1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » The Wrens

#1 18.07.2007 10:33

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Website

The Wrens

Tämä on tällainen harvakseltaan levyjä julkaissut jenkki-indiebändi. Muistaakseni vanhalla foorumilla oli topikki (HUIG?) ja pari jotain näytebiisiä, jotka menivät minulta ihan ohi. Vuosien mittaan tuli kuitenkin törmättyä nimeen erinäisissä yhteyksissä ja kiinnostus kasvoi. Niinpä olin varsin innoissani, kun pari viikkoa sitten löysin The Meadowlands -levyn (2003) Swampin euron laarista. Levyn hyvyyden pystyi jotenkin aistimaan jo päälle päin, ja aistimukset vahvistuivat heti ensikuuntelulla. Olin odottanut vähän nynnympää menoa, mutta musiikki olikin oikeastaan melkein jotain powerpoppia (en tykkää tuosta termistä) tai jotain. Oli mitä oli, tätä on nyt joutunut kuuntelemaan päivittäin, ja alkaa vähitellen kuulostaa lähes täydelliseltä.
(Pitsforkkikin tykkää.)

41V21PQ0RJL._AA240_.jpg

Melkoista kulttimainetta nauttinut edellinen levy Secaucus (1996) ja eka levy Silver (1994) on julkaistu viime vuonna uudestaan, pitänee hommata ainakin ensin mainittu.

#2 18.07.2007 10:46

risto_m
Member
From: Turku
Registered: 20.09.2006

Re: The Wrens

icon_eek

Diggailin The Meadowlandsia ihan pirusti joskus, ei oo kyl omana, olin täysin unohtanut koko bändin. Nyt ois semmonen fiilis että vois kuunnellakin, ehkä lähen ettiin euron laareja Turusta colorflash

Se on ihan järkyttävää. Se on kuvottavaa kusetusta. Se on helvetinmoista suhmurointia. Se on törkeää. Se on ihan karseaa katsoa.

#3 18.07.2007 10:55

lintumies
Member
Website

Ou jee! peuk

A FASTER GUN, A FASTER GUN, A FASTER GUN! hand

#4 18.07.2007 11:15

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005

Joo joskus tuli diggailtua, mut eipä tämmöstä oikeen ny jaksa...

Ja paitsi et seuraava on epärokkenrollia:

Kevin and his brother, guitarist Greg Whelan, are middle-aged suburbanites who catch an early NJ Transit bus into Manhattan from Teaneck, where the closest thing to a rock'n'roll vibe is the last three digits of the town ZIP code, 07666. Their destination: Pfizer, the giant pharmaceutical company, where Kevin works in regulatory operations and Greg churns out contracts for clinical trials.

Niin muutaman :centerin: ja :syanidipillerin: arvoista center

Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

#5 18.07.2007 12:31

lintumies
Member
Website

No höh.

Tässä kauniimpi tarina.

#6 18.07.2007 14:06

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Website

On tämä nimi pyörinyt ties missä yhteyksissä mutta enpä ole koskaan muistanut tutustua. Nyt vaikka voisi.  colorflash

#7 18.07.2007 15:40

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Website

Jollain levyllä oli muutama hyvä piisi, oiskohan ollu "Se"caucus.

This must be what jail / I will scratch

#8 18.07.2007 16:19

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Website

Hain sitten Meadowlandsin kuunteluun. Levyn alkupuoli kuulostaa tavanomaiselta indierokilta, melko tylsältä sellaiselta. Ei ole mitään sellaista mihin voisi heti tarttua ja välittömästi innostua. Odotin kivempia saundeja. Jossain vaiheessa levyä päästään onneksi hyssyttelystä asiaan ja meininki piristyy. Lisäkuunteluja levy vaatinee ja ansainnee.

#9 18.07.2007 16:20

lintumies
Member
Website

stratum wrote:

Ei ole mitään sellaista mihin voisi heti tarttua ja välittömästi innostua.

Kyllä minä vaan välittömästi innostuin. colorflash

#10 19.07.2007 12:04

risto_m
Member
From: Turku
Registered: 20.09.2006

hehe, löysin siivotessa tuon The Meadowlandsin MINIDISKILLE nauhoitettuna.

Paljastuksissa nämä, mutta mulla on lisäks edelleen käytössä, joskaan ei aikoihin käynnistetty, pöytämallin MD-soitin, se vois kohta hommailla jotain ton wrens-minidiskin kaa...

Se on ihan järkyttävää. Se on kuvottavaa kusetusta. Se on helvetinmoista suhmurointia. Se on törkeää. Se on ihan karseaa katsoa.

#11 21.08.2007 12:02

lintumies
Member
Website

Hopeless on ihan jumalainen biisi. rakkaus

Ei mulla muuta nyt, paitsi se "Se"caucus pitäis kyllä hommata.

#12 28.07.2008 22:02

Futre
Member
From: 40630
Registered: 28.08.2007

MEADOWLANDS - MAAILMAN kenties PARAS LEVY? sydan

#13 29.07.2008 09:27

lintumies
Member
Website

Futre wrote:

sydan

lintumies wrote:

Ei mulla muuta nyt, paitsi se "Se"caucus pitäis kyllä hommata.

Pian, pian...

#14 30.07.2008 13:51

Bricolage
:piggrin:
From: pannukakun puistikko
Registered: 27.01.2008

Secaucus on kova, Meadowlands on ihan vitun kova, mutta..

Levysta vuoti nettiin versio jossa oli extrabiiseja, ja "Ex Girl Collection" ja "Everyone Choose Sides" oli erilaisina versioina. Kun kuulin viimeistellyn levyn niin olin kyl pettynyt. En pitanyt noiden kahden biisin levylle paatyneista versioista yhtaan. Kun tuun takas Suomeen niin jos muistan vois vaikka heittaa jonnekin tanne ne julkaisemattomat versiot, niita oli jotain 5 biisia.

Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"

#15 31.07.2008 12:07

lintumies
Member
Website

Bricolage wrote:

Levysta vuoti nettiin versio jossa oli extrabiiseja, ja "Ex Girl Collection" ja "Everyone Choose Sides" oli erilaisina versioina. Kun kuulin viimeistellyn levyn niin olin kyl pettynyt. En pitanyt noiden kahden biisin levylle paatyneista versioista yhtaan.

Hassua, Pitchforkin arvostelussa tyyppi kertoo kuinka ei ensin meinannut viitsiä kuunnella sitä varsinaista albumia ollenkaan, kun oli niin pettynyt niihin ennakkoversioihin.

Itse joudun toteamaan, että Secaucus on ainakin parin kuuntelun jälkeen melkoinen pettymys. Toivottavasti paranee jos jaksaa kuunnella - toistaiseksi en ole saanut levystä irti muuta kuin 017-fiiliksiä. Ensivaikutelma siis täysin erilainen kuin Meadowlandsin kohdalla.

#16 31.07.2008 15:44

Futre
Member

lintumies wrote:

[quote:bef7a76f20="Bricolage"]Levysta vuoti nettiin versio jossa oli extrabiiseja, ja "Ex Girl Collection" ja "Everyone Choose Sides" oli erilaisina versioina. Kun kuulin viimeistellyn levyn niin olin kyl pettynyt. En pitanyt noiden kahden biisin levylle paatyneista versioista yhtaan.

Hassua, Pitchforkin arvostelussa tyyppi kertoo kuinka ei ensin meinannut viitsiä kuunnella sitä varsinaista albumia ollenkaan, kun oli niin pettynyt niihin ennakkoversioihin.

Itse joudun toteamaan, että Secaucus on ainakin parin kuuntelun jälkeen melkoinen pettymys. Toivottavasti paranee jos jaksaa kuunnella - toistaiseksi en ole saanut levystä irti muuta kuin 017-fiiliksiä. Ensivaikutelma siis täysin erilainen kuin Meadowlandsin kohdalla.[/quote:bef7a76f20]
Tähän sama. Mut ehkä herätään jonain päivänä ja osataankin.. ff

#17 31.07.2008 17:23

Bricolage

lintumies wrote:

[quote:458f18ce50="Bricolage"]Levysta vuoti nettiin versio jossa oli extrabiiseja, ja "Ex Girl Collection" ja "Everyone Choose Sides" oli erilaisina versioina. Kun kuulin viimeistellyn levyn niin olin kyl pettynyt. En pitanyt noiden kahden biisin levylle paatyneista versioista yhtaan.

Hassua, Pitchforkin arvostelussa tyyppi kertoo kuinka ei ensin meinannut viitsiä kuunnella sitä varsinaista albumia ollenkaan, kun oli niin pettynyt niihin ennakkoversioihin.[/quote:458f18ce50]

Ei se pettymys ollut siksi etta ne versiot olisivat olleet huonoja. Schreiber tahtoi muistaa bandin vaan huomattavasti iloisempana:
"There was little trace of the youthful, resonant joy or ecstatic intensity of Secaucus. This was a completely different band. These Wrens were defeated, miserable, hopeless, and-- in their own words-- exhausted. Disappointed, I shelved the disc and stubbornly refused to listen to the final pressing, even after it arrived at the Pitchfork P.O. box loving wrapped in Tiffany-blue ribbon and paper."

