You are not logged in.
Ei vittu sitä tyyppiä, joka vilkahtaa ruudussa videon lopulla.
Hetken vain jotkut ihmiset muistaa,
kohtalo meidät erilleen suista.
Elämä, se ohitse kiitää.
Sua ystävä rakas en pysty unohtamaan.
Piti vetää ovi kiinni, ettei ihmiset näe "kun roska meni silmään"
i'll play my la la shit for you anytime
[quote:0a40e5aa6c="leposi"]Ei vittu sitä tyyppiä, joka vilkahtaa ruudussa videon lopulla.
[/quote:0a40e5aa6c]
Sama
Meno oli muutenkin aika huikeeta läpi videon.
ystävällisesti käyttäytynyt sika sekä lepäilevä pesukarhu
[quote:ee618e8d65="asleep"][quote:ee618e8d65="leposi"]Ei vittu sitä tyyppiä, joka vilkahtaa ruudussa videon lopulla.
[/quote:ee618e8d65]
Sama
Meno oli muutenkin aika huikeeta läpi videon.[/quote:ee618e8d65]
jpp
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
[quote:013d906083="Pope"][quote:013d906083="asleep"][quote:013d906083="leposi"]Ei vittu sitä tyyppiä, joka vilkahtaa ruudussa videon lopulla.
[/quote:013d906083]
Sama
Meno oli muutenkin aika huikeeta läpi videon.[/quote:013d906083]
jpp [/quote:013d906083]
bzort glorf bööth
Uutta Mikkoa pukkaa ja meno on ihan saatanan kovaa
hmm, eli herralla on ennestään jo "mä maalaispoika oon" ja "vielä maalaispoika oon"-styget ja nyt tämä? olisko viisu maalaisolennosta tai -tontusta seuraavana vuorossa?
aika kovaa menoa toi. taustoissa lähes rednex-menoa. remixin paikka?
Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.
jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto
Älä päästä painiks sitä
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
random hööjlle kyllä ikuinen
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Sweitsin bandwagonissa on vielä tilaa
Älä päästä painiks sitä
YKKÖSMIEHEN PAIKKA TÄYTETTY ON
EI SE AUKI ENÄÄ OO
LIEKEISSÄ MYÖS SAULIN SAMMUMATON
RAKKAUS ROUVA JENNI HAUKIOON
Pormestarille tietä antakaa!
[quote:e20296eb3f="forssto"]Meikällä olisi Eläimiä Suomalaismetsissä c-kassu.
Paljos Ulvis maksat?[/quote:e20296eb3f]
pitäisköhän ostaa pois ennenku ulvis herää. tollai sijoitusmielessä. :twisted:
[quote:a8075811e8="forssto"]Meikällä olisi Eläimiä Suomalaismetsissä c-kassu.
Paljos Ulvis maksat?[/quote:a8075811e8]
Tarjoaminen alkaa eurosta
i'll play my la la shit for you anytime
[quote:cf8c0f8669="Albert Speer Günt"][quote:cf8c0f8669="forssto"]Meikällä olisi Eläimiä Suomalaismetsissä c-kassu.
Paljos Ulvis maksat?[/quote:cf8c0f8669]
Tarjoaminen alkaa eurosta [/quote:cf8c0f8669]
tarjoon 1.50e
Hengitä sisko
Rakkaani on sokeroitu donitsi
Hän tosiaan osaa markkinoida itsensä
Hengitä sisko hengitä syvään x2
Sillä on vain hyvää onnea
Vain hyvää onnea että tosiaan olemme lähekkäin
Rakkaani on valkoista suklaata
Hän tietää miten lämmittää miehensä
Vain hyvää onnea että tosiaan olemme lähekkäin
Sä kysyt miksen ole avoin, luonnollinen
Miksi silloinkin yritän kun rakastellaan
Mulle ei oo helppoa olla mies
Ei oo helppoa olla mies
ei ei, ei ei, ei ei
Rakkaani on henkinen desantti
Hän iskee mua hellyydellä selkään
Niin hyvää onnea että tosiaan olemme lähekkäin
Sä kysyt miksen ole avoin, luonnollinen
Miksi helposti niin painun masennuksiin
Mulle ei oo helppoa olla mies
Ei oo helppoa olla mies
ei ei, ei ei, ei ei
Hengitä sisko hengitä syvään
Sisko pieni puna tule
Oi Sisko
Oo Sisko pieni
Hengitä, hengitä syvään
Sisko
Sä oot hyvä, muttet liian hyvä, oo sisko
Et ole se nainen vaikka haluaisit niin olevan
"Oooh! Never hit your Grandma with a shovel
It makes a bad impression on her mind"
Tää löytyy vinyylinä, tosin kansikuvan tilalla on jättimäinen Sini-tuote -logo:
Sini-tuotteelle pikkujouluissa työntekijöille annetusta lahjasta! Näin ainakin olettaisin, että asia on mennyt.
