You are not logged in.
Brian Wilsonin Smile-levyllä, kun Our Prayer vaihtuu Heroes and Villainsiin.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Yksi kaikkien aikojen taikahetkistä on Rautavaaran "Peltoniemen Hintriikan surumarssi"- esityksessä se, kun melodia nousee nousemistaan ja Tapsa laulaa:
Ja onni ihmeellinen vasta
onhan Hintriikasta päästä
jälleen kuulemaan,
miten veisataan
Niin harvoin tänne tuolta
hallaiselta suolta
köyhä joutaa lähtemään
leipäkiireiltään
Se tunteen määrä ihan kuristaa.
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
[quote:83a4500186="TWISTED BITCH"][quote:83a4500186="Alxity"][quote:83a4500186="Jean-Babtiste"][quote:83a4500186="ex-kolja"][quote:83a4500186="Jean-Babtiste"][quote:83a4500186="ex-kolja"]
Kyseinen laulu on itse asiassa muodostumassa minulle jonkinlaiseksi anthemiksi. Kuinka , mutta ei voi mitään.[/quote:83a4500186]
Eilen soi mulla päässä kun humalapäissäni kurvailin Kampissa pyörällä väistellen ihmisiä, luullen tiedostavani jokaisen tyypin läsnäolon ja liikkeet [/quote:83a4500186]
Elämä on parasta huumetta, varsinkin kun on 41 astetta kuumetta.[/quote:83a4500186]
Elämä on kuin purkka tikkarissa, varsinkin ku on 31 vuotta mittarissa [/quote:83a4500186]
Pitääköhän testata tuota levyä kun se J-B:n sielun tuollaiseen runouteen on kirvoittanut.[/quote:83a4500186]
sama
t: mama
eiq mitäs [/quote:83a4500186]
Mihin levyyn tässä viitataan?
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
[quote:c0dfd83f87="ex-kolja"][quote:c0dfd83f87="TWISTED BITCH"][quote:c0dfd83f87="Alxity"][quote:c0dfd83f87="Jean-Babtiste"][quote:c0dfd83f87="ex-kolja"][quote:c0dfd83f87="Jean-Babtiste"][quote:c0dfd83f87="ex-kolja"]
Kyseinen laulu on itse asiassa muodostumassa minulle jonkinlaiseksi anthemiksi. Kuinka , mutta ei voi mitään.[/quote:c0dfd83f87]
Eilen soi mulla päässä kun humalapäissäni kurvailin Kampissa pyörällä väistellen ihmisiä, luullen tiedostavani jokaisen tyypin läsnäolon ja liikkeet [/quote:c0dfd83f87]
Elämä on parasta huumetta, varsinkin kun on 41 astetta kuumetta.[/quote:c0dfd83f87]
Elämä on kuin purkka tikkarissa, varsinkin ku on 31 vuotta mittarissa [/quote:c0dfd83f87]
Pitääköhän testata tuota levyä kun se J-B:n sielun tuollaiseen runouteen on kirvoittanut.[/quote:c0dfd83f87]
sama
t: mama
eiq mitäs [/quote:c0dfd83f87]
Mihin levyyn tässä viitataan? [/quote:c0dfd83f87]
no mitäpä luulet?
asan loppuasukas siis, nää sanat ei tehny tätä lauluu vissiin toi "anthem"
Yksi kaikkien aikojen taikahetkistä on Rautavaaran "Peltoniemen Hintriikan surumarssi"- esityksessä se, kun melodia nousee nousemistaan ja Tapsa laulaa:
Ja onni ihmeellinen vasta
onhan Hintriikasta päästä
jälleen kuulemaan,
miten veisataanNiin harvoin tänne tuolta
hallaiselta suolta
köyhä joutaa lähtemään
leipäkiireiltäänSe tunteen määrä ihan kuristaa.
kyl, ja sama pätee kyl loirin versioon.
Interstellar Overdrive jossain 8:40 paikkeilla, kun "tunnari" lähtee uudelleen soimaan. Kyllä kyllä kyllä!
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
"Elina, mitä mä teen" -sävelmän coda. Yltiösurullisen ja toivottoman sanoituksen päälle nousevat huilut kuin aurinko kaamoksen jälkeen. Ehkä toivoa on. Kaunis päätös koko levylle, jonka jokainen kappale on oma näkemyksensä ihmiselossa toisinaan esiintyvään traagisuuteen.
Talk Talkin Taphead siinä vähän kuuden minuutin jälkeen kun orkestraatio sammuu ja Hollis soittaa kitarastaan hiljaisuutta vastaan pari maailman kauneinta sointua.
Krzysztof Pendereckin Threnody for the Victims of Hiroshiman ensimmäinen minuutti kokonaisuudessaan. Ihan mieletön äänivalli.
Art Ensemble of Chicagon Unclen pari viimeistä minuuttia. Niin kaunista kilinäviidakkoa, että voisin kuunnella pelkästään tuota tuntikaupalla putkeen.
kilinäviidakko
parhaimmissa sanoissa nämä
Talk Talkin Taphead siinä vähän kuuden minuutin jälkeen kun orkestraatio sammuu ja Hollis soittaa kitarastaan hiljaisuutta vastaan pari maailman kauneinta sointua.
Koko Laughing Stock on täynnä magic momenteja, mutta mm. tälle kyllä erityisesti
This must be what jail / I will scratch
Larg wrote:Talk Talkin Taphead siinä vähän kuuden minuutin jälkeen kun orkestraatio sammuu ja Hollis soittaa kitarastaan hiljaisuutta vastaan pari maailman kauneinta sointua.
Koko Laughing Stock on täynnä magic momenteja, mutta mm. tälle kyllä erityisesti
Myrhhmanin "something's happening.."-lyriikka ja jousien pehmeys sen jälkeen, Ascension Day:n loppuhulinat ja studiosta lähti sähköt-efekti, After The Floodin kertsit ja se feedback-sooloilu, Tapheadin yhtäkkinen purkaus, New Grass kokonaan ja Runeiin viimeinen kirskuva kitarointi nyt lisäksi ainakin. Väittäisin että Talk Talkin maagisin hetki on kuitenkin se Time It's Timen päättävä nokkahuiluarmeija. Sen ei pitäis kuulostaa niin hyvältä
Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"
[quote:fab7eb4be0="DirtyBlueGene"][quote:fab7eb4be0="Larg"]Talk Talkin Taphead siinä vähän kuuden minuutin jälkeen kun orkestraatio sammuu ja Hollis soittaa kitarastaan hiljaisuutta vastaan pari maailman kauneinta sointua.
Koko Laughing Stock on täynnä magic momenteja, mutta mm. tälle kyllä erityisesti [/quote:fab7eb4be0]
Myrhhmanin "something's happening.."-lyriikka ja jousien pehmeys sen jälkeen, Ascension Day:n loppuhulinat ja studiosta lähti sähköt-efekti, After The Floodin kertsit ja se feedback-sooloilu, Tapheadin yhtäkkinen purkaus, New Grass kokonaan ja Runeiin viimeinen kirskuva kitarointi nyt lisäksi ainakin. Väittäisin että Talk Talkin maagisin hetki on kuitenkin se Time It's Timen päättävä nokkahuiluarmeija. Sen ei pitäis kuulostaa niin hyvältä [/quote:fab7eb4be0]
Aika paha ruveta väittämään vastaan mihinkään näistä
This must be what jail / I will scratch
Francoise Hardyn Fleur de lune -kappaleen seitsemäntoista ensimmäistä sekuntia. Mahtava lämmön ja lohduttomuuden yhdistelmä.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Oh hoh, vielä on unohtunut jotakin tärkeää. Disco Infernon "Second Language" 2:46->. Paras biisi ikinä, paras kitarasoolo ikinä, ihan liian yksinkertaisen kuuloisinta ikinä, The Edge menee baariin ja juo liikaa vermuttia ja sanoo ettei enää ikinä.
Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"
Ulvis sanoi:
Raparperitango? ("pelaan rakkauden futista sarjatasolla pu-pu-pu-puulaakin/olen lempinyt mä Marjoa ja Riittaa ja Tu-tu-tu-Tuulaakin" jotenkin näin se meni). Ei, ei, ei. Se päättyy tosi typerästi, kun Mikko sanoo ääliömäisesti 'rabarberos'.
Minusta tuo "rabarberos" kuuluu tänne. Sehän rikkoo kuulijan turvallisen maailman ihan kokonaan. Että yhtenä hetkenä kaikki on tuttua, mutta sitten vedetään matto alta ja yllätetään. Princen tuotoksissa on vastaavia hetkiä, kun rakkausballadissa irstaillaan tai vaikka sukurutsataan.
Taas yksi laulu, jolla Mikko ei tyydy ilmentämään ainoastaan yhtä tunnetilaa, vaan ottaa käyttöönsä koko värikkään ihmiselon paletin.
Popedan "Oodi makkaralle" sisältää mielestäni kovinkin oleellisen momentin: Pate toteaa lupsakkaan tyyliin Onpa mukavaa, äijäkööri liittyy mukaan ja sitten toteamuksesta tehdään riimi kysymällä että Otatko makkaraa?.
H.Ö.N.Ö on kyllä albumina muutenkin kovaa kamaa, taikahetkiä riittää miltei jokaiseen kappaleeseen.
sole: dumb this down (2:31-3:00)
yksi hienoimmista droneista koskaan
sole: dumb this down (2:31-3:00)
yksi hienoimmista droneista koskaan
VITUN KOVA!
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Rage Against The Machine: Down Rodeo 4:48 ->
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Juice - The Rain 2:50-2:57
Tiesitkö muuten, että räppi, mitä jotkut jopa musiikiksi sanovat, on isossa maailmassa jengimusiikkia. Nämä "kuuluisat" räppärit ja heidän jenginsä selvittelevät välejään toisiaan ammuskelemalla.
Juice - The Rain 2:50-2:57
Helvetin kova itseasiassa toi koko tylytys-setti.
Kenkä wrote:R Kelly - Real Talk 1:19-1:30
Korjasin.
bonnie "prince" billy: what's missing is 2:24-3:14, se kohta kun viulu (joka kuulostaa lähinnä polkuharmoonilta) hiipii sisään, jestas.
uuh ja samanlainen oikean polkuharmoonin sisääntulo kappaleessa willow trees bend suunnilleen samassa kohdassa
Last edited by ydinaukio (12.03.2010 13:30)
Cop Shoot Cop - Pity the Bastard 2:31, eli kun maailmanlopun uruilla ryyditettty hulinalopetus lähtee käyntiin
Sent from my iPhone 16
gentle giantin 1970-1976 tuotanto alusta loppuun.
Last edited by ydinaukio (12.03.2010 14:17)
gentle giantin 1970-1976 tuotanto alusta loppuun.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
ydinaukio wrote:gentle giantin 1970-1976 tuotanto alusta loppuun.
*
ei vittu mikä bändi kyllä alkaa vaan naurattaa kun kuuntelee tätä neroutta
Kenkä wrote:Juice - The Rain 2:50-2:57
Hyvä biisi, makeet tuotannot, lievästi shovinistinen asenne.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Last edited by barton_funk (16.03.2010 12:43)
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.