You are not logged in.
semmonen vanhanaikanen seiskadroppisysteemi ois hieno. pinoon vaan ja putkeen
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Nyt ois mahollisuus hankkia vanha mutta hyväkuntonen Technics SL 1200 MK II parilla sadalla. Eiks se oo ihan järkihinta?
"Internet perustuu Jumalan luomiin raaka-aineisiin, ihmisille annettuun luovaan älyyn ja radioaaltoihin." - Jouko Piho
luulisin.
Nyt ois mahollisuus hankkia vanha mutta hyväkuntonen Technics SL 1200 MK II parilla sadalla. Eiks se oo ihan järkihinta?
Kannattaa vaan sit tarkistaa se kunto aika tarkkaan läpi.
Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla, kertoo Juha K. Korento.
[quote:8794b6190b="paise"]Nyt ois mahollisuus hankkia vanha mutta hyväkuntonen Technics SL 1200 MK II parilla sadalla. Eiks se oo ihan järkihinta?[/quote:8794b6190b]
Kannattaa vaan sit tarkistaa se kunto aika tarkkaan läpi.
Jotain juttuja, mihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota, jos ei oo just ton vehkeen kanssa pelannut?
"Internet perustuu Jumalan luomiin raaka-aineisiin, ihmisille annettuun luovaan älyyn ja radioaaltoihin." - Jouko Piho
Mulla on kumppari katki soittimesta. Kysyin yhestä kaubasta ohimennen, myi kymmenellä eurolla. Onks ne oikeesti noin kalliita, vai kannattaako käydä jossain muualla?
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
[quote:8ef86b7f79="Pilke"]Mulla on kumppari katki soittimesta. Kysyin yhestä kaubasta ohimennen, myi kymmenellä eurolla. Onks ne oikeesti noin kalliita, vai kannattaako käydä jossain muualla?
*[/quote:8ef86b7f79]
Kun tietää miten paljon kaikkien vekottimien varaosat maksaa, niin tuo kuulostaa jopa halvalta. Oisin jo ostanu pois.
"A repo man's always intense"
Kun tietää miten paljon kaikkien vekottimien varaosat maksaa, niin tuo kuulostaa jopa halvalta. Oisin jo ostanu pois.
Aa, okra. En voinu ostaa heti, ku pitää mitata sen kiekon (minkä ympärille kumppari tulee) läpimitta.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
mikähän muuten mahtaa olla suurin mahdollinen minuuttimäärä minkä vinyylille saa mahtumaan? yleisesti kun puhutaan "vinyylimitasta", niin puhutaan n. 45 minuutista, mut eikös sille saa menemään jopa yli 50 minuuttia?
mikähän muuten mahtaa olla suurin mahdollinen minuuttimäärä minkä vinyylille saa mahtumaan? yleisesti kun puhutaan "vinyylimitasta", niin puhutaan n. 45 minuutista, mut eikös sille saa menemään jopa yli 50 minuuttia?
Kompleksi-levy kellottaa lähes 50min ja siinä ei vielä hirmuisesti kuulu soundillinen huonontuminen. Taitaa joku 40-45min olla se minkä painot lupaavat niin, että äänenlaatu pysyy samana kuin masterissa.
Harmonian hiljattain julkaistu live on jotain 55min, mutta sen alkuperäinenkin nauha on ollut niin luokattoman kuuloinen että olisi sama vaikka olisi kaiverrettu sammaleen, ei siis pysty sanomaan minkä verran taajuuksia on jouduttu leikkaamaan pois. Kompleksista on siis lähinnä noita bassoja leikattu (ei vielä kodin radikaalisti) ja desibelejä toki tiputettu aika paljon.
organizing the boy scouts for murder is wrong
[quote:c529f0b456="ydinaukio"]mikähän muuten mahtaa olla suurin mahdollinen minuuttimäärä minkä vinyylille saa mahtumaan? yleisesti kun puhutaan "vinyylimitasta", niin puhutaan n. 45 minuutista, mut eikös sille saa menemään jopa yli 50 minuuttia?[/quote:c529f0b456]
Kompleksi-levy kellottaa lähes 50min ja siinä ei vielä hirmuisesti kuulu soundillinen huonontuminen. Taitaa joku 40-45min olla se minkä painot lupaavat niin, että äänenlaatu pysyy samana kuin masterissa.
Harmonian hiljattain julkaistu live on jotain 55min, mutta sen alkuperäinenkin nauha on ollut niin luokattoman kuuloinen että olisi sama vaikka olisi kaiverrettu sammaleen, ei siis pysty sanomaan minkä verran taajuuksia on jouduttu leikkaamaan pois. Kompleksista on siis lähinnä noita bassoja leikattu (ei vielä kodin radikaalisti) ja desibelejä toki tiputettu aika paljon.
eli vinyylille voi saada mahtumaan musaa vaikka tunnin, mut sillon äänenlaatu huononee huomattavasti?
kysympä samalla, et miten 180g vinyyli eroaa normaalista?
[quote:74451078ed="ydinaukio"]eli vinyylille voi saada mahtumaan musaa vaikka tunnin, mut sillon äänenlaatu huononee huomattavasti?
kysympä samalla, et miten 180g vinyyli eroaa normaalista?[/quote:74451078ed]
Kaippa saattaisi olla mahdollista saada 30min musiikkia per vinyylipuolisko. Vaan aikamoista kihinää se alkas soundillisesti olemaan. Ja se raja mikä tulee vastaan on urat, jotka siinä toki sitten myös kapenevat, eli neula alkaa pomppimaan.
Mä en edes tiedä kaikkia audiofiilien myyntipuheita 180grm vinyylille, mutta toki paksuus tuo mukanaan sen edun että levy ei taivu helposti. Tuskin tuo urien syvyyteen vaikuttaa?
[quote:765af7c844="janne m."][quote:765af7c844="ydinaukio"]eli vinyylille voi saada mahtumaan musaa vaikka tunnin, mut sillon äänenlaatu huononee huomattavasti?
kysympä samalla, et miten 180g vinyyli eroaa normaalista?[/quote:765af7c844]
Kaippa saattaisi olla mahdollista saada 30min musiikkia per vinyylipuolisko. Vaan aikamoista kihinää se alkas soundillisesti olemaan. Ja se raja mikä tulee vastaan on urat, jotka siinä toki sitten myös kapenevat, eli neula alkaa pomppimaan.
Mä en edes tiedä kaikkia audiofiilien myyntipuheita 180grm vinyylille, mutta toki paksuus tuo mukanaan sen edun että levy ei taivu helposti. Tuskin tuo urien syvyyteen vaikuttaa?[/quote:765af7c844]
joo näin ajattelinkin. tänks!
Eiku oho, progarchivesin mukaan se Harmonian 1974 live on 58min. Kaippa vinyyli on saman pituinen kuin CD, ei sitä mun mielestä oltu editoitu mitenkään. Tarvii tarkistaa kotoa tuo. Eli luulis desibelejä vielä vähän tiputtamalla ja loputkin bassot leikkaamalla sen tunnin rajan ylittyvän...
muistaakseni esim. public enemyn it takes a nation of millions ja fallin hex enduction hour on kumpiki lähemmäs tunnin pläjäyksiä mut enpä kuule tiijä
muistaakseni esim. public enemyn it takes a nation of millions ja fallin hex enduction hour on kumpiki lähemmäs tunnin pläjäyksiä mut enpä kuule tiijä
Totta muuten, joskus ihmetellytkin tuota Hexiä että miten se pyörii niin hyvillä soundeilla.
Lisätään vielä, että yksikään vinyylipaino minkä kanssa itse olen toiminut (GZCD, Vinylium, Flight13) ei pysty tekemään tollasta, noi on jotain superkaivertajia. Flightilla mentiin Kompleksinkin kanssa siinä rajoilla, että onnistuuko. Vinyliumilta ja GZlta tuli jo 50min pituuteen sellanen vastaus, että varaudu todella pahaan äänenlaadun heikkenemiseen.
[quote:45fb5a9665="psykokarkki"]muistaakseni esim. public enemyn it takes a nation of millions ja fallin hex enduction hour on kumpiki lähemmäs tunnin pläjäyksiä mut enpä kuule tiijä[/quote:45fb5a9665]
Totta muuten, joskus ihmetellytkin tuota Hexiä että miten se pyörii niin hyvillä soundeilla.
mulla on se vieläpä valkoisella vinyylillä, vaikuttaakohan asiaan
Eiku oho, progarchivesin mukaan se Harmonian 1974 live on 58min. Kaippa vinyyli on saman pituinen kuin CD, ei sitä mun mielestä oltu editoitu mitenkään. Tarvii tarkistaa kotoa tuo. Eli luulis desibelejä vielä vähän tiputtamalla ja loputkin bassot leikkaamalla sen tunnin rajan ylittyvän...
K-tellillä nämä.
Vinyylin täyteentunkemisessa huikein kohtaamani saavutus on varmaankin La Monte Youngin Dream House 78'17", jossa on mukavat 39 minuuttia musiikkia molemmilla puolilla.
Aika hyvin noihin tuntuu tavaraa saavan, vielä jos monona kaivertaa niin taas säästyy tilaa. Mitähän tuollainen flexi-disc olisi paksu, ehkä 0.1-0.2mm kun tavallisella levyllä urasyvyyskin on jo jotain 1-2mm? Pari noita löytyy hyllystä ja muistikuvien mukaan niillä oli ihan perusämpärin ääni. Eipä sillä että niitä tekis paljon mieli soitella.
Tiesitkö muuten, että räppi, mitä jotkut jopa musiikiksi sanovat, on isossa maailmassa jengimusiikkia. Nämä "kuuluisat" räppärit ja heidän jenginsä selvittelevät välejään toisiaan ammuskelemalla.
[quote:7eaf908561="janne m."]Eiku oho, progarchivesin mukaan se Harmonian 1974 live on 58min. Kaippa vinyyli on saman pituinen kuin CD, ei sitä mun mielestä oltu editoitu mitenkään. Tarvii tarkistaa kotoa tuo. Eli luulis desibelejä vielä vähän tiputtamalla ja loputkin bassot leikkaamalla sen tunnin rajan ylittyvän...[/quote:7eaf908561]
K-tellillä nämä.