Onneksi Jouluun on aikaa, mutta silti jos jotain kiinnostaa ripata vinyyli, niin katsotaan, miten saataisiin homma hoidettua. Itseltäni puuttuu tarvittava hardware ja kokemus.
[quote:7160507969]"Tiernapojat" levy tehtiin syksyllä 1982 ja se ilmestyi sopivasti joulu- markkinoille. Kappaleet sovitti ja johti Masi Luoma. Hän myös soitti kosketinsoittimet. Kitarat soitti Kala Alajoki, ja rummut Arska Rautajoki. Herodes oli Tapani Kansa, Murijaanien Kuningas Kassu Halonen, Knihti Mikko Alatalo ja Mänkki Pekka Luoma. Levy äänitettiin Markku Törrösen johdolla Birdland Studioilla Helsingissä.
http://koti.mbnet.fi/ptolonen/Luoma/luoma.html
[/quote:7160507969]
EDIT:
Tääkin ois kyllä pakko kuulla joskus:
Oulun Tiernapojat
(CDSMX- 670* - 1992)
Herodes: Ami Jaara
Murjaanien kuningas: Matti Esko
Knihti: Jamppa Tuominen
Mänkki: Esko Ruonala
//kouros
"Oooh! Never hit your Grandma with a shovel
It makes a bad impression on her mind"
Nostetaan kollektiivisen känkkäränkkäpäivän (tai sit mulle tuli vaan semmonen kuva ku luin alkuviikon rästit kerralla) kunniaksi Mikko ylös.
Älä päästä painiks sitä
laitetaanpas maaritille tehdyistä sanoituksista
Menetetty peli
Mikko Alatalo oli nuorena poikana töissä maatilalla. Isäntä löi talikon Mikon käteen ja sanoi:Pellon reunassa on 2 kasaa paskaa, ne pitäisi levittää päivän aikana.
Illalla isäntä kävi tarkistamassa tilanteen ja huomasi, että toinen kasa oli yhä olemassa. Kysyi sitten Mikolta, että mitäs tämä tämmöinen on, miksi toinen kasa on levittämättä. Tähän Mikko: Ihmisen ikävä toisen luo
ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!
Tammikuu on lähtenyt arvokkaissa merkeissä käyntiin, sillä mielenrauhaa on tuonut yksi kaikkien aikojen suurimmista trilogioista:
Yhdentoista virran maa – Lauluja Siirtomaa-Suomesta 1
Iso joki tulvii - Lauluja Siirtomaa-Suomesta 2
III tasavallan vieraana – Lauluja Siirtomaa-Suomesta 3
Gösta Sundqvistin arvon tunnustaa lähes jokainen suomalainen indiespede ja jokainen suomalainen musiikkilehti. Mutta mainitsemissani piireissä Mikkoa jaksetaan edelleen nälviä raukkamaiseen, luokkahuone-tyyliseen sävyyn. "Ne häntä piikittelee, mutta hän sen kestää kyllä". Mikko on todellinen pitkänmatkan mies.
C-kasettikokoelmani helmi on Napapiirin huumaa-live, joka sisältää hienoa musisointia mutta on myös samalla paras kuulemani stand up -levytys.
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
Nostetaan ylös, liitän tähän musikaalitopicissa olleen asiakirjoiituksen:
[quote:9aa3029518="Ulvis"]Haluaisin koko maailman olevan Mikko Alatalo-musikaalia. Elokuvan voisi edes tuolla teemalla tehdä. Ei hirveästi minkäänlaisia isoja joukkokohtauksia vaan yksinäisiä miehiä huutamassa koko kroppa raa'ankuuloiseksi nuotiksi jäykistyneenä: "MUTTA OLENHAN MÄ OPPINUT PAIDAN PÄÄLLÄNI PITÄMÄÄN!" tai keskellä pääkaupunkiseudun laitamille rakennettua ihmisestä vieraannuttavaa kauppakeskuksen rumilusta "MÄ OLEN MIES POHJOISESTA".
Siinä mentäisiin kalastamaan. Vanha mies nostaisi hitaasti päätään kun sanotaan vaikka suomensaksalainen sukulaispoika kävisi ensimmäistä kertaa sitten lapsuusvuosien toisessa kotimaassa ja alkaisi "mitä kertoisin sulle kotimaastani? kerronko joutoväestä? kaadetuista metsistä, suljetuista tehtaista, kukkivasta kotimäestä? kerronko lestadioseurojen hurmoksesta, korpikommunismista? Kekkosesta kerronko vai pohjolan Japanin katkerasta lopusta?..."
Joukkokohtauksena olkoot vaikkapa "Lanteet, sydän ja pää". Pöydillä tanssitaan. On se kyllä vähän vaisu tohon. Ei kuitenkaan herranjumala "Anna mulle lovee". Niin ajattelin vähän kliseeseisti, että se ois semmoinen rakastumiskohtaus. Neptunussilmät?
Liian intiimi ja eroottinen.
Raparperitango? ("pelaan rakkauden futista sarjatasolla pu-pu-pu-puulaakin/olen lempinyt mä Marjoa ja Riittaa ja Tu-tu-tu-Tuulaakin" jotenkin näin se meni). Ei, ei, ei. Se päättyy tosi typerästi, kun Mikko sanoo ääliömäisesti 'rabarberos'.
Yhdeksi lihaksi, Naisellinen?
Saara, Minna, Ehdoton Maria
Sitä ennen lauletaan kuitenkin "Hän hymyilee kuin lapsi". Puistoja, pimeitä kujia, valo ikkunassa. Hän on toisen, mutta miksi syyllisyyttä tuntisin, hän saa tuntemaan (tuntemaan), kuin oisin taas viidentoista vanha
Unohdetaan se baari!
Rakkauteen sopii tietenkin "Aamuyön kahvit". Ajattelin antaa sen muuten elokuvan nimeksi. Olen miettinyt tätä jonku neljä vuotta, joten aika turha kertoa mitään toista mielipidettä. Alkuperäisessä käsikirjoituksessa elokuva päättyy Aamuyön kahveihin ja "ennen kuin suudellaan näkemiin" -> tekstit.
Baarikohtaukseen vähän laman makua, nythän ollaan menossa lamaan. Mikolla on kokonainen levyllinen lamalauluja platallaan Herraksi synnytään. Tästäkö minä maksan tai Itsesuojelusenkeli kävivät mielessä. Tai sitten jonkun nurkkajuopon aloittama burleski Riviministerin muodossa. Sellainen punanaamainen viinamäelle ristinsä kantava mies nappaa viereisen kaverin rillit ja rupeaa keikistelemään "olen riviministeri minä vain".
Ajattelin myös ihan sellaista Skylarking-teemaa, että koko elämän kirjo. Viimeisen kappaleen laulaisi Mikko. Ajattelin suomentavani hänelle Killing Moonin. Alkuperäiset taustat. Vanha mies palaa siihen puistoon, jossa lauloi Hän hymyilee kuin lapsen. Mikko on mustassa takissa vakavan näköisenä, ilmestyy varjoista akustisen kanssa ja aloittaa "alla sinisen kuun muistan sut, suudelmas kylmän liekin". He menivät tytön tai pojan asuntoon alkujansakin kylmää sadetta karkuun. Tytön huulet olivat kalmankylmät, mutta niissä kyti polte. Siitä kehittelin tuon hölmöltä kuulostavan "kylmän liekin". Voin kehitellä tuota vielä, jos ei kelpaa.
