituhannen alussa oli ruotsalaisen bändin, Spilurumin, levy. Kannessa oli kirahvin pärstä. Sinne jäi ja kaduttaa vieläkin.
*[/quote:25dc848126]
[/quote:25dc848126]
Löyty! Pitäsköhän ostaa. Vähe kallis siihen nähden, että taitaa olla kuuntelematta paskaa. Bändiä ei löydy edes RYMistä.
*
[quote:76bb7df20e="Pilke"][quote:76bb7df20e="ex-kolja"][quote:76bb7df20e="Pilke"]Anttilan alelaarissa varmaan vuosituhannen alussa oli ruotsalaisen bändin, Spilurumin, levy. Kannessa oli kirahvin pärstä. Sinne jäi ja kaduttaa vieläkin.
*[/quote:76bb7df20e]
[/quote:76bb7df20e]
Löyty! Pitäsköhän ostaa. Vähe kallis siihen nähden, että taitaa olla kuuntelematta paskaa. Bändiä ei löydy edes RYMistä.
*[/quote:76bb7df20e]
NO OSTAT!! Totttaa kai!!!!!!! Kyllä posteljoonin palkalla tuollaisen voi hankkia!!
Amsterdamin Distortion Recordsissa oli käytännössä koko kauppa täynnä sellaista vinyyliä ja cd:tä, jota ei täältä putiikeista löydä. Ja kohtuuhintaan. Kylhän siltä reissulta jäi käteen useampikin levy, mutta nyt kun aattelee, niin ois voinu melkein toisen semmosen satsin vielä ottaa, kun eihän sitä juuri muuta sieltä tullut ostettua.
Kuopion tai jkl:n levykaupoissa harvoin tulee tommosta tilannetta, koska todella kuumottavia levyjä on hyllyssä varsin harvoin ja jos ne ovat järkevän hintaisia, niin kyllä ne tulee poimittua useimmiten.
Huutonetissä oon monesti missannut harvinaisia levyjä, mutta en ala hirveästi murehtimaan niiden perään, koska nykyään siellä ei tuu enää pörrättyä kaiken aikaa ja oon varma että siellä menee jatkuvasti tavaraa ohi suun. Ja onhan sieltä tullut napattua ihan vitun kovia juttuja.
[quote:98bc97cf90="ex-kolja"][quote:98bc97cf90="Pilke"][quote:98bc97cf90="ex-kolja"][quote:98bc97cf90="Pilke"]Anttilan alelaarissa varmaan vuosituhannen alussa oli ruotsalaisen bändin, Spilurumin, levy. Kannessa oli kirahvin pärstä. Sinne jäi ja kaduttaa vieläkin.
*[/quote:98bc97cf90]
[/quote:98bc97cf90]
*[/quote:98bc97cf90]
NO OSTAT!! Totttaa kai!!!!!!! Kyllä posteljoonin palkalla tuollaisen voi hankkia!![/quote:98bc97cf90]
Pakko oli. Ei sitä joka päivä olekaan Spilurumia tarjolla!
*
[quote:4f7cd5b2e2="Jean-Babtiste"]
Ja onko neljä euroa Weid Al Yankowicsin siitä Badin kantta parodioivasta liikaa?
[/quote:4f7cd5b2e2]
Mun mielestä on liikaa.
Brian Enon Ambientit 1-4 pyörii monesti kädessä, mutta kannattaako niitä ostaa? Perusteoksia, mutta liekö niistä tänä päivänä mihinkään?
Opethin levyt jäi kauppaan..
[quote:20dda7a740="Neuvostoliitto"][quote:20dda7a740="Jean-Babtiste"]
[/quote:20dda7a740]
Mun mielestä on liikaa.
Brian Enon Ambientit 1-4 pyörii monesti kädessä, mutta kannattaako niitä ostaa? Perusteoksia, mutta liekö niistä tänä päivänä mihinkään?
[/quote:20dda7a740]
Ambient 4: On Land. Se on kova, rikkoo Enon oman ambient-teorian kun ei se nyt vaan suostu pysymään taustamusiikkina. Tuo soimaan ja hautausmaalle istumaan yksin yössä
Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"
[quote:8d147270c2="Bricolage"]
Ambient 4: On Land. Se on kova, rikkoo Enon oman ambient-teorian kun ei se nyt vaan suostu pysymään taustamusiikkina. Tuo soimaan ja hautausmaalle istumaan yksin yössä [/quote:8d147270c2]
Luotan Bricon makuun niin kuin kivi luottaa muuriin.
