You are not logged in.
Tuli pitkästä aikaa kuunneltua Sueden Dog Man Staria ja jälleen sai todeta, että on se edelleen yksi maailman parhaista levyistä. Yksi suosikkibiiseistäni on Heroine, joka aiheuttaa lähes joka kuuntelukerralla väreitä, mutta siinä on yksi aivan järjetön ja paska kohta. Toisen kertsin loppuun noin kohdassa 1:15-1-25 Brett laulaa vielä lisäks jostain syystä "been dying for hours and hours" joka täysin kuolettaa koko kertsin ja biisin. Tämän jälkeen biisi kyllä lähtee vielä lentoon, mutta ton kohdan lisäämistä biisiin en käsitä.
Eli tähän ketjuun hyvien biisien huonoja osia tjsp. spåm spåm.
ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!
Hyvä topik
tottakai näitä on paljon, mutta nyt just en muista yhtään. Palaan tänne sitten.
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
Se, kun Thom Yorke avaa suunsa Björkin Selmasongsilla.
Se, kun se horo Anthony (mikälie) avaa suunsa Björkin Voltalla.
California Dreamin'in huilusoolo nyt ainaskin.
Bonnie "Prince" Billyn Barcelona-biisi menee loppua kohti tosi huonoksi, siinä on jotain turhaa rääkymistä ja joku ihan tuntematon tyyppi alkaa runoilemaan jotain liirumlaarumia. Olis nyt ollu edes Will itse.
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
Tindersticksin Travelling Light -kappaleen singleversion torvisoitanta.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Egyptian Loverin Egypt, Egyptin lopun joku instrusoolo
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
Topi Sorsakoski & Reijo Taipale: Kulkukoirat
En muista kumpi herroista laulaa biisin lopussa että "Kai me elettiin kuin suomi-länkkärii". Oli miten oli, se tökerö kohta vie aika paljon pois biisin tunnelmasta.
[quote:692c1a444c="leposi"]Se, kun se horo Anthony (mikälie) avaa suunsa.
[/quote:692c1a444c]
Korjasub. Monta levyä pilannut.
Tiesitkö muuten, että räppi, mitä jotkut jopa musiikiksi sanovat, on isossa maailmassa jengimusiikkia. Nämä "kuuluisat" räppärit ja heidän jenginsä selvittelevät välejään toisiaan ammuskelemalla.
Ainakin nämä ei mun korvaan kuulosta hyvältä:
Clipsen Trill kun Pharrell puhuu ei oo koskaan mulle toiminu. Onneks Pushan ja Malicen säkeet saa unohtaa koko jutun
Rachel'sin Selenographyllä useita hetkiä kun se nainen alkaa puhua jotain korneja juttuja. Taisi olla ainakin Artemisia ja Hearts & Drums uhreina.
Country Joe & The Fishin Section 43:n levyversiossa on se tyhmä sirkusmusakohta.
Tim Buckleyn Pleasant Streetiä vaivaa kömpelö biisin nimi ja kertosäkeen "liquorice clothes"-lyriikka.
Neil Youngin Round & Roundissa se naislaulajan "it won't be long" (ei kai katsonut Niilon housuihin ) on tosi ärsyttävä.
Cannibal Oxin Ox Out The Cagessa El-P pistää jotain catch 22-nicotine patch-riimiä joka on aika kauhea. Onneksi Vast Aire murhaa biisin
Princeltä löytyisi vaikka kuinka paljon näitä hetkiä, ja yhtä paljon taas sellaisia missä sama taktiikka on täysin nerokasta. (jälkimmäiseen Let's Pretend We're Marriedin "all the hippies sing together"-pätkä vaikka)
Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"
Millon vaan ku Timbaland avaa suunsa missä tahansa biisissä
Pixiesin Hey olisi täydellinen, ellei se yksi kitarariffi olisi niin vitun typerä. Joka alkaa 1:30 paikkeilla noin ja tuo jotenkin mieleen maailman paskimman mainoksen
hee hee hee
panda taikoo parempaa
Country Joe & The Fishin Section 43:n levyversiossa on se tyhmä sirkusmusakohta.
Just hyvä.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
[quote:b82426e15c="leposi"]Se, kun Thom Yorke avaa suunsa Björkin Selmasongsilla.
[/quote:b82426e15c]
yorke'iin sama. se ärsyttää suunnattomasti myös pj harveyn stories-levyllä.
antonyn kohdalla eri.
Menetetty peli
ne helevetin YUP-hilipatihimppaa-kitaralikit convergen fault & fracturessa
Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.
[quote:a222a8191a="PrivateJoy"][quote:a222a8191a="leposi"]Se, kun Thom Yorke avaa suunsa Björkin Selmasongsilla.
[/quote:a222a8191a]
yorke'iin sama. se ärsyttää suunnattomasti myös pj harveyn stories-levyllä.
[/quote:a222a8191a]
itselleni tuli ekana mieleen plain riden kappale oh, joka kulahtaa täysin siinä kun se taustalaulaja alkaa laulamaan
[quote:714f40f005="Bricolage"]Country Joe & The Fishin Section 43:n levyversiossa on se tyhmä sirkusmusakohta.
Just hyvä.
*[/quote:714f40f005]
Ei se ole mikään ylettömän huono versio mutta se vajaan minuutin lyhyempi versio joltain EP:ltä pysyy vaan kasassa niin paljon paremmin, ja siitä puuttuu just tuo pätkä.
Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"
ne helevetin YUP-hilipatihimppaa-kitaralikit convergen fault & fracturessa
En o ees kuullut, mutta voin kuvitella mainiosta kuvauksesta
Rolling Stonesien Can't You Hear Me Knocking sisältää ehkä rankimman riffittely-intron koskaan, ja hyvä tunnelma jatkuukin tosi pitkään, mutta sitten ne soittaa omasta mielestään yllättäväsi jotain latinojazzjamipaskaa pari minuuttia siihen loppuun.
Millon vaan ku Timbaland avaa suunsa missä tahansa biisissä
Mutta lähes kaikki biisit, jotka se on tuottanut sen jälkeen kun alkoi uskoa omaa pressiään ja täten päätti että on rahkeita avata suunsa, ovat muutenkin ihan paskoja...
Jäsen: vitun hapan pappaosasto.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
Tulee huumorintajuton paskaläppäkommentti:
Mulle joko biisi toimii tai sit ei. Jos siinä on joku paska kohta, on koko biisi paska, eikä sitä kuuntele. Tai sitten se paska kohta ei oo oikeesti paska, vaan olennainen juttu siinä biisissä. Tai se kohta voisi olla parempikin, mut se ei kuitenkaan ole, ja turha sitä on enää lähtä miettimään, millanen se voisi olla.
En siis taida keksiä yhtäkään. On niitä, mutta harvassa ovat
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Lukematon määrä kaikenmaalaisia räppibiisejä, joissa joku ämmä kiekuu "sielukkaasti" kertsissä... 100x tämä pätee suomiräpissä.
Jäsen: vitun hapan pappaosasto.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
Rolling Stonesien Can't You Hear Me Knocking sisältää ehkä rankimman riffittely-intron koskaan, ja hyvä tunnelma jatkuukin tosi pitkään, mutta sitten ne soittaa omasta mielestään yllättäväsi jotain latinojazzjamipaskaa pari minuuttia siihen loppuun.
Mä itse asiassa diggaan. Mutta saman bändin She's A Rainbown kertosäkeen taustalaulu on kyllä käsittämätöntä kamaluutta. Their Satanic Majesties Request muuten kyllä täyttä tulta..ainakin jos heittää sen karmean vikan biisin mäkeen (Mulla on saman ajan Dandelion/We Love You-single heitetty sekaan iPodilla, We Love You kuudenneksi a- ja b-puolien väliin ja Dandelion lopetusbiisiksi)
Mulla on hieman sellainen ongelma, että löydän kaikesta paskaa, joten olen tietoisesti tehnyt päätöksen olla välittämättä tällasista jutuista.
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
[quote:188be4bc13="Bricolage"]
Mutta saman bändin She's A Rainbown kertosäkeen taustalaulu on kyllä käsittämätöntä kamaluutta. Their Satanic Majesties Request muuten kyllä täyttä tulta..ainakin jos heittää sen karmean vikan biisin mäkeen (Mulla on saman ajan Dandelion/We Love You-single heitetty sekaan iPodilla, We Love You kuudenneksi a- ja b-puolien väliin ja Dandelion lopetusbiisiksi)[/quote:188be4bc13]
Kyllä, kyllä.
Itekin vaihdoin jotain biisejä Saatana-levyn soittolistalle.. Tais olla Cool, Calm, Collected ja Something Happened To Me Yesterday. Huippukamaa.
Huono hetki hyvässä rollari-biisissä on You Can't Always Get What You Wantin kuoro heti alussa. Sitten kun kuoro vaikenee, pärähtää vasta todella käyntiin yksi bändin hienoimpia vetoja.
[quote:f5b4788cfa="Bricolage"]
Tim Buckleyn Pleasant Streetiä vaivaa kömpelö biisin nimi ja kertosäkeen "liquorice clothes"-lyriikka.
[/quote:f5b4788cfa]
Maailman Paras Biisi.
Paras rollariteos. Mitä muuta jazzia voi Rollari soitta täydellisen rokkibiisin jatkeeksi ku 'latinojamipaskaa'
Se, kun Thom Yorke avaa suunsa
no joo sitä ei kyllä kestä. se vois ehkä kokeilla jotain toista ääntä.
TÄÄ ON TUNTEELLISTA KUUNTELE NYT SAATANA MÄ TÄSSÄ MUKIINMENEVÄSTI
KÄRSIN JA SMART CASUALISTI KONTEMPLOIN JUTTUJA
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
[quote:10fe485275="Neuvostoliitto"][quote:10fe485275="Bricolage"]
Mutta saman bändin She's A Rainbown kertosäkeen taustalaulu on kyllä käsittämätöntä kamaluutta. Their Satanic Majesties Request muuten kyllä täyttä tulta..ainakin jos heittää sen karmean vikan biisin mäkeen (Mulla on saman ajan Dandelion/We Love You-single heitetty sekaan iPodilla, We Love You kuudenneksi a- ja b-puolien väliin ja Dandelion lopetusbiisiksi)[/quote:10fe485275]
Kyllä, kyllä.
Itekin vaihdoin jotain biisejä Saatana-levyn soittolistalle.. Tais olla Cool, Calm, Collected ja Something Happened To Me Yesterday. Huippukamaa.
Huono hetki hyvässä rollari-biisissä on You Can't Always Get What You Wantin kuoro heti alussa. Sitten kun kuoro vaikenee, pärähtää vasta todella käyntiin yksi bändin hienoimpia vetoja.[/quote:10fe485275]
Hyvät biisit Hieman vähemmän psykedelian suuntaan meneviä vetoja toki ehkä mutta Something Happened..olisi kyllä aika mahtava lopetus, uskottavampi kuin On With The Show ja tekisi kakospuolta pirteämmäksi, sen verran mitä jonkun 2000 Light Years From Homen (bändin kovimpia biisejä ikinä) happopainajaisten jälkeen. Between The Buttons myös aivan loistava levy.
Sladen Keep Your Hands Off My Power Supply olis ihan helvetin hieno ja progressiivinen NWOBHM-kipale ellei se kertsi ois niin juustonen. Toisaalta, ehkä just tästä yhdistelmästä kimpoaa biisin koukuttavuus
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Hectorin Olen hautausmaa on ihan hyvä biisi ensimmäisen parin minuutin ajan. Sitten menee huonoksi huumoriksi.
http://www.youtube.com/watch?v=y4cBTeZbQQI
Öyy, öyyy...
Edit: Ja mainitaan vielä Morrisseyn raastava ulina Smithsin Miserable Lie kappaleessa.
Edit2: Galaxie 500 tuhoaa Blue Thunder kappaleensa videoversion karseilla saksofoni töräyttelyillä. Kuin Aku Ankkaa kidutettais.
http://www.youtube.com/watch?v=2UeTsyVPIfQ
Onneksi ei levylle päätynyt tuo.
[quote:d69dd3ec35="Markku"]
Edit2: Galaxie 500 tuhoaa Blue Thunder kappaleensa videoversion karseilla saksofoni töräyttelyillä. Kuin Aku Ankkaa kidutettais.
http://www.youtube.com/watch?v=2UeTsyVPIfQ
Onneksi ei levylle päätynyt tuo.[/quote:d69dd3ec35]
Mun mielestä erinomanen versio. Onneksi löytyy boksiltakin.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS