You are not logged in.
PAS/CAL (hakamussuttelut nimestä sitten vaikka spämmifarmiin) on Detroitissa majapaikkaansa pitävä yhtye, jonka esikoislevy I Was Raised On Matthew, Mark, Luke & Laura julkaistaan tämän kesän aikana. Yhtye on kuitenkin julkaissut jo aimo läjän ep-levyjä, joista kaikki kuulemani ovat olleet oikein hyviä. Viittaukset Beach Boysiin ja Serge Gainsbourgiin uppoavat minuun toki kuin veitsi silmään, mutta voisin kuvitella, että yhtyeen älykäs, omaperäinen ja samalla myös perinnetietoinen musiikki saattaisi hurmata myös muita boardilaisia.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
nää soittaa jossain missä en oo
tällasta tänään
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Ihan parhuutta tämä bändi
Ei jengi täällä tajuu, koska jengi kuuntelee paskamusaa.
Kävin äsken aamupas/cal.
"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"
Koekuuntelen parhaillaan kun leposikin kerran kehui ja kaikkea. Ihan kivan kuuloistahan tämä. Mutta heti ekan biisin kohdalla mitäs mitäs, eihän tällasten biisien kuulu todellakaan kestää mitään kymmentä minuuttia! 70 prosenttia biisin pituudesta pois niin vois jaksaa kuunnella loppuun asti. Kivoja jousijuttuja kyllä! Kuuntelu jatkukoon.
Aiemmat ep-levyt ovat tosi hyviä ja huippulevyltä tuo uusikin vaikuttaa, ainakin kuulemieni biisien perusteella.
Maanantaina tilasin tuon uuden levyn Arimanin tilaustuotejutusta. Oli aika halpa, suunnilleen 17 postikuluineen. Saapa nähdä kauanko levyn tulossa kestää.
Kuuntelin kauppamatkalla kolme biisiä ja niiden perusteella jatkoon!
Muutaman kuuntelun jälkeen jäi ehkä hieman keskinkertainen vaikutelma. Jotenkin tulee Belle & Sebastian mieleen siitä, että EP:t ovat lähes täydellisiä, mutta pitkäsoitoilla on liikaa tylsiä hetkiä. Tai eipä näiden kohdalla voine tylsyydestä puhua, liiasta kikkailusta sen sijaan voi.
Kuitenkin joka kuuntelulla levy kuulostaa yhä paremmalta, joten saattaa olla loppuvuodesta yllättävän korkealla "vuoden parhaat" -listallani.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Onks tää hyvää kuuneltavaa kun on pask-
Eiku tää kiellettiin!
Kaikki kiva aina on väärin.
"noi (sun) listat tekevät ketjuista vittumaisia luettavia. vähänniinku kaikki muutkin sun postaukset siis mut voisit lopettaa. yllytys ei oo hyvä tekosyy. no ei niitä tartte sinnekään enää postailla. tuollaset listat vois upota jonneki huoneeseen ja muut (sun) jutut demiin."
Anna mennä vaan.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
[quote:1b246618bf="ginipoika"]Muutaman kuuntelun jälkeen jäi ehkä hieman keskinkertainen vaikutelma. Jotenkin tulee Belle & Sebastian mieleen siitä, että EP:t ovat lähes täydellisiä, mutta pitkäsoitoilla on liikaa tylsiä hetkiä. Tai eipä näiden kohdalla voine tylsyydestä puhua, liiasta kikkailusta sen sijaan voi.
Kuitenkin joka kuuntelulla levy kuulostaa yhä paremmalta, joten saattaa olla loppuvuodesta yllättävän korkealla "vuoden parhaat" -listallani.[/quote:1b246618bf]
Muuten sama, mutta että tylsät hetket Belle & Sebastian levyillä? No onhan se Beyond the Sunrise aika tylsä, mutta muuten.
Ja siihenkin vähän eri, että kyllä tuo minun korviin hyvältä kuulosti jo ekalla kerralla, mutta paranee tosiaan jatkuvasti. Kikkailua on kyllä ihan riittämiin, parin biisin annoksissa se ei niin haittaa, mutta koko levyä kuunnellessa välillä ärsyttää. Kyllä minun mielestä indiepoppibiisin ihannemitta on vajaa kolme minuuttia eikä yli viis.
Mutta on tuossa levyssä niin paljon hyvää, että kitinöistäni huolimatta on tämän vuoden topvitosessa.
[quote:8214c6734c="jn85"]
Muuten sama, mutta että tylsät hetket Belle & Sebastian levyillä? No onhan se Beyond the Sunrise aika tylsä, mutta muuten.
[/quote:8214c6734c]
Hieman provosointimielessä heitin kommenttini, mutta I Could Be Dreaming, The Boy Done Wrong Again ja vaikkapa Chickfactor ovat mielestäni tylsiä suvantokohtia muuten upeilla levyillä.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Mulla on näiltä kaksi ensimmäistä ep:tä: The Handbag Memoirs on loistava, mutta tuo seuraava Oh Honey, We're Ridiculous ei oikein toimi yhtä hyvin. Muuta en sitten ole kuullutkaan. Ei mielestäni mitenkään kovin omaperäistä musiikkia tai kovinkaan muistettavaa. Saattaa tosin johtua täysin kuuntelijasta, etten vaan osaa. Voishan noita uusimpiakin levyjä yrittää tässä lähiaikoina.
[quote:6c7b63ec70="jn85"]Kikkailua on kyllä ihan riittämiin, parin biisin annoksissa se ei niin haittaa, mutta koko levyä kuunnellessa välillä ärsyttää. Kyllä minun mielestä indiepoppibiisin ihannemitta on vajaa kolme minuuttia eikä yli viis.
[/quote:6c7b63ec70]
Näinpä se näyttäisi menevän.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.