You are not logged in.
Pages: 1
Nörttipoikasupertähti ja psykiatri. jee! Koskahan jotain uutta tulis?
Mulle kävi vähän hassusti tuon Riot on an empty streetin kanssa. Odotin varmaan vuoden että se menis midpraissiksi ja nyt kun se meni, niin kävelin vaan kylmästi sen ohi Stupidossa Olen tainnut kuunnella puhki mp3-muodossa.
edit. Pannan vielä kuva.
on kyllä ihanaa musiikkia. Molemmat levyt hyllyssä mutta keikalle en osannut. Ensimmäisessä levyssä kiehtoo tietty kotikutoisuus ja se on ehkä monipuolisempi mutta uudempi tempaisee helpommin mukaansa.
Spämmään uudenkin foorumin KoC-otsikkoon kivasta kikasta uudella levyllä; kappaleet 7 ja 8 (Love is no big truth & I'd rather dance with you) alkavat samalla melodialla joten jälkimmäinen kuulostaa alitajuisesti heti tutulta ensikuulemalla. Toisaalta sitä on kyllä pyöritetty paljon nykyisellään ja onhan se mukavaa tanssimusiikkia.
"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"
Ekan levyn aikoihin tämä jäi ihankivaksi, mutta nyt mieltymykseni ovat kehittyneet siihen suuntaan, että voisi kiinnostaa enemmänkin.
(Tuosta KoC-lyhenteestä tulee kyllä aina väistämättä mieleen Kitchens of Distinction.)
Erlend on kyllä sellainen persoona, että ei tiedä pitäisikö pussata vai heittää mereen. Jaksan tätä musiikkia vain jos oloni on kevyt ja hyvä. Vihaisena tämä vain suututtaa lisää. Tavastian keikka oli loistava. Onneksi sain ilmaiset liput, muuten ei olisi tullut mentyä. Se I'd Rather Dance With You on levyllä ihan käsittämättömän rasittava biisi, mutta liveversio oli taasen kovin hyvä. Eka levy on mielestäni monipuolisempi ja syvempi, täksi se on parempi.
Kuuntelen pitkästä aikaa: Quiet is the new loud. Nyt oikeastaan vasta tajuan, miten tärkeä tämä levy on. Yksi harvoja levyjä teini-iän jälkeen, jota olen kuunnellut niin paljon, että pystyin laulamaan äsken joka biisin mukana ja tiskaamaan yhtä aikaa. Hihi.
Yksi harvoja levyjä teini-iän jälkeen, jota olen kuunnellut niin paljon, että pystyin laulamaan äsken joka biisin mukana ja tiskaamaan yhtä aikaa. Hihi.
Tuo on minusta hyvä mittari osoittamaan että levyyn on tutustuttu kunnolla. Voisinpa sanoa samaa minkä tahansa viime vuosien levyn kohdalla, mutta eipä taida onnistua.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Ei näiden varsinaisia levyjä oikein jaksa, mutta Versus levy ja Erlend Øyen tuotokset ovatkin paljon mielenkiintoisempia tapauksia. BTW Versus levy on siitä harvinainen levy, että sitä on mukava kuunnella auton melussakin.
'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."
Näköjään kiertelevät tällä hetkellä Norjassa. Miksei toista keikkaa Suomessa? Ja missä viipyy seuraava levy?
joo, kakkoslevyä viikonloppuna kuunneltiin ja mietin ihan samaa, koska uutta tavaraa tulossa...
"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"
Riot.. on kyllä hemmetin tarttuva pop-levy. Keikka innostaisi, onko nää muka liian iso bändi heittämään turku-tre-hki klubikiertueen?
No you mind yer bleedin own you two bob cunt
Tilasin Riot on an empty streetin cdonista kun oli tarjouksessa. Hassua, kun en ollut kuunnellut näitä pitkään aikaan, niin aluksi hätkähdytti, miten Simon&Garfunkelia olikaan. Parin biisin jälkeen toki lakkasi häiritsemästä. Hyvää edelleen! Mutta vieläkään ei taida olla mitään uutta tiedossa...
