You are not logged in.
Eipä käy kateeksi grindsonin pistelasku-urakkaa, kun etsii tammikuussa listoja täältä spämmin seasta... Oman listani laitan suosiolla vasta vuodenvaihteessa, jos sitä ennen ehtisi vaikka vielä vähän kuunnella jotain lisää.
[quote:424fd0a2d2="risto_m"][quote:424fd0a2d2="ydinaukio"][quote:424fd0a2d2="forssto"][quote:424fd0a2d2="Ylitarkastaja Tolonen"][quote:424fd0a2d2="forssto"][quote:424fd0a2d2="shanks"][quote:424fd0a2d2="forssto"][quote:424fd0a2d2="risto_m"][quote:424fd0a2d2="Kenkä"]Olikos Beckin uusin aivan hanurista kun ei oo näkyny listoilla? En oo ite kuullu mutta tuli mieelen vaan.
Aika hyvältähän se vaikutti pikaisella kuuntelulla [/quote:424fd0a2d2]
Boldattu osuus summaa sen miksi se ei ainakaan omalla listallani tule näkymään.[/quote:424fd0a2d2]
ei mun mielestä kyl ole mitenkään mieleenpainuva levy ja jatkaa kyl parin viime levyn viitoittamalla tiellä sen suhteen.[/quote:424fd0a2d2]
Edellistä en ole kuullut, mutta sitä edeltänyt Sea Change on ihan ylivoimaisesti miehen paras levy.[/quote:424fd0a2d2]
Ei ku se oli Guero. Sea Change oli sitä ennen.[/quote:424fd0a2d2]
Mähän tuossa just kirjoitin, että edellisestä edellinen. Vai onko Gueron ja tän uuden välissä tullut joku vielä?![/quote:424fd0a2d2]
remixlevy guerolito sekä the information.[/quote:424fd0a2d2]
Ja sitä Informationia ei kyllä muista kukaan, muistaakohan mies itsekään tehneensä... tää uus oli kyllä selkeä tasonnosto siihen nähden.[/quote:424fd0a2d2]
Mä halusin vain pidentää tätä quotelistaa.[/quote:424fd0a2d2]
Minä juon nyt kahvia.
Se on ihan järkyttävää. Se on kuvottavaa kusetusta. Se on helvetinmoista suhmurointia. Se on törkeää. Se on ihan karseaa katsoa.
oon ostanut peräti 6 tänä vuonna julkaistua albumia (sinkut sitten erikseen) ja ton katkoviivan alla on ne jotka on ollu kuuntelussa, mutta eivät vielä jostain syystä levyhyllyyn asti oo kerenny.
1. Jay Reatard - Matador Singles '08 (vaix ei oo mikään varsinainen levy)
2. Blank Dogs - On Two Sides
3. Nobunny - Love Visions
4. Vivian Girls - s/t
5. Cheap Time - s/t
6. Thomas Function - Celebration
------------------------------
7. Deerhunter - Microcastle
8. Eat Skull - Sick to Death
9. Sic Alps - U.S. EZ
10. Joose Keskitalo - Joose Keskital & Kolmas Maailmanpalo
Edit: kyhäsin kasaan jonkinlaisen listan. aika paska levyvuosi kaiken kaikkiaan.
1. The Ruby Suns: Sea Lion
mä en oikeastaan tiedä ruby sunsista mitään muuta kuin että ne on sub popin bändi. kaveri suositteli joskus keväällä tätä levyä, josta sitten muodostui jonkinlainen kesälevy mulle. paljon kaikuja ja kilkatusta sisällään pitävää poppia, jota vois myös sanoa kokeelliseksi mut sanon kuitenkin vaikka vaan et kiireetöntä. yleensä en mistään etno-trippailusta kauheesti viehäty mut tällä levyllä noi jutut yhdistyy saumattomasti niin sievään poppimaailmaan et oon ihan aseeton tän edessä. parasta.
2. Goldfrapp: Seventh Tree
tämä ois ollut ehkäpä ykkönen, jos Alison ja Will oisivat tajunneet tiputtaa järkyttävän Caravan girl-renkutuksen pois levyltä. tää on pysynyt iPodissa ilmestymisestään saakka ja pelastanut varmaan vuoden jokaisen junamatkan. kiva paluu avaruusdiskosta maanläheisempään eteeriseen poppiin a la deby. analogisynat ei surise enää yhtä paljon ku ennen, mutta unista huokailua on senkin edestä. Cologne cerrone houdini on pikkuhiljaa syrjäyttämässä Utopian kaikkien aikojen Goldfrapp-veisuna.
3. Portishead: Third
jepu jee, mitäs tästä nyt sanois? kuulostaa ilahduttavasti siltä, että bändi on istunut 10 vuotta tynnyrissä tekemässä Thirdiä.
4. Erykah Badu: New Amerykah: Part one
veikkaisin, että kaikista top10 levyistä tämä kestää aikaa parhaiten. tytsy on kuunteluttanut aika paljon badua, mutta tämä oli vasta levy joka ns. räjäytti potin mulle. tiukkaa asiaa naamioituneena leppoisaan hoppiin. the healer on genressään minimalismin riemuvoitto ja vuoden biisi (kelly rowlandin "work"-biisin arabic mixin ohella).
5. M83: Saturdays=Youth
kaikki muu paitsi tympeä graveyard girl yhtä ihanan pateettista ku edellisellä levyllä. hyvä nimi. itkurunkkaus 4life.
loput äkkii..eikös tänään ollu deadline? Nää nyt on aikalailla sen mukaan miten innokkaasti oon jaksanu kuunnella.
6. Beck: Modern Guilt (syksyn ehkä kuunnelluin)
7. Calexico: Carried to Dust (vuoden parran- ja kikulinkasvattelulevy)
8. Paavoharju: Laulu Laakson Kukasta (alkuinnostuksen jälkeen levy unohtui vertsille puoleksi vuodeksi, mutta tehnee vahvan comebackin soittimeen)
9. Lindstrøm: Where You Go I Go Too (eeppistä, cerrone-sämple )
10. Barry Andrewsin Disko: Boom Boom (jos voitan lotossa ni rahotan tän vinyylipainoksen)
Ja vielä bubbling under/en ehtny kuunnella tarpeeksi:
Tricky, Fleet Foxes, Glasvegasin joululevy, Hercules & Love Affair
Kuulematta kokonaan syystä että olen yksinkertaisesti laiska, jotka oisivat voineet sijoittua ehkä:
Fennesz, My Morning Jacket, MGMT
Listan tekemisen hankaluus johtui siis täysin omasta passiivisuudestani. Vuoden lupaukset: olla vähän paremmin hereillä ja tarttua aktiivisemmin levyihin, joita minulle suositellaan. Ihan hyvä vuosi oli, turhaan narisette.
Mangojauhe goddamn.
[quote:d3f72793d6="tiptoo"]1. The Ruby Suns - Sea lion
mä en oikeastaan tiedä ruby sunsista mitään muuta kuin että ne on sub popin bändi. kaveri suositteli joskus keväällä tätä levyä, josta sitten muodostui jonkinlainen kesälevy mulle. paljon kaikuja ja kilkatusta sisällään pitävää poppia, jota vois myös sanoa kokeelliseksi mut sanon kuitenkin vaikka vaan et kiireetöntä. yleensä en mistään etno-trippailusta kauheesti viehäty mut tällä levyllä noi jutut yhdistyy saumattomasti niin sievään poppimaailmaan et oon ihan aseeton tän edessä. parasta.
muiden levyjen järjestyksestä en oo vielä varma enkä nyt jaksa sittenkään miettiä. päivitän myöhemmin loput! ihan hyvin kaikkee kivaa on kuitenki tainnut ilmestyä.[/quote:d3f72793d6]
Mä en tosta kauheasti saanut irti, vaikkei se huonokaan kyl ole.
kestihän siinä tovi että riemastuin muistakin kuin parista irtobiisistä enemmän. levy pyöri tosi sitkeesti vaan winampin playlistillä mutta ehkä parhaat puolet tuli esiin kuunneltaessa oulussa kesän ainokaisten hellepäivien aikana lähes paniikinomaisen auringonoton yhteydessä. auringonpistoksen osuutta tapahtumiin ei ole tutkittu, mutta hyvin tää levy tuntuu nyt räntäkeleilläkin toimivan.
Mangojauhe goddamn.
Tänne sit listat kans.
Miksi te muuten listaatte näin aikaisin?
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
eikös kaikkien musalehtien jne. listat ilmesty näin vuoden lopulla tai heti seuraavan vuoden alussa?
[quote:7c793f9190="grindson"]Kai näitä vois jo alkaa listaamaan.
