You are not logged in.
mikä on bachin hienoin sävellys? käyn välittömästi lainaamassa kirjastosta jos se nyt kerran niin kova jamppa on
Mä tykkään Goldberg-variaatioista. Niissä riittää koukkuja. Matteus-passio myös hyvä.
Jäsen: vitun hapan pappaosasto.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
[quote:d7c3868644="Pope"][quote:d7c3868644="Ylitarkastaja Tolonen"][quote:d7c3868644="Pope"][quote:d7c3868644="Ylitarkastaja Tolonen"]Pikkusisko soittaa baritonitorvea. Uhkasi menevänsä Sibikseen.[/quote:d7c3868644]
Heti jäseneksi Arctic Brassiin! Kiinnostaako systeriä mustalaismusiikki?[/quote:d7c3868644]
En ole varma. Kuuntelee enimmäkseen hirveetä paskaa, niinkuin klasarijanareilla on tapana.[/quote:d7c3868644]
klasarijanarien (ja lähes kaikkien ammattimuusikoiden) musiikkimaulle kyllä noin yleensä ikuinen [/quote:d7c3868644]ihanaa se "minun pianon soittoni on maailman tärkein asia, eikä mikään sen rinnalla ole mitään enkä voi ymmärtää jos kaikki muut maailman ihmiset eivät pidäkään sitä yhtä tärkeänä kuin minä pidän" -asenne
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Raffelle toki
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
Mä tykkään Goldberg-variaatioista.
Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.
jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto
Whoopi! (there it its)
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
ensi keskiviikkona holstin planeetat tuossa kaupunginteatterilla
en oo kuullu kuin king crimsonin version marsista joka on ehkä paras biisi koskaan, joten täytyy käydä tsekkaamassa. esittävät myös schönbergin viulukonserton
Siistein klasarilevyhankintani pitkiin aikoihin: Clemencic Consortin kolmen cd:n Carmina Burana -boksi.
Tällä ei siis mitään tekemistä Carl Orffin kanssa muuten kuin että pohjana toimii sama keskiaikainen manuskripti. Tosi abstrakti mutta silti vahvaa kansanmusiikkifiilistä herättävä tulkinta (turhasta modernisoinnista tuntuvat "piireissä" valittavan mutta tiedä sitten...). Periodisoittimia siis käytetään ja biisivalikoima vaihtelee kauniista uskonnollisesta musiikista herkkien balladien kautta röyhkeään sing-along-bakkanaalimusiikkiin. Joku yhden cd:n uudelleenpainos tuli ulos vasta tämän vuoden puolella, mutta kannattaa tosiaan kaivaa jostain kuulolle tämä kokonainen boksi.
Keskiaika- ja renessanssimusiikille muutenkin
Ja suositellaanpa tässä samassa kaikille omaa suosikkisäveltäjääni Giacinto Scelsiä. Modernista klassisesta on siis kysymys, mutta Scelsin tuotannossa on minusta tosi ajattoman mystinen tunnelma. Hyökyviä ääniaaltoja, mieletöntä jännitettä ja kaikkea muuta jännää. Ihan ehdotonta kamaa kaikille Ligetin, Pendereckin ja Xenakiksen faneille. Tuosta kolmen cd:n orkestraaliboksi jokaiseen hyllyyn, pelkkää parhautta alusta loppuun.
No niin, oon jonkin aikaa jo etsiskellytkin pätevää aloituslevyä Scelsiltä. Panin tilaten
This must be what jail / I will scratch
Keskiaika- ja renessanssimusiikille muutenkin
Tähän kyllä edelleen sama. Varmaan koko viime vuoden siistein "uusi" musalöydös, vaikka olenkin vasta vähän pintaa raapaissut.
Hildegard von Bingen, Jehan de Lescurel, Gilles Binchois, Johannes Ockeghem, Tomás Luis de Victoria, Carlo Gesualdo, Giovanni Gabrieli...
Wanhan musan ystävät (:einay:) saavat toki suositella muutakin hyvää...
No niin, oon jonkin aikaa jo etsiskellytkin pätevää aloituslevyä Scelsiltä. Panin tilaten
Ei kaduta.
[quote:d70a6b4424="DirtyBlueGene"]No niin, oon jonkin aikaa jo etsiskellytkin pätevää aloituslevyä Scelsiltä. Panin tilaten [/quote:d70a6b4424]
Ei kaduta.
Sen kunniaksi Scelsin parhaat sävellykset, top 5:
1. Uaxuctum
2. Aion
3. Anâgâmin
4. Hurqualia
5. Anahit
[quote:c53b2b9de0="Larg"]
Wanha musa[/quote:c53b2b9de0]
Studio der Frühen Musik -> Saksalainen v. 1974 levytys 1200-luvun laulelmaa. Kylmäävää kamaa. Hietsun torilta löysin
TÄÄ ON TUNTEELLISTA KUUNTELE NYT SAATANA MÄ TÄSSÄ MUKIINMENEVÄSTI
KÄRSIN JA SMART CASUALISTI KONTEMPLOIN JUTTUJA
Tähän kyllä edelleen sama. Varmaan koko viime vuoden siistein "uusi" musalöydös, vaikka olenkin vasta vähän pintaa raapaissut.Hildegard von Bingen, Jehan de Lescurel, Gilles Binchois, Johannes Ockeghem, Tomás Luis de Victoria, Carlo Gesualdo, Giovanni Gabrieli...
Wanhan musan ystävät (:einay:) saavat toki suositella muutakin hyvää...
Mä kuuntelen tuurijuoppo-tyyppisesti vanhaa musiikkia aina kun kohdalle sattuu, ja oon sitä yrittänyt joskus soittaakin. Levyjä on vaan valitettavan vähän, mutta keikoilla yritän käydä aina silloin tällöin. Yksi oman hyllyn lemppareista on Jordi Savallin & Hesperion XXI:n Orient Occident joka yhdistää periodimusiikin itäisiin (maurilaiset, juutalaiset jne) vaikutteisiin; levyllä soittaa ankaran hyviä perinnemuusikoita mm. Marokosta, Kreikasta ja Israelista.
Ptujn linnassa soi niin hyvä musiikki, että ostin sieltä CD:n. En kyllä tajuu tuosta mitään. Jotain 1700-luvun musaa soittavat ja niillä on viuluja ja cembalo. Hyvä levy!
voi voi, tuolla menolla et kyllä pääse eduskuntaan
Ostosvinkeissä nämä mut nyt sais halvalla Stravinskyn kalsaripakettia. Pitäis olla samat musat kuin tässä mutta vähän vaatimattomammissa kuorissa ja aavistuksen halvemmalla. Mulla jää varmaan yksi yli jonka saa lunastaa omakustannehintaan jos ei hotsita tilata tuolta.
Tiesitkö muuten, että räppi, mitä jotkut jopa musiikiksi sanovat, on isossa maailmassa jengimusiikkia. Nämä "kuuluisat" räppärit ja heidän jenginsä selvittelevät välejään toisiaan ammuskelemalla.
Ostosvinkeissä nämä mut nyt sais halvalla Stravinskyn kalsaripakettia. Pitäis olla samat musat kuin tässä mutta vähän vaatimattomammissa kuorissa ja aavistuksen halvemmalla. Mulla jää varmaan yksi yli jonka saa lunastaa omakustannehintaan jos ei hotsita tilata tuolta.
Voisinpa harkita!
[quote:fdc39281c5="Kenkä"]Ostosvinkeissä nämä mut nyt sais halvalla Stravinskyn kalsaripakettia. Pitäis olla samat musat kuin tässä mutta vähän vaatimattomammissa kuorissa ja aavistuksen halvemmalla. Mulla jää varmaan yksi yli jonka saa lunastaa omakustannehintaan jos ei hotsita tilata tuolta.[/quote:fdc39281c5]
Voisinpa harkita!
Harkitseppa.
Tiesitkö muuten, että räppi, mitä jotkut jopa musiikiksi sanovat, on isossa maailmassa jengimusiikkia. Nämä "kuuluisat" räppärit ja heidän jenginsä selvittelevät välejään toisiaan ammuskelemalla.
Jos gnee jättää harkitsematta niin minä voisin ehkä panna lunastaen kunhan olen seuraavan kerran rahoissani.
Viime aikoina olen kuunnellut paljon Morton Feldmania ja Galina Ustvolskayaa – jälkimmäisen Grand Duet on ehkä häiriintynein kuulemani klasariduetto.
Jos gnee jättää harkitsematta niin minä voisin ehkä panna lunastaen kunhan olen seuraavan kerran rahoissani.
Oolrait.
Jotain Boston Cameratan juttuja tullut joskus nuorempana diggailtua tuolta vanhalta puolelta. Tristan & Iseult saattaa vieläkin löytyä hyllystä...
Jäsen: vitun hapan pappaosasto.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
Kuningas Alfonso X Viisaan kokoama muhkea 420 kappaleen musiikkikokoelma Cantigas de Santa Maria on myös parin cd:n (21 kappaletta) mittaisen otoksen perusteella myös mitä mainiointa keskiaikamusiikkia.
Popen mainitsemaa Orient Occidenttia testailin äsken vähän sampleklippien voimin ja kyllähän tuo hankkimisen arvoiselta vaikuttaisi. Tuosta Tristan & Iseultista olen muistaakseni kuullut hyvää muistakin lähteistä, joten pitänee sitäkin kokeilla tässä joskus.
[quote:c7a6370e3d="Pope"]
Periodimusiikkia ja -soittimia olen kyllä aina rakastanut ihan kritiikittömästi, Harnoncourtin vanhat Bach-levytykset joissa ei laula eikä edes soita yhtään naista, parasta ikinä :mad2::peuk:
[/quote:c7a6370e3d]
Kuuntelenpa tässä uteliaisuudesta näitä Harnoncourtin Brandenpurilaisia, kun anopin poikaystävä jätti divarista löytämänsä vinyylin tohon roikkumaan. Kansikuvan perusteella naikkoset on saanu tarttua ainakin oboen varteen. Semmonen kevyen pöhnäinen fiilis tulee tätä kuunnellessa.
"Internet perustuu Jumalan luomiin raaka-aineisiin, ihmisille annettuun luovaan älyyn ja radioaaltoihin." - Jouko Piho
William Byrdin First Pavan and Galliard on maailman paras biisi (parhaat biisit?). Oon kuullu tän vaan levyltä Glenn Gouldin pianoversiona. Ois hienoo kuulla joskus livenä ns. autenttisena kosketinsoitinesityksenä.
Kyllä se niin vain on, että kunnon humpansoittajalle mikään inhimillinen ei ole vierasta!
OT: Luin vahingossa että "Kalsari", mutta niinhän siinä lukeekin.
Matteus-passio on kyl kova. Ja Sibeliuskin, esim kuudes sinfonia on tosi hieno.
FINLANDIA
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
Innostuin keräämään Spotifaj-spottolistalle wanhoja ohjelmallisen musiikin hittejä. Aikeissa soittaa välillä lapsillekin veikeää klasaria että saavat pientä tuntumaan antiikkiseen eliittikulttuuriin. Musorgskyn näyttelykuvat soi, en muistanutkaan miten mainio tää on
Kävin Musiikkitalolla kuuntelemassa kalsaria. Britteniä, Rousselia ja Ravelia. Brittenin Passacaglia toimi, viulukonsertto ei niinkään. Rousselin Sinfonia nro 3 meni jotenkin "ohi", Bolero puolestaan rokkasi. Bolerohan on ihan dronea!
Asiallinen mesta noin kaikin puolin tuo Musiikkitalo. Istuin parvella ja mitään-tietämättömälle hyvältähän tuo kuulosti.
Täytynee mennä toistekin.
Last edited by noiseidea (25.11.2013 10:33)
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.