You are not logged in.
Pages: 1
No nyt kun kysyttiin niin tehdään tästä sitten topic Califone-nimiselle bändille. Juuret on Chicagolaisessa surrealistibluesbändissä nimeltä Red Red Meat jotka hajosi 1997 ja Califone jatkoi sitten siitä 1998. Soundi on suunnilleen vanhaa folkkia jossa on kaikkia outoja ääniä päällä, lyriikka on taas pelkkää surrealismia (ei kuitenkaan liity mihinkään New Weird America-haahuiluun). Kaikki levyt on kuultu ja soundit yleensä sopii tuohon ylläolevaan kuvaukseen mutta on siellä kolisevaa bluesia, funkkia tiskialtaassa, ambient-juttuja, vanhoja eletronisia juttuja ja kunnolla feedbackia. Tehneet myös jotain leffamusaa (Deceleration One & Two).
Napsitaan saman tien tuo levytkin sit:
Roomsound (Perishable Records, 2000)
Eka täyspitkä levy. Selvästi minimalistisin levy, karuja folk-vetoja ja muutama tarttuvampi biisi. Soundin kehitys studiohäröilystä kohti folkia on vähän vielä kesken tässä mutta yksi bändin parhaista vedoista (Bottles & Bones) löytyy täältä.
Sometimes Good Weather Follows Bad People (Perishable, 2002)
Bändin 2 ekaa ep:tä - kumpikin nimettömiä - jotka tuli ennen Roomsoundia yhdessä paketissa. Loistobiisejä toisensa jälkeen, eka ep on karuja triphopbluesvetoja (On The Steeple With The Shakes), folkkia johon on kasattu vähän kaikkea päälle (Silvermine Pictures, Dime Fangs), ambientin ja rockin yhdistelyä (Pastry Sharp) ja ties mitä. Toisen nimikko-ep:n eka veto Electric Fence on parasta, balladi täynnä kaikua ja efektit kimpoilee studion seinältä kuin dubissa.
Quicksand/Cradlesnakes (Thrill Jockey, 2003)
Tässä soundit joiden ei kuvittelisi heti toimivan yhteen toimii jo paljon paremmin + bändin toistaiseksi parhaat biisit. Horoscopic Amputation Honey liikkuu folk-pohjalta dream popin läpi noiseen, Michigan Girls ja Vampiring Again on paljon pirteämpiä pop-biisejä, Your Golden Ass on slide blues piripäissään, Million Dollar Funeral on suoraan ladosta ja (Red) + Leon Spinx on kilpikonnan nopeudella liikkuvaa krapula-aamun fiilistelyä. Kokonaisuutena bändin vahvimpia ja iso harppaus Roomsoundin lupaavasta tyylistä.
Heron King Blues (Thrill Jockey, 2004)
Ja sitten taas ihan eri maille. Folkviba säilyy vaan ekan biisin (Wingbone) ajan ja sitten tulee uneliasta electrobluesia jostain kaatopaikalta (Trick Bird, Apple, Lion & Bee), disco-funkia (2 Sisters Drunk On Each Other), progea (Heron King Blues itse on 15 minuuttia) ja oudoin cover Dr.Johnin I Walk On Guilded Splintersistä ikinä. Kuunneltuna ennen edellisen vuoden Quicksandia tuntuu melkein eri bändiltä mutta peräkkäin kuultuna taas melkein järkevältä. Tuo
Roots & Crowns (Thrill Jockey, 2006)
Täysosuma. Koneellisempi puoli, folk, noise ja kaikki muut elementit mitä bändi on käyttänyt osuu yhteen tässä ihan helvetin hyvin. Pink & Sour on heti bändin oudoin biisi mutta ihan pelkkää poppia vaikka perkussio on kaatopaikalta, kitarat Robert Fripilta ja päälle vielä ties millaiset tekstuurit. Spider's House ja Sunday Noises on helvetin nättejä vetoja, A Chinese Actorissa on oikeat koukut ja helvetisti feedbackia, The Orchids ottaa Psychic TV:n alkuperäisen mutta vaihtaa klarinetit ambientiin, Black Metal Valentine on täynnä piipitystä ja marssirumpuja ja 3 Legged Animals sisältää bändin parhaan kertsin sitten ainakin Horoscopic Amputation Honeyn.
Linkkei:
http://www.myspace.com/califonemusic
Biisejä mitä kannattaa tsekata (jos yks ei mene niin seuraavissa on todennäköisesti jo ihan eri soundi ja idea):
Bottles & Bones
Silvermine Pictures
Pastry Sharp
Your Golden Ass
Pink & Sour
On The Steeple With The Shakes (Xmas Tigers)
Horoscopic.Amputation.Honey.
Electric Fence
Wingbone
3 Legged Animals
The Orchids
Sunday Noises
Öh. Jospa tuosta saa selvää, Califone on mulle kuin salviaa.
Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"
Asiakirjoittamiselle vahva
Tähän bändiin onkin pitänyt tutustua jostain keväästä asti, mutta jäänyt vähän tekemättä kun on pitänyt kuunnella ihan törkeästi kaikkea muutakin. Nyt kun mixtapekin on jo tehty, niin ehkä vopis paneutua tähän.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
[quote:bb32005fa8="hrmunoita"]Asiakirjoittamiselle vahva
Tähän bändiin onkin pitänyt tutustua jostain keväästä asti, mutta jäänyt vähän tekemättä kun on pitänyt kuunnella ihan törkeästi kaikkea muutakin. Nyt kun mixtapekin on jo tehty, niin ehkä vopis paneutua tähän.[/quote:bb32005fa8]
Unohdit että levyjä taitaa voida tilata Pitkämiehestä, oliko näin? Mulla ainakin se Roomsound oli tilauslistalla
Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"
Sen verran vielä voisi mainita että Heron King Blues ja Roots & Crowns on sellaisia "käyn kävelyllä laiskana kesäpäivänä"-levyjä, Quicksand/Cradlesnakes kuulosti parhaalta aurinkoisina syyspäivinä ja Sometimes Good Weather on nyt talvella ehkä parhaimmillaan.
Tää oli keikalla erittäin kova joskus 2004. Kuvasivat silloin keikkoja ja jotain dvd-julkaisua oli kaavailtu, mut ilmeisesti projekti on sit jäänyt kesken kun ei ole mitään kuulunut.
Levyistä toi uusin taitaa olla paras, mut ihan hyviähän ovat olleet kaikki mitä on tullut kuultua. Yllä arvioiduista taitaa löytyä kaikki paitsi toi toiseks uusin + Deceleration Two
Ekana kuulin Roots & Crownsin, joka täydellinen poppilevy siellä kaiken rojun alla, ja siitä on pikkuhiljaa lähetty taaksepäin. Vaikea uskoa että parempaa löytyis, mutta laatukamaa ne on vanhemmatkin.
"Internet perustuu Jumalan luomiin raaka-aineisiin, ihmisille annettuun luovaan älyyn ja radioaaltoihin." - Jouko Piho
Löysin linkkejäkin
Electric Fence (Sometimes Good Weather Follows Bad People)
Pastry Sharp (Sometimes Good Weather Follows Bad People)
Horoscopic.Amputation.Honey (Quicksand/Cradlesnakes)
Wingbone (Heron King Blues)
The Orchids (Roots & Crowns)
Spider's House (Roots & Crowns)
mahtavaa, täytyy tsekkailla kun ehtii
Kyl tästä täytyy varmaan toi läpimurtolevy(?) Heron King Bluesin ambienttiblues nostaa omaksi suosikiksi. Toi on vähän jännä levy, se tuli hankittua silloin ilmestymisvuonna ja skipattua aluksi lähes kokonaan mutta hyvin on kiertänyt mukana ja hiipinyt pikku hiljaa ihon alle. Joidenkin levyjen kasvuaika mitataan kuukausissa, tässä taisi kestää lähemmäs vuosi, kaikkea ne keksii!
Tuli Califone mieleen kun tajusin tuossa 2008-levyt topikissa et vuosikymmentähän on jöjelllö enää vain yhden vuoden verran ja (verrattaen) kohta pääsee pajauttamaan sen auktoriteetilla silatun skeneseuraajan top100-matrikkelin tuplanollakaudelta. Heron King Blues on just semmonen rajatapaus joka sinne ehkä kuuluisi, tai sitten ei. Onneks tarvii miettiä vasta vuoden päästä.
Älä päästä painiks sitä
...läpimurtolevy(?) Heron King Bluesin...
kai quicksand/cradlesnakesin vois läpimurtolevyksi kuitenkin laskea
[quote:52ba75dd92="ILR"]...läpimurtolevy(?) Heron King Bluesin...
kai quicksand/cradlesnakesin vois läpimurtolevyksi kuitenkin laskea[/quote:52ba75dd92]
Varmasti. Mulla tää ei vaan ollut ollenkaan kartalla ennen Heron Kingiä ja sen takia ton kyssärin siihen laitoinkin spekulatiivisuutta osoittamaan
Älä päästä painiks sitä
Red Red Meat's Bunny Gets Paid Reissue on the Way
In a loving re-evaluation penned last year, our own Mark Richardson called Red Red Meat's third album, 1995's Bunny Gets Paid, "one of the best pure rock albums of the 1990s, though it's not exactly pure." Listening to the album now, its nervy multitudes pour forth; it's grunge, it's folk, it's country, it's blues, it's hushed, it's blaring, it's Chicago, it's Seattle. Thousands of subsequent indie bands could've sprung from these songs.
Red Red Meat broke up in 1997 (and soon morphed into Califone) and Bunny Gets Paid has been out of print for a while. But that will change on March 24 when Sub Pop releases a 2XCD Deluxe Edition with all the trimmings.
You've got your remastering (by RRM's Brian Deck), your expanded booklet, your bonus disc filled with alternates, demos, b-sides, covers, and a previously unreleased song from the BGP era called "St. Anthony's Jawbone". And that's great. But, like all reissues, it's really about refocusing on the original LP. RRM newcomers, welcome; diehards, rejoice.
Bunny Gets Paid: Deluxe Edition
Disc one:
01 Carpet of Horses
02 Chain Chain Chain
03 Rosewood, Stax, Votlz + Glitter
04 Buttered
05 Gauze
06 Idiot Son
07 Variations on Nadia's Theme
08 Oxtail
09 Sad Cadillac
10 Taxidermy Blues in Reverse
11 There's Always Tomorrow
Disc two:
01 Chain Chain Chain (4-track demo)
02 Idiot Son (single version)
03 Words
04 Mouse-ish (dub mix)
05 Carpet of Horses (Cleversly version)
06 St. Anthony's Jawbone
07 Wishing (If I Had a Photograph of You)
3 päivää sitten löysin ks. levyn ja nyt tämä. No onhan se ihan loistolevy jos tykkää sopivasti classic rockista, surrealismista ja oudosta kolistelusta.
Tämä on alkanut kiinnostaa suuresti. Kaveri poltti jonkun kokoelman missä oli sen mielestä parhaita biisejä, ja jokainen niistä kuulostaa hyvältä. Ei vaan ole biisien nimiä tullut mukaan, höh. Roots & Crowns pitäisi kai ostaa jostain.
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
Tämä on alkanut kiinnostaa suuresti. Kaveri poltti jonkun kokoelman missä oli sen mielestä parhaita biisejä, ja jokainen niistä kuulostaa hyvältä. Ei vaan ole biisien nimiä tullut mukaan, höh. Roots & Crowns pitäisi kai ostaa jostain.
Sitten melkein Roots & Crownsia tilaamaan. Quicksand/Cradlesnakes toimisi varmasti myös. Sometimes Good Weather..on soundeiltaan paljon karumpi, paitsi jos menet maalle vielä talven aikana niin ihan täydellistä. Tavallaan tulee virtsapartnerisi Arise Therefore mieleen Samanlaisen "yksin mökissä, ulkona 5 jääkarhua ja 2 metriä lunta"-fiiliksen saa aikaan.
Kiitoksia suosituksista.
Oon veivannu sitä kaverin mixiä edestakaisin, ja vahvasti luulen että tilaukseen menee. On vaan probleemana kun moneen muuhunkin asiaan pitäisi rahaa säästää. Ja tänä vuonna tulee niin paljon kiinnostavia uutuuslevyjä. Halvemmaksi tämmösen diggailu tulee kuin iskelmän. Mutta päätänpä suorilta, että seuraavaksi kun tilaamaan innostun niin pitää ottaa R & C ja ehkä myös tuo Quicksand.