Äänestys aiemman vuoden tapaan, kymmenen parasta levyä per nick, aina parhaalle 10 ja muille siitä alaspäin? Voin hoitaa laskemisen tällä kertaa.
Äänestysaikaa vaikka tuonne 13.1 kello 24.00 asti.
Oli kyllä melkoisen paska levyvuosi. Aivan käsittämättömän vähän tuli ostettua ja kuunneltua levyjä. Ep-puolelta vois mainita onnistuneina Reverend Bizarre/Rättö ja Lehtisalo-splitin, sekä Hebosagil/viisikko-splitin.
1. Boris: Smile
2. Origin: Antithesis
3. Portishead:Third
4. Meshuggah: ObZen
5. Horna: sanojesi äärellä
6. Menace Ruine: The Die is cast
7. The Gaslight anthem: '59 sound
8. Puritan: Black law
9. Guns'n Roses: Chinese Democracy
10. Kauko Röyhkä ja Riku Mattila: s/t[/quote:7c793f9190]
Edit: Listan muodostajan etuoikeudella muokkasin hieman omaa listaani.
Uusiksi meni oma listanikin.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
[quote:8ee5c20b4f="hrmunoita"]Miksi te muuten listaatte näin aikaisin?
eikös kaikkien musalehtien jne. listat ilmesty näin vuoden lopulla tai heti seuraavan vuoden alussa?[/quote:8ee5c20b4f]
Tossa vastauksessa ei ole kyllä nyt mitään järkeä. Tsekkaa kalenterias, shanks!
Asiaa on kyllä täällä sinänsä jo käsitelty. Foorumilistauksissa on vielä se hyvä puoli, että niitä voi editoida (jos haluaa/muistaa/jaksaa).
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
[quote:d3f8c8ade9="hrmunoita"]Miksi te muuten listaatte näin aikaisin?
eikös kaikkien musalehtien jne. listat ilmesty näin vuoden lopulla tai heti seuraavan vuoden alussa?[/quote:d3f8c8ade9]
Kriitikkojen juu, mutta se johtuu ilmestymisajoista. Ja nekin listat ilmestyy joulukuun puolivälissä. Yleisöäänestykset on vuodenvaihteessa ja tulokset tammikuun ekassa lehdessä. Sikäli kantsis tosiaan tehdä näitä listoja vasta joulun aikoihin, vielä ehtii levyjä tulla ja ties vaikka pukinkontista löytyi se vuoden kovin.
[quote:ba969852f4="Junkieman"]Sama. Toisaalta ei toi ole koskaan häirinnyt mua, että bongaa ne hyvät bändit vasta sitten, kun hype on lakannut ja ne on trendikkäille hipstereille indienördeille "so last season". Pistinpä silti ketjun innoittamana Fleet Foxesin ja Burstin imuun.
Tässä taitaa olla omistamani vuonna 2008 ilmestyneet levyt:
Portishead - Third
MGMT - Oracular Spectacular
TV On the Radio - Deer Science
Eleanoora Rosenholm - Älä puhu kuolleista[/quote:ba969852f4]
nimenomaan, ei hyvä musa mihinkään kulahda, miksi pitäisi olla koko ajan "skenessä"? voin ihan hyvin ja mielelläni bongata hyvän jutun vaikka pari vuotta myöhässä. näin kävi esimerkiksi animal collectiven kohdalla, mut joo, esimerkkejähän riittää.. toinen asia sitten, se mikä on raja, et joku on "tapaus"?..
eleanoora oli hyvä vinkki, täysin unohtunu toi bändi, joskus kuuntelin levyn myspacesta ja aika hyvinhän se lähti. taisit olla eka joka mainitsee.
ja kun suomi pelaa lätkää
se iskee joka jätkään
kaljaa koneeseen ja ukkometsoon
http://www.last.fm/bestof/2008
Last.fm:n vuoden 2008 parhaat.
Portishead oli ainoa joka ei ollut kohtalaisen paskaa...
Jäsen: vitun hapan pappaosasto.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
[quote:efd74db5e6="Jean-Babtiste"][quote:efd74db5e6="shanks"][quote:efd74db5e6="hrmunoita"]Miksi te muuten listaatte näin aikaisin?
eikös kaikkien musalehtien jne. listat ilmesty näin vuoden lopulla tai heti seuraavan vuoden alussa?[/quote:efd74db5e6]
Tossa vastauksessa ei ole kyllä nyt mitään järkeä. Tsekkaa kalenterias, shanks!