80-luvun Def Jamilla nämä...
Jäsen: vitun hapan pappaosasto.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
[quote:9a649f1ea7="Feggy"][quote:9a649f1ea7="janne m."]Eiku oho, progarchivesin mukaan se Harmonian 1974 live on 58min. Kaippa vinyyli on saman pituinen kuin CD, ei sitä mun mielestä oltu editoitu mitenkään. Tarvii tarkistaa kotoa tuo. Eli luulis desibelejä vielä vähän tiputtamalla ja loputkin bassot leikkaamalla sen tunnin rajan ylittyvän...[/quote:9a649f1ea7]
K-tellillä nämä.[/quote:9a649f1ea7]
80-luvun Def Jamilla nämä...
Muistelen, että olet avautunut aiemminkin noista 80-luvun Public Enemy -vinyyleistä. Kiitos siitä, muuten olisin saattanut poistaa ne kovaan hintaan Levykauppa Äxästä.
Sinänsä hämmentävää, että Def Jamin 80-luku taisi perustua vinyylin hinkkaamiselle, niin mites ne omat julkaisut olivatkin niin luokattomia painoksia?
hyvältä toi natikka silti on aina kuulostanu
Työpaikan kellarista löytyi pinottuna reilu tusina vanhaa Dualia ja Teknaria oottamassa aikoja parempia. Neuvottelut on vielä kesken mutta muutamalla kympillä saattaa hellitä lupa lunastaa itselleni projektisoittimeksi Pro-jectini rinnalle tällainen kaunokki. Hihnanvaihtoa vaille toimiva peli, voipi toki neula olla vaihtokunnossa..
[quote:e27f32ca0d="janne m."]Eiku oho, progarchivesin mukaan se Harmonian 1974 live on 58min. Kaippa vinyyli on saman pituinen kuin CD, ei sitä mun mielestä oltu editoitu mitenkään. Tarvii tarkistaa kotoa tuo. Eli luulis desibelejä vielä vähän tiputtamalla ja loputkin bassot leikkaamalla sen tunnin rajan ylittyvän...[/quote:e27f32ca0d
K-tellillä nämä.
K-Tel vie kyllä voiton näissä pituuksissa. Ah esim oma "28 Best 12-inch Remixes of 1990" jossa on seitsemän kappaletta per puoli jotka tosiaan ovat noita pitkiä versioita. Pitäis joskus kellottaa kauanko puoliskot kestävät, hirveetä kuraa äänenlaatu toki...
Ai niin, LCD Soundsystemin seiskatuumaisethan tokalta levyltä ovat pahimmillaan 8+ min per puoli, pelkkää keskiäänten juhlaa kyllä nekin.
"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"
oisko forsstolla heittää vinkkiä et miten tohon american audioon saa ton suojan vai mikä toi nyt on laitettua...? vittu sentään mikä systeemi. eikä ole edes ohjeita messissä
[quote:14cb350e73="Ylitarkastaja Tolonen"][quote:14cb350e73="Feggy"][quote:14cb350e73="janne m."]Eiku oho, progarchivesin mukaan se Harmonian 1974 live on 58min. Kaippa vinyyli on saman pituinen kuin CD, ei sitä mun mielestä oltu editoitu mitenkään. Tarvii tarkistaa kotoa tuo. Eli luulis desibelejä vielä vähän tiputtamalla ja loputkin bassot leikkaamalla sen tunnin rajan ylittyvän...[/quote:14cb350e73]
K-tellillä nämä.[/quote:14cb350e73]
80-luvun Def Jamilla nämä...[/quote:14cb350e73]Muistelen, että olet avautunut aiemminkin noista 80-luvun Public Enemy -vinyyleistä. Kiitos siitä, muuten olisin saattanut poistaa ne kovaan hintaan Levykauppa Äxästä.
Sinänsä hämmentävää, että Def Jamin 80-luku taisi perustua vinyylin hinkkaamiselle, niin mites ne omat julkaisut olivatkin niin luokattomia painoksia?
Vinyylin hinkkaamiseen nyt kelpaa mikä paska tahansa... Public Enemyn kohdalla ei vaan haluttu aikan a jolloin bändi teki levynsä cd-mittaan investoida tuplalevyihin, kun kaikki ennustivat vinyylin kuolemaa...
Jäsen: vitun hapan pappaosasto.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
[quote:b06c6c2c9e="Futre"]Työpaikan kellarista löytyi pinottuna reilu tusina vanhaa Dualia ja Teknaria oottamassa aikoja parempia. Neuvottelut on vielä kesken mutta muutamalla kympillä saattaa hellitä lupa lunastaa itselleni projektisoittimeksi Pro-jectini rinnalle tällainen kaunokki. Hihnanvaihtoa vaille toimiva peli, voipi toki neula olla vaihtokunnossa..
[/quote:b06c6c2c9e]
Hieno!
kaveri myis mulle tollasen 80 eurolla. onko ok hinta?
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!