You are not logged in.
[quote:8864866887="tapna"]Miltä levyltä kannattaa aloittaa tämän janarin (:lol:) kuunteleminen?
Tsekkaa Alxityn ekalla sivulla kirjoittamat arviot levyistä ja sivulla kuus on aika lopussa jaoteltu levyt eri "tyylilajeihin" joten sieltä voi napsia mikä nyt sattuu kiinnostamaan.
Mut toki alottamalla Decade-kokoelmalla pääsee hyvin alkuun. Se sisältää tuplalevyllisen Youngin alkuaikojen tuotoksia vuosilta 66-76.[/quote:8864866887]
Meitsi tais alottaa Weldista. Se on siis se tuplalive. Ja kuulemma cd-versiolla on pareet soundit, ainakin alkuperäsissä versioissa. Mahtavan musertavia versioita parhaista Crazy Horse -biiseistä ja pari ylläriäkin. Sit seuraavaksi perehdyin Ragged Gloryyn ja Comes a Timeen. Molemmista pidin tosi paljon, ja varsinkin Ragged Gloryn "Country Home" on vaan ihan parasta. Sit myöhemmin lainailin kirjastosta alkupään levyjä. Zumaa kuuntelin kaverilla kans varhasessa vaiheessa juu. Sleeps With Angels oli ilmestyessään jonkin aikaa kova juttu. Mutta ekan levyn hommasin itelle vasta muutama vuos sitten ja se oli Rust Never Sleeps, jota kuuntelin paljon yhel toisel kaverilla aiemmin. Live Rustia kuuntelin kans jossain vaiheessa sillä tyypillä, mut se ei iskeny yhtä kovaa ku Weld. Sit oon kokeillu Tonight's the Nightia mutta jätin sen myöhemmäksi, ja Landing on Waterissa ja Transissakin on puolensa. On the Beach ei jaksanu iskee, eikä myöskään American Stars and Bars, jolla kuitenkin on suosikkiviisu Like a Hurricane (josta Weldilla aivan mieletön versio). Uudempia ei sit vaan enää oikein jaksa, paitsi kaikki Crazy Horsen kanssa tehty toimii kyllä aina vähintään ok.
Tää siis täysin subjektiivinen näkemys.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Weld ja Rust Never Sleep ekat levyt. Sitten unohtui aika pitkäksi aikaa, joten en sitten tiedä onko ne oikeat levyt..
Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.
No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.
Se uudempi Greatest Hits on tosi hyvä vasta-alkajalle. Varsinaisista albumeista Harvest on siitä hyvä, että siitä löytyy pääpiirteittäin kaikki Neilin eri tyylit. Zuma ja American Stars n' Bars on ehkä liian epätasaisia kokonaisuuksia.
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
Oli kyllä lievä pettymys tuo uusin Archives-sarjan julkaisu eli Neil Young: Sugar Mountain - Live At Canterbury House 1968. Keikka tuntuu liiaksi rakentuvan Youngin välispiikkien varaan, jotka ovat lievästi sanottuna hieman paskoja tyyliin: "joo kuule, mä olin ennen kirjakaupassa töissä, mutta kirjat sai mut tuntemaan äääähhhäähööödödöösss. olin kuule kaks viikkoa. sitten tuli aadsdssddasaasssa-fiilis ja menin pois".
Kuitenkin Expecting To Fly akustisella kitaralla soitettuna
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Nyt tuli kyllä hankittua laadukas Niilo-dokkari, BBCn Don't Be Denied. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH. Poltan tän kaikille halukkaille. VITUN hyvä.
Nyt tuli kyllä hankittua laadukas Niilo-dokkari, BBCn Don't Be Denied. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH. Poltan tän kaikille halukkaille. VITUN hyvä.
No mulle kyllä kelpais, jos tosiaan haluut polttaa tosta kopsun...
"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"
Tonight's The Nightin alkuperäisen asetaatin mukaisen version soimaan..
Tää oli aika kiintoisa. Pari ennen julkaisematonta biisiä (Bad Fog of Loneliness, Traces) ja pari vetoa jotka päätyi sitten On The Beachille kun levy-yhtiö ei halunnut julkaista Tonightia sellaisenaan.
Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"
[quote:ee63edc770="Bricolage"]Tonight's The Nightin alkuperäisen asetaatin mukaisen version soimaan..
