#1 05.04.2006 10:29

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Website

Simple Minds

näille ei tainnu ollu vielä otsikkoa... sitä vaan että jos joku oli keikalla niin voi kertoa täällä. ei sillä että hirveesti kiinnostais mutta kuitenkin. olihan nää sentään mun suosikkipändi joskus -84...

Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

#2 05.04.2006 12:14

psychocandy
streittari-jantta
Website

Re: Simple Minds

laitetaan nyt huvikseen pari kommenttia levyistä (joita en o kuunnellu vuosikausiin):

life in a day 1979

tää eka nyt on tollasta vähän  punkahtavaa poppia, chelsea girl oli kai jonkinmoinen hitti, sad affair oli muistaakseni kans ihan pl. "ihan kiva".

real to real cacophony 1979

tää oli selkeää edistystä, aika outo ja kokeellinenkin levy, huippuja esim. carnival ja hyviä tais olla kans citizen, naked eye sekä tietty premonition ja calling your name. tää oli kai sitä uutta aaltoo??

empires and dance 1980

tällä levyllä jim kerr ehkä alkoi löytää oman äänensä, aika hienoja biisejä oli, niinq i travel, 30 frames a second ja  room. twist/run/repulsion oli muistaakseni aika hysteerinen. manicsit tais diggailla ainakin kantta...

sons and fascination 1981

tää julkaistiin ehkä yhdessä seuraavan levyn kanssa aikanaan, itse oon ne ostanut erikseen, ja tää oli mun eka simple minds albumi. aivan mahtava levy, love song oli hitti, ja muutkin hienoja.

sister feelings call 1981

tää oli tosiaan edellisen sisarlevy, aikanaan oli vaikea löydettävä joten hommasin kaikki muut ennen tätä. tää on ehkä parasta 'mindsiä, erityisesti careful in career joka on vissiin näiden paras biisi ikinä!

new gold dream 1982

virallinen läpimurtolevy, jotenkin kesäinen fiilis, onhan tää joo hieno tai jotai. promised you a miracle lienee se tunnetuin hitti.

sparkle in the rain 1984

tästä oikeestaan alko mun diggailu, ja tän levyn a-puoli on ihan täydellisyyttä, sääli kun ideat alkoi hieman väljähtyä loppua kohtaan. up on the catwalk, book of brilliant things ja speed your love to me  edelleen parhautta.

once upon a time 1985

nyt alko mennä stadion soundiksi... tätä edelsi breakfast club soundtrack -sinkku don't you forget about me (jostain kumman syystä tykkään siitä) ja onhan tääkin omalla tavallaan ihan jees, ghostdancing oli jonkinlainen i travel -päivitys ja alive & kicking on  vaan niin mahtava... kunnon kasarimeininki. tää on jotenkin talvilevy mun mielesst.

live in the city of light 1986

mahtipontinen livetupla, mutta pöhöttyneiden stadionrokkien seassa uskomattoman hieno versio east at easter -biisistä, johon vissiin studiossa oli vielä lisätty jotain jousia  tms... yleisökin tais olla aika lailla häivytetty tällä levyllä että ei ihan  aito meininki mut kuka  nyt sellaista kaipaa?

tän jälkeisiä en omista.

spåm!

blgr  jatkaa?

Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

#3 05.04.2006 12:59

upsetter
Member
From: Taka-Toeoeloe
Registered: 09.08.2005

[quote:58f5e004c5="psychocandy"]l

new gold dream 1982

virallinen läpimurtolevy, jotenkin kesäinen fiilis, onhan tää joo hieno tai jotai. promised you a miracle lienee se tunnetuin hitti.

sparkle in the rain 1984

tästä oikeestaan alko mun diggailu, ja tän levyn a-puoli on ihan täydellisyyttä, sääli kun ideat alkoi hieman väljähtyä loppua kohtaan. up on the catwalk, book of brilliant things ja speed your love to me  edelleen parhautta.

once upon a time 1985

nyt alko mennä stadion soundiksi... tätä edelsi breakfast club soundtrack -sinkku don't you forget about me (jostain kumman syystä tykkään siitä) ja onhan tääkin omalla tavallaan ihan jees, ghostdancing oli jonkinlainen i travel -päivitys ja alive & kicking on  vaan niin mahtava... kunnon kasarimeininki. tää on jotenkin talvilevy mun mielesst.

