#1 02.01.2006 23:22

ZapMan
Member
Registered: 03.08.2005

The Strokes

Laitamma uuden levyn vuoksi tämäkin pystyyn.

Is This It oli tullessaan erinomainen levy ja kyllähän tuo edelleen potkii neljän tähden edestä. Levy on täynnä tarttuvia biisejä ja se on harvinaisen hyvin balanssissa (biisit-biisijärjestys-pituus-soundimaailma-jne).

Room On Fire (***) vaikutti aluksi lupaavalta, ikään kuin jatko-osalta edelliseen, mutta ei se jaksanut innostaa kovinkaan pitkään yksittäisiä biisejä lukuunottamatta.

Uusi levy First Impression of Earth vaikuttaa kolmen kuuntelukerran perusteella varsin vaimealta. Pojat ovat yrittäneet viedä musiikkiaan johonkin suuntaan, mutta jotenkin tuntuu että kompassia ei ole osattu käyttää tai kartta ainakin on ollut hukassa. Levyllä on yksi erinomainen biisi (Ize of the World) ja muutama kelvollinen (mm. Ask Me Anything), mutta lopuista ei jää oikein mitään käteen. Ja viimeistään tämän levyn myötä Julian Casablancasin laulukin alkaa vituttaan. Toivottavasti jollain olisi jotain positiivisempaa sanottavaa tästä levystä - minä en oikein osaa.

Paras "The Strokes" -levy taitaa olla The Diff'rent Stokes - This Isn't It, mikä sisältää loungeversioita Is This It:n hiteistä.

'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."

#2 03.01.2006 17:10

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Website

Re: The Strokes

Is This It oli ilmestyessään mukavan retroa ja tarttuvaa poppista, mutta menetin innostukseni bändiin aika nopeasti, biisit kun olivat melkoisen yksinkertaista vetkutusta. Jotain NYC Copsia ja paria muuta rallia voisi vielä ehkä kuunnella, mutta muuten aika on näistä ajanut ohi. Myöhempi tuotanto ei parin satunnaisen sinkun lisäksi ole korviini osunut, eikä ole ollut tarviskaan. Saattaisin kiinnostua jos nämä jossain vaiheessa oikeasti kypsyisivät debyyttinsä ylittävälle tasolle, mutta tuskinpa sitä on Zapmanin viestin perusteella odotettavissa.

Taisin muuten heittää taannoin ilmoille sellaisen totuuden Strokesista, että jos ne eivät olisi niin sell-out kusipäitä taideopiskelija-kaunispoikia, ne voisivat ehkä olla yhtä hyviä kuin mitä The Drones on nyt. Drones onkin oikeasti kaikkea sitä mitä Strokes voisi parhaimmillaan olla, joten suosittelen sitä varauksetta tästä bändistä pitäville.

You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

#3 03.01.2006 17:14

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005

Mä en erityisemmin tykkää The Strokesista. Kivoja biisejä jotkut kyl. Mut The Drones kun nyt mainittiin. huh. Eka olin, että aika paskaa. Tokalla kuuntelulla tuli hmmmm-olo. Kolmannella kuuntelulle ooooh, parhuutta. Neljäs-viides pientä väreilyä. Eilen kuudennella kerralla pää meinas hajota! Ois kaksi mahdollisuutta käydä keikalla, ainakin toiseen vois yrittää.

#4 03.01.2006 17:35

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Website

leposi wrote:

Mä en erityisemmin tykkää The Strokesista. Kivoja biisejä jotkut kyl.

jpp

leposi wrote:

Mut The Drones kun nyt mainittiin. huh. Eka olin, että aika paskaa. Tokalla kuuntelulla tuli hmmmm-olo. Kolmannella kuuntelulle ooooh, parhuutta. Neljäs-viides pientä väreilyä. Eilen kuudennella kerralla pää meinas hajota!

icon_lol peuk

This must be what jail / I will scratch

#5 03.01.2006 17:37

Acedia
löylynlyömä lappalainen

Drones oli ihan pl, en pahemmin tykännyt, mutta en inhonnutkaan. Sitä vastoin tiesin kyllä, että foorumin nimeltämainitsemattomat henkilöt saattaisivat ehkÅ siitä pitää.

