You are not logged in.
aattelin ruveta pikkuhiljaa keräämään neilin tuotantoa hyllyyn. anttilasta tarttui mukaan rust never sleeps, jonka eka puoli oli todella hyvä mut toka puoli eli se rokkimeininki ei kyllä lähtenyt...
Miten voit olla tykkäämättä Hey Hey, My Mysta? Tai Powderfingeristä? Ne kaksi muuta nyt vielä jotenkin voin käsittää... Mutta onhan Rust Never Sleeps yksi Youngin monista huippulevyistä ja minusta tuo jako akustiseen ja sähköiseen puoleen toimii todella hyvin etenkin vinyyli-formaatissa.
ostin myös sleeps with angelsin joka on kyllä loistava. siitä tulee välillä mieleen sonic youthin 90-luvun loppupuoli tai jopa joku bardo pond... ihanan tylsää musaa
Sleeps With Angels on (hieman ehkä) unohdettu klassikko. Paras levy, mitä Young on 70-luvun jälkeen saanut aikaiseksi. Nyrkkisääntönä Youngin levyjen hankintaan voisi sanoa, että osta mitä vaan, mitä ei ole levytetty Geffenille. Tai kyllä niistäkin pari hyvää löytyy, mutta pitää vissiin olla jo aika fani...
EDIT: niin ja vähän harmi ettei Young soittanut kummallakaan näkemälläni keikalla Rocking In The Free Worldia. Etenkin kun mies vielä Helsingissä mainitsi biisin nimeltäkin. Ei saa puhua loistavista biiseistä jos ei aio niitä soittaa!
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Edellisellä kerralla Crazy horsen kanssa soitti, mutta siinä rokkiputkessa ei mitenkään hirveästi noussut esiin...
[quote:c640d32a4b="ydinaukio"]aattelin ruveta pikkuhiljaa keräämään neilin tuotantoa hyllyyn. anttilasta tarttui mukaan rust never sleeps, jonka eka puoli oli todella hyvä mut toka puoli eli se rokkimeininki ei kyllä lähtenyt...
Miten voit olla tykkäämättä Hey Hey, My Mysta? Tai Powderfingeristä? Ne kaksi muuta nyt vielä jotenkin voin käsittää... Mutta onhan Rust Never Sleeps yksi Youngin monista huippulevyistä ja minusta tuo jako akustiseen ja sähköiseen puoleen toimii todella hyvin etenkin vinyyli-formaatissa.
ostin myös sleeps with angelsin joka on kyllä loistava. siitä tulee välillä mieleen sonic youthin 90-luvun loppupuoli tai jopa joku bardo pond... ihanan tylsää musaa
Sleeps With Angels on (hieman ehkä) unohdettu klassikko. Paras levy, mitä Young on 70-luvun jälkeen saanut aikaiseksi. Nyrkkisääntönä Youngin levyjen hankintaan voisi sanoa, että osta mitä vaan, mitä ei ole levytetty Geffenille. Tai kyllä niistäkin pari hyvää löytyy, mutta pitää vissiin olla jo aika fani...
EDIT: niin ja vähän harmi ettei Young soittanut kummallakaan näkemälläni keikalla Rocking In The Free Worldia. Etenkin kun mies vielä Helsingissä mainitsi biisin nimeltäkin. Ei saa puhua loistavista biiseistä jos ei aio niitä soittaa! [/quote:c640d32a4b]
olen kuullut sekä hey heystä että powderfingeristä paljon parempia (akustisia) versioita. tuolla levyllä crazy horse soittaa vaan niin huonosti etten tuollaista jaksa kuunnella.
tuolla levyllä crazy horse soittaa vaan niin huonosti etten tuollaista jaksa kuunnella.
No nytkyllä!
<@DBGene> senkin karkki
[quote:2cb1f6603c="ydinaukio"]tuolla levyllä crazy horse soittaa vaan niin huonosti etten tuollaista jaksa kuunnella.
No nytkyllä! [/quote:2cb1f6603c]
minusta crazy horsen rumpali ei ollut tuohon aikaan ollenkaan hyvä rokkirumpali. 90-luvulla oppi jo rokkaamaan, mut musta se ei vaan pysty vetämään tarpeeks tanakkaa jytää tonne taustalle tolla levyllä. rauhallisemmissa biiseissä toki toimii erinomaisesti
Mä en kyllä hiffaa, että miks toi Powderfinger on niin kehuttu biisi Niilolta. Eihän se huono ole, mutta ei musta mikään super.
Mutta hitto, että Niilollta on hienoja versioita omista biiseistään. Tää Like a Hurricane urkuversio vetää mut ihan pähkinöiks. Ostin just Heart of Gold -dokkarin by Demme. Pitäis kattoo ku kerkee.
Onks toi American Stars'n'Bars muuten yhtä hyvä kuin Like a Hurricane? Oon käsittänyt, että ei olis, mutta kyllähän toi jo ton biisin takia melkein pitäis hommata.
En ite Nipan levyistä ehkä viittä tähtee antais ku Harvestille, mutta on tommosia viiden tähden biisejä löytyy tusinoittain. Hieno, hieno artisti. Mulla on taas pikkutuntien Nipa-hetket menossa. Pikkutuntien Nipa-hetkille iso
tuo dokkari on kyllä hyvä, tai ei se kyllä dokumentti oikeastaan ole.
äläpä katso vielä, minäkin voisin katsoa sen uudestaan.
Menetetty peli
[quote:03f2afabf2="Junkieman"]En ite Nipan levyistä ehkä viittä tähtee antais ku Harvestille
Oho oho. Pillumieskin tietää Niilon parhaan levyn. [/quote:03f2afabf2]
Oon tässä miettiny, et onks "junkie" sitten jotain jyväskylän slangia pillulle?
Pannan harvestille vielä ettei mee pelkäks spämmimiseks.
en ole kolmekybänen emoboy
[quote:5edf0eb10c="Junkieman"]Mä en kyllä hiffaa, että miks toi Powderfinger on niin kehuttu biisi Niilolta. Eihän se huono ole, mutta ei musta mikään super.
En ite Nipan levyistä ehkä viittä tähtee antais ku Harvestille, mutta on tommosia viiden tähden biisejä löytyy tusinoittain. Hieno, hieno artisti. Mulla on taas pikkutuntien Nipa-hetket menossa. Pikkutuntien Nipa-hetkille iso [/quote:5edf0eb10c]
Powderfinger on sen sähköisen b-puolen kevyesti paras biisi kyllä mutta ei koskaan ole muakaan sytyttänyt niin paljoa. Hey Hey My My hyvä myös mutta siinä välissä olevat on aina puuduttaneet ihan vitusti. Pocahontas on kyllä uran kohokohtia, Thrasher ja Sail Away nekin lähellä.
Viittä tähteä tarjoisin After The Gold Rushille, Time Fades Awaylle, On The Beachille, Tonight's The Nightille ja ehkä Zumalle. Usein eksyy se biisi tai pari jotka aina skippaa lopulta, Round and Round Nowherella plus There's A World ja Words Harvestilla ei kyllä soi oikein ikinä.
Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"
Words Harvestilla ei kyllä soi oikein ikinä.
[quote:b9fa056dde="Junkieman"]Onks toi American Stars'n'Bars muuten yhtä hyvä kuin Like a Hurricane? Oon käsittänyt, että ei olis, mutta kyllähän toi jo ton biisin takia melkein pitäis hommata.
[/quote:b9fa056dde]
Topicin alussa olenkin käynyt vissiin melkein kaikki levyt läpi, mutta eihän siinä levyllä paljon muita hyviä biisejä ole. Levy on kasattu monissa eri sessioissa nauhoitetuista pätkistä (joista parhaat piti alunperin julkaista Chrome Dreamsilla, sillä ykkösellä siis). Will To Love on ihan kaunis balladi ja levylle päätyi demoversio (indierunkkarit huom ) kun Young ei saanut enää studiossa mieleistään versiota nauhalle. Joku takkatuli tai vastaava siinä kuuluu taustalla. Homegrown on myös ihan kelpo biisi.
<@DBGene> senkin karkki
Oon kuunnellut hulluna tota Like a Hurricanea pari päivää. Se melodia on jotenkin ihan saatanan surullinen ja uppoo syvälle. Urkusovituksessa on ehkä vielä enempi sellaista fiilistä, millaseks biisiks mä sen käsitän. Se Live Rustinkin versio on kyllä huikea, katoin sen eilen DVD:ltä. Nyt täytyy koittaa imaista toi Stars'n'Bars, jotta tiedän oonko mä ees kuullut tota ihan orginaaleinta versioo.
