1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Blur

#1 21.04.2006 14:40

Hunttalan Matti
Member
Registered: 21.04.2006

Blur

Albarn-murot raksuu kivasti ja elämä on Parklaiffii.

MATTI 101%  biggrin  peuk

#2 21.04.2006 14:44

helicon
OVERLOOORD!!
Registered: 12.06.2005
Website

Re: Blur

pullo pois  icon_rolleyes

#3 03.05.2006 18:05

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005

En ole koskaan suuremmin innostunut Blurista (enkä kyllä Oasiksestakaan). 13 löytyy hyllystä, mutta todella harvoin tulee kuunneltua. Olisi pitänyt innostua sillon joskus 90-luvun puolivälissä, mutta en vielä silloin kuunnellut juurikaan musiikkia. Ainakaan mitään hyvää musiikkia.

<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

#4 03.05.2006 18:09

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005

Alxity wrote:

En ole koskaan suuremmin innostunut Blurista (enkä kyllä Oasiksestakaan).

Aikaa on kulunut sen verran, että olisi mukavaa jos Bluria ei enää välittömästi yhdistettäisi Oasikseen. Mitään varsinaista yhteistä tekijää ei mielestäni löydy (ellei sitä median piiskaamaa kilpa-asetelmaa lasketa, mutta siitä on jo vuosia), ja onhan Blur on urallaan ollut sen verran monipuolinen, ettei tuo ole enää kovinkaan relevanttia, vaikka löytäisikin jotain yhdistäviä tekijöitä. Kuulin huhuja, että myös Oasis on julkaissut jotain debyyttinsä jälkeen, mutta en suostu uskomaan niitä, koska tuo levy on ihan pl jne.

Bluriin on pitänyt aina tutustua, mutta on jotenkin jäänyt. Suosikki on varmaan tällä hetkellä 13, mutta sanoisin että vaikkei kaikki levyt ihan tyylillisesti osu täsmään, kohdallani, niin yhtyeen tuotanto on siitä huolimatta hämmästyttävän tasainen.

Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

#5 03.05.2006 18:18

Alxity

[quote:7ac47bc8ea="ex-kolja"]
Aikaa on kulunut sen verran, että olisi mukavaa jos Bluria ei enää välittömästi yhdistettäisi Oasikseen. Mitään varsinaista yhteistä tekijää ei mielestäni löydy (ellei sitä median piiskaamaa kilpa-asetelmaa lasketa, mutta siitä on jo vuosia), ja onhan Blur on urallaan ollut sen verran monipuolinen, ettei tuo ole enää kovinkaan relevanttia, vaikka löytäisikin jotain yhdistäviä tekijöitä.[/quote:7ac47bc8ea]

Sen takia vaan vertasin Oasikseen, että tuohon aikaan en tosiaan juurikaan kuunnellut musiikkia. Jos olisin kuunnellut olisin luultavasti edes jommasta kummasta bändistä innostunut, kun molemmat kuitenkin olivat samoihin aikoihin pinnalla. Eli minulla on jäänyt väliin vaihe, joka erittäin monella tämänkin foorumin kirjoittelijalla on ollut. Tämän hellyyttävän tiedon halusin vaan jakaa kanssanne. En rinnastaa Oasista ja Bluria mitenkään samaan musiikilliseen kategoriaan.

<@DBGene> senkin karkki

#6 03.05.2006 18:21

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Website

Oma suosikki on myös 13. Kollektiivin paras levy tietty on Coxonin huumehöyryinen Golden D, vuonna 2000 ilmestynyt ylistyslevy d-soinnulle. Sisältää mm. killeribiisin Satan i Gatan.

"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

#7 03.05.2006 20:13

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Website

Muutamaa piisiä, etunenässä Universal, Blur on jättänyt kylmäksi. Silti hyllyssä  on jostain syystä neljä levyä. Yhden olen saanut myytyä poiskin, mutta the Great Escapea ja Parklifea en niiden kehnoudesta huolimatta raaski myydä kun nillä kuiten sanottua, on muutama hyväkin hetki. Ai niin ja Leisuren ostinkin "vasta" enkä ole ehtinyt oikein kuunnella.

Ehkä Bluria olisi pitänyt vaan kuunnella silloin kun nää oli hotteja niin olisi saattanut käydä vähän samalla tavalla kuin minulla kävi Pulpin kanssa.

#8 04.05.2006 00:38

Alxity

Graham Coxonin keikka Roskildessa 2004 oli minusta aika mitäänsanomaton ja tylsä. Ja menin kuitenkin keikalle ihan avoimin mielin.

<@DBGene> senkin karkki

#9 04.05.2006 09:03

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Website

Alxity wrote:

Graham Coxonin keikka Roskildessa 2004 oli minusta aika mitäänsanomaton ja tylsä. Ja menin kuitenkin keikalle ihan avoimin mielin.

Tämä siis oli tosiaan sitä post-narkkariutta. Herran tuotoksiin tuli tietty rauhallisuus sen jälkeen kun vierotushoidot tuottivat tulosta. Coxon onkin parhaimmillaan juuri 90-luvun lopun Blureilla (s/t, 13) ja näillä ensimmäisillä soololevyillä. Noinhan se yleensä menee.

"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

#10 04.05.2006 10:24

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Website

Nimettömällä levyllä on useampikin hyvä biisi.

This must be what jail / I will scratch

#11 04.05.2006 11:18

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Website

ilmeisesti tuota 13-levyä on  aikanaan  jossain myyty tosi halvalla  kun oon sen hankkinut, en  kyllä muista siitä oikein mitään. parklifeä on  anttilassa vajaalla 7 eurolla, vois joskus huvikseen ostaa. tykkäsin  näistä aina  kyllä enemmän kuin oasiksesta, ja muistan että selectissä oli juttu näiden kaikista b-puolista ja ainakin  paperilla kuulosti hyvältä vaikka itse biisejä en ikinä kuullutkaan.

Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

#12 04.05.2006 12:38

lintumies
Member
Registered: 14.06.2005
Website

psychocandy wrote:

muistan että selectissä oli juttu näiden kaikista b-puolista ja ainakin  paperilla kuulosti hyvältä vaikka itse biisejä en ikinä kuullutkaan.

smaa

Kaikki Blurin levyt on mielestäni hyviä, toiset enemmän ja toiset vähemmän. Ehkä suunnilleen tässä järjestyksessä:

1. Modern Life Is Rubbish
2. 13
3. Parklife
4. Blur
5. Think Tank
6. Leisure
7. The Great Escape

Coxonin sooloihin pitäisi ehdottomasti tutustua enemmän, en ole kuullut kokonaan kuin neljännen(?) levyn, joka oli hyvää poppia. En kyllä tajua miksen ole seurannut miehen soolouraa tarkemmin.

#13 04.05.2006 12:39

lintumies
Member
Website

Ja Ruisrockin keikka kymmenen vuotta sitten oli toki hieno, erään aikakauden huipentuma.

#14 04.05.2006 18:00

Hunttalan Matti
Member
Registered: 21.04.2006

Tiesittekö, kaikki Deimonin Fred Perryt on piraatteja.

MATTI 101%  biggrin  peuk

#15 04.05.2006 19:24

psychocandy
streittari-jantta
Website

ei se anttilassa ollutkaan parklife vaan modern life is rubbish.

mut näinpä tears for fearsin deluxe-tupla-remasterin songs from the big chairista, bonus-levyllä mm. legendaarinen the way you are... hintaa 30 eööh joten sinne jäi, toistaiseksi.

tears for fears -topiccia odotellessa... spåm!

Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

#16 04.05.2006 19:46

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Website

psychocandy wrote:

ei se anttilassa ollutkaan parklife vaan modern life is rubbish.

MLIR on paljon parempi kuin Parklife, ja muutenkin paras levy näiltä!

SOSDO MASSA KOMOROSSA

#17 05.05.2006 09:11

psychocandy
streittari-jantta
Website

Prakk wrote:

höh, pitäsköhän ostaa. kattelin vaan biisilistaa ja yllättäen en tunnistanut kuin ehkä yhden biisin... on mulla toi  jossain kasetilla, en vaan oo vuosiin kuunnellu.

FJs1lyz.gif

#18 05.05.2006 10:19

lintumies
Member
Website

psychocandy wrote:

[quote:7587864f3c="Prakk"]MLIR on paljon parempi kuin Parklife, ja muutenkin paras levy näiltä![/quote:7587864f3c]

höh, pitäsköhän ostaa.

Pitäs!

#19 05.05.2006 10:40

leposi
Viini-illan Göbbels

Mä en oo ikinä kuullu Modern Lifee...  icon_redface  (Tietääkseni).

Parklife olkoot siis vielä suosikkini! Oon näitä Oasis-lädei. Blur oli tyttöjen musaa sillo joskus... Onneks ajat muuttuvat.

#20 05.05.2006 11:15

psychocandy
streittari-jantta
Website

lintumies wrote:

[quote:3a4a44daf8="psychocandy"][quote:3a4a44daf8="Prakk"]MLIR on paljon parempi kuin Parklife, ja muutenkin paras levy näiltä![/quote:3a4a44daf8]

höh, pitäsköhän ostaa.[/quote:3a4a44daf8]
Pitäs!

älkääs nyt, just tilasin taas yli kuudellakympillä levyjä...

löytyyks muuten popsceneä mistään, muistelen että bändi suuttui kun se ei  aikanaan menestynyt vaikka  itse tykkäsivät biisistä ja sit sitä ei protestiksi laitettu millekään levylle eikä kokikselle. tais ilmestyä samoihin aikoihin kuin oli legendaarinen rollercoaster-kiertue (jamc, mbv, dinot ja blur). niin ja modern lifen japsipainokseltahan se tietenkin löytyy...