Myönnetään, myönnetään, herra käsikirjoittaja oli kaavaillut narsistisesti itseään pääosaan. En vain halua jonkun Mikko Leppilammen tai muun pellen, joka ei aidosti rakasta Alataloa ja hänen musiikkiaan, antavan haaveelleni hengettömyyden, intohimottomuuden, ammattitaidottomuuden, liukuhihnaisen epäpätevyyden sinettiä.[/quote:9aa3029518]
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
kopioidaanpa kuuntelutopicista helmiä tänne siinä toivossa että asiakeskustelu vielä jatkuisi:
[quote:315b398197="Ulvis"][quote:315b398197="Neuvostoliitto"][quote:315b398197="Ulvis"]Soittelen keittiössä levyjä aikani kuluksi. Napapiirin huumakin pakattiin mukaan. Ehdoton suosikkini on Mr Majoneesin alustus. Siinä pomppii kieli sitä tahtia poskesta toiseen, että nyrjäyttäisin omani, jos lähtisin veistelemään.
Muita ehdottomia tähtihetkiä Smith & Wesson .38 sekä Yöelämää Leningradissa.[/quote:315b398197]
Pihtareiden bakkanaalit on myös kova. "Mielummin aidsi kuin kokonaan paitsi". Rankkoja havaintoa.
Levy sisältää kaiken. Elämä ja kuolema, ilo ja suru. Nainen ja mies. Tunteen nousee piripintaan kun Mikko kysyy laulaen "Etkö oisi ikipäiväks mun, beibi?".
"Kansakunnan kermaa", sehän on poliittisten laulujen aatelia. Niitä levyjä, joissa sen parhaan kappaleen sijainti tuntuu muuttuvan joka kerralla.
Mulla on tää ihan kahtena kappaleena, jos tulee vaikka tulipalo, niin toisen saa ainakin napattua messiin.[/quote:315b398197]
Unohdin tosiaan mainita avausraidan ja parempi aidsi kun kokonaan paitsi, sanoo hullut nykyään, mutta veteraani kattoo kaharesti, missä kohottaa kykyään
Yleisö tuntuu olevan mukavassa nousuhuppelissa. Muistelisin ihmisten naurahtelevan mainitsemassasi "Kansakunnan kermaa" kipaleessa Mikon veistellessä sekaan tainnut lurahtaa muutakin kuin...tydydydyddy
Tekaisispa vielä joskus stand-upilla kuorrutetun livelevyn. Tosin tiedä kehtaisiko kansan pormestarin virassa enää yhtä härskisti iskeä juttua. Varmasti edelleen vatsalihakset haastava supliikkimies etenkin parin napanterin jälkeen.
Vaikka olen viinapäissä kova poika höpöttämään, niin Mikon kanssa kesämökillä makkaraa paistellessa sitä varmaan menisi mykäksi ja kuuntelisi uskonnollisessa hurmoksessa. Etenkin jos jakkarana olisi tyhjenevä höntöntönttökori ja tilanne virallisuuksista riisuttu.
Siihen vielä Pate nahkaisessa lierihatussa muistelemaan Mikon kanssa vanhaa kunnon keikkabussielämää.[/quote:315b398197]
jonain päivänä aloitan vielä todellisen tutustumisen tähän väärinymmärrettyyn neroon. hävettää ihan että omistan vain yhden ainokaisen alatalo-levyn (mikon parhaat) ja sekin vain sitä alkupään tuotantoa. olis boksin paikka, mutta ehkä aika ei vieläkään ole täysin kypsä sellaiselle.
Boksi vois ollakin just hyvä. Synttäritkin lähellä. Täytyy ruveta vihjailemaan tyttikselle, soittelemalla vähän Mikon biisejä herkissä hetkissä.
Isällä on nissan pathfinder ja sellainen näyttö johon voi liittää tietokoneen ja 500e että saa näppiksen? Eli mac book pröö.