[/quote:58f5e004c5]

Mulla on noi kolme. Aikasempia en ole kuullut, ehkä pitäis... New Gold Dream oli eka, minkä kuulin, ja tykästyin. Once Upon Timeen (joka on tosiaan jo aika stadionia) saakka mielenkiinto pysyi yllä bändiä kohtaa. Sen jälkeen en ole piitannut koko orkesterista enää... Mun suosikki kuulemistani on ehkä Sparkle In The Rain.

Mahtaako nyky-SM:ssa olla enää muita alkuperäsiä ukkoja kuin Jim Kerr? Oli itse asiassa yllätys, että koko "bändi" on yleensä vielä kasassa.

tomitarmo.gif
Jäsen: vitun hapan pappaosasto

#4 05.04.2006 13:03

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Website

Kolme ekaa löytyy, Empires & Dance niistä suosikki. Myöhempiä en taida olla kuullut lainkaan, ja tuosta Don't Forget About Me -hitistäkään ei (onneksi?) ole minkäänlaista muistikuvaa...

This must be what jail / I will scratch

#5 05.04.2006 13:05

psychocandy
streittari-jantta
Website

upsetter wrote:

Mahtaako nyky-SM:ssa olla enää muita alkuperäsiä ukkoja kuin Jim Kerr? Oli itse asiassa yllätys, että koko "bändi" on yleensä vielä kasassa.

eiks se kitaristi oo vielä, charlie burchill tms... en kyllä edes muista niiden muiden nimiä. on kai ne  useamman levyn  tehneet vuosien mittaan, viimevuotinen sai vissiin jopa kehuja jossain... mutjoo, eipä enää oikein kiinnosta, enintään noi vanhat nostalgiamielessä.

FJs1lyz.gif

#6 05.04.2006 13:10

psychocandy
streittari-jantta
Website

DirtyBlueGene wrote:

ja tuosta Don't Forget About Me -hitistäkään ei (onneksi?) ole minkäänlaista muistikuvaa...

etkö muka muista breakfast club elokuvaa, tuota ultimate teinikasarileffaa viidestä tyypistä jotka jää jälki-istuntoon? en kyllä muista paljonko toi biisi siinä soi... toi biisi oli muuten alunperin tarkoitettu toiselle tulevalle suomen vieraalle, billy idolille mut se hylkäs sen liian huonona...

FJs1lyz.gif

#7 05.04.2006 15:13

public
Member
Registered: 18.06.2005

Simple Minds on ollut nyt tässä vuodenvaihteen kieppeillä ja keväämmällä varmaan eniten soitossa kaikista "uudehkoista" tutustumisista. New Gold Dream on ihan tautisen hyvä paketti, kaikki kulkee ja käy kohdilleen ja tykkään hirveästi ja niin edelleen. Sitten on näitä vielä popimpia hittejä jotka toimii kovasti, ja Black And White 050505 on ollut tosi positiivinen yllätys. Ei vaan tullut mentyä keikalle kun oli tuo Morrissey vähän ikäänkuin melkein samaan aikaan.

Mutta Alive And Kicking meni nyt vähäksi aikaa pilalle kun otin ylinopeussakot sen takia  icon_cry

#8 05.04.2006 15:24

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005

sons and fascination tuli joskus ostettua joltain kirppikseltä halvalla. Pitkään aikaan en ole kuunnellut, eikä levy muistaakseni mitenkään kovin erikoiselta silloin joskus kuulostanut. Uusintakuuntelu voisi kuitenkin olla paikallaan.

<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

#9 05.04.2006 17:47

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Registered: 12.06.2005
Website

[quote:13933169b2="psychocandy"]

life in a day 1979

tää eka nyt on tollasta vähän  punkahtavaa poppia, chelsea girl oli kai jonkinmoinen hitti, sad affair oli muistaakseni kans ihan pl. "ihan kiva".

real to real cacophony 1979

tää oli selkeää edistystä, aika outo ja kokeellinenkin levy, huippuja esim. carnival ja hyviä tais olla kans citizen, naked eye sekä tietty premonition ja calling your name. tää oli kai sitä uutta aaltoo??

empires and dance 1980

tällä levyllä jim kerr ehkä alkoi löytää oman äänensä, aika hienoja biisejä oli, niinq i travel, 30 frames a second ja  room. twist/run/repulsion oli muistaakseni aika hysteerinen. manicsit tais diggailla ainakin kantta...

sons and fascination 1981

tää julkaistiin ehkä yhdessä seuraavan levyn kanssa aikanaan, itse oon ne ostanut erikseen, ja tää oli mun eka simple minds albumi. aivan mahtava levy, love song oli hitti, ja muutkin hienoja.

sister feelings call 1981

tää oli tosiaan edellisen sisarlevy, aikanaan oli vaikea löydettävä joten hommasin kaikki muut ennen tätä. tää on ehkä parasta 'mindsiä, erityisesti careful in career joka on vissiin näiden paras biisi ikinä!

new gold dream 1982

[/quote:13933169b2]

Nää on hyviä, toka ja kolmas ihan parhautta.

