You are not logged in.
Pages: 1
Mitä mieltä ihmiset ovat tästä Christina & Tom Carterin virityksestä?
Joy Shapes on soinut koneellani nyt aika paljon. Upea levy ja varsinkin avausbiisi Here Not Here on fantastinen. Ostoslistalle.
Omistan vain In Cr Ea Se -tuplaälppärin, joka toimii myös, mutta neljän suht samantyyppisen dronebiisin kokonaisuus sisältää myös tylsiä hetkiä. Onneksi se paranee loppua kohden ja pidän kakkoslevystä (ea, se) erittäin paljon.
Entäs pariskunnan sooloprojektit? niihin pitäisi vielä tutustua.
wau, asiatopicci!
joy shapes on tosiaan hieno, mutta oma suosikki taitaa silti olla viime vuonna tupla-lp:nä ja cd:nä uudelleenjulkaistu our bed is green. sillä on ehkä enempi poppia kuin näillä myöhemmillä, abstraktimmilla äänitteillä.
sooloista olen enempi perehtynyt christinan tuotantoon, aika samankaltaisiahan ne kaikki kyllä ovat, hentoa ääntä ja kitaraa, joskus pianoa... itse aloin faniksi vasta nähtyäni christinan livenä helsingissä pari vuotta sitten (tuostakin keikasta on julkaistu levy) ja vähän valitettavasti julkaisuiden suhteen trendinä on ollut hyvin rajoitetut ja kalliit cdr:t, viimeisimpänä erikoisuutena alkuperäisiä maalauksia sisältävä kirja ja "sen" mukana tuleva kasetti, jossa yksilölliset äänitykset kahdesta biisistä (paketin painos 2(!) ja kummassakin eri äänitykset samoista biiseistä!)
no enpä nyt osaa tähän sen kummempaa sanoa tässä vaiheessa. maagista musiikkia joka kyllä vaatii oikean mielentilan toimiakseen ns. kybällä...
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Kranky Kompilationilla oleva Christinan soolobiisi on yksi huonoimmista ikinä kuulemistani kappaleista. Sen sijaan samalta levyltä löytyvä Charalambidesin Joy shapes on ihan kiva biisi, ja Tom carterin soolobiisi oli myös ihan hyvää sähkökitarahuminaa.
Tähän rajoittuu tietämykseni.
Our bed is greenillähän on rujompi soundimaailma. En sitä kokonaan ole kuullut, mutta tosiaan se on ehkä "biisikeskeisempi".
Olen kanssa kuullut CHT:n, joka on kai joku cd-r -julkaisu ja myös ehkä heikoin kuulemistani charalambides -levyistä. Eka biisi on melko tylsä 35 minuuttinen hissuttelu, mutta kolmas ja viimeinen onkin sitten muistaakseni mainio.
Aiemmat Charalambidesit on jääny kovasti paitsioon kun niiden saatavuus nyt on mitä on. Joy Shapeshan oikeastaan nosti tän porukan pinnalle. Ihan ansaitustikin toki, levy on varsin mainiota ujellusta vaikkei läheskään joka tilanteessa kuunneltavaksi sovi. Unknown Spiniä pidin taas päämäärättömänä ja äänimaailmaltaan mielenkiinnottomana teoksena. Se taisi olla joku uudelleenjulkaistu wanha demo tms.
Paras lohkaisu näiltä on mielestäni semilegendaarisella Harmony of the Spheres-tuplacd/tripla-lp -kokiksella julkaistu Naked in our Deathskins. Siinä helmeilevän ja raastavan välimailla strummailtavat kitarat hiipuvat jossain kymmenen minuutin kohdalla Christina Carterin äänen tieltä, joka vuorostaan peittyy lopussa häkellyttävän intensiiviseen säröpilveen.
Bändin nimi on ihan validi kreikkalaissukuinen sukunimi, Kyproksen futismaajoukkueesta löytyy ainakin hulppeasti nimetty keskikenttäjyrä Constantinos Charalambides.
Niijjoo, ja Christina Carterin keikat oli vähän tylsähköjä, ite tykkäsin Black Forest / Black Sean biisiorientoituneemmasta materiaalista ja Fursaxan eksentrisyydestä enemmän.
Älä päästä painiks sitä
Bändin nimi on ihan validi kreikkalaissukuinen sukunimi, Kyproksen futismaajoukkueesta löytyy ainakin hulppeasti nimetty keskikenttäjyrä Constantinos Charalambides.
mun vanha luokkakaveri oli charalambides, sen isä oli kreikkalainen.
Niijjoo, ja Christina Carterin keikat oli vähän tylsähköjä, ite tykkäsin Black Forest / Black Sean biisiorientoituneemmasta materiaalista ja Fursaxan eksentrisyydestä enemmän.
odotukset oli ton suuntaiset mutta varsinkin jälkikäteen huomasin tykänneeni carterista ihan yhtä paljon.
koskahan saatais black forest/black sea taas suomeen?
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Joskus pari vuotta sitten piti tutustua näihin pintaa syvemmältä, mutta pääsin Historic 6th Wardiin saakka ja unohdin koko asian. Christina oli ainakin Telakalla mukava, mutta tajunta jäi sillä kertaa räjähtämättä.
This must be what jail / I will scratch
uusi levy ilmestyy kohta:
artist: Charalambides
title: A Vintage Burden
catalog #: krank095
formats available: CD
Release Date: May 22, 2006
track listing:
There Is No End
Spring - [MP3]
Dormant Love - [MP3]
Black Bed Blues
Two Birds - [MP3]
Hope Against Hope
[quote:f0dfca5322]The long awaited new album from the legendary Charalambides, now pared down to the original core duo of Christina Carter and Tom Carter. After having exorcized some demons through the release of their last album Joy Shapes, here they have recorded a more melodic song cycle, reminiscent of their earlier albums Union and Market Square. Of particular note is the inspiring guitar work Tom displays on the 18 minute instrumental Black Bed Blues. With A Vintage Burden, Charalambides have delivered their most cosmic and beautiful album to date.
No doubt the godparents of the whole "freak-folk", "free-folk", "new weird america", whatever scene, Charalambides were wandering alone in that arid wilderness when they started recording and releasing their music via cassette in the early '90s. With enough artists now having sprouted to warrant the naming of an entire sub-genre, they are still at the head of the class. Charalambides is where it all started. [/quote:f0dfca5322]
EDIT: näkyy olevan pari mp3:stakin saatavilla
nostellaanpa pikkuhiljaa ylös keikkaa odotellessa. en ole viime aikojen julkaisuihin tutustunut, mutta kaitpa tää edelleen ihan laatukamaa on.
tiistai 15.4.2008 siis semifinalissa, tomutonttu lämppää.
hmm joo, keikka toki kiinnostais mutta väliin jää
nykyään hyllystä löytyy joy shapes, jonka 1, 3 & 5 biisit ovat loistavaa kamaa.
uusin levy tais olla vähän sellasta abstraktimpaa, mut hyvää kuitennii
[quote:cae7c55e09="Jean-Babtiste"]Huikea keikka [/quote:cae7c55e09]
oli muuten! se toka biisi, semmonen raivokas bluussi, oli ihan hullun kaunis, meikä vaan jakautui suikaleihin ja hyytelöön. huh. jonkunnäkönen vedenjakaja, eka biisi oli vähän hermostunutta, että "lähteeks tää ja putooks noille", sit sen tokan jälkeen oli vaan autuasta ajelehtimista. joka pysyi koko ajan hyvin hanskassa. tosin mun ajatukset lähti kanssa ajelehtimaan sinne tänne ja musiikki ja kaikki jäi vähän taustalle mutta luulen että se oli osa idistä.
toka biisi on kuulemma uudelta Krankyn julkaisemalta levyltä, saakeli se pitääkin hommata kuulolle.
jpp, sääli kun olivat myyneet kaikki levynsä jo loppuun. mutjoo, vuoden paras keikka :pint:
voodoo jippu eiq people bez magic people
lol apua
ultravox
[quote:ddfcb7b5d8="juustop"][quote:ddfcb7b5d8="Jean-Babtiste"]Huikea keikka [/quote:ddfcb7b5d8]
oli muuten! se toka biisi, semmonen raivokas bluussi, oli ihan hullun kaunis, meikä vaan jakautui suikaleihin ja hyytelöön. huh. jonkunnäkönen vedenjakaja, eka biisi oli vähän hermostunutta, että "lähteeks tää ja putooks noille", sit sen tokan jälkeen oli vaan autuasta ajelehtimista. joka pysyi koko ajan hyvin hanskassa. tosin mun ajatukset lähti kanssa ajelehtimaan sinne tänne ja musiikki ja kaikki jäi vähän taustalle mutta luulen että se oli osa idistä.
toka biisi on kuulemma uudelta Krankyn julkaisemalta levyltä, saakeli se pitääkin hommata kuulolle.[/quote:ddfcb7b5d8]
vuoden paras keikka :pint:
No niinpä varmaan juu, mut et ollukaan paikalla Liskorockissa pääsiäisenä...
Karjalan bideet takaisin vaikka allas kerrallaan
AIVAN. VITUN. HYVÄ.
No vittu.
Älä niin ne oli siel ku siel oli.
While on a tour of Europe with Charalambides, the Brooklyn based guitarist Tom Carter was hospitalized in Berlin, Germany and has been in intensive care for over two weeks. He is currently being treated for serious complications of pneumonia. At this time, there remain many uncertainties regarding his condition, which continues to be variable and evolving. Hospitalization and a projected recovery could last at a minimum many weeks and possibly months.
Pages: 1