You are not logged in.
[quote:35df157fef="silvawhale"]PASKAA
lämppäri tais olla.[/quote:35df157fef]
En kuule tiijä, kun jätin väliin.
En halua kuulostaa nihkeeltä & ylimieliseltä mut eihän toi keikka toki vetänyt ollenkaan vertoja sille helmikuun Köpikselle, se oli sentään Radisson SASsin konferenssisalissa mutta ihanaa oli silti! En tosiaan vaan tajuu tota istumishommaa, musta se vie aika paljon fiilistä. Kuin olis köytetty. Ahistavaa.
Meidän paikat oli käsittämättömät, kolmosrivi oli NIIN lähellä. Kun käveltiin niille paikoille niin henkäilin vaan että Mit vittuu tää on rivi 37 ja jo TÄSTÄ näkee ihan täydellisesti.. Kolmosrivistä näki oikeasti jokaisen sylkipisaran ja jopa vähä Niilon penistä housujen läpi. Jos oisin tienny et oltais noin lähellä olisin ostanut jonkun sairaan hienon kukkakimpun ja heittäny sen jossain vaiheessa lavalle
Ymmärrän että jollei oo mikään hc-fani niin se uusien biisien kuuntelu yms vois olla vähän puisevaa, mutta mulle riittää se että voin vaan katella sitä miestä ja ihmetellä että se on elävänä SIINÄ ja mitä kaikkea se on tehnyt ja miten se soittaa ja ja ja ja--. Niin jumalaista.
Parasta oli tietty Harvest-perukset, Words, A day in the life ja alan dikkailla sitä No Hidden Path -venytystä niiin paljon vaikka siinä lopussa oli jo NIIN hirvee pissahätä että meinasin pyörtyä ja oli tosi paha olo.
Mutta kiitos ja jee.
Tässä vielä setti + levyt, joista ne on peräisin:
Love And Only Love (Ragged Glory)
Everybody Knows This Is Nowhere (Everybody Knows This Is Nowhere)
I've Been Waiting For You (Neil Young)
Just Singing A Song Won't Change The World (uusi biisi)
Spirit Road (Chrome Dreams II)
Cortez The Killer (Zuma)
Cinnamon Girl (Everybody Knows This Is Nowhere)
Oh, Lonesome Me (After the Gold Rush)
Mother Earth (Ragged Glory)
The Needle And The Damage Done (Harvest)
Unknown Legend (Harvest Moon)
Helpless (CSNY: Deja Vu)
Heart Of Gold (Harvest)
Old Man (Harvest)
Get Back To The Country (Old Ways)
Words (Between the Lines of Age) (Harvest)
No Hidden Path (Chrome Dreams II)
Encore:
A Day In The Life (The Beatles: Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band)
Tosi hyvä keikka. Mulle kun Youngin tuotanto ei ole kokonaisvaltaisesti tuttu, olin tyytyväinen kun tuli pari hittiä (yks ois ehkä saanu vielä tulla) ja neljä biisiä Harvestilta, jota oon ainoana kiekkona diggaillu jo kauemmin. Ja se A Day in the Life! Upea! Cortez tha Killahin "hittimainetta" en oo koskaan tajunnu, sehän on aika helvetin tylsä biisi.
Mun paikka oli yläkatsomoissa ja ekan biisin alkaessa tuli fiilis, että eihän tässä tarvi tulppia ollenkaan, mikä on kyllä poikkeuksellista keikkatilanteessa. Ja korvien ollessa luonnontilassa se soundi oli kyllä mahtava. Kuitenkin jossain vaiheessa totesin sen vallin käyvän korviin hieman keikkaelämystä häiritsevästi, joten laitoin ne tulpat sillee puolisemisti. Akustisiin numeroihin ja encoreen otin ne pois.
Kaikki aikasemmat jäähallikeikat on mulla ollu RASKASTA JA KOVAÄÄNISTÄ ROKKIA, ellei jopa METALLIA, joten ääripositiivisena yllätyksenä tuli se, että tällä kertaa siellä ei ole bassoa joka hautaisi kaiken alleen. KoRnin keikalla bäkinthödeis istuin samoilla leveyspiireillä, ja biisit tunnisti aina siinä vaiheessa kun basari ja basso pitivät samaan aikaan taukoa.
turpa kii ja laula
Meidän paikat oli käsittämättömät, kolmosrivi oli NIIN lähellä. Kun käveltiin niille paikoille niin henkäilin vaan että Mit vittuu tää on rivi 37 ja jo TÄSTÄ näkee ihan täydellisesti.. Kolmosrivistä näki oikeasti jokaisen sylkipisaran ja jopa vähä Niilon penistä housujen läpi.
