You are not logged in.
Jotain 300 levyä pitäisi hyllystä löytyä. Aikanaan oli melkein 400-500 mutta myin aikamoisen kasan paskaa pois.
>:{/
Jotain 300 levyä pitäisi hyllystä löytyä. Aikanaan oli melkein 400-500 mutta myin aikamoisen kasan paskaa pois.
Oikein!
"A repo man's always intense"
Laitoin näppihäiriöisesti 1000-1500 vaikka oikeampi lukumäärä on 973.
Tobin Sprout wanted to be more than GBV's George Harrison
[quote:257c0cba91="Leif Erikson"]Oikein!
Pah.
Oikeammin olisi olla ostamatta paskaa.[/quote:257c0cba91]
Totta. Yritän itse noudattaa tuota periaatetta.
[quote:11ac50c4e2="forssto"][quote:11ac50c4e2="Leif Erikson"]Oikein!
Pah.
Oikeammin olisi olla ostamatta paskaa.[/quote:11ac50c4e2]
Totta. Yritän itse noudattaa tuota periaatetta.[/quote:11ac50c4e2]
Smaa. Se on yllättävän vaikeaa valtavien euronlaarien äärellä, mutta alan oppia läksyni. Harvemmin tulee nykyään ostettua edes euron levyjä sokkona.
Totta. Yritän itse noudattaa tuota periaatetta.
Levyjen poismyyminen on muuten vaikea juttu.
Missä vaiheessa levy ansaitsee tulla myydyksi pois. Milloin joku levy menettää merkityksensä. Vai voiko vain sellaisia levyjä myydä pois, jotka eivät koskaan ole mitään merkinneetkään? Mistä tietää, että joku levy ei ole vain tehnyt itseään vielä tykö, vaan on oikeasti paskaa?
Mä olen tehnyt molempia, roikkunut paskalevyissä kiinni sekä myynyt pois aliarvostamiani timantteja - vain havahtuakseni tietysti myöhemmin erheeni tuskaan. Hyvänä esimerkkinä äärimmäisen kattava pre-1991 Pet Shop Boys -vinyylisinkkukokoelma, joka teini-iän hevikiiman noustua vaihtoi kirppiksellä omistaja n. á 1-5 markkaa per sinkku.
Sitten tiätty on monet muutkin herkän teini-iän tuoksinassa paskana myydyt vinyylit, joiden olemassaolo olisi nykyään varsin mukavaa.
Tero saatana, s'olet gay!
Vai voiko vain sellaisia levyjä myydä pois, jotka eivät koskaan ole mitään merkinneetkään?
Olen kallistunut sille kannalle, että tuo on ainoa järkevä vaihtoehto. Tuntuu että makuni on nyt jo sen verran vakiintunut, että en voi mennä pahasti metsään, jos luovun jostain aikoja sitten puoli-ilmaiseksi ostetusta levystä, joka tuntuu edelleen yhtä yhdentekevältä kuin heti hankinnan jälkeen.
Sitten tiätty on monet muutkin herkän teini-iän tuoksinassa paskana myydyt vinyylit, joiden olemassaolo olisi nykyään varsin mukavaa.
Teininä en onneksi vielä omistanut yhtään levyä (ja vaikka olisinkin omistanut, en takuulla olisi omistanut mitään minkä olemassaolo olisi nykyään mukavaa).
Olennaista on tuo formaattikysymys. Kannattaako tietyistä levyistä säilyttää monta eri versiota, vai kannattaako esim. CD-versio myydä pois kun löytää vastaavan albumin vinyylinä? CD-levyjä on tietysti suht helppo metsästää itselleen takaisin, mutta poismyyty vinyyli pistää taatusti harmittamaan jälkikäteen. Tulevaisuudesta on paha mennä sanomaan muuta kuin että formaatti tulee olemaan digitaalinen...
Ja mitäänsanomattomia levyjä ei kannata ostaa, vaikka maksais 10 senttiä. Vie vaan hyllytilaa ja kerää pölyä, puhumattakaan levykokoelman musiikillisen tason kokemasta inflaatiosta.
Ja mitäänsanomattomia levyjä ei kannata ostaa, vaikka maksais 10 senttiä. Vie vaan hyllytilaa ja kerää pölyä, puhumattakaan levykokoelman musiikillisen tason kokemasta inflaatiosta.
Tuokaan ei ole aina niin itsestäänselvää. Ostokiimassa moni ihan umpihölmö levy voi tuntua vuoden sijoitukselta. Tai sitten on vaan tehnyt toisin kuin Flavor Flav haluaa, eli uskonut hypeä.