The Strokes on tylsää wannabegaragerockia, joka sai aikoinaan kohtuuttoman paljon hypetystä osakseen. 2000-luvullahan tuo deby ilmestyi (?) ja kuinkahan moni tänä päivänä enää rankkaa sitä kuluvan vuosituhannen alun parhaimpien levyjen joukkoon? _o_

#6 03.01.2006 18:41

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Website

Kyllästyin Is This Itiin kahdessa viikossa eli juuri siinä ajassa minkä levy oli kirjastossa lainassa. Uudempia levyjä en ole jaksanut yrittää kuunnella.

#7 11.01.2006 00:20

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005

Is This It oli ja on edelleen hyvä levy. Sillä oli myös se vaikutus, että tutustuin osaksi sen ansiosta tarkemmin sellaisiin bändeihin kuin Velvet Underground, Stooges ja MC5.

Strokesin toka levy oli ilmestyessään pettymys ja en oikein tykkää siitä vieläkään. Mutta ei se nyt aivan paskakaan ole. Hyvin pitkälti olen noista siis samoilla linjoilla ZapManin kanssa.

Uusinta en ole vielä kuullut.

<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

#8 15.01.2006 21:46

hooky
Member
From: The Darkest Pit
Website

First Impressions of Earthin ei ole mikään superlevy. Alkaa ihan kivasti, mutta mielenkiinto ei ainakaan yhden kuuntelukerran perusteella kestänyt aivan täyttä 14 biisin matkaa. On kuitenkin mielestäni positiivista, että ovat päivittäneet soundiaan ja osin myös tyyliään. Tästä levystä kuitenkin huokuu selvästi sellainen musiikin ehdoilla tekeminen. Room on Fire oli mielestäni hyvä levy, jopa parempi This is It, mutta tietyllä tavalla myös varsin sieluton markkinapaineiden ohjaama kokonaisuus.

Loppujen lopuksi kaksi ensimmäistä levyä ovat minulle lähes samalla viivalla. Lyhyen tutustumisen jälkeen First Impressions of Earth jää näistä hieman jälkeen, mutta tiedostan kyllä tämän uusimman tekeleen olevan eräänlainen välttämättömyys bändin kehityksellä.

Kauttaaltaan The Strokes on kyllä saavuttanut mielestäni aivan käsittämättömän suosion bändin tuloksiin nähden. Sitä sattuu kun on oikeasssa paikassa oikeaan aikaan ja oikeiden ihmisten ympäröimänä. Vasta First Impressions of Earth on alkanut osoittamaan viitteitä bändin yksilöllisistä soittajataidoista.. siis edelleenkin ensimmäisen kuuntelukerran perusteella. Sen sijaan Julian Casablancasin biisikynä puolestaan on lähtenyt kyläilemään jo hieman vieraillekkin maille. Ihan hyvä juttu jos vaan saa yhdistettyä tuohon vielä asteen iskevyyttä lisää.. tai jotain...

Muuten, nykyään vähintään joka toinen suuren budjetin levyjulkaisu ja sen ensimmäinen painos julkaistaan ainakin osaksi tuollaisena kaikennäköistä kujeilua sisältävänä "special", "deluxe", "limited" ja minä lie -painoksena. Tää First Impressions of Earth on kyllä ihan hieno ja tuju paketti. :peukkua...

"Every second counts
When I am with you
I think you are a pig
You should be in a zoo"

- Bernard Sumner

#9 26.01.2006 21:29

Alxity

Yllättävän hyvä tuo uusi Strokes minusta oli! Eihän siinä mitään radikaalia uutta ollut, mutta ainakin minusta ne biisit olivat ihan suhteellisen tarttuvia vaikka levy ehkä hieman pitkä olikin. Pitää nyt kuitenkin kuunnella toisenkin kerran.