[quote:85676dc205="Alxity"]
Topicin alussa olenkin käynyt vissiin melkein kaikki levyt läpi...[/quote:85676dc205]
Niinpä muuten kävit ja hyvin kävitkin. Ei muistanut enää.
[quote:6e4f3f26ac="Junkieman"]En ite Nipan levyistä ehkä viittä tähtee antais ku Harvestille
Oho oho. Pillumieskin tietää Niilon parhaan levyn. [/quote:6e4f3f26ac]
looriksella on muuten harvest-paita.
harvest ja goldrush mulla on sekä vinyyli- että cd-versiona mut kyl kultakuume vetää mun mielestä pidemmän korren
voodoo jippu eiq people bez magic people
lol apua
ultravox
Se Live Rustinkin versio on kyllä huikea, katoin sen eilen DVD:ltä. Nyt täytyy koittaa imaista toi Stars'n'Bars, jotta tiedän oonko mä ees kuullut tota ihan orginaaleinta versioo.
Mielstäni muuten Live Rust DVD:llä on biisistä vielä eri versio kuin kyseisellä vinyylillä. Vinyyliversio on melkein parempi, mutta mahdoton noita on kyllä mihinkään paremmuusjärjestykseen laittaa. Like A Hurricane on biisi, jota olen kuunnellut niin älyttömän monta kertaa, että kaiken järjen mukaan sen pitäisi olla jo puhkisoitettu, mutta ei se vaan ole. Joka kerta KIIMA nousee kun sen kuulen.
<@DBGene> senkin karkki
helevata tätä harvestin ikuista ylistystä. onhan se nyt selkeästi helpoiten lähestyttävä mutta ei se siitä parasta tee. vaikka mukana onkin todella
kuolemattomia biisejä, muutama. kuunnelkaa niitä levyjä
let me fall out of the window
with confetti in my hair
ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!
[quote:58795e0219="TWISTED BITCH"]
[/quote:58795e0219]
Kiitti garderobini esittelystä!
Tässä kuva kyseisestä paidasta. Sensuroin itseni ja seuralaiseni intimiteettisuojan vuoksi:
Harvest on itelle tärkein ja rakkain levy ihan tunnesyistäkin, mutta muutoinkin. Tiiän ettei sen asettaminen ykkössijalle ole artsyn cooliusstandardien mukaista mutta niin se ny vaa o
[quote:26c3a40b0d="looramerri"][quote:26c3a40b0d="TWISTED BITCH"]
[/quote:26c3a40b0d]
Kiitti garderobini esittelystä!
Tässä kuva kyseisestä paidasta. Sensuroin itseni ja seuralaiseni intimiteettisuojan vuoksi:
Harvest on itelle tärkein ja rakkain levy ihan tunnesyistäkin, mutta muutoinkin. Tiiän ettei sen asettaminen ykkössijalle ole artsyn cooliusstandardien mukaista mutta niin se ny vaa o [/quote:26c3a40b0d]
vidu tällä nyt mitään tekemistä jonku cuuliuden kanssa ole vaan
ihan sellaisen asian kanssa kuin hyvän musiikin
with confetti in my hair
[quote:278de6a55c="artsy"]
ihan sellaisen asian kanssa kuin hyvän musiikin[/quote:278de6a55c]
Jos Harvest ois joku kadonnut vainvinyylinäjapanissa -levy niin se ois susta paras. Sori.
Mutta siis nii! Harvest on ihan kilpailukykyinen albumi, samalla viivalla monen muun Niilo-levyskän kaa mutta sitte itellä ne nostalgiasyyt nostaa sen ykköseksi. Ja toki oma musamaku on myös hyvin simppelin pop, ja siksi se vetoaa.
mikäs olikaan artsyn suosikki, en jaksa koko topikkia kahlata, eldorado?
lol apua
ultravox
en oo kyl tollasta keräily/kuriositeetti-kikkailua enää moneen vuoteen harrastanut. sillä perusteellahan toi eldorado olis just hyvä mutta eipä
se mitään suurta vaikutusta tehny.
jaa suosikki? kyl se vissiin olis varmaan joku live? vai lasketaanks niitä?
live rust esimerkiks. tai sitten studiolevyist ainaski everybody knows.
ja after the gold rush. mut joo tokihan tunneseikat nää ratkasee "loppupeleissä" ja mulle niistä syistä comes a time ainakin nokittaa kyl harvestin. jää aika usein vähälle arvostukselle tämä lätty jostain syystä?
ns. klassikoiksi kanonisoiduista ainakin on the beach jättää kokonaisuutena kylmäksi, toki mukana pari aivan murhaavan
kovaa biisiä.
jaa miksi harvest ei sitten tehoo? isoja miinuksia ovat ainaskii
a man needs a maid, alabama, are you ready for the country?
ja the needle and the damage donen huume-patetia ei vaan kosketa
tähän hätään en itse asiassa muista että millanen biisi toi there
is a world on.