Heh, oltiin keskellä ekassa rivissä. Siitäkin näki ihan kivasti.
Cortez tha Killahin "hittimainetta" en oo koskaan tajunnu, sehän on aika helvetin tylsä biisi.
eri, keikan paras veto ja ehkä paras livenä kuulemani kappale ikinä.
needle and the damage donen taputuksille kesken kappaleen iso jos ei sovi, niin ei sovi...
Yllättävän lyhyt keikka! Kesti vain 2 tuntia, kun Rock Werchterissäkin Young soitti pidempään. Muuta negatiivista en sitten keikasta keksikään. Tai onhan Youngilla vielä 56564866 biisiä, jotka olisin mieluusti livenä kuullut, mutta ei niitä kaikkia vaan voi millään päästä kuulemaan.
Settilistaan oli tullut sen verran muutoksia Rock Werchteriin verrattuna, että kumpaakaan keikkaa ei olisi voinut välistä jättää. Cortez The Killer oli aivan loistava, vaikka hieman lyhyehkö versio. Jotenkin tuntui, ettei Young juuttunut niihin sooloiluihin muissa kuin No Hidden Pathissa. Words oli totta kai aivan helvetin kova, mutta Rock Werchterissä sitäkin parhautta taisi kestää aavistuksen pidempään. Helpless oli minusta aika (positiivisella tavalla) yllättävä veto. Cinnamon Girl oli hienoa päästä myös livenä kuulemaan ja se uusi biisi kuulosti kyllä sen verran hyvältä, että pitää toivoa Youngin sen jossain vaiheessa myös levyttävän. Hauskaa sinällään, että myös Geffen-ajalta kuultiin yksi biisi. Tykkäsin kovasti kyllä tuosta Get Back To The Countryn versiosta. Rust Nevers Sleepsistä ei muuten taidettu kuulla yhtään biisiä, mikä oli hieman yllättävää.
Loistava keikka joka tapauksessa. Jos Young jonnekin suhteellisen lähelle vielä esim. Crazy Horsen kanssa jaksaa lähteä olen varmasti paikalla!
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
needle and the damage donen taputuksille kesken kappaleen iso jos ei sovi, niin ei sovi...
Tähän muuten sama. Onneksi se takanani taputellut tajusi sentään puolessa välissä biisiä lopettaa.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
täytta parhauttahan tuo oli. täytyy myöntää että cortez the killerin aikana tuli tippa linssiin, kevyesti paras biisi ja muutenkin parhaita koskaan livenä kuulemiani. keikan alku ja loppu olivat kiimaa, mutta akustista vaihetta ei oli tarvinnut vetää ollenkaan, tai ainakaan helplessiä ja heart of goldia. ois vaan pysytellyt koko keikan siinä kitaranvingutuksessa, sen verran mahtavaa saundia siitä lähti :peuk::peuk: niilon ääni oli myös erinomaisessa kunnossa ja kun bändikin toimi niin eipä tässä voi muuta kuin sanoa että vitun hyvä keikka.
edit: lisätäänpäs kuitenkin vielä sen verran, että volat olisivat voineet olla aivan hitusen kovemmalla, ja bassoahan ei kuulunut ainakin takakatsomoon käytännössä ollenkaan. muuta valittamisen aihetta en keksi
Rick Rosas, maailman rumin ja hellyttävin ihminen.
Mulle itelle jäi sellanen olo et Niilo ite ei digannu keikasta erityisesti.
Ja johtu varmaan siitä ku oltiin siinä ihan edessä (eikä ollu korvatulppii) että musta tuntu et koko halli oli hiljaa.. Ei kunnon kiljumista ja karjumista ja hysteriaa ja taputusta. Oisin kaivannu enemmän hulinaa! Luultavasti sielloli hirvee mökä koko ajan, mut olin vaan kuuroutunu.
Ei kunnon kiljumista ja karjumista ja hysteriaa ja taputusta.
tätä kuului hallin takaosaan yllättävänkin paljon
Ambulance Blues jäi väliin? Voeee...