Oiskohan muuten Versus tutustumisen arvoinen levy? Joitain biisejä olen kuullut, mutta eivät tehneet lähtemätöntä vaikutusta.
Erlandin kestävin saavutus minun kirjoissani taitaa olla laulunlurittelu yhdessä Mr Velcro Fastener -kappaleessa.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Kellään havaintoja uudesta levystä? Mä en oo saanut vielä aikaiseksi kuunnella.
KINGS OF CONVENIENCE KLUBIKEIKALLE NOSTURIIN
To 29.9.2011 Helsinki, Nosturi
Akustista folkia ja indiepopia yhdistelevä norjalainen Kings of Convenience palaa vuosien tauon jälkeen klubikeikalle Suomeen. New acoustic movement -liikkeen kärkinimi esiintyy Nosturissa torstaina 29. syyskuuta.
Bergeniläiset Erlend Øye ja Eirik Glambek Bøe soittivat samoissa bändeissä jo teini-ikäisinä, kunnes 90-luvun lopussa perustivat yhdessä hiljaiseen ja akustiseen musiikkiin keskittyvän Kings of Conveniencen. Kaksikon uuden yhtyeen kauniit lauluharmoniat, hiljaa näppäillyt akustiset kitarat ja indiepopin ohella taustalla kuplivat bossanova-vaikutteet keräsivät vertauksia erityisesti Belle & Sebastianiin ja Simon and Garfunkeliin.
Norjalaisyhtyeen laajempi läpimurto tapahtui vuonna 2001, jolloin ilmestyivät sekä Kings of Conveniencen debyyttialbumi Quiet is the New Loud että pääosin saman levyn elektronisempia versioita sisältänyt Versus. Suosiota kasvatti entisestään Id Rather Dance with You -indiediskohitin sisältänyt toinen pitkäsoitto Riot on an Empty Street (2004).
Maailmanlaajuisesta menestyksestään huolimatta Kings of Convenience on viimeiset vuodet viettänyt pääosin hiljaiseloa. Yhtye on kiertänyt hyvin harvakseltaan, ja bändin viimeisimmän albumin Declaration of Dependence (2009) ilmestymisen jälkeen kaksikko on esiintynyt vain muutamia kertoja. Nyt yhtye on jälleen aktivoinut ja saapuu pitkän tauon jälkeen Suomeen bändille tyypilliseen tapaan hyvin lyhyellä varoitusajalla.
Kings of Convenience -uran ohella Erlend Øye vaikuttaa The Whitest Boy Alive -kokoonpanossa ja soittaa runsaasti dj-keikkoja. Lisäksi artisti on laulanut Röyksoppin ja Ashin levyillä, äänittänyt sooloalbumin Unrest (2003), julkaissut miksauslevyn arvostetussa DJ Kicks -sarjassa ja tuottanut tänä vuonna ilmestyneen Kakkmaddafakka-yhtyeen läpimurtolevyn Hest. Bändin toinen jäsen Eirik Glambek Bøe on puolestaan keskittynyt lähinnä perhe-elämään, mutta on myös vieraillut esimerkiksi Feistin menestysalbumilla The Reminder.
Aikaisemmin Kings of Convenience on vieraillut Suomessa ainoastaan loppuunmyydyllä Tavastialla syksyllä 2004 sekä vuoden 2008 Flow-festivaaleilla. Nosturin konserttiin ei ole ikärajaa, mutta täysi-ikäisille on rajattu anniskelualue.
LIPUT:
Myyntiin to 8.9.2011 klo 9.00
29 EUR +toimituskulut. Ennakko: Tiketti
KINGS OF CONVENIENCE (NOR)
Lords of quietcore -- they make Simon and Garfunkel look like the fucking Ramones Pitchfork
Daft Punk of acoustic music Drowned in Sound
Melodic, low-key acoustic-pop Boston Globe
Norways answer to Simon and Garfunkel New York Times
Atmospheric folk-pop to soothe the soul Billboard
www.kingsofconvenience.com
www.facebook.com/kingsofconvenience
www.elmu.fi
www.fullsteam.fi
Pages: 1