[quote:2b1a283678="looramerri"][quote:2b1a283678="artsy"]
ihan sellaisen asian kanssa kuin hyvän musiikin[/quote:2b1a283678]
Jos Harvest ois joku kadonnut vainvinyylinäjapanissa -levy niin se ois susta paras. Sori.
Mutta siis nii! Harvest on ihan kilpailukykyinen albumi, samalla viivalla monen muun Niilo-levyskän kaa mutta sitte itellä ne nostalgiasyyt nostaa sen ykköseksi. Ja toki oma musamaku on myös hyvin simppelin pop, ja siksi se vetoaa.[/quote:2b1a283678]
with confetti in my hair
minun niilo-suosikkini taitavat olla after the goldrush ja broken arrow. harvest toki hieno levy.
Mie en ole vissiin tähän ketjuun spämminytkään, mutta niitä viiden tähden levyjä ovat After the Goldrush, On the Beach, Harvest ja ehkäpä myös Tonight's the Night. Noista suurin suosikkini taitaa olla Goldrush.
Biiseistä sen verran, että Like a Hurricane on kyllä upea, mutta Winterlong on paras. Tuo biisi on yksistäänkin riittävän hyvä syy ostaa Decade, vaikka tärkeimmät studiolevyt olisikin hallussa.
Youngin livelevyjä en ole kuullut kuin Year of the Horsen, ja senkin lainasin kotikylän kirjastosta silloin, kun en vielä Youngia oikein "osannut".
[quote:6fb550f84f="jn85"]Mie en ole vissiin tähän ketjuun spämminytkään, mutta niitä viiden tähden levyjä ovat After the Goldrush, On the Beach, Harvest ja ehkäpä myös Tonight's the Night. Noista suurin suosikkini taitaa olla Goldrush.
Biiseistä sen verran, että Like a Hurricane on kyllä upea, mutta Winterlong on paras. Tuo biisi on yksistäänkin riittävän hyvä syy ostaa Decade, vaikka tärkeimmät studiolevyt olisikin hallussa.
Youngin livelevyjä en ole kuullut kuin Year of the Horsen, ja senkin lainasin kotikylän kirjastosta silloin, kun en vielä Youngia oikein "osannut".[/quote:6fb550f84f]
TOTTA !!! WINTERLOOOONG !!!!! UUUUUUUUUUU
just nää kaks biisii !! parhaat ikinä !!!!
with confetti in my hair
Viimeisen vuoden aikan ainoa Young-levy, jota olen kuunnellut on Arc Weld
Jäsen: vitun hapan pappaosasto.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
WINTERLOOOONG !!!!! UUUUUUUUUUU
pixiesin versio hakkaa mennen tullen.
Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.
jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto
[quote:b9c5cc4a6a="silvawhale"][quote:b9c5cc4a6a="artsy"]WINTERLOOOONG !!!!! UUUUUUUUUUU
pixiesin versio hakkaa mennen tullen.[/quote:b9c5cc4a6a]pixies ei hakkaa ketään mennen tullen.[/quote:b9c5cc4a6a]
niilo-vanhuksen kohdalla oikea termi lienee "työntää kumoon".
Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.
jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto
[quote:696d76970c="shanks"][quote:696d76970c="silvawhale"][quote:696d76970c="artsy"]WINTERLOOOONG !!!!! UUUUUUUUUUU
pixiesin versio hakkaa mennen tullen.[/quote:696d76970c]pixies ei hakkaa ketään mennen tullen.[/quote:696d76970c]
niilo-vanhuksen kohdalla oikea termi lienee "työntää kumoon".[/quote:696d76970c]
kieltämättä pixiesin versio on käsittämättömän hyvä, enkä nyt edes musita originaalia.
arc-weld on muistini mukaan yksi parhaista livelevyistä ikinä, pitäiski kaivaa "se" taas esiin ja eiq kuunnella
lol apua
ultravox
Gwen Stefanin toissapäivänä syntyneen vauvan nimi on Zuma