#1 03.04.2006 20:31

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Website

Woody Guthrie

en oikeastaan tiedä tästä mitään mut kaitpa jotain folkkia on, bob dylanin suuri idoli vissiin... anttilassa oli aika mukavan näköinen kolmen cd:n boxi myynnissä eli kannattaisko sijoittaa moiseen?

Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

#2 03.04.2006 20:48

rhinestone cowboy
Member
From: Helsinki
Registered: 11.07.2005

Re: Woody Guthrie

oliks se tää?

d80642h5v7d.jpg

Jos oli niin varmasti kannattaa! Itse asiassa voisit antaa tarkemmat koordinaatit, kävin tuolla nimittäin itsekin tänään mutten huomannut.
Anttilassa on muutenkin ollut Rounder recordsin tuotoksia halvalla viime aikoina.

#3 03.04.2006 20:52

psychocandy
streittari-jantta
Website

ei tainnut olla tuo, siinä luki jossain ainakin se klassinen "this machine kills fascists", hinta oli 14,95 ja julkaisija snapper jos oikein muistan.

Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

#4 03.04.2006 21:15

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005

Joo pitäis vissiin tutustua muutenkin kuin välillisesti Dylanin ja Springsteenin (Nebraska & Ghost of Tom Joad) kautta.

Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

#5 03.04.2006 22:39

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005

Minäkin olen ihaillut sitä boxia Anttilassa. Jostain lehdestä (Rumba?, Soundi?) luin siitä arvostelunkin. Kuulemma ihan asiallinen boxi, vaikkakin biiseistä kuulee selvästi että ne on tehty pääasiassa 40-luvulla. Niin ja Bob Dylanin kautta minäkin olen Woodysta kiinnostunut.

Nippelitietona kerrottakoon että Joe Strummer oli myös Woody Guthrie-fani ja ennen Clashia Joe käytti nimeä Woody Mellor.

<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

#6 03.04.2006 23:43

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Website

Dust Bowl Ballads on ainakin ns. asiaa, mulla on tuosta tosin joku Legendary Performer -nimellä julkaistu halpisversio, joka on kuitenkin biisilistaltaan identtinen.

Ja mitä epäsuoriin tribuutteihin tulee, Wilcon ja Billy Braggin Woodyn julkaisemattomiin (?) teksteihin säveltämä Mermaid Avenue on mitä mainioin levy.

This must be what jail / I will scratch

#7 04.04.2006 10:00

psychocandy
streittari-jantta
Website

Alxity wrote:

Kuulemma ihan asiallinen boxi, vaikkakin biiseistä kuulee selvästi että ne on tehty pääasiassa 40-luvulla.

milloin ne olis pitänyt tehdä?

FJs1lyz.gif

#8 04.04.2006 11:41

Alxity

psychocandy wrote:

[quote:bdc74d50db="Alxity"]Kuulemma ihan asiallinen boxi, vaikkakin biiseistä kuulee selvästi että ne on tehty pääasiassa 40-luvulla.

milloin ne olis pitänyt tehdä?[/quote:bdc74d50db]

No eihän sillä sinänsä ole väliä milloin ne on tehty, mutta esim. 60-luvulla nauhoitusteknologia oli kuitenkin jonkin verran kehittyneempää. Kivempihan se olisi kuunnella parempilaatuisia nauhoja.

EDIT: niin ja Dylan kertoo muistelmissaan juuri noista nauhoista, joihin Wilcon tyypit sitten tekivät musiikin. Woody oli kuulemma "mielettömässä turvapaikassaan" (=insane asylumin suomennos Dylan-dokkarissa, ei liity tähän mitenkään, mutta repeilen vieläkin tuolle) kertonut Dylanille sanoituksista, joita nuori Dylan oli sitten joskus 60-luvun alussa lähtenyt etsimään. Taloudenhoitaja tai joku vastaava oli kuitenkin ollut niin epäluuloinen, että Dylan jäi ilman nauhoja.

EDIT2: On muuten yksi vittumaisimmista sairauksista, mitä minä tiedän tuo Huntingtonin tauti, jota Woody sairasti.

<@DBGene> senkin karkki

#9 04.04.2006 12:00

psychocandy
streittari-jantta
Website

Alxity wrote:

No eihän sillä sinänsä ole väliä milloin ne on tehty, mutta esim. 60-luvulla nauhoitusteknologia oli kuitenkin jonkin verran kehittyneempää. Kivempihan se olisi kuunnella parempilaatuisia nauhoja.

eri jos huonompi laatu johtuu iästä. taidanpa käydä hakemassa ton boxin kun pääsen töistä.

FJs1lyz.gif

#10 04.04.2006 12:04

Alxity

psychocandy wrote:

[quote:d72ce051df="Alxity"]No eihän sillä sinänsä ole väliä milloin ne on tehty, mutta esim. 60-luvulla nauhoitusteknologia oli kuitenkin jonkin verran kehittyneempää. Kivempihan se olisi kuunnella parempilaatuisia nauhoja.

eri jos huonompi laatu johtuu iästä. taidanpa käydä hakemassa ton boxin kun pääsen töistä.[/quote:d72ce051df]

Täytyy kyllä myöntää että hyvin vähän minä olen 40-luvun nauhoituksia kuullut. Lähinnä tulee nyt mieleen ne todella huonolaatuiset bootleggit, jotka eivät mitenkään Woody Guthrieen tai 40-lukuun liity, mutta pilaavat kuuntelukokemuksen täysin.

Kerropas sitten vaikka huomenna oliko tuo boxi minkälainen, jos vaikka itsekin kävisen sen hankkimassa.

<@DBGene> senkin karkki

#11 04.04.2006 12:06

psychocandy
streittari-jantta
Website

joo kerron. ajattelin vaan että esim. joku harry smith anthologia 30-luvulta, ei mulla oo mitään huomauttamista sen saundeihin.

FJs1lyz.gif

#12 04.04.2006 13:17

rhinestone cowboy
Member
Registered: 11.07.2005

psychocandy wrote:

joo kerron. ajattelin vaan että esim. joku harry smith anthologia 30-luvulta, ei mulla oo mitään huomauttamista sen saundeihin.

Sama.

Hain muuten aamulla postista 5 cd:n boksin Carter Familya. Vähempikin olisi ehkä riittänyt mutta kun tuon suunnilleen yhden cd:n kokoelman hinnalla sai. Eikä tässäkään soundit pahasti haittaa vaikka äänitykset on 27-34. Tosin ilmeisesti vastaava boksi myöhempien vuosien äänityksistä on äänenlaadultaan paljon parempi.

#13 04.04.2006 15:57

stratum
not tupi
Registered: 20.06.2005
Website

Alxity wrote:

EDIT2: On muuten yksi vittumaisimmista sairauksista, mitä minä tiedän tuo Huntingtonin tauti, jota Woody sairasti.

On kyllä.

Woodysta en tiedä mitään eikä kyllä kiinnostakaan.

#14 04.04.2006 19:19

psychocandy
streittari-jantta
Website

sanotaan nyt näin nopeesti (muutama biisiä kuultuna) että boxi vaikuttaa ihan asialliselta, mukana joku vihkonen ja 40-luvun biisejä tuntuu olevan, ja soundit ihan riittävän ok. uskoisin että kevyesti hintansa väärti.

FJs1lyz.gif

#15 05.04.2006 10:59

upsetter
Member
From: Taka-Toeoeloe
Registered: 09.08.2005

Mulla on yks vanha Woodyn lp, jota ei kyllä ole kauheeti tullut kuunneltua, mutta joka muistaakseni oli kyllä ihan silkkaa asiaa. Täytyy varmaan käydä tutkailemassa tota boksia Anttilassa...

Snapper on näköjään julkaissut myös This Machine Kills Fascists-dvd:n. Aijai...
http://www.snappermusic.com/Labels/Snap … ?startPos=

tomitarmo.gif
Jäsen: vitun hapan pappaosasto

#16 05.04.2006 13:43

Alxity

psychocandy wrote:

sanotaan nyt näin nopeesti (muutama biisiä kuultuna) että boxi vaikuttaa ihan asialliselta, mukana joku vihkonen ja 40-luvun biisejä tuntuu olevan, ja soundit ihan riittävän ok. uskoisin että kevyesti hintansa väärti.

Pitänee käydä hakemassa pois

<@DBGene> senkin karkki

#17 19.04.2006 15:15

Alxity

[quote:cfca48c09f="Alxity"]
Pitänee käydä hakemassa pois[/quote:cfca48c09f]

Äsken kävin hakemassa. Säikähdin jo että kaikki on muka menneet, mutta löytyhän niitä sitten sieltä takaa vielä pari. Kaksi ensimmäista levyä olen kuunnellut ja täyttä asiaahan tämä on. Äänenlaadustakaan en sano muuta kuin että välistä kuuluu aika kovaa taustasuhinaa, mutta muuten laatu on ihan hyvä. Aika paljon Dylan on Guthrielta varsinkin uransa alkuaikoina vaikutteita ammentanut, mutta mikäs siinä. Tästä tuli muuten levyhyllyni ensimmäinen 40-luvulla nauhoitettu äänite. Vielä vuosi sitten olin sitä mieltä, ettei ennen 60-lukua tehty (=nauhoitettu) kuuntelemisen arvoista musiikkia (paitsi tietysti jotku Mozartit ja muut, mutta ei ne sitä musiikkiaan sillon itse nauhoittanu).

<@DBGene> senkin karkki

#18 14.11.2006 21:57

upsetter
Member
From: Taka-Toeoeloe
Registered: 09.08.2005

Pistin just tilauksen sisään Amazoniin, josta löytyi 3 cd:n "Library of Congress Recordings, Vols. 1-3"-boksi "käytettynä" sopuhintaan.

B0000002QZ.01._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

tomitarmo.gif
Jäsen: vitun hapan pappaosasto

#19 14.07.2012 12:44

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008

Woody Guthrie olisi tänään 100 vuotta vanha.

Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

Board footer