You are not logged in.
harry-irene wrote:...öö, MITÄHÄN HELEVETTIÄ NYT TAAS??
Samana vuonna ko viaton France Gall -rukkamme kujersi tietämättään kullinimemisestä, tehtiin myös seuraavanlainen koiravideo:
www.youtube.com/watch?v=ZwvX7WLvAEo
...Siis ensin joku tyyppi SAHAA FRANCEN KOIRAN KAHTIA, ja seuraavaksi France
TALUTTAAKIN NARUSSA JOTAIN MAASSA KONTTAAVIA SPURGUPAPPOJA
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
melkoista
Varikset komentavat
Mikä olisikaan parempi tekosyy nostaa topikki:
noku tartti vaan vähä ettii kuvii oman kokiksen kansii varten, niin laitetaa samalla teilleki:
PS. Seuraavaksi luvassa meizin uuden upean aitojen 60-luvun seiskatuumaisten France-EP:itten kokoelman esittely. Kunhan loputkin tulee postissa eri puolilta mannerta.
Noni, nykyään ei sit tarvi lähtee himasta seiskatuumaishyllyn luota ulos kylmään maailmaan laisinkaan:
...Eikä tähän ole TIETENKÄÄN edes listattu hyllystä mut otsikon ulkopuolelta ns. Berger-aikakauden "hienostuneempia" singlejä, koska niitä ei voi enää kutsua yé-yéksi tai edes tyttöpopiksi, kais ny tajuutte höh.
:peuk:
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Eihä muuten kukaan vain vahingosakaan kuvitellut, että yé-yé olisi rajoittunut pelkästään Ranskaan? Esim Italiassa alan valtikkaa piteli Rita Pavone, jolta meitsi on vihdoin saanut hankittua parikytä alkuperäistä singleäkin, enimmäkseen vuosilta '63-68:
www.youtube.com/watch?v=uFRGBRkDWLo
www.youtube.com/watch?v=OYC68W8_WYs
www.youtube.com/watch?v=Y5b_pyb1s1w
:peuk:
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
This must be what jail / I will scratch
[quote:33a8766d35="DirtyBlueGene"]http://www.tosviol.net/ss/viewtopic.php?t=2999
[/quote:33a8766d35]
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Niin? Mittees siinä silimiäs pyörittelet?
Väitätkö ettei Rita kuulu otsikonmukaiseen 60-luvun tyttöpoppiin?
Tämä oli toki harkittua politiikkaa. Erillistä topikkia ei ollut juuri kukaan jaksanut avata, koska nimi oli ilmeisesti tuntematon, ja ne jotka avasivat, eivät osanneet puhua musasta mitään. Joten ajattelin ovelana etsiä uutta potentiaalista yleisöä niistä, jotka ovat edes yleisellä tasolla kiinnostuneita kaikemmoisesta muustakin 60-luvun tyttöpopista.
Seen?
Enpä ollut tajunnutkaan että Heavenly on coveroinut France Gallin iki-ihanan Nous Ne Sommes Pas Des Angesin. Valitettavasti biisi on vaan hirmu innottomasti runnottu läpi jonkin powerpop-suodattimen. Spåm.
Uskomatonta mutta totta - nyt niitä alkuperäisiä ihanuuksia saa täältäkin: www.tosviol.net/ss/viewtopic.php?t=4845
Kiimaillaanpa välillä tässä topikissa. Youtuben syövereistä nimittäin löytyi ukonilmasta riisuttu ja hieman totutusta pitempi versio Walking in the rain -kappaleesta. Täydellistä pop-musiikkia.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Kas tässä pari helmeä Clothildelta, tuolta yé-yé -skenen yhdeltä suurimmalta mysteeriltä.
Fallait pas écraser la queue du chat
Saperlipopette (Bleuet et chiendent)
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Muutama tällä hetkellä voimasoitossa oleva kappale:
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Tämä kappale on omalla 60-luvun tyttöpoppilistallani ehdottomasti kymmenen parhaan joukossa. Brian Wilson oli tuolloin aika rautaisessa iskussa.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Kas tässä pari helmeä Clothildelta, tuolta yé-yé -skenen yhdeltä suurimmalta mysteeriltä.
Mää ennoo vielä kaikkien näiden vuosien jälkeenkään ihan varma, että onks näissä muuta huimaa ko noi sovitukset ja se mysteeri... Pitäis ehkä kuunnella lisää?
mun lemppari
Pannaanpa tänne tämä The Shaggs -juttu. The Fine Line Between Good and Bad
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Oho, haun mukaan en kai sit ollukaan vielä hehkutellut täällä viimeisintä 60-luvun ranskalaista seiskatuumaisvillitystäni eli MARIE LAFORÊT'a, joka veti simmottis aikuisempaa poppislinjaa johki yé-yé'hen verrattuna:
Mon amour, mon ami http://youtu.be/bc2Rsd7n7JM
Viens, viens http://youtu.be/PnkJVL76dnQ
(playback-videot on 70-luvulta mutta biisit 60-luvun puolelta)
Ihan nousee kuulkaas niskavillat pystyyn moisesta kohtalokkuudesta -- ja mitkä silmät!
Topik ylös muutamalla suosikillani:
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Tykkään Be My Babystä siinä missä kuka tahansa muukin hyvä ihminen, mutta mites The Ronettes noin muuten? Toisinsanoen: kannattaako näihin sijoittaa?
Paras tyttöpoppiyhtye minusta. Ostaisin kaiken, minkä vähänkin irti saa.
Voisin kirjoittaa kirjan tästä kappaleesta. I've been wishing and hoping / Where can he be?
Olen vieläkin katkera, kun tämä helmi tyhjensi eräällä dj-keikallani tanssilattian.
Uh
Be My Babyn jälkeen hienoin Wall of Sound -muotovalio.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
jn85 wrote:Tykkään Be My Babystä siinä missä kuka tahansa muukin hyvä ihminen, mutta mites The Ronettes noin muuten? Toisinsanoen: kannattaako näihin sijoittaa?
Paras tyttöpoppiyhtye minusta. Ostaisin kaiken, minkä vähänkin irti saa.
Huusin. Kiitoksia vastauksesta ja linkeistä, mahtavia biisejä.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Inhoan tuota kappaletta.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.