You are not logged in.
Perustin otsikon, koska minulla on tänään soinut päässä hevirotaatiossa:
Tässä tulee hirmuinen rölli / on mulla metsässä tölli / siellä mä asustelen / ja lapsia säikyttelen
Tilpitappi tippitappi...
Tuo levy oli muidenkin biisien osalta parhutta.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Rölli-äänitteitä
Röllimusiikkia on julkaistu 11 levyn verran ja myyty satoja tuhansia kappaleita.Tässä tulee Rölli - Rölli seikkailee 1 (1985). MLCD-1401
Röllimetsän syksyn sävel - Rölli seikkailee 2 (1985). MLCD-1402
Rölli ja kaverit - Rölli seikkailee 3 (1986). MLCD-1403
Rölli ja omituisten otusten kerho - Rölli seikkailee 4 (1987). MLCD-1404
Rölli ja Usvametsän neito - Rölli seikkailee 5 (1988). MLCD-1405
Rölli onnea etsimässä - Rölli seikkailee 6 (1990). MLCD-1406
Rölli, hirmuisia kertomuksia - elokuvan laulut (1991). MLCD-1004.
Rölli ja vajonnut kaupunki - Rölli seikkailee 7 (1992). MLCD-1407
Röllin laulut 3 (1993). MLCD 1005.
Röllin suosituimmat laulut (1995). VLCD 1013.
Musiikkia elokuvasta Rölli ja metsänhenki (2001). BMG 74321 898492.Laulukokoelmat
Röllin laulut 1 - Laulukokoelma (1986). ml-1001
Röllin laulut 2 - Laulukokoelma (1987). ml-1002
Röllin laulut 3 - Laulukokoelma (1993). ml-1003
Röllin suosituimmat laulut - Laulukokoelma (1995). vl-1013
Joku noista se oli... enpä tiennyt että niitä on noin paljon.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Mul on Rölli-lautapeli! Pelataan sitä sit ku muutan sinne!
Mul on Rölli-lautapeli! Pelataan sitä sit ku muutan sinne!
Sopii. Haen taustamusiikiksi sen älppärin vanhempien vintiltä.
saax täällä mainita muita ku röllin? pikkuoravat anyone?
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
pikkuoravaseiskatuumaset mögillä <3333
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Pelle Hermannin tunnari on aika kiero, mutta minua se ei traumatisoinut kuten monia muita sukupolven lapsia.
Mutsin levyhyllyssä taitaa olla joku lastenlauluvinyyliboksi, mutta en muista yhtään mitä siinä on.
Pienenä tuli kuunneltua aika paljon semmoista jotain 70-luvulla tehtyä vähän rätisevää c-kasettia, jossa oli esim. "susi söi suolapähkinöitä salaa eikä tehnyt töitä" -biisi! Äiti oli joskus vähän aikaa sitten ottanut selville tuon kasetin tekijät ja julkaisuvuoden jne mutta en nyt tähän hätään muista.
Parhautta 70-luvulla ja ikuisesti:
Pikkuoravat ja M. A. Nummisen lastenlaulut
Likiparhautta nykyisin:
Hannu Sepposen NLH!:n jälkeiset projektit (Tilitants sekä Tohtori Orff ja herra Dalcroze)
Ja onhan niitä muitakin ihan hyviä...
Monta viikkoa olen jo meinannut perustaa tämmöisen!
Edvard Vesalan ja kumppaneiden lapsineen levyttämä Afrikan tähdet on järjettömän hieno. Liki parasta Vesalaa ja parhaita lastelauluja samalla kertaa! Jorma tapio soittaa saksofonilla lentokoneita, eläimiä ja oksentamisen ääntä. Jes!
Nummiset on hienoja, Iso mies ja keijukainen etunenässä. Erityismaininta vielä Kamelilaulu-levyn biisille laivoista ja lentokoneista: räkäisesti hoilottamalla laulettu säröinen hevilastenlaulu! Huh!
Hieno on myös Eero Koivistoisen Muusa ja ruusa, jolla happojatsi moikaa ja laulajat kuten Vesa-Matti Loiri tulkitsevat Kirsti Kunnasta.
Oravien ystävät saattavat myös innostua joistakin Disneyn kivat satulaulut -levyjen biiseistä, nopeutettuja vokaaleita niissäkin, vaikkei samanlaista hulinaa.
Vanhat klassikot, kuten Nukke Nieminen, osuvat myös. Pitäisi hankkia Valittujen Palojen lastelauluboksi... Siltä löytyy myös Pörrökarva-twist, josta vaikka Kuusumun profeetta vois tehdä coverin.
Venäläisen Cheburashka-animaation musiikki on myös hilpeää, mutta jätänpä hieman seuraavaankin postiin.
"Internet perustuu Jumalan luomiin raaka-aineisiin, ihmisille annettuun luovaan älyyn ja radioaaltoihin." - Jouko Piho
Jonna Tervomaan ekat LP:t on parhautta. Enkä ole vieläkään muistanut ostaa.
>:{/
Pelle Hermannin tunnari on aika kiero
Joo, ja myös paras. Tulin kuunnelleeksi sitä joskus yhden illan loopilla, ja ymmärsin kosmisia totuuksia.
Tässä: Pelle Hermanni
Olihan täällä tällainenkin kettinki
Tällä hetkellä kovimmassa kurssissa Pikku-Marjan Eläinlaulut (ajattomia klassikoita) sekä Soiva Siili, jolla on metkaa tabularasamaista tunnelmaa paikoitellen.
Moottörin Jyrinästä en ole oikein innostunut, enkä muutenkaan välitä tästä suuntauksesta luoda "rokkia" alle kouluikäisille. Oululaista Risto Järvenpäätä pidetään genressä kovassa arvossa, eikä vähiten miehen itsensä toimesta, mutta persoonastaan johtuen en hanki talouteen äänitteitään. 70-80-luvun paskinta antia on muuten Mörköooppera.
- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.
Jännää muuten, että nykyään on olemassa lapsia jotka eivät tunne esim. Maijan karitsaa. Tuli ilmi että jollain meidän koulussa on sellainenkin oppilas. Nykyään on myös paljon lastenlauluja, joita en itse tunne niin hyvin. Esimerkiksi Etana Elli ja Siili mittaa maailmaa ovat ilmeisesti sellaisia jotka jokainen nykyajan lapsi osaa.
"Etana Elli kannolla kelli
katseli kuuta ja ajatteli kaikkea muuta"
Oma suosikkilastenlauluni oli pienenä Mörri-Möykky.
...Siili mittaa maailmaa ovat ilmeisesti sellaisia jotka jokainen nykyajan lapsia osaa.
On itse asiassa "Hiiri mittaa maailmaa", kyseessä sangen suositun "Vauvan vaaka"-levy+kirja-kombinaation avausraita.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.
Vanhat klassikot, kuten Nukke Nieminen
Kyseisen valistuskappaleen minä ja useat ystäväni muistavat siitä, että se on aiheuttanut meille elinikäisiä traumoja.
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
Pessi Levannon sävellyksiin perustuvat Vuohi-levyt ovat kyllä progeinta lastenmusiikkia mihin olen tutustunut. Jylhää menoa.
---
Kaikki lastenlaulut on ihan perseestä. Niin on kyllä lapsetkin.
Spämmisin tämän kiinnostavan uutisen jokunen aika sitten Tindersticks-ketjuun.
http://www.pitchforkmedia.com/article/n … _Kiddie_Co
Saatan ostaa.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Venäläisen Cheburashka-animaation musiikki on myös hilpeää, mutta jätänpä hieman seuraavaankin postiin.
I love you and dream about the Führer
Parhautta 70-luvulla ja ikuisesti:
Pikkuoravat ja M. A. Nummisen lastenlaulutLikiparhautta nykyisin:
Hannu Sepposen NLH!:n jälkeiset projektit (Tilitants sekä Tohtori Orff ja herra Dalcroze)Ja onhan niitä muitakin ihan hyviä...
Orffit on kuninkaita. Hienoja biisejä, keikalla ihan lyömätön. Pikku Nallukka ja Timo lähti pomppulinnaan on mun suåsikit!
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
Pienenä tuli kuunneltua aika paljon semmoista jotain 70-luvulla tehtyä vähän rätisevää c-kasettia, jossa oli esim. "susi söi suolapähkinöitä salaa eikä tehnyt töitä" -biisi! Äiti oli joskus vähän aikaa sitten ottanut selville tuon kasetin tekijät ja julkaisuvuoden jne mutta en nyt tähän hätään muista.
hmm, "susi ja suolapähkinät" on atso ja tuulia almilan tuotoksia vuodelta 1984, ainakin sävellyksen ja sanoituksen puolesta. mahdollisista esittäjistä ei sitten ole tuon taivaallisempaa tietoa.
:snore::confused::punkkuu::oksee::snore::confused::punkkuu::oksee::snore::confused::punkkuu::oksee::snore::confused::punkkuu::oksee::snore::confused::punkkuu::oksee::snore::confused::punkkuu::oksee::snore::confused::punkkuu::oksee::snore::confused::punkkuu:
anzut wrote:Pienenä tuli kuunneltua aika paljon semmoista jotain 70-luvulla tehtyä vähän rätisevää c-kasettia, jossa oli esim. "susi söi suolapähkinöitä salaa eikä tehnyt töitä" -biisi! Äiti oli joskus vähän aikaa sitten ottanut selville tuon kasetin tekijät ja julkaisuvuoden jne mutta en nyt tähän hätään muista.
hmm, "susi ja suolapähkinät" on atso ja tuulia almilan tuotoksia vuodelta 1984, ainakin sävellyksen ja sanoituksen puolesta. mahdollisista esittäjistä ei sitten ole tuon taivaallisempaa tietoa.
Onko kyseessä kapellimestari Atso Almila?
On.
paise wrote:Vanhat klassikot, kuten Nukke Nieminen
Kyseisen valistuskappaleen minä ja useat ystäväni muistavat siitä, että se on aiheuttanut meille elinikäisiä traumoja.
Hahhahhaa, naurattaa, kun rikki meni pääni kerrassaan! Onneks on Kaisa kotona hoivaamassa...
"Internet perustuu Jumalan luomiin raaka-aineisiin, ihmisille annettuun luovaan älyyn ja radioaaltoihin." - Jouko Piho
Onko Lounatuuli lastenlaulu? Siinä on mieletön tunnelma, aika jännittävä tms.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
Takuumiehet
Mua niin tanssittaa!!
Ei kukaan ole maininnut Mörköoopperaa? Keskivertoa parempaa suomiprogea ainakin. Jatko-osa ei ollut enää yhtä vahva, vaikka hyvät hetkensä on silläkin.
"[K]yseessä on hyvä ja joutuisasti etenevä kertomus irlantilaissiirtolaisesta, joka pakenee kauas länteen ikävää paholaismenninkäistä."
Mikäs o sun poikain isän nimi ?
i'll play my la la shit for you anytime
ps. et oo painijamiehiä?
i'll play my la la shit for you anytime