SOSDO MASSA KOMOROSSA

#10 06.04.2006 00:25

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Website

En oikein osaa sanoa tästä pändistä mitään, vaikka omistan kaksi levyäkin. Spåm!

#11 06.04.2006 09:21

psychocandy
streittari-jantta
Website

stratum wrote:

En oikein osaa sanoa tästä pändistä mitään, vaikka omistan kaksi levyäkin. Spåm!

no kerro  joutessas että mitkä? spöm!

FJs1lyz.gif

#12 06.04.2006 10:55

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Website

New Gold Dream, Sister Feelings Call ja Once Upon a Time ja Live In the City of Light löytyy. viimeisin tuplavinyylinä varsin hieno paketti. Musiikillisesti sitten onkin varsin tappiin asti vedettyä stadion-kikulia. Jotenkin pidän kyllä kaikista noista mutta tuo stadikkasoundin kulminaationa pitämäni Once Upon a Time on kyllä aika täydellinen poprock-levy.

Niin joo, Ghostdancingin 12" Amnesty-sinkku löytyy myös. Oli pakko ottaa mukaan jostain divarista kun takakannessa Kerr päästää kyyhkysen ilmaan. Isoin kansi ikinä!

"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

#13 06.04.2006 14:05

psychocandy
streittari-jantta
Website

aqzu wrote:

New Gold Dream, Sister Feelings Call ja Once Upon a Time ja Live In the City of Light löytyy. viimeisin tuplavinyylinä varsin hieno paketti.

joo, siinähän on se kirjanen niinku siinä välissä, tyylikästä ja musiikkiin sopivan mahtipontista.

FJs1lyz.gif

#14 06.04.2006 14:35

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Website

juurikin näin, ja sellaiset kultaiset painetut kirjaimet kannessa.

"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

#15 06.04.2006 19:33

stratum
not tupi
Website

psychocandy wrote:

[quote:15d80b29d6="stratum"]En oikein osaa sanoa tästä pändistä mitään, vaikka omistan kaksi levyäkin. Spåm![/quote:15d80b29d6]

no kerro  joutessas että mitkä? spöm!

Real to Real Cacophony ja Empires and Dance. Vinyylinä, tietty...

#16 29.05.2006 22:07

Alxity

Kuuntelin pitkästä aikaa Sons And Fascinationin ja ihastuin erityisesti viimeiseen biisiin eli Seeing out the Angeliin. Aivan loistava biisi. Juuri sopivan tummasävyinenkin. Pitääpä laittaa levy uudestaan soimaan vaikka heti huomenna ettei vaan jää hyllyyn yhtä pitkäksi aikaa pölyttymään kuin viimeksi. Vois melkeen hankkia jotain muutakin bändiltä.

<@DBGene> senkin karkki

#17 30.05.2006 00:15

ZapMan
Member
Registered: 03.08.2005

psychocandy wrote:

live in the city of light 1986

Vinyylini ovat n. 700 km:n päässä nykyisestä olinpaikastani, joten kysymys kuuluu: onkos tuo live semmoinen musta kantinen? Jos on, niin se löytyy ja sitten myös karsea Street Fighting Years taitaa olla vielä omistuksessa. Vanhemmista levyistä olen varmaan joitain kuullut, mutta eipä ole muistikuvaa mitkä.
JepJep.
SpämSpäm.

'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."

#18 30.05.2006 00:24

public
Member

Ostin tuossa Life In A Dayn. Kehun.

#19 30.05.2006 11:40

psychocandy
streittari-jantta
Website

ZapMan wrote:

[quote:8512c1e407="psychocandy"]live in the city of light 1986[/quote:8512c1e407]
Vinyylini ovat n. 700 km:n päässä nykyisestä olinpaikastani, joten kysymys kuuluu: onkos tuo live semmoinen musta kantinen? Jos on, niin se löytyy ja sitten myös karsea Street Fighting Years taitaa olla vielä omistuksessa.

joo, mustakantinen on live, kultaisilla kirjaimilla tekstit. ja street fighting yearsin olen ikäväkseni kuullut, serkkutytöllä oli se. onneksi ei löydy omasta kokoelmasta...

FJs1lyz.gif

#20 12.06.2006 22:26

Alxity

Life In A Day ei ainakaan ekan puolen perusteella ole mikään huono levy! Tykkäsin jokaisesta biisistä! Huomenna täytyy kuunnella vielä toinenkin puoli, mutta nyt nuq.

<@DBGene> senkin karkki

#21 24.08.2006 15:16

psychocandy
streittari-jantta
Website

taisin kuulla huhua että joku sinkkuboxi olis ehkå tulossa joskus -spåm.

FJs1lyz.gif

#22 25.08.2006 11:50

public
Member

Premonition!

"Reel to reel/ fact to fact" <3

#23 27.04.2008 22:44

TWISTED BITCH
267 tearz
From: summerisle
Registered: 03.03.2008
Website

oli pudonnu sivulle 12  icon_eek

niin, arimanilta puolellatoista eurolla poimimaani sparkle in teh rain cd:tä tossa lauantaina pyöräyttelin ja kylläpä kuulosti pitkästä aikaa hyvältä, levyn 5 ekaa biisiä (eli a-puoli) on tosiaan parasta ikinä ja hieman vaisuna muistelemani b-puolikin toimi kuin unelma, ihan törkeen hyvää muzaa  icon_eek

nostalgiaosastoa toki, mut ihan suotta oon nää unohtanut, ei ne turhaan olleet mun suosikkipändi joskus 24 vuotta sitten kun tuo levy ilmestyi... 24 vuotta, huh miten aika rientää   icon_rolleyes

voodoo jippu biggrinpeuk eiq people bez magic people

lol apua kulli

deadhorse kaka ultravox kaka 017 finger wanha ff sheeplove deadhorse tongue finger tongue sheeplove

#24 10.05.2008 14:11

TWISTED BITCH
267 tearz
From: summerisle
Registered: 03.03.2008
Website

[quote:73bc6894b8="psychocandy"]
sparkle in the rain 1984

tästä oikeestaan alko mun diggailu, ja tän levyn a-puoli on ihan täydellisyyttä, sääli kun ideat alkoi hieman väljähtyä loppua kohtaan.[/quote:73bc6894b8]
itelläs alko icon_rolleyes
TOIMII LOPPUUN ASTI psykostep hand

sydan 4728.jpg sydan

onkohan tästä remasteria? ilmeisesti on mut ilman lisäbiisejä, haluisin sinkkujen maxiversiot myös, muistaakseni hyviä mut en omista (vielä).

voodoo jippu biggrinpeuk eiq people bez magic people

lol apua kulli

deadhorse kaka ultravox kaka 017 finger wanha ff sheeplove deadhorse tongue finger tongue sheeplove

#25 10.05.2008 14:58

tigrushka
ehkä yläosaton Mona Lisa
From: Boele-le-le de l'Ouest
Registered: 04.11.2006

psychocandy wrote:

[quote:7d8c203c39="DirtyBlueGene"]ja tuosta Don't Forget About Me -hitistäkään ei (onneksi?) ole minkäänlaista muistikuvaa...[/quote:7d8c203c39]

etkö muka muista breakfast club elokuvaa, tuota ultimate teinikasarileffaa viidestä tyypistä jotka jää jälki-istuntoon? en kyllä muista paljonko toi biisi siinä soi... toi biisi oli muuten alunperin tarkoitettu toiselle tulevalle suomen vieraalle, billy idolille mut se hylkäs sen liian huonona...

Mulla on toi sinkku  itku

Oikean colorscroll rytmin kiinni icon_cool saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
tumblr_n8cftoDpRj1td2wqmo1_250.gif
Jotain tanssin bez biggrinpeuk eiq ja fall joo.

#26 10.05.2008 15:03

tigrushka
ehkä yläosaton Mona Lisa
From: Boele-le-le de l'Ouest
Registered: 04.11.2006

Nyt alko soida päässä I promised you a miracle...

Oikean colorscroll rytmin kiinni icon_cool saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
tumblr_n8cftoDpRj1td2wqmo1_250.gif
Jotain tanssin bez biggrinpeuk eiq ja fall joo.

#27 10.05.2008 16:12

Hunttala 2000
Member
Registered: 21.04.2008

Mick Hucknall on kuningas!

icon_exclaim  biggrin  icon_exclaim

#28 10.10.2008 10:21

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

nostetaas ylös, sarjassamme pappa muistelee, osa 267 wanha tongue

kun ekan kerran kuulin bändistä, se yhdistettiin jotenkin uusromantiikkaan/futuun ja siksi kiinnostuin. anna-lehdessä oli muuten joskus 81 lista futubändeistä, joku pikku-uutinen jännästä lontoon uudesta villityksestä, ja tuon listan perusteella kiinnostuin monesta bändistä. sääli kun en muista mitä kaikkea siinä oli mut itse asiassa ihan pätevä lista, ainakin depeche mode, ultravox ja duran duran, mutta tuskin sentään simple minds, vai olisko kuitenkin? jossain nämä kuitenkin samaan läjään niputettiin. eka kuulemani biisi oli lovesong, jossa alussa on vähän jotain syntikkatikitystä, mutta sitten tuli kitaroita sun muita antiikkisoittimia joten mielenkiinto meni. mutta promised you a miracle ja muut seuraavan levyn biisit kyllä miellyttivät siinä määrin että äänittelin niitä kasetille, ja kaupassa näkemäni sons and fascination kiinnosti ihan kannen perusteella, siinä oli just sellasta hyvää 80-luvun alun futu-estetiikkaa, tuli vähän mieleen duran duran tai ultravox tms, itse asiassa yksi hienoimmista kansista ikinä:

Simple_Minds_-_Sons_And_Fascination.jpg

muistan kuitenkin kuinka lopullisesti innostuin yhtyeestä; vuosi oli 84, kevät-talvea, ja menin serkkutytön kanssa jonain iltapäivänä huvikseen sen mummin luo katajanokalle, ja siellä katseltiin joltain "taivaskanavalta" (tais olla just sky channel) englannin listaa ja sieltä tuli up on the catwalk. olihan biisi soinut muutamaan otteeseen jo eli tuttu  tapaus, mutta juuri silloin se kolahti ihan kybällä. tajusin että täähän on parasta ikinä ja pakko hankkia heti levyjä. seuraavana päivänä laskeskelin vähäisiä ropojani, ja totesin että uuteen levyyn (sparkle in the rain) ei taida olla varaa, mutta tuo myyttisellä kannella varustettu vanhempi kiekko olis musiikki-fazerilla vain 35 mk ja muistaakseni ostin myös samalla viikolla vielä singlen tai kaksi, eli speed your love to me ja up on the catwalk. uuden albumin sain hankittua vasta kesäkuussa, ja syksyllä taisi depeche mode jo kiilata ykkössuosikiksi, mutta hyvältä kuulostaa edelleen nuo vanhat.

itse asiassa sparklen jälkeisen sinkun, don't you forget about me kuulin ekaa kertaa samaisen serkun kanssa vähän vastaavasti, serkku oli muuttanut loviisaan mutta oli vissiin kesätöissä helsingissä ja majaili meidän yhteisten isovanhempien luona, jotka puolestaan olivat mökillä. katsottiin taas yhdessä listaohjelmaa, ja sieltähän tuo tuli, syvän hiljaisuuden vallitessa tuijotin ja kuuntelin, ja lopuksi sanoin: "tosi hyvä". sitten jatkoin: "mutta ehkä vielä paranee lisäkuunteluilla". oikeasti en kehdannut tunnustaa että lievä pettymyshän tuo oli, ja toivoin että tosiaankin kuulostaisi paremmalta jatkossa. onneksi näin myös kävi, hyvä biisi ja ehkä yhtyeen isoin hitti, mutta ei ollut omaa tuotantoa vaan joku hittimaakarien elokuvabiisi jonka billy idol oli jo ehtinyt hylkäämään. harmitti vain vähän kun singlellä oli sama b-puoli kuin up on the catwalkilla.

jota etsin edelleen maxi-versiona, waterfrontin löysin taannoin levymessuilta ja eilen sain viimeinkin speed your love to me 12":n kohtuulliseen hintaan 1,50 colorflash

spåm biggrin

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#29 10.10.2008 11:35

stratum
not tupi
Website

Muisteluille aina peuk

#30 10.10.2008 11:36

stratum
not tupi
Website

Mulla on kolme näiden levyä, pitäisi joskus vissiin kuunnellakin -spåm.

Board footer