You are not logged in.
Animal Collective Reveal LP Release Date, Tracklist
Caroline Bermudez reports:
Children can produce vast arrays of crayon drawing masterpieces in the blink of an eye and just as quickly, discard them, eager to move on to the next thing. