You are not logged in.
Vähän aikaa sitten ostamani "25 All-Time Greatest Bubblegum Hits" - kokoelma osoittautui niin kovaksi paketiksi, että pakko tännekin oli topikki väsätä. Olen kylläkin vasta ihan pintapuolisesti raapaissut tätä runsaudensarvea. Klassisen purkkapopin kulta-aika oli kuitenkin 70-luvun vaihteen molemmin puolin, jolloin esimerksi 1910 Fruitgum Company, The Archies ja The Ohio Express tehtailivat täydellisiä (ja täydellisen aivottomia) pop-hittejä vuoron perään. Täältä lisäinfoa: http://home.comcast.net/~bubblegumusic/.
Bay City Rollers oli mielestäni viimeisin kunnon purkkapoppibändi, puristit ovat varmasti eri mieltä. Mutta oliko The Monkees purkkapoppia?
Muutama suosikkini:
Edison Lighthouse - Love Grows (Where My Rosemary Goes)
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
no jos monkees lasketaan messiin, tää ketju voidaan lukita jo tän jälkeen:
(pre-p.s. parempi ku ykskään beach boysin yritelmä NII)
tuon videon kattominen vaan halventaa biisiä elikkä tuijottakaapa sitä jotain smiths-julistetta vai mitä näitä on
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
1910 Fruitgum Company
ostin kesällä vallilan kirppikseltä näiden seiskan "May I Take a Giant Step (Into Your Heart)" 50 sentillä ihan vaan sen perusteella, että kannessa luki Buddah Records, joka on siis sama jolle Captain Beefheart on levyttänyt. en odottanut seiskalta ihmeempiä, mutta tossa se on ollu tehosoitolla jo pari kuukautta, ihan täydellistä poppia. bongasin näiden alppärinkin levymessuilla, mutta siinä vaiheessa rahat oli sen verran vähissä, että ostamatta jäi.
buddah on näemmä julkaissut ihan pätevältä vaikuttavan kokiksen "Bubblegum Music is The Naked Truth". on Lemon Piperseja ja Ohio Expressia mukana tietty Fruitgum Companyn lisäksi. aika suppealta genrelta vaikuttaa muuten, jos tätä nyt yleensä genreksi voi luokitella.
[quote:a713161038="HUIG"]
(pre-p.s. parempi ku ykskään beach boysin yritelmä NII)[/quote:a713161038]
reps
Mä en oikein tajua mitä purkkapoppi niinku on. Tehkää mulla purkkapoppi mixtape.
Mummy mummy mummy you're in love with my tummy alkupalaksi
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Mummy mummy mummy you're in love with my tummy alkupalaksi
Yummy, yummy, yummy I got love in my tummy vetää vertoja jo France Gallin tikkarinimemislaululle.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
[quote:0f743f6b3a="Jean-Babtiste"]Mummy mummy mummy you're in love with my tummy alkupalaksi
Yummy, yummy, yummy I got love in my tummy vetää vertoja jo France Gallin tikkarinimemislaululle. [/quote:0f743f6b3a]
No noinhan se menikin
Mummy?
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
[quote:c3d022be4d="ginipoika"][quote:c3d022be4d="Jean-Babtiste"]Mummy mummy mummy you're in love with my tummy alkupalaksi
Yummy, yummy, yummy I got love in my tummy vetää vertoja jo France Gallin tikkarinimemislaululle. [/quote:c3d022be4d]
No noinhan se menikin
Mummy? [/quote:c3d022be4d]
Ei se nyt ihan niin kaksimielinen kappale sentään ole.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
[quote:2bf792c4d5="psykokarkki"][quote:2bf792c4d5="HUIG"]
(pre-p.s. parempi ku ykskään beach boysin yritelmä NII)[/quote:2bf792c4d5]
reps[/quote:2bf792c4d5]
Joo sama. Eihän tuolla biisillä ja Beach Boysilla ole kyllä tipan vertaa tekemistä toistensa kanssa.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
[quote:9ce35030b4="Alxity"][quote:9ce35030b4="psykokarkki"][quote:9ce35030b4="HUIG"]
(pre-p.s. parempi ku ykskään beach boysin yritelmä NII)[/quote:9ce35030b4]
reps[/quote:9ce35030b4]
Joo sama. Eihän tuolla biisillä ja Beach Boysilla ole kyllä tipan vertaa tekemistä toistensa kanssa.[/quote:9ce35030b4]
no ei välttämättä mutta sehän ei tarkoita etteikö väittämä voisi olla tosi
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Tätä kuunneltiin lapsena 70-luvulla
Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.
No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.
[quote:a1db1dab62="ginipoika"]1910 Fruitgum Company
ostin kesällä vallilan kirppikseltä näiden seiskan "May I Take a Giant Step (Into Your Heart)" 50 sentillä ihan vaan sen perusteella, että kannessa luki Buddah Records, joka on siis sama jolle Captain Beefheart on levyttänyt. en odottanut seiskalta ihmeempiä, mutta tossa se on ollu tehosoitolla jo pari kuukautta, ihan täydellistä poppia. bongasin näiden alppärinkin levymessuilla, mutta siinä vaiheessa rahat oli sen verran vähissä, että ostamatta jäi.
buddah on näemmä julkaissut ihan pätevältä vaikuttavan kokiksen "Bubblegum Music is The Naked Truth". on Lemon Piperseja ja Ohio Expressia mukana tietty Fruitgum Companyn lisäksi. aika suppealta genrelta vaikuttaa muuten, jos tätä nyt yleensä genreksi voi luokitella.
http://rateyourmusic.com/release/comp/v … ked_truth/[/quote:a1db1dab62]
Buddah-seiskoja on kirppiksillä osunut omallekin kohdalle. Just 1910 Fruitgum companya ja Lemon Pipersia, sekä sit muutama Kasenetz-Katz Super Cirkus ja The Rock and Roll Dubble Bubble Trading Card Co. of Philadelphia-19141 (Vitsi näitä nimiä!). Muistaakseni nää kaks viimestä on samaa porukkaa. Kasenetz-Katzin yhdellä b-puolella on muuten vaan pätkä a-puolen biisiä takaperin luupattuna. Lemon Pipers on muuten noista ehkä suosikki.
Offtopikkina, Buddahin soul- ja funk-tuotantoa kannattaa väijyä, esimerkiksi Horace Ottin johtama ja sovittama Gordon´s War -leffan soundtrack on mannaa.
Jos Bay City Rollers lasketaan, niin mites toi Osmonds?
"Internet perustuu Jumalan luomiin raaka-aineisiin, ihmisille annettuun luovaan älyyn ja radioaaltoihin." - Jouko Piho
uutta monkeesia!
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
En oo saanu selvää onko Mike Nesmith mukana levyllä.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Ei oo.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Paras Monkee.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.