Haluaako kukaan ostaa esimerkiksi Hope of the Statesin levyn?
Tero saatana, s'olet gay!
Minä en ostanut käytännössä lainkaan levyjä ennen kuin sitten innostuin rokkenrollista ja sille tielle jäin. Eli olisikohan hyllyssä ehkä n. 10 levyä, josta voisin luopua samantien. Musiikkimakuni ei juurikaan muutu, se vaan laajenee, joten arvostan räkäpunkkia siinä missä hippiulinaa tai jazzia.
tästä tulee vielä jonain päivänä ongelmia.
oon myynyt vuosien saatossa ehkä kymmenkunta levyä pois ja paria poikkeusta lukuunottamatta ostanut ne kaikki myöhemmin takaisin... (itse asiassa en nyt muista onko muuta poikkeusta kuin re-flex -yhtyeen lp politics of dancing --> nikkareille). paljon on tullut ostettua/haalittua levyjä jotka on kerran hätäisesti kuunneltu ja arkistoitu sitten pölyttymään, mutta sou not, keräilijäluonne oon aina ollutkin...
jos levy on joskus merkinnyt jotain, niin ihan varmasti joskus tulee aika jolloin siitä taas tykkää syystä tai toisesta. jos ei muuten niin nostalgia-syistä.
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
mulle kertyy toisinaan aika paljon kaikkea keskinkertaista, just etenkin euron parin kiekkoja joita kannetaan liikkeeseen jne on tullut hankittua. ostan vähänkin kiinnostavat tuotteet, kuuntelen kotona ja myyn ne pois tarvittaessa. muutamia hienoja levyjä löytänyt tällä metodilla ja kyllä se sen vaivan arvoista aina sitten on.
mitään levyä en ole oikeastaan myynyt mikä olisi menettänyt arvonsa tavalla tai toisella. enkä varmasti vielä vuosikausiin tule myymäänkään. yleensä niihin tulee kuitenkin palattua.
ITSEASIASSA! kaiken industriaaliroskan kyllä myin tuossa taannoin ja kierin hetken ihanasti rahoissa. eikä kaduta.
laddism begins at home
Viitisen vuotta sitten muuton yhteydessä pystyin vähänniinku metrimitalla päättelemään, että cd:itä olisi runsas tuhat, vinyyli-lp:itä 800-900 ja seiskatuumaisia 500-600 (ja itseäänitettyjä kaseettejakin varmaan 500) -- mutta nykyään kaikki paikat ja pöydänkulmat ja hyllynreunat ja sohvat pursuilevat lisälevyjä jotka eivät mahdu mihinkään jossa niitä viitsisi yrittää laskea.
Poishan niitä tekisi mieli myydä, mutta kun ei ikinä ole aikaa alkaa valkkaamaan että mikähän näistä nyt olikaan tarpeeksi turhanpäiväinen, kun kuitenkin pitäisi koettaa tarkistaa se laatu vielä kerran kuuntelemalla ja... sit onkin koko päivä vierähtänyt taas hukkaan.
Toisaalta parasta just on, kun yhtäkkiä saa päähänpiston kuunnella jotain vanhaa semisuosikkia 10 vuoden tauon jälkeen, ja huomata että vittu täähän olikin kova. Tai että olipas huono kokonaisuus mut löyty sentään pari todellista ässäbiisiä, joiden takia ei sit viittiskään luopua levystä...
500+ - ja koko ajan tulee lisää.
Myyminen on aika tiukka kysymys. Tälläkin hetkellä on myynnissä jonkun verran levyjä - tsekkaa Kaupankäynti-osio. Varsinkin hintalapun kanssa on ongelmia, nykyään levyjä saa niin "halvalla", että oikein mitään järkevää ei voi pyytää, joten maksaako vaivaa myydä jonkun parin euron takia. Kaikki säätäminen, postitukset jne. Tietysti voisi vaan viedä jonnekin, missä saa sitten helpommalla vielä vähemmän, jos saa mitään.
The stuff you own will in the end own you.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Tuhatkunta (taitaa olla muutama kymmenen alle 1000), joista tollaset 300-400 suht tehokuuntelussa. Toisaalta levyjä voisi olla enemmänkin, mutta toisaalta eipä niitä juurikaan ehtisi kuunnella. Kokoelman harvinaiset helmet toimivat ilman muuta munanjatkeina ja näin pitääkin olla.
Every day, Rock'n'Roll is saving my Life
250-300 taitaapi olla. Huonoja olen myynyt pois tai sitten vaan antanut ilmaiseksi kun ei ole mennyt kaupaksi.
ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!
Koska tilastonikkarointi on kivaa, niin osaisiko joku sanoa ihan selkeää voittajaa RYM:stä ja Skivsamlingista? Ja miksi näin? RYM ainakin näyttää rümalta.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Emmä tiedä voittajasta. RYM on tosiaan vähän ruma ja ei siellä pysty tarpeeksi tarkasti nikkaroimaan, jos esim. omistaa saman levyn kahtena eri versiona niin ei pysty lisäämään kuin toisen version RYM:iin. Mutta onhan se silleen kiva kun siellä voi tähdittää ja arvostella ja katsella sitten mitä muut käyttäjät ovat mieltä.
Skivsamling on taas paljon parempi varsinaiseen nikkarointiin. Pysty laittamaan huomautuksia jne. Joskus yritin lisätä sinne levyjen labelitkin, mutta hermot meni kun ei niistä ottanut selvää.
Tarkkaan nikkarointiin minusta skivsamling on huomattaasti parempi, RYM muuten vaan mukava.
Koska tilastonikkarointi on kivaa, niin osaisiko joku sanoa ihan selkeää voittajaa RYM:stä ja Skivsamlingista? Ja miksi näin? RYM ainakin näyttää rümalta.
En tiedä, haetaanko tässä nyt levytietokantoja vain nettipuolelta. Niistä en tiedä muita kuin nuo edellä mainitut, mutta jos omalle koneelle asennettava kelpaa, kannattaa kokeilla Music Collectoria. Tarkka tilastonikkarointi onnistuu ja levylistatkin saa kätevästi ulos monessa eri muodossa. Kannattaa vaikka ladata tuo ilmainen kokeiluversio, siinä on kai kaikki ominaisuudet käytössä, mutta tietokantojen koko on rajoitettu sataan levyyn.
Kattelinkin, että tuo näyttää aika hyvältä mutta maksaa sitten tietysti.
Ite oon tykästynyt RYMiin, voi samalla lukea toisten arvosteluita, vaikka toki sekin paikka on vähän liian täynnä noita jenkki indienöröjä, jotka kuuntelee ihan paskaa musaa.. Mutta RYMissä voi tehä kaikenlaisia listoja muiden pällisteltäväksi ja sehän riittää.
skivsamling näyttää kans ihan ok:lta mutten ole siihen sen tarkemmin tutustunut.
RYM on vaan niin saatanan hidas käyttää. Ei sellasta jaksa. Ja muutenkin joku levyjen tähdittäminen on niin turhaa.
RYM on vaan niin saatanan hidas käyttää. Ei sellasta jaksa. Ja muutenkin joku levyjen tähdittäminen on niin turhaa.
No hidas ja hidas. Ite kyl tykkään tähdittää ja lukea toisten arvosteluja. Tilastonikkari kun olen aina ollut ja jollain tapaa myös listanikkari. Mieluummin myös johonkin uuteen tutustuu jos joku on reitannut sen hyvin ja sitten taas voi katsoa kannattaako johonkin paskaan edes koskea kun saa huonoja arvosteluita.
Mutta pelkkänä levylistana toi tosin on aika paska.
Skivsamling sai minusta käyttäjän. Miksi pitää olla joku saatanan User ID, eikä omavalitsema käyttäjätunnus. Kuka jaksaa muistaa jotain nuumerosarjaa? Perkelees sanon.
Ja nyt ei etsiminen onnistu, kun on vähän "performance issues". Tääkin varmaan tehdään oikeasti Bangaloressa... jesus.
Tähdittämistä en kyl menis sanomaan tilastonikkaroinniksi. pah.
Skivsamling on ihan hyvä juuri sellaseen perus nikkarointiin, että saa levyt helposti automaattisesti aakkosjärjestykseen ja hyvin nettiin muiden ihailtavaksi. Mutta kyllä jos oikeen haluaa nikkaroida ja nysvätä, niin suosittelen sellaista osoitetta kuin http://www.pop.nu/. Tai toisaalta ei tuollakaan hirveesti muistaakseni oo eroo 'samlingeniin. Emmä enää tiiä. Heräsin just!
Tähdittämistä en kyl menis sanomaan tilastonikkaroinniksi. pah.
No jotkut nyt ei vaan osaa..
RYMmin mukaan levyjä on 390, mutta tuolta puuttuu vielä arviolta 150 ei niin tärkeätä ceedeetä ja älpeetä, joita en ole jaksanut sinne (vielä) pistää. Ehkä noin 300:aa levyä tulee hyvin säännöllisesti kuunneltua ja ostoslistalla on tällä hetkellä arviolta 200 levyn pituinen jono. Orkl.
'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."