<@DBGene> senkin karkki

#10 27.01.2006 03:26

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005

Ensimmäisen kuuntelukerran jälkeen jäi vähän paskan maku suuhun, mutta ehkä tuo lisäkuuntelujen kera paranee. Toivottavasti.

Edeltäjänsä ovat kyllä olleet erittäin kovia ja kestäneet aika paljon kuuntelua.

Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

#11 28.01.2006 09:38

ZapMan
Member
Registered: 03.08.2005

ZapMan wrote:

Toivottavasti jollain olisi jotain positiivisempaa sanottavaa tästä levystä - minä en oikein osaa.

Alxity wrote:

Yllättävän hyvä tuo uusi Strokes minusta oli!

peuk

'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."

#12 08.02.2006 21:35

Alxity

Edelleen olen sitä mieltä, että First Impressions Of Earth on Room On Firea parempi levy. You Only Live Once on ehkä paras Strokes-biisi koskaan. Strokes on selkeästi pyrkinyt uudistamaan soundiaan ja ainakin joku biisi taisi kuulostaa ihan joltain kikkelinvenytysooloilultakin. Välistä tulee ikävä debyytin lyhyitä ja ytimekkäitä biisejä. First Impressions Of Earthin suurin ongelma onkin ehkä sen pituus. Pari biisiä olisi voinut karsia pois ja parista biisistä olisi voinut vähän nipistää pois.

<@DBGene> senkin karkki

#13 09.02.2006 11:26

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Website

Samoilla linjoilla. Musiikki on monipuolistunut ja erityisesti rumputyöskentely kiehtoi jostain syystä. Vaihdoin Hammondin levyn kanteen, mites muut?

"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

#14 09.02.2006 12:31

riimu
Member
From: Turku
Registered: 14.07.2005

Helvetin hyvät soundit levyllä on. Valitettavasti alkupuoliskon jälkeen menee pirun tylsäksi.

>:{/

#15 12.02.2006 21:52

Alxity

Saapa nähdä tuleeko Strokes ensi kesänä jollekin festarille Suomeen asti. Sen suuntaisia kommentteja bändi nimittäin Soundin haastattelussa (vai oliko se nyt Rumba, ei voi muistaa) antoi.

<@DBGene> senkin karkki

#16 02.10.2006 23:05

Alxity

Ei tullu.

Roskilden keikka oli kuitenkin aika lailla kova ja yllättävän hyvin toimivat jopa päälavabändinä. Lisäksi positiivista oli se, että bändi oli ymmärtänyt tehneensä yhden loistavan levyn ja sen lisäksi muutaman hyvän biisin eli setissä painotettiin vahvasti ekan levyn biisejä.

Nyt Albert Hammond Jr. on sitten levyttänyt levyllisen Strokesille kelpaamattomia biisejä ja Yours To Keep-nimeä kantava levy julkaistaan ilmeisesti 9.10. Saa nähdä millaista materiaalia levylle on päätynyt...

<@DBGene> senkin karkki

#17 16.07.2008 16:41

Alxity

Jaahas... Toiseksi viimeiselle sivulle oli tippunut ja nyt kun tässä ei töissäkään ole kiirettä niin nostetaan vaikka ylös.

Your To Keep oli sellaista ihan kuunneltavaa musiikkia, joka ei vituttanut, mutta ei toisaalta pahemmin ilostuttanutkaan. Levyn kantta katsomalla voisi kuvitella sen sisältävän jopa jotain indietä ja ehkä Strokesiin verratuna siinä hieman popinpi ote olikin.

Nyt olisi sitten taas uusi soolo ¿Cómo Te Llama? ulkona. Eipä kyllä hirveästi kiinnosta, mutta varmaan taas tulee mukaan noukittua jos sen jostain 4 euron laarista puolen vuoden päästä löytää.

