#1 15.03.2006 16:40

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Website

File under: NWOFHM!

Ei hitto. Niin se on vaan vuosikertahardrock mennyt Euroviisuihin, mutta nyt alkaa vihdoinkin meikäläisellekin uppoamaan, tosin vähän altsumpi näkemys aiheesta. Circlen ja KuuProffan eeppistelyt ei vielä oikein - ainakaan aluksi - napostelleet, mutta viimeistään juuri soiva Pharaoh Overlordin uusi plädy sekä viikonloppuna ilmestyvä Itäväylän levy näyttävät, että Judas Priestiä finnit nahkahousuissa haudutetuissa perseissä kutisten kuunnelleet klopit ovat vihdoinkin kasvaneet niin aikuisiksi, että on taas kuulia lurittaa, runtata ja ratsastaa. Poikien musiikkia pojilta pojille. Pitääkö mun ottaa farkkuliivi taas käyttöön, häh?

Mitä ne siellä Porissa pistää juomaveteen, häh? Miksi Jussi Lehtisalo on niin kova jäbä? Onksese parta? Mistä se johtuu, häh? Entä Westerlund? Emmätajuu. Liian tiukkaa.

EDIT: Unohtui:
rokrok  rokrok  rokrok  rokrok  rokrok

Tero saatana, s'olet gay!

#2 15.03.2006 21:26

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006

Re: File under: NWOFHM!

jussi on suomen kovin jamppa.
minkälainen tuo uusi pharaoh overlord siis on? jotain ihan hevijumitusta?

#3 15.03.2006 22:13

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006

ydinaukio wrote:

minkälainen tuo uusi pharaoh overlord siis on? jotain ihan hevijumitusta?

Ehkä vähemmän heviä kuin odotin. En ole aikaisempia levyjä kuullut, mutta näin kesällä(?) livenä ja oli se silloin raskaampaa kuin uudella levyllä. Toi on jopa aika dronea mun korvaan, jumitusta ilman hevi-alkuliitettä.

kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

#4 15.03.2006 22:47

Phlegm
Member
From: Land of Sodomites
Registered: 31.01.2006

Minuun Pharaoh overlord ei hirveästi viime kesänä livenä iskenyt, mutta en ole sen jälkeen bändiä kuunnellut. Sittemmin on kuitenkin tullut diggailtua enemmänkin kaikenlaista jumittamista, joten pitäisi kuulla jotain matskua, jos vaikka mieli olisi muuttunut.

Lehtisalolle peuk ja hand.

#5 15.03.2006 23:42

forssto
Member
Website

Toi heviä vai ei -juttu on vähän riippuvainen siitä miten sitä katsoo. Sellaista röyhkeää 70- ja 80-lukujen taitteen Judas Priestin nyrkkinaittamista krautrock / psykedelia-estetiikkaan sellaisessa näppärässä stoner-paketissa. Häpeilemättömiä kitaralirutuksia ja karvarintaista röyhistelyä.

Meikä kyllä ainakin diggasi levystä kuin hullu puurosta ekalla kahdella kuuntelukerralla.

Sama juttu Itäväylän kanssa, vaikka se oli jostain syystä vähän liian säyseä odotuksiin nähden. Livenä se niiden ääretön "vittu meillä on kolme kitaristia ja munaa soittaa yhtä junttiriffiä vaikka aamuun asti" -meininki oli niin totaalista, että se vaan alisti silkalla voimalla alleen, mutta levyllä on jotenkin haettu vissiin liikaa sävyjä ja silleen, että niissä junttausjunnauksissa ei ole sellaista samanlaista mielipuolisuutta.

Oiva plätty silti sekin.

#6 16.03.2006 09:52

ydis
vegan princess

2 ensimmäistä pharaoh overlord-levyä ovat kyllä liian tylsiä jopa minunkin kuunneltavakseni.
ja siinä livelevyssä on aivan liian huono äänenlaatu.
#3 onkin sitten jo hieno albumi, ja tampereen keikastakin tykkäsin aivan älyttömästi.
eli kyllä tuo uusi lätty menee ostoon.

#7 16.03.2006 10:13

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU

noiseidea wrote:

[quote:0c623d68d8="ydinaukio"]minkälainen tuo uusi pharaoh overlord siis on? jotain ihan hevijumitusta?

Ehkä vähemmän heviä kuin odotin. En ole aikaisempia levyjä kuullut, mutta näin kesällä(?) livenä ja oli se silloin raskaampaa kuin uudella levyllä. Toi on jopa aika dronea mun korvaan, jumitusta ilman hevi-alkuliitettä.[/quote:0c623d68d8]
Sori, puhuin siis #3:sta.

kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

#8 16.03.2006 11:55

helicon
OVERLOOORD!!
Registered: 12.06.2005
Website

pharaoh overlord vois kyllä mun puolesta vähän keikkaillakin välillä... kerran näin vuosia sitten stella starin alakerrassa (rip) ja oli kyllä yksi parhaita keikkoja ikinä. voin olla väärässä mutta se livelevy taisi olla tuolla nauhoitettu? no helvetin hyvää, kuitenkin, vaikka ei ehkä tallenteelta välity samanlaisella intensiteetillä.

itäväylä taasen ei uppoa mulle oikein yhtään, kuulostaa vaan todella tylsältä... eikä kuulemani clipsit levyltä vaihtaneet mielipidettäni ainakaan parempaan suuntaan  icon_eek
jos ja kun niitä kitaroitakin on neljä, toivoisi että niistä edes yritettäisiin ottaa jotain tehoa irti. perkele!

#9 16.03.2006 11:57

ydis
vegan princess

circekin saisi keikkailla välillä. suomessa siis. perkele.

#10 16.03.2006 12:04

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Website

helicon wrote:

pharaoh overlord vois kyllä mun puolesta vähän keikkaillakin välillä... kerran näin vuosia sitten stella starin alakerrassa (rip) ja oli kyllä yksi parhaita keikkoja ikinä. voin olla väärässä mutta se livelevy taisi olla tuolla nauhoitettu? no helvetin hyvää, kuitenkin, vaikka ei ehkä tallenteelta välity samanlaisella intensiteetillä.

joo siellähän se (mäkin olin siellä!) ja mun mielestä ei niissä levyn saundeissakaan ole mitään vikaa, sopivan rupista meininkiä. ja vastahan nää kesällä soitti nosturin alakerrassa. pitänee hankkia  toi uusi levy tässä joskus.

Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

#11 16.03.2006 13:12

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU

helicon wrote:

pharaoh overlord vois kyllä mun puolesta vähän keikkaillakin välillä...

Eikös näillä ole vähän se idea, että keikka per levy?

kraakku wrote:

#12 16.03.2006 13:33

ILR
matlök
From: täällä sitten taas

[quote:1f6dc2dbc3="forssto"]Ei hitto. Niin se on vaan vuosikertahardrock mennyt Euroviisuihin, mutta nyt alkaa vihdoinkin meikäläisellekin uppoamaan, tosin vähän altsumpi näkemys aiheesta. Circlen ja KuuProffan eeppistelyt ei vielä oikein - ainakaan aluksi - napostelleet, mutta viimeistään juuri soiva Pharaoh Overlordin uusi plädy sekä viikonloppuna ilmestyvä Itäväylän levy näyttävät, että Judas Priestiä finnit nahkahousuissa haudutetuissa perseissä kutisten kuunnelleet klopit ovat vihdoinkin kasvaneet niin aikuisiksi, että on taas kuulia lurittaa, runtata ja ratsastaa. Poikien musiikkia pojilta pojille. Pitääkö mun ottaa farkkuliivi taas käyttöön, häh?

Mitä ne siellä Porissa pistää juomaveteen, häh? Miksi Jussi Lehtisalo on niin kova jäbä? Onksese parta? Mistä se johtuu, häh? Entä Westerlund? Emmätajuu. Liian tiukkaa.

rokrok  rokrok  rokrok  rokrok  rokrok[/quote:1f6dc2dbc3]

eri

Spede-metalli, akustiset kitarat ja Mika Rättö vittuun ni saadaan circlestä ehkä vielä Circle.
mad  mad  mad  mad  mad  mad

Älä päästä painiks sitä

#13 16.03.2006 13:38

ydis
vegan princess

[quote:2959afb283="ILR"][quote:2959afb283="forssto"]Ei hitto. Niin se on vaan vuosikertahardrock mennyt Euroviisuihin, mutta nyt alkaa vihdoinkin meikäläisellekin uppoamaan, tosin vähän altsumpi näkemys aiheesta. Circlen ja KuuProffan eeppistelyt ei vielä oikein - ainakaan aluksi - napostelleet, mutta viimeistään juuri soiva Pharaoh Overlordin uusi plädy sekä viikonloppuna ilmestyvä Itäväylän levy näyttävät, että Judas Priestiä finnit nahkahousuissa haudutetuissa perseissä kutisten kuunnelleet klopit ovat vihdoinkin kasvaneet niin aikuisiksi, että on taas kuulia lurittaa, runtata ja ratsastaa. Poikien musiikkia pojilta pojille. Pitääkö mun ottaa farkkuliivi taas käyttöön, häh?