Hautausmaalla istuskelu musiikin kanssa kesäyössä on varmaan parhaita juttuja mitä maassamme voi tehdä.
Ei tule nyt yhtään levyä mieleen, vaikka välillä ovatkin joskus jotkut kauppaan jätetyt tarjous- tai poistolevylöydöt harmittaneet. Vasta kotona on tajunnut joko ihan muistista palauttelemalla tai netistä tarkistamalla mitä kauppaan on jäänyt..
Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla, kertoo Juha K. Korento.
Harvemmin kuitenkaan kaupassa tulee vastaan mitään sellaista (ei edes käytettyjen osastolla), jota ei mistään pystyisi itselle hommaamaan, jos nyt kerran sattuu jättämään sen hyllyyn. Hintapuoli tosin voi osoittautua toiseksi jälkiviisaana.
Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla, kertoo Juha K. Korento.
[quote:e2a6c1c26b="Bricolage"][quote:e2a6c1c26b="Neuvostoliitto"][quote:e2a6c1c26b="Jean-Babtiste"]
[/quote:e2a6c1c26b]
Mun mielestä on liikaa.
[/quote:e2a6c1c26b]
Ambient 4: On Land. Se on kova, rikkoo Enon oman ambient-teorian kun ei se nyt vaan suostu pysymään taustamusiikkina. Tuo soimaan ja hautausmaalle istumaan yksin yössä [/quote:e2a6c1c26b]
Mun mielestä ykkönenkin toimii silleen, että se voi pysäyttää ja muuttaa tunnelman. Sit mua kiehto, että toi on julkastu vinyylinä alunperin, eikä 8 euroo tuntunu liialta, kun on sitä joskus puolet kalliimmallakin nähny. Tos oli myös se statement sisäpussissa.
Aika ei oo nakertanut ainakaan parhaita näistä mitenkään, jos sitä pelkäät. Täähän on monella tavalla ihan eri juttu kuin moni uudempi ambient-juttu.
Sen sijaan hyllyyn on aina jääny Eno, Moebius ja Rödeliuksen se sinikantinen levy, hinta tuntuu aina olevan yli 20 e. Niin eilenkin, ja noita oli varmaan pari.
Tajusin just, että Dead C:n Secret Land jäi eilen hyllyyn
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
Digeliuksessa oli Uzedan Different Section Wires -vinyyli sopuisaan 10 eypon hintaan, jota hypistelin yhtenä päivänä mutta en sitä sit ottanu jostain syystä. Kahen päivän päästä menin takasin korjaamaan virheeni mutta oli jo liian myöhäistä.
Tää ei ny varsinaisesti jääny hyllyyn kuin pariksi minuutiksi mut Dis'n'datissa kattelin joskus markka-ajan loppumetreillä kohtuuhintaista Big Blackin panolaulu-älppyä ja ajattelin sen siitä napata mukaan kunhan sain cd-hyllyt ja käytetyt selattua mut joku ehti sen sitten siitä viedä välistä. Ei onneks oo mikään harvinainen levy että eipä juur vahinkoa päässy käymään.
Perustarinoita, näitä tulee. Toi Uzeda ei oo vaan vieläkään kävelly vastaan, mikä vähän harmittaa.
Älä päästä painiks sitä
[quote:37a41efe01="Jean-Babtiste"][quote:37a41efe01="Bricolage"][quote:37a41efe01="Neuvostoliitto"][quote:37a41efe01="Jean-Babtiste"]
[/quote:37a41efe01]
Mun mielestä on liikaa.
[/quote:37a41efe01]
Ambient 4: On Land. Se on kova, rikkoo Enon oman ambient-teorian kun ei se nyt vaan suostu pysymään taustamusiikkina. Tuo soimaan ja hautausmaalle istumaan yksin yössä [/quote:37a41efe01]
Mun mielestä ykkönenkin toimii silleen, että se voi pysäyttää ja muuttaa tunnelman. Sit mua kiehto, että toi on julkastu vinyylinä alunperin, eikä 8 euroo tuntunu liialta, kun on sitä joskus puolet kalliimmallakin nähny. Tos oli myös se statement sisäpussissa.
Aika ei oo nakertanut ainakaan parhaita näistä mitenkään, jos sitä pelkäät. Täähän on monella tavalla ihan eri juttu kuin moni uudempi ambient-juttu.
