You are not logged in.
Pages: 1
Olen jo pitkään pitänyt tätä newyorkilaisten teinipoikien perustamaa yhtyettä yhtenä 60-luvun hienoimmista kokoonpanoista. Yhtyeen suurimmat (ja ehkäpä parhaimmat) kappaleet ovat toki Walk Away Renee ja Pretty Ballerina, jotka ovat suorastaan ihanan (katkeran)suloisia kertomuksia teinirakastamisen sudenkuopista. Yhtyeen jännästi nimetty Walk Away Renee/Pretty Ballerina -debyyttialbumi oli muutenkin todella kypsä esitys. Myöhemmät vaiheet eivät ehkä aivan yhtä kunniakkaita olleet, vaikka esimerkiksi 1969 julkaistulta The Left Banke Too -albumilta löytyvä Dark Is The Bark -kappale nauttii vahvaa kulttisuosiota, ainakin jossain piireissä.
Suositellaan oboe-soolojen, ah niin raastavien sydänsurujen ja ylipäätään hyvän musiikin ystäville.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
There's gonna be a storm on hieno kokoelma. Mut kuitenkin: Walk away renee on Four topsien biisi, ei noiden.
Olen jo pitkään pitänyt tätä newyorkilaisten teinipoikien perustamaa yhtyettä yhtenä 60-luvun hienoimmista kokoonpanoista.
Smaa. Yhtenä.
Mut kuitenkin: Walk away renee on Four topsien biisi, ei noiden.
Eikä ole. Left Bankin alkuperäinen on vuodelta 1966, Four Topsin cover on vuodelta 1968.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
[quote:74ca95bded="Feggy"]Mut kuitenkin: Walk away renee on Four topsien biisi, ei noiden.[/quote:74ca95bded]
Eikä ole. Left Bankin alkuperäinen on vuodelta 1966, Four Topsin cover on vuodelta 1968.
Oho!
[quote:eeec4352c7="ginipoika"][quote:eeec4352c7="Feggy"]Mut kuitenkin: Walk away renee on Four topsien biisi, ei noiden.[/quote:eeec4352c7]
Eikä ole. Left Bankin alkuperäinen on vuodelta 1966, Four Topsin cover on vuodelta 1968.[/quote:eeec4352c7]Oho!
LÄPS, nyt kyllä! Mahtava bändi, joka jostain syystä aina unohtuu.
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
Oboe
Onhan näillä hyvä biisi poikineen, mutta en oo koskaan innostunut niin varauksettomasti kuin olisi luullut.
This must be what jail / I will scratch
Last edited by ginipoika (27.03.2012 13:37)
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Nyt ku kuuntelen ekaa kertaa näitä ihan albumikokonaisuutena niin pakkoa sanoa, että kaksi ekaa levyä on täydellisiä. Toinen ei ehkä niin hyvä, vaikka mahtava sekin, mutta voi helkkari sentään debyytin tykitystä alusta loppuun. Voisin melkein sanoa, että se on kaikkien aikojen paras albumi.
Olihan tälle topique. Tää mainittiin pitsihaarukan If yr feeling sinister-dokkarissa, niin pitihän se ottaa selvää. Mitä iloisin yllätys. 5/5 musaa. Pitää yrittää hommata tämä omaan hyllyyn mitä pikimmiten.
Ja tota yhtä biisiähän Jens Lekman oli menny samplaamaan
Mitä iloisin yllätys. 5/5 musaa.
Kyllä. Täydellistä musiikkia.
Pages: 1