rokrok  rokrok  rokrok  rokrok  rokrok[/quote:2959afb283]

eri

Spede-metalli, akustiset kitarat ja Mika Rättö vittuun ni saadaan circlestä ehkä vielä Circle.
mad  mad  mad  mad  mad  mad[/quote:2959afb283]

no huhhuh. etkö tykkää edes forestista tai prospektista (circlen parhaat levyt)?

#14 16.03.2006 14:30

forssto
Member
Website

[quote:d0ef6260a4="ILR"]Spede-metalli, akustiset kitarat ja Mika Rättö vittuun ni saadaan circlestä ehkä vielä Circle.
mad  mad  mad  mad  mad  mad[/quote:d0ef6260a4]

Edellämainitut elementit kaikkeen musaan, niin eipähän tarvitse enää nillittää kuinka kaikki on paskaa paitsi kusi.

peuk  peuk  peuk  peuk

#15 16.03.2006 17:14

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU

[quote:ee9228fd22="ILR"]
mad  mad  mad  mad  mad  mad[/quote:ee9228fd22]
Mä olen taas vakaasti sitä mieltä, että Rättö "pelasti" Circlen. Hissi-, Fraten- ja Pori-levyt vei bändiä aika syvälle soihin, mutta sitten jotain tapahtui. Rättö tuli ja meininki palasi. Kyllä osaksi allekirjoitan viime aikojen epä-circlemäisyyden. Varsinkin Guillotine oli aika hanurista, Forestilla sitten jo taas jotain ideaa. Kunpa T. Elo ei olisi ikinä lähtenyt...

kraakku wrote:

#16 16.03.2006 17:17

psychocandy
streittari-jantta
Website

noiseidea wrote:

Mä olen taas vakaasti sitä mieltä, että Rättö "pelasti" Circlen. Hissi-, Fraten- ja Pori-levyt vei bändiä aika syvälle soihin, mutta sitten jotain tapahtui. Rättö tuli ja meininki palasi. Kyllä osaksi allekirjoitan viime aikojen epä-circlemäisyyden. Varsinkin Guillotine oli aika hanurista, Forestilla sitten jo taas jotain ideaa. Kunpa T. Elo ei olisi ikinä lähtenyt...

aika lailla samat mietteet täälläkin.

EDIT: tosin tämä menee offtopiciksi, onhan circlelle toki omakin otsikko. hewistä sanon vaan että sunrise on kuulemma ilmestynyt tuplavinyylinä mut taitaa olla  aika kallis...

Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

#17 16.03.2006 21:30

ydis
vegan princess

"forestilla jotain ideaa"?! sehän on alusta loppuun silkkaa täydellisyyttä.
ja minusta hissi ja fraten ovat kummatkin aivan loistolättyjä, porikin on hieno tosin ei niin hyvä.
guillotine on jo aika tylsää kolinaa muutamasta huippuhetkestä (metsän henget, alta rautatammien) huolimatta.
olen kuitenkin sitä mieltä ettei circle ole vieläkään tehnyt yhtään (lähellekään) huonoa levyä.

#18 16.03.2006 22:03

Phlegm
Member
From: Land of Sodomites
Registered: 31.01.2006

Entäs Paine? Kuuntelen juurikin nyt tätä:
http://www.deepturtle.net/paine.html

Sopii ehkä paremmin nwofhm -otsikon alle. Hyvää on.

#19 17.03.2006 12:35

psychocandy
streittari-jantta
Website

niin tarkennuksena että ei circle tietenkään ole huonoja levyjä tehnyt, mutta ei niistä kaikista jaksa ihan sikana  innostua.

ja paine on oikein hyvä juu.

FJs1lyz.gif

#20 17.03.2006 12:56

ydis
vegan princess

joo, paine on kuulostaa aikalailla stalwartilta mutta on ehkäpä vielä parempaa! omistan niiden yhden ep:n, eipä kai niiltä ole muuta tullutkaan...

#21 17.03.2006 14:14

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU

Mulla oli Paineen ep kanssa joskus, mutta se ei kyllä uponnut ollenkaan. Eniten siinä rassasi todella paskat soundit, joten se vei sitten kaiken innon.

kraakku wrote:

#22 17.03.2006 21:41

helicon
OVERLOOORD!!
Website

kuuntelen tuota ilmaisjakelulevyä, ja ihan hyvältä kuulostaa, mutta onpa tosiaan aika paskat soundit. stalwart kuulostaa mun korvaan aika paljon paremmalta kuitenkin...  icon_eek

#23 20.03.2006 02:36

ILR
matlök
From: täällä sitten taas

ydinaukio wrote:

no huhhuh. etkö tykkää edes forestista tai prospektista (circlen parhaat levyt)?

Prospekt on paras kotimainen levy _ikinä_, tähän lopputulokseen tulin jokunen vuosi sitten.

En vastusta Mika Rätön saapumista Circleen, itse asiassa olen jopa samaa mieltä siitä että ko. jannu 'pelasti' bändin. Vastustan Mika 'Mika Rättö' Rätön viime aikoina ilmennyttä tainnuttavaa muniinpuhalteluvaikutusta.

Älä päästä painiks sitä

#24 22.03.2006 19:56

ydis
vegan princess

nyt on pharaoh overlord #4 hankittu.
heti levyn kuunneltuani tuli mieleen circlen haastattelu soundi-lehdessä vuodelta 2002, jossa lehtisalo puhui siitä, että kukaan ei ajattele, että taiteilija voi halutessaan tehdä paskan levyn. sanoi myöskin että "kannattaa olla varuillaan kun niitä levyjä ostaa."  icon_biggrin

tämä levy on niin paska, että tämä on jo hyvä.

#25 22.03.2006 20:31

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa

ydinaukio wrote:

tämä levy on niin paska, että tämä on jo hyvä.

saanko joskus kokata sulle? niin että jos kokkaan oikeen kamalaa ruokaa, niin tykkäätkö?  peuk

Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

#26 23.03.2006 15:46

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005

Mä en kyllä usko, että Circle/Lehtisalo/kukaan yrittää tehä nimenomaan _paskaa_ tarkoituksella. Tossa Overlordissakin saattaa olla kieli poskessa (en tiedä, en oo levyä kuullu) mutta kyllä se kuitenkin ns. vakavissaan on tehty.

Siis.. tarkotan että paska voi olla tehokeino taiteessa, mutta itse paskaan ei kukaan pyri?

Onko Rättö ja Lehtisalo teistä huumorimusiikkia? Minusta ei.

Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

#27 23.03.2006 16:46

forssto
Member
Website

jookcha wrote:

Onko Rättö ja Lehtisalo teistä huumorimusiikkia? Minusta ei.

Ei todellakaan. Se on kuin laadulla tehty lastenohjelma, joka varastaa aikuisenkin mielenkiinnon. Tunneskaala A:sta Ö:hön.

Ed Bentton on oikeasti mun mielestä kutakuinkin toistaiseksi kovin kotimainen levy tällä vuosituhannella.

#28 23.03.2006 19:21

turkele
Member
From: tkü
Registered: 29.07.2005
Website

[quote:44de4ae5f8="forssto"]
Ed Bentton on oikeasti mun mielestä kutakuinkin toistaiseksi kovin kotimainen levy tällä vuosituhannella.[/quote:44de4ae5f8]

smaa, vaikkei toi nyt vielä paljoa kerro.

EDIT: ..varsinkaan jos lukee että "tänä vuonna"  icon_rolleyes

I love you and dream about the Führer

#29 24.03.2006 10:27

ydis
vegan princess

kyllä tuo po #4 kuulostaa minusta oikeasti siltä että ne on yrittäneet tehdä huonoa musaa. kun vertaa mihin nuo kaverit pystyvät halutessaan niin...

niin ja ed bentton on mestariteos. juuri eilen kuuntelin viimeksi ja huhhuh että toimii!

#30 16.06.2006 13:28

ydis
vegan princess

Emmä tiedä sopiiko tämä nyt tähän otsikkoon, mutta onko kukaan kuulluu Lee Milleriä? Kyseessä on siis Jyrki Laihon hevitrio-projekti, samaa meininkiä kuin Stalwart tai Paine.

Mutta ihan vitun paljon parempaa! Kunnon hevirynkytystä, hitaita komppeja ja päälle kovaa noisekitarointia!

The futility of language on levyn nimi ja huuto.netissä sitä on näkynyt halvalla. Sieltä sen itsekin ostin.

Board footer