Tää oli aika kiintoisa. Pari ennen julkaisematonta biisiä (Bad Fog of Loneliness, Traces) ja pari vetoa jotka päätyi sitten On The Beachille kun levy-yhtiö ei halunnut julkaista Tonightia sellaisenaan.[/quote:ee63edc770]
Eikös tui Bad Fog of Loneliness löydy Decadesilta?
Ja mulle muuten kelpais kans se BBC:n dokkari!
<@DBGene> senkin karkki
Kanadan huumorintajuton versio Mikko Alatalosta. Mirrorball on kova.
[quote:4bb855959b="looramerri"]Nyt tuli kyllä hankittua laadukas Niilo-dokkari, BBCn Don't Be Denied. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH. Poltan tän kaikille halukkaille. VITUN hyvä.
No mulle kyllä kelpais, jos tosiaan haluut polttaa tosta kopsun... [/quote:4bb855959b]
Ja kaikki kulut korvaan tietysti.
"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"
JIM:ltä tulee 26.12. klo 12.10 Neil Young: Heart of Gold
Joku keikkataltiointi siis kyseessä.
ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!
^ toi on muuten hyvä. kannattaa katsoa.
Nyt on ollut pari päivää Barstool Blues.
http://www.pitchforkmedia.com/article/n … cept-album
Konseptilevyä pukkaa, teemana energiansäästöautot. Oudon dissaava artikkeli..
Neil ei tyydy toteamaan että tekee mitä lystää, vaan mies on nimenomaan todistanut kyseistä väitettä vuosikymmenestä toiseen. Uusi biisi "Fork in the Road" löytyy netistä, vaikka tuosta:
Konseptilevyä pukkaa, teemana energiansäästöautot. Oudon dissaava artikkeli..
Joo... Ei kai kukaan fani nyt tosissaan luule, että se Archives tässä ihan piahkoin oikeasti ilmestyy. Eipä tuo nyt ole ensimmäinen studiolevy, joka sen julkaisua lykkää.
Tuli muuten eilen Obaman valtaanastujaisia seuratessa mieleen, että Younghan mainitsee miehen nimeltä Liwing With Warilta löytyvällä Looking For a Leaderilla. "Maybe it's Obama, but he thinks that he's too young" vai miten se nyt meneekään... Vanha hippi ollut yllättävänkin perillä maailman menosta.
<@DBGene> senkin karkki
[quote:6359eb8abb="Alxity"]
Joo... Ei kai kukaan fani nyt tosissaan luule, että se Archives tässä ihan piahkoin oikeasti ilmestyy. Eipä tuo nyt ole ensimmäinen studiolevy, joka sen julkaisua lykkää. .[/quote:6359eb8abb]
Yksi vanhempi musadiggari kertoi nostaneensa joskus 90-luvulla pankkiautosta satasia, "ku se boxi ensviikolla tulee kauppoihin" -asenteella.
En tajua mitä iloa Neil saa siitä, että juttua vedetään edestakaisin. Vaikea uskoa että kukaan nyt hirvittävällä innolla sitä odottaisi. Etenkin jos ne ilmestyy vain dvd-formaatissa, sehän rajoittaa melkoisesti käyttötapoja.
Kunhan tekee hyviä keikkoja ja julkaisee edes jotain missä on hyviä biisejä. Eipä vanhalta mestarilta viitsi sen enempää vaatia.
[quote:47faa43934="Neuvostoliitto"]En tajua mitä iloa Neil saa siitä, että juttua vedetään edestakaisin. Vaikea uskoa että kukaan nyt hirvittävällä innolla sitä odottaisi. Etenkin jos ne ilmestyy vain dvd-formaatissa, sehän rajoittaa melkoisesti käyttötapoja.
Kunhan tekee hyviä keikkoja ja julkaisee edes jotain missä on hyviä biisejä. Eipä vanhalta mestarilta viitsi sen enempää vaatia.[/quote:47faa43934]
Kai yksi syy tuohon julkaisun lykkäämiseen on se, että Young etsii täydellistä julkaisuformaattia. CD:stä se ei kai ole koskaan tykännyt ja jotenkin voisin kuvitella DVD:ssäkin jotain vikaa sitten myös olevan... Ehkä se odottaa, että voi julkaista paketin vain Blu-rayna (toki siinä vaiheessa markkinoille on tullut/on tulossa jokin vieläkin parempi tallennusmenetelmä, jonka vuoksi julkaisua pitää taas lykätä).