Sen sijaan hyllyyn on aina jääny Eno, Moebius ja Rödeliuksen se sinikantinen levy, hinta tuntuu aina olevan yli 20 e. Niin eilenkin, ja noita oli varmaan pari.[/quote:37a41efe01]
1 ja 2 on myös hyviä, 2 ehkä vähän popimpi..tavallaan. Kolmosesta nyt en osaa paljoa sanoa kun ne Laraajin hämysoittimet dominoi sitä aika pitkälti. Ihan kivan kuulosta mutta viisasta tsekata ennen kuin ostat.
Tuo Eno ja Clusterin tyypit-levy ei kyllä mulla mennyt yhtään muistaakseni. Tuntui että ideat oli vähän vähissä siinä.
Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"
jäihän noita
This must be what jail / I will scratch
Enkä ostanut Tubeway Armyn Replicasia vieläkään.
mee ny heti ostaa se saatanan pelle
Ai pitäiskö tähän perustella jotain rakentavaakin? no, monta aivan saatanan hienoa biisiä ja Garyn vieraantuneisuus on jotenkin surkuhupaisaa mutta upeaa kuunneltavaa. Lisäksi kannet on tosi hienot (niihin on piilotettu sellanen jekku, olis hauska kuulla hoksaatko) ja brittipainos-LP-version mukana voi saada hienon julisteen
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
Jahas. Niin, siis mulla on se remasteroitu bonusversio cdärränä ja oli sitä ennen pitkään kirjastosta lainassa, mutta toi kansijuttu ym. spesiaalit vois olla hyvä porkkana, sillä täällä noi käytetyt vinyylit on monesti aika hyvässä kuosissa kaikkine alkuperäisine tilpehööreineenkin...Joten jos hyvä versio osuu vielä halvalla kohdalle, niin mikä ettei.
Ääh, muistin, että jätin joskus Hippieen käytetyn Twinkin Think Pinkin (CD). Mulla oli jo oma, mutta pahvikansilla, kun taas tossa vanhemmassa muovikansiversiossa on kansilehtiö jossa on lyriikat ja muutenki se on erilainen. En normisti osta kaksia kappaleita, mut Think Pink on sentään yksi elämäni tärkeimpiä levyjä.
*
[quote:75f9d3a926="Bricolage"][quote:75f9d3a926="Jean-Babtiste"][quote:75f9d3a926="Bricolage"][quote:75f9d3a926="Neuvostoliitto"]
[/quote:75f9d3a926]
Ambient 4: On Land. Se on kova, rikkoo Enon oman ambient-teorian kun ei se nyt vaan suostu pysymään taustamusiikkina. Tuo soimaan ja hautausmaalle istumaan yksin yössä [/quote:75f9d3a926]
Sen sijaan hyllyyn on aina jääny Eno, Moebius ja Rödeliuksen se sinikantinen levy, hinta tuntuu aina olevan yli 20 e. Niin eilenkin, ja noita oli varmaan pari.[/quote:75f9d3a926]
1 ja 2 on myös hyviä, 2 ehkä vähän popimpi..tavallaan. Kolmosesta nyt en osaa paljoa sanoa kun ne Laraajin hämysoittimet dominoi sitä aika pitkälti. Ihan kivan kuulosta mutta viisasta tsekata ennen kuin ostat.
[/quote:75f9d3a926]
Komppailenpa tässä yössä yksin Bricolagea ja J-Baptistea.
On Land on noista kuulemistani Enon ambient jutuista sitä vaikuttavinta äänimassaa. Tummasävyistä, mutta kaunista ja kiehtovaa äänimaalausta, jossa tuntuu koko ajan tapahtuvan jotain pientä jännää.
Hautausmaiden lisäksi levy toimii hyvin ainakin junamatkoilla tai arki-iltoina poikamiesyksiössä. Kokeiltu on.
Music for Airports on myös hyvänkuuloista usvaa. Days Of Radiancella en välitä niistä Dance alkuisista kappaleista, kun taas ne Meditationit kuulostaa paremmalta.
Discreet Musicin hiukka yli puolituntinen nimibiisi on hienoa kuultavaa ja Harold Buddin kanssa tehty The Pearl aika melankolista syksyistä musaa.
Ajattomilta noi parhaimmillaan kuulostaa jokainen.
Tää ois kai pitäny spämmätä tonne ambient tai Eno ketjuun, mutta nyt kävi näin...
Kyllä ne pitänee hommata ainakin useimmat sitä mukaa kun varoja on. Ostettavien levyjen lista ei taida loppua koskaan, mutta hyvä niin.
Apollo -levy on sairaan kova, An Ending (Ascent):