<@DBGene> senkin karkki

#18 16.07.2008 17:03

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006

en olekaan tähän ketjuun spämmännyt vielä mitään, niin pannaanpa kahdelle ekalle levylle peuk

#19 17.07.2008 11:34

Joe Caligula
Member
Registered: 10.04.2008

ydinaukio wrote:

en olekaan tähän ketjuun spämmännyt vielä mitään, niin pannaanpa kahdelle ekalle levylle peuk

en olekaan tähän ketjuun spämmännyt vielä mitään, niin pannaanpa  ekalle levylle peuk[/

Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.

No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.

#20 17.07.2008 12:05

j-sus
Member
From: autotalli
Registered: 14.02.2007
Website

parit ekat levyt on jostain syystä ollu uusintakuuntelussa tässä viime viikkoina, ja vaikka alunperin pidin ekasta enemmän niin nykyään kakkoslätty kolahtaa kyllä paremmin. mikälie  017

wine2icon_oak:snore::confused::punkkuu::oksee::snore::confused::punkkuu::oksee::snore::confused::punkkuu::oksee::snore::confused::punkkuu::oksee::snore::confused::punkkuu::oksee::snore::confused::punkkuu::oksee::snore::confused::punkkuu::oksee::snore::confused::punkkuu:

#21 24.03.2011 22:00

Alxity

Ylös. Paskinta nyt-otsikossa olikin jotain keskustelua jo. Uusi levy kuitenkin ilmestynyt. Kuuntelin äsken läpi ja ihan viihdyttäväähän se. Ei nyt ehkä mikään mestariteos, mutta ei paskakaan.

<@DBGene> senkin karkki

#22 24.03.2011 22:26

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005

Alxity wrote:

Kuuntelin äsken läpi ja ihan viihdyttäväähän se. Ei nyt ehkä mikään mestariteos, mutta ei paskakaan.

Kuuntelin kans tänään aamulla kerran läpi. Ihan kivalta kuulosti. Tuskin tulee toistamiseen kuunneltua. ff

Last edited by leposi (24.03.2011 22:26)

#23 24.03.2011 22:41

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006

leposi wrote:
Alxity wrote:

Kuuntelin äsken läpi ja ihan viihdyttäväähän se. Ei nyt ehkä mikään mestariteos, mutta ei paskakaan.

Kuuntelin kans tänään aamulla kerran läpi. Ihan kivalta kuulosti. Tuskin tulee toistamiseen kuunneltua. ff

Smaa. Aika laimea, jotain hyviä kitaroita.

#24 03.04.2013 15:03

ydis
vegan princess

ei tää uus levy hirveän hyvältä kuulosta icon_razz

Last edited by ydinaukio (03.04.2013 15:03)

#25 06.02.2020 16:37

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

joo ylös

flowssa soittelevat sitten ja pistin nyt huvikseen tuon debyn soimaan ja sehän on pitkästä aikaa ihan kivaa kamaa, mulla ei tainnu näiltä olla mitään kännykässä, ehkä vois rippailla cd:ltä ja heittää sinne biisin tai parin, semmonen hyvä 3/5 kiekko tämä.

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#26 06.02.2020 16:44

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019

Onks nyt 2004?

Tuanoi saatana.

#27 06.02.2020 16:50

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

marjapoimuri wrote:

Onks nyt 2004?

oispa biggrin eiqw

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#28 06.02.2020 16:56

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005

retromania toiseen potenssiin.

Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

#29 06.02.2020 18:05

gray charlie
laupias ajojahtilainen
From: google-yliopisto
Registered: 06.10.2019

is this it on hyvää semmosta kaljoittelumusaa peuk

tttttttttthhhhhhhhhhhhhhhhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuurrrrrrrrrrrsssst

#30 06.02.2020 18:09

ydis
vegan princess

Is This Itin bassolinjat on täyttä neroutta. Ihan siis semmosta Paul McCartney/Carol Kaye -tason poppibassottelua

Board footer