FJs1lyz.gif

#21 05.05.2006 12:14

lintumies
Member
Website

psychocandy wrote:

löytyyks muuten popsceneä mistään, muistelen että bändi suuttui kun se ei  aikanaan menestynyt vaikka  itse tykkäsivät biisistä ja sit sitä ei protestiksi laitettu millekään levylle eikä kokikselle. tais ilmestyä samoihin aikoihin kuin oli legendaarinen rollercoaster-kiertue (jamc, mbv, dinot ja blur). niin ja modern lifen japsipainokseltahan se tietenkin löytyy...

En muista mikä painos oma Modern Lifeni on, tuskin japsi ainakaan, mutta Popscene löytyy onneksi siltäkin (samoin pari jotain b-puolta loppuun kymmenien tyhjien raidanpätkien taakse piilotettuina).

Vähän kyllä harmittaa, etten ostanut Popscene-seiskatuumaista kun näin sellaisen pari vuotta sitten. Olihan se kymppi vähän liikaa.

#22 05.05.2006 12:59

public
Member
Registered: 18.06.2005

Paikansin tuon Golden D:n d niinkuin divarista ja mukaanhan se pienellä setelillä lähti. Kommentoin sitten myöhemmin että miltä se kuulostaa...

#23 05.05.2006 13:52

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005

Prakk wrote:

[quote:e8ecbfb170="psychocandy"]ei se anttilassa ollutkaan parklife vaan modern life is rubbish.[/quote:e8ecbfb170]

En ole ikinä ymmärtänyt tuota. Ainakin sinkkujen perusteella kyseessä on vielä liian tiettyyn suuntaan kumartavaa ärsypoppia, vaikka kansi onkin hieno.

Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

#24 17.05.2006 10:51

lintumies
Member
Website

lintumies wrote:

Coxonin sooloihin pitäisi ehdottomasti tutustua enemmän, en ole kuullut kokonaan kuin neljännen(?) levyn, joka oli hyvää poppia. En kyllä tajua miksen ole seurannut miehen soolouraa tarkemmin.

Nyt kun sain vihdoin hankittua The Sky Is Too High'n (3,5 e), en voi kuin ihmetellä puppelointiani entistä enemmän. Vallan mainio levy. Pitäisi varmaan alkaa hankkia niitä muitakin, vaikka ihan ilmestymisjärjestyksessä.

#25 31.03.2007 10:31

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007

On pitäny joku miljoona vuotta ostaa Blurin kokoelma, mut aina kun nään sitä alennuksessa, niin en sit kuiteskaa osta. -späng

*

Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

#26 31.03.2007 13:22

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

Pilke wrote:

On pitäny joku miljoona vuotta ostaa Blurin kokoelma, mut aina kun nään sitä alennuksessa, niin en sit kuiteskaa osta. -späng

muistaakseni sillä kokoelmalla ei oo popscenea ja sen vuoksikin jää aina ostamatta -spåm

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#27 31.03.2007 15:21

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Website

Nimetön levy on paras ja myöskin ainoa jonka yhtyeeltä omistan. Ilmestymisensä aikaan siinä hieman tökki semmoinen alleviivattu lo-fi-nysvöttäminen ja Coxonin lausunnot "kuinka Pavement on vitun viilee bändi". Mutta oikein mielellään tuota yhä kuullostelee ja etenkin se Bowie-pastissi on yllättävän komea.

- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

#28 31.03.2007 15:23

stratum
not tupi
From: Helsinki
Website

Katkennut petsari wrote:

Ilmestymisensä aikaan siinä hieman tökki semmoinen alleviivattu lo-fi-nysvöttäminen ja Coxonin lausunnot "kuinka Pavement on vitun viilee bändi".

Mutta Pavementhan on vitun viilee bändi.  frown2

#29 14.05.2007 11:52

börjeslandet
stetoskooppisetä

[quote:2dccb8f40c="shanks"]Daily Starin mukaan bändi on elokuussa menossa viikoksi studioon yhessä viis vuotta sitten lähteneen Graham Coxonin kanssa. Se levytetäänkö uutta blur-materiaalia selviää ehkä vasta sitten, mutta toivo elää.

"We're all heading into the studio together this summer. Graham's coming too. We're gonna see if we've still got it," bassist Alex James confirmed. "If not, I think we'll just call it a day."[/quote:2dccb8f40c]
icon_eek Tuli vähän puun takaa tämä. Nuorempana tykkäsin tästä aika paljon. Mut enpä tiiä jaksaisko enää kiinnostaa vaikka jotain tekisivätkin.

en ole kolmekybänen emoboy

#30 14.05.2007 12:58

public
Member
Registered: 18.06.2005

Leisurella ja Modern Life Is Rubbishilla on hyviä yksittäisiä juttuja, sitten Parklife ja Blur on suosikkeja ihan albumeina. Varsinkin jälkimmäisen viimeinen biisi, Essex Dogs, iskee sillä jurnutukseen kiinni nappaavalla kompilla ja nihilistisellä betonirunoudella aina kovaa.

1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Blur

Board footer