You are not logged in.
Tätä kamaa tuli eilen baarissa jokunen biisi ja oli melkein parasta ikinä. Ei oikein vain tiedä mistä aloittaisi tutustumisen.
Tästä:
Stupidossa näin joskus halvalla The Best of Motown kokoelmia ainakin yhdestä kuuteen. Onko kenelläkään kokemuksia, ovatko ne päteviä vai jotain karvalakkikokoelmia?
Anttilassa noita oli tarjouksessa myös ja ainakin se ykkönen on mielestäni ihan pätevä tutustumiseen, jos ei montaa euroa halua sijoittaa. Eka biisikin on juurikin Diana Rossin ja Supremesin Refletions
Eli kyllä tuo minusta aika paljon karvalakkikokoelman yläpuolella on, vaikkei mikään definitiivinen dokumentti olekaan. Pääsee jollain ainakin alkuun.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Ostinpa sen kakkososankin ja tykkään siitä melkeinpä enemmän kuin ykkösosasta, jossa on mukana pari sellaista jo aika puhkisoitettuakin klassikkoa, kuten Papa Was A Rollin' Stone ja I Heard It Through The Grapevine. Eipä noissakaan siis mitään valittamista, mutta aika monesti ne vaan on jo tullut kuultua.
Bedderille vielä lisäkiihokkeeksi mainittakoon, että noilla kokoelmilla on toki mukana myös Jackson 5:n biisejä.
Niin ja googlettamalla löytyi muuten aika montakin tuon nimistä kokoelmaa ja nuo mistä minä puhun omaavat mustan (vol. 1) ja valkoisen (vol. 2) kannen.
<@DBGene> senkin karkki
Juu, jotain pitäisi joskus ostaa, mutta varmaan jossain levykaupassa tartun hyvältä kuulostavaan kokoelmatarjoukseen.
turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.
[quote:59b435881e="forssto"]
Toki on, mutta tärkeimmät ovat tosin jo tallennettu yhdelle boksille:
http://www.play.com/play247.asp?page=ti … g=48&pa=sr
[/quote:59b435881e]
Saan tämän joululahjaksi.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Äsken vessassa (juuri ennen toimitusta) alkoi päässä soida Baby Love, ja ginipoika sanoo "ylös" kuin olisi ollut paikan päällä (pääni sisällä). Maailman paras biisi!!
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Tuli tossa...hmm..."ostettua" nää kaikki Motown-sinkkukokoelmaboksit ja kylpä raikaa
Välissä toki jotain sulatejuustosia jatsipaloja mutta riittävän harvassa nämä.
Four Topsin Bernadette on ehkä parasta ikinä.
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
The Jackson 5
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
The Jackson 5
JOO, varsinkin I Want You Back ja Michaelin
sooloamat söpöt soul-balladit vetää jalat alta! Tietty veljekset siellä taustakuorossa tukemassa, mutta skidi-Michaelin ääni pinnalla. Jees!
[quote:9971a85714="HUIG"]Four Topsin Bernadette on ehkä parasta ikinä.[/quote:9971a85714]
Jåå, näinpä. Levi Stubbsin ääni on viittä vaille punkkikamaa. Melkoista kiimaulvontaa.
Four Tops on tosiaan parasta koskaan. Baby I Need Your Loving, Ask The Lonely, I Can't Help Myself ( Sugar Pie Honey Bunch).
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
1. The Supremes
2. The Four Tops
3. The Jackson 5
4. Marvin Gaye
5. The Temptations
Olipa hankalaa.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
[quote:cff2857696]2009 marks the 50th Anniversary of Berry Gordys legendary Motown records. Motown made its mark not just on the music industry, but society at large, with a sound that became one of the most significant global musical accomplishments and stunning success stories of the 20th century. The independent record store has played a significant role in Motowns success, and we are proud to make nine landmark LPs available to all the independent stores for an exclusive three week window starting with Record Store Day on Saturday, April 18th, 2009! These premium audiophile vinyl reissues are pressed on heavyweight 180-gram vinyl in all the original packaging.
The list of nine Motown premium audiophile reissues are: Stevie Wonder Songs in The Key Of Life | Jackson 5 ABC | The Supremes I Hear A Symphony | Rick James Street Songs | The Temptations Cloud Nine | Smokey Robinson A Quiet Storm | Marvin Gaye & Tammi Terrell United | Four Tops Reach Out | Diana Ross Diana Ross[/quote:cff2857696]
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
YLE Teema esittää illalla Standing in the Shadows of Motown -dokumentin. Muistakaa katsoa.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
YLE Teema esittää illalla Standing in the Shadows of Motown -dokumentin. Muistakaa katsoa.