Älä niin ne oli siel ku siel oli.
VHB-pissisten (Vagtazo HalottBemek? eiq) vihaisia vastineita odotellessa
Toimittaja jaksoi onneksi käyttää muutaman sekunnin ottaakseen selvää kantri rokki musa bändin nimen oikeasta kirjoitusasusta.
This must be what jail / I will scratch
Luulin että se on Plain ride eikä Plainride
Varikset komentavat
This must be what jail / I will scratch
Näköjään kyseinen haastattelu kirjoitusasuepäselvyyksineen oli tylysti leikattu painetusta versiosta pois ja keskitytty herra Youngiin senkin edestä.. :?
"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"
Jani Komulaisen kommenteille giganttinen toimittaja oli mun tuttu
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
Jani Komulaisen kommenteille giganttinen toimittaja oli mun tuttu
Taitaa olla meijän kaikkien tuttu
Repsäsin kyllä tälle aika hyvin.
en ole kolmekybänen emoboy
Göteborgissa oli myös hyvä keikka, joskin on vähän häpeäksi tunnustettava että lähettiin vähän ennen loppua pois kun jalat alkoi olla
niin murhaavan kipeät päivän festaroinnin jäljiltä ja kylmä tuuli kävi. Festareiden paras keikka joka tapauksessa.
Settilistassa oli samoja biisejä, mut tuolla tuli ainakin myös Hey Hey, My My
ja Rockin' in the free world.
Lisäksi ennen Neilia soittanut Flaming Lips veti pätkän After the Gold Rushia.
"Ei hätää, kunnanjohtajaa on informoitu"
Hämmästely-späm: kun kävin Helsingissä kesken keikkaa vessassa juomassa (erityisesti istumatapahtumissa tällaista tehdään vain pakottavissa hädissä), tuli todistettua yksi uusi skene: keikan ollessa jo hyvässä vauhdissa muutama tyyppi istuu käytävillä kaikessa rauhassa juttelemassa. Maksetaan 60+ euroa sellaisen artistin näkemisestä, joka ei ihan koko ajan Suomessa käy, ja sitten ei edes mennä katsomotilaan. Tai varmaankin ne jossain vaiheessa sielläkin olivat, mutta silti. Tai ehkä ne oli toimittajia, joilla ei ollut markkaakaan omaa rahaa kiinni?
(Lähdin heti Cortez the Fillerin tauottua, koska aattelin ettei se vedä kahta hittiä putkeen. Vessassa sitten tunnistin Cinnamon Girlin. Perserektaali. Olisi ollut siisti olla mestoilla kun se kappale alkoi ja kuulla biisi kokonaan.)
turpa kii ja laula
Maksetaan 60+ euroa sellaisen artistin näkemisestä, joka ei ihan koko ajan Suomessa käy, ja sitten ei edes mennä katsomotilaan.
Mää vähän veikkaan, että nää on just näitä yrityslippulaisia ja muita vippiläisiä, joita keikka ei kiinnosta, mutta tulevat tsekkimään kuitenkin.
[quote:e3765cc40c="turkele"]Ai katos toihan on tuttu kaveri tuo kirjoittaja, nappasiko se Heliconin ihan randomilla?
En tiedä, kai se kattoi että toi ei varmaan diggaile Von Herzen Brothersia kun sillä on Sonic Youth -paita päällä [/quote:e3765cc40c]
Siellä oli siis joku toinenkin.
turpa kii ja laula
Hitto, sais tulla Niilo uusiks Suomeen. Vaikka setti oli kova, niin silti jäi niin monta biisiä kuulematta, että vois kattoo toisen keikan. Katoin Like a Hurricanen jotain vanhaa livee, jossa Neil näytti ihan Cobainilta ja huhhuh, että nous käsikarvat ja pibuli pystyyn.
aattelin ruveta pikkuhiljaa keräämään neilin tuotantoa hyllyyn. anttilasta tarttui mukaan rust never sleeps, jonka eka puoli oli todella hyvä mut toka puoli eli se rokkimeininki ei kyllä lähtenyt...
ostin myös sleeps with angelsin joka on kyllä loistava. siitä tulee välillä mieleen sonic youthin 90-luvun loppupuoli tai jopa joku bardo pond... ihanan tylsää musaa