Meikälle tämäntyyppisessä musiikissa on parasta se, että kun tämä niin vahvasti vaati tietynlaisen mielentilan ja ehkä ihan fyysisenkin miljöön, ni ei tule kuunneltua välillä pitkään aikaan. Ja sitten nää jutut ei ikinä kulu puhki, kuten monelle suosikkiorkesterille käy. Vähän sama juttu kuin vaikka bläkkiksen kanssa.
[quote:4ac144611e="Neuvostoliitto"]
Meikälle tämäntyyppisessä musiikissa on parasta se, että kun tämä niin vahvasti vaati tietynlaisen mielentilan ja ehkä ihan fyysisenkin miljöön, ni ei tule kuunneltua välillä pitkään aikaan. Ja sitten nää jutut ei ikinä kulu puhki, kuten monelle suosikkiorkesterille käy. Vähän sama juttu kuin vaikka bläkkiksen kanssa.[/quote:4ac144611e]
Ihan totta kyllä. Aiemmin tuossa mainitsinkin miten nuo levyt sopii vuodenaikoihin ja muuten todella vahvasti. Puhkikuuntelu ei ole ainakaan vielä lähelläkään ja jo nyt uhkailee Guided By Voicesin ennen takuuvarmaa ykköstilaa last.fm:ssä. 4 levyä top 40 soitetuimmissa levyissä jopa, Roomsound melkein pelkän Bottles & Bonesin voimin. Mut joo, voin heittää jotain matskua jos joku kaipaa.
Matskuhan sopii aina.
Tutustumistarjous löytyy myös.
grr://www.mediafire.com/download.php?w2x2nbojg3t
Jaa. Pitchfork antoi sitten 8.9 tuolle Red Red Meatin Bunny Gets Paid-reissuelle.
Califonelta kuulemma uusi levy tänä vuonna
[quote:8fd3e83096="Bricolage"]Jaa. Pitchfork antoi sitten 8.9 tuolle Red Red Meatin Bunny Gets Paid-reissuelle.
Califonelta kuulemma uusi levy tänä vuonna [/quote:8fd3e83096]
sais tulla se keikka-dvd:kin joskus, onhan tässä kohta 5(?) vuotta odoteltu
Uus levy All My Friends Are Funeral Singers ilmestyy lokakuussa, yha paras bandi ikina
After years spent putting out records on Thrill Jockey and their own Perishable imprint, Chicago experimental roots-rockers Califone are taking a step in a new direction. Their new album, All My Friends Are Funeral Singers, will be released by Dead Oceans. The follow-up to 2006's Roots and Crowns is out October 6.
The album is a kind of companion piece to Califone frontman Tim Rutili's first feature film, which is also called All My Friends Are Funeral Singers. Rutili plans to submit the movie to festivals in 2010, while the band will play a live soundtrack to the film during their upcoming tour.
All My Friends Are Funeral Singers:
01 Giving Away the Bride
02 Polish Girls
03 1928
04 Funeral Singers
05 SNAKE'S TOOTH = PROTECTION AGAINST FEVER AND LUCK IN GAMBLING
06 Buñuel
07 Ape-Like
08 A WISH MADE WHILE BURNING ONIONS WILL COME TRUE
09 Evidence
10 Alice Marble Gray
11 Salt
12 Krill
13 SAVEN, FOURTEEN, OR TWENTY-ONE KNOTS
14 Better Angels[/img]
Tää on vain hyvä, joka tuntuu näiltä aika isolta pettymykseltä. Tällä nimellä julkaistuista tuntuis olevan heikoin (ei toki mikään häpeä kun edelliset 4 on vaan niin törkeen kovia) :? Polish Girls, Buñuel, Evidence, Krill ja Better Angels on loistavia mutta nyt alkaa kaava näkymään, useat biisit kuulostaa aivan liikaa Roomsoundilta. Vähän sen tyylistä että tän jälkeen vasta tulee tosi kovaa settiä ja onhan toi toisaalta puoliks soundtrack. Kai. No mut ei silti, tää on ehkä kasin tai vähän päälle levy ja kuten ala-aste opetti kaikille, jos koenumerot ei ala ysillä niin teroitetaan veitsisarja, valvotaan täydenkuun aikaan, kirotaan opettaja ja revitään koepaperi. Red Red Meat laulais nyt että There's Always Tomorrow
Pages: 1