Tsikattu jo
Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.
No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.
Näkyyköhän se Areenalta? Ei jaksais kaivaa telkkaa kaapista ulos.
[quote:17b30285bd="ginipoika"]YLE Teema esittää illalla Standing in the Shadows of Motown -dokumentin. Muistakaa katsoa. [/quote:17b30285bd]
Näkyyköhän se Areenalta? Ei jaksais kaivaa telkkaa kaapista ulos.
Uskoisin kyllä, että näkyy.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
http://www.amazon.co.uk/Definitive-Coll … 964&sr=8-1
Mitä mieltä, olisiko tuo hyvä Four Tops-kokoelma aloittelijalle?
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
Ei tartte auttaa
how they run this show.
http://www.amazon.co.uk/Definitive-Coll … 964&sr=8-1
Mitä mieltä, olisiko tuo hyvä Four Tops-kokoelma aloittelijalle?
On. Tämä on silti kattavampi, mutta varsinkin kakkoslevyllä on huttua joukossa.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
OK, kiitti. Punnitsen vaihtoehtoja.
how they run this show.
Mul on tämä: http://www.amazon.co.uk/Ultimate-Collec … 630&sr=1-1
Noin 130-kiloinen naapurinmies, 23-vuotias mies ja alusvaatteisillaan ollut nainen kaatuivat ojaan.
Tehokkain tapa piiloutua on painua pohjaan, ja jos miehistö makaa punkissaan eikä tuota energiaa ja hiilidioksidia niin kolmesta viiteen päivään voi olla siellä
Ylös. Supremesia kuunnellessa ei voi kuin ihmetellä miten tajuttoman hienoja poppibiisejä Motownin biisinikkarien sävelkynistä onkaan syntynyt. Etenkin kun tietää, että niitä tuotettiin vieläpä melkeinpä liukuhihnalta. Jos nyt joku biisi pitää ykköseksi nostaa niin edelleenkin paras biisi taitaa olla Reflections. Kyseinen biisi yhdistelee mielestäni hienosti perinteistä motown-soundia ja hieman uudempiakin vaikutteita elektronisine piipityksineen. Miltäpä muultakaan vuodelta tuokaan helmi on kotoisin kuin 1967.
Temptationsin kohdalla olen melkeinpä enemmän tykästynyt funkinpaan menoon, mutta niille taitaakin olla jo omakin topic.
<@DBGene> senkin karkki
hyvä biisi kyl toi reflections. tuli tosta alxityn ihmettelemästä liukuhihnatahdista mieleen, että en kyl tiä miten tällanen
musa siitä paranis että noita biisejä oltais työstetty ja funtsittu monta päivää tahi viikkoa.
oikeastaan vaan harmi että popin tekemiseen käytetään nykyään niin vitusti liikaa aikaa.
Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa
hyvä biisi kyl toi reflections. tuli tosta alxityn ihmettelemästä liukuhihnatahdista mieleen, että en kyl tiä miten tällanen
musa siitä paranis että noita biisejä oltais työstetty ja funtsittu monta päivää tahi viikkoa.
oikeastaan vaan harmi että popin tekemiseen käytetään nykyään niin vitusti liikaa aikaa.
Niin en siis tarkoittanut, että kuulostavat mitenkään huonoilta vaan lähinnä ihmettelin sitä, että kuinka paljon on täytynyt biisien tekijöistä luovuutta löytyä että noita ideoita on tuohon tahtiin putkahdellut.
<@DBGene> senkin karkki
The Supremes on kyllä uskomattoman kova yhtye. Tekivät 70-luvulla myös Rossin lähdettyä hyvää jälkeä. Tavallaan taidan tykätä Jean Terrellin äänestä enemmän kuin Diana Rossin. Harmi vain, ettei kappalemateriaali ollut yhtä hyvää kuin Holland-Dozier-Hollandin kultakautena.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
ylös!
hyvänen aika, tämä topikki mennyt ihan ohi, soul & funk -topikissa näitä ihmettelin ja tosiaan hankin viimein tuon hitsville usa -boxin jota nytkin kuuntelen, ja piti tsekata löytyykö smokey robinsonista lisää juttua kun nyt kolahti nuo pari biisiä erityisen hyvin. tähän osastoon pitäis tosiaan satsata enemmän, saa suositella tosiaan hyviä kokoelmia parhailta artisteilta, esim. nyt vaikka smokeylta kiitos.
"when smokey sings i hear violins"
ylös! ei ole smokey-suosituksia näkynyt
Mulla on Smokey & Miraclesilta kokoelma "The Ultimate Collection", se on ainakin täyttä tavaraa - suosittelen.