[/quote:efd74db5e6]
täh?
eikö muka kaikkien musalehtien listat sitten ilmesty vuoden lopulla (kriitikot) tai seuraavan vuoden alussa (äänestykset) vai mikä tossa ei muka käy järkeen.. mielestäni topikin aloittaja antoi myös äänestysaikaa pitkälti tammikuun puolelle joten ei_ole_pakko_äänestää_jos_ei_taho_vielä..[/quote:efd74db5e6]
No menee pilkun nussimiseks ku et nyt hiffaa, mutta siis: Hrmis kysyy miks listaatte näin aikasin (joulukuun alku), jätkä vastaa et eiks kaikki lehdet listaa "näin vuoden lopulla" tai ens vuoden alussa, vaikka nyt on siis joulukuun eka.
Jotta siinä ei ollut mitään järkeä!
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
1. animal collective sivuprojekti
2. no age
3. chinese democracy
topikki lukkoon
Älä päästä painiks sitä
[quote:689a57ea11="huïg"]Shackleton - Death is not Final
Oispa mun (ja looriksen) graduohjaaja asialla. Post-kolonialistista post-punkkia?[/quote:689a57ea11]
Eka sinkku: "Orientalism", toka "Imaginary Homelands"..
Ja siis mitä vittuu, nyt vasta luen tätä ketjuu, mitä VITTUA Huig! Olet kyllä uskomattoman urpo!
Observerin top-biisit...
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
[quote:b32f89299a="Ylitarkastaja Tolonen"]Observerin top-biisit...
http://www.guardian.co.uk/music/musicbl … opandrock1[/quote:b32f89299a]
paper planes... no kieltämättä päihittää kaikki vuoden 2008 biisit
[quote:b7eaa303a5="tiptoo"][quote:b7eaa303a5="huïg"]Shackleton - Death is not Final
Oispa mun (ja looriksen) graduohjaaja asialla. Post-kolonialistista post-punkkia?[/quote:b7eaa303a5]
Ja siis mitä vittuu, nyt vasta luen tätä ketjuu, mitä VITTUA Huig! Olet kyllä uskomattoman urpo![/quote:b7eaa303a5]
no häh?
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
[quote:1239c64421="looramerri"][quote:1239c64421="tiptoo"][quote:1239c64421="huïg"]Shackleton - Death is not Final
Oispa mun (ja looriksen) graduohjaaja asialla. Post-kolonialistista post-punkkia?[/quote:1239c64421]
Ja siis mitä vittuu, nyt vasta luen tätä ketjuu, mitä VITTUA Huig! Olet kyllä uskomattoman urpo![/quote:1239c64421]
no häh?[/quote:1239c64421]
Taitaa viitata sun black lodge-bulsaan...
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
[quote:e5e0dccd33="huïg"][quote:e5e0dccd33="looramerri"][quote:e5e0dccd33="tiptoo"][quote:e5e0dccd33="huïg"]Shackleton - Death is not Final
Oispa mun (ja looriksen) graduohjaaja asialla. Post-kolonialistista post-punkkia?[/quote:e5e0dccd33]
Ja siis mitä vittuu, nyt vasta luen tätä ketjuu, mitä VITTUA Huig! Olet kyllä uskomattoman urpo![/quote:e5e0dccd33]
no häh?[/quote:e5e0dccd33]
Taitaa viitata sun black lodge-bulsaan...[/quote:e5e0dccd33]
no häh?
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Levyvuosi 2008 on ollut just tällanen "Jee, No Agelta uusi levy! No eipä ollut debyytin tasoinen. Jee, Hot Chip! ...argh, mitä tämä paska on olevinaan?"
Viimeksi ostin uuden Mogwain eikä sekään vakuuta.
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
eiköhän unohdeta jo tää surkea vuosi, 2009 rulez
Viimeksi ostin uuden Mogwain eikä sekään vakuuta.
Uutiset taitaa tulla kymmeneltä.
Ja kuulin vähän huhuja et Full Metallllgetmycoat....moro
Älä päästä painiks sitä
Vuoden levy päätetty
Nyt pitäis vaan noi yheksän muuta paikkaa saada täytettyä
Älä päästä painiks sitä
eiköhän unohdeta jo tää surkea vuosi, 2009 rulez
Pa(a)ppa listaa