Tai sitten ehkä tuo Archives-homma on paisunut niin isoksi (Youngin päässä), ettei se vaan osaa lopettaa pienten yksityiskohtien kanssa näpräämistä. Ja pelkää sitä, että jokin onkin sitten pielessä kun paketti saadaan pihalle.
Tai sitten Young on vaan niin ihme tyyppi ettei se tajua miten jotain fania voi kiinnostaa jotkut vanhat nauhat enemmän kuin uusi mahtava konseptialbumi kynsienleikkuusta. Uskon, että Archivesit julkaistaan vasta sen jälkeen kun Young kuolee. Tai saattaahan se toki olla, että eka osan se saa kauppoihin jo elinaikanaan... Toisaalta ilman tuota asennetta joku Tonight's The Night olisi varmaan jäänyt julkaisematta.
<@DBGene> senkin karkki
Archives nyt on joutunut taka-alalle useamman vuoden ajan, Time Fades Awayn julkaisua en usko tapahtuvan Youngin elinaikana ja se on iso sääli, kyseessä on aivan loistava levy ja oma suosikki koko tuotannosta.
Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"
Yskäiskääs taalat tiskiin, uutta biisiä pukkaa taas:
http://pitchfork.com/forkcast/12579-cough-up-the-bucks/
Aika vähän ideaa tässäkin.:o Moni Young-biisi on sellainen, että tietynlaisesta hönttiydestä tulee miehen käsittelyssä coolia asiameininkiä, mutta tässä kohtaa jäädään vajaaksi. Ei ole kovin kummoinen koukku, oikeastaan toi sävellys taitaa olla enemmänkin tekosyy "kantaaottavalle" videolle.
Jos tässä olis enemmän lihaa luiden ympärillä, sanojen tai jonkinlaisen lisähauskuuden muodossa, niin voisin jotenkin diggailla enemmänkin, mut nyt kävi näin. Jos verrataan vaikka tähän klassikkoon http://www.youtube.com/watch?v=aAKJRx5VqZI, niin Neilin satiiri on aika köyhää.
Suosikkipiisit just ny:
1. Ambulance Blues
2. Birds
3. Borrowed Tune
4. Revolution Blues
5. Sedan Delivery
This must be what jail / I will scratch
Oikea biisi ykkösenä.
Tiesitkö muuten, että räppi, mitä jotkut jopa musiikiksi sanovat, on isossa maailmassa jengimusiikkia. Nämä "kuuluisat" räppärit ja heidän jenginsä selvittelevät välejään toisiaan ammuskelemalla.
Suosikkipiisit just ny:
1. Will to Love
2. Danger Bird
3. Tired Eyes
4. Shots
5. Throw Your Hatred Down
APUA APUA HÄLYTYS ONKO MINUSTA TULOSSA ALXITY
This must be what jail / I will scratch
[quote:cb3399b73f="DirtyBlueGene"]Suosikkipiisit just ny:
1. Will to Love
2. Danger Bird
3. Tired Eyes
4. Shots
5. Throw Your Hatred Down
APUA APUA HÄLYTYS ONKO MINUSTA TULOSSA ALXITY[/quote:cb3399b73f]
Missä Like a Hurricane?
bzort glorf bööth
Ne muut biisit olivatkin kyllä parempia kuin tuo Cough Up The Bucks. Ja hyvin varmasti suurin osa keikoista sisältää monia vanhoja biisejä kuten aina ennenkin. Tosin Greendalen aikaisella kiertueella taisivat soittaa ekassa setissä koko levyn, mutta yleensä Neil ottaa biisit listalle sieltä sun täältä.
Olen jonkin verran kuunnellut 80-luvun julkaisemattomia biisejä, ja tuntuu että siellä on huippuvetoja vaikka kuinka monen albumin edestä. Vaikkapa joku "Leavin' The Top 40 Behind" on ihan älyttömän hieno teos.
Melko kammottava levy tuo Forkki. Ei voi mitään. Eipä muuta osannut odottaakaan.
Mitäs mitäs... Aika yllättäen Young-pappa noita levyjä näyttää ulos pukkaavan. Pakkohan tuokin on ostaa, vaikka se ei niin hyvä olisikaan.
<@DBGene> senkin karkki
minkätyylistä tuo sitten on? chrome dreams kakkostakaan en oo kuullut, mut kyl ne biisit ainakin livenä toimi helvetin hyvin. et miten se taso vois parissa vuodessa jotenkin radikaalisti tippua. toisaalta kun kyseessä on niilo...