Mutta niin. Tuo masteroimaton kuulostaa ihan samalta kuin masteroitu versio paria poikkeusta lukuun ottamatta. Jos nyt oikein muistan niin biisilista meni talleen:

The House That Guilt Built
Happy
This Boy Is Exhausted
Faster Gun
She Sends Kisses
Every Year You Wasted (Hopeless)
Ex-Girl Collection
Shot Rock-Splitter To God (Per Second Second)
Not So Green (Thirteen Grand)
Nervous And Not Me (jai pois julkaistulta versiolta)
Boys You Won't Remember
Everyone Choose Sides
13 Months In 6 Minutes
Such A Pretty Lie (jai pois)
This Is Not What You Had Planned

This Boy Is Exhaustedista on paljon raaempi versio jollain Drive-thrun samplerilla. Ex-Girlissa on ihan eri bassokuvio, Per Secondissa eri soundit ja Everyone Choose Sides on paljon paallekayvempi. Boys You Won'tista on myos paljon raaempi versio nimella Miss Me. Nervous And Not Me ei ole mikaan ihmeellinen veto mutta Such A Pretty Lie on kylla aika hyva. Mut juu, kun totuin tuohon julkaisemattomaan painokseen niin en oo levyversiota tainnut kuunnella kun pari kertaa vaikka loytyy hyllysta. Ma pistan nuo biisien erilaiset versiot tanne kun ehdin, menee pari viikkoa ennen kuin oon kotikoneella.

Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"

#18 01.08.2008 04:33

helicon
OVERLOOORD!!
Website

lintumies wrote:

Kyllä minä vaan välittömästi innostuin. colorflash

Vuonna '82 nämä  icon_cool

#19 16.08.2008 11:08

PrivateJoy
Member
Registered: 14.05.2007

netistä sain ladattua, ilmeisestikin tuon bricolagen mainitseman version meadowlandsista.
toisaalta tämä on ihan minun musiikkiani, jossain kohtaa tuli ehkä olivia tremor controlin suoremmat vedot mieleen, en tiä, joka tapauksessa löytyi joitain ihan mahtibisejä näin ekalla kuuntelukerrallakin. 
toisaalta taas laulajan äänestä tulee paikoin häiritsevästi mieleen ysärin post-grunge ja nu-metal -bändit, esimerkiksi she sends kissess vois olla suoraan joltain incubuksen levyltä.
jos tästä seikasta pääsen yli uskon suhteemme syvenevän. yyh icon_rolleyes  rakkaus  peuk

Menetetty peli

#20 17.08.2008 18:32

Bricolage

[quote:607ee2bf30="PrivateJoy"]netistä sain ladattua, ilmeisestikin tuon bricolagen mainitseman version meadowlandsista.
toisaalta tämä on ihan minun musiikkiani, jossain kohtaa tuli ehkä olivia tremor controlin suoremmat vedot mieleen, en tiä, joka tapauksessa löytyi joitain ihan mahtibisejä näin ekalla kuuntelukerrallakin. 
toisaalta taas laulajan äänestä tulee paikoin häiritsevästi mieleen ysärin post-grunge ja nu-metal -bändit, esimerkiksi she sends kissess vois olla suoraan joltain incubuksen levyltä.
jos tästä seikasta pääsen yli uskon suhteemme syvenevän. yyh icon_rolleyes  rakkaus  peuk[/quote:607ee2bf30]

She Sends Kisses vois ehkä soundeiltaan olla mutta sitten se sanoitus on kyllä aika paljon ylempää ff "A sophomore at Brown/She worked at lost and found/I put your face on her all year"

#21 20.12.2013 15:22

Hassuttelija
jäbä joka diggaa Sufjanin uusinta ihan homona
Registered: 29.01.2010

Futre wrote:

sydan

THs56SD.gif

In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.

#22 13.01.2015 20:40

Futre
Member

Hassuttelija wrote:
Futre wrote:

sydan

Uutta levyä ois ilmeisesti ihan oikeasti tulossa 12 vuoden odotuksen jälkeen.. icon_eek FB:ssa on ollut aktiivista tilannepäivitystä levyntekoprosessin etenemisestä, papat ovat myös varsin hämillään musiikkimedian noteeratessa tämän vuoden odotetuimpien levyjen listoille mm. Kanyen, Adelen yms. rinnalle.

#23 18.05.2018 23:50

Hassuttelija
jäbä joka diggaa Sufjanin uusinta ihan homona
Registered: 29.01.2010

Mine vähe iäkäs emo  itku

THs56SD.gif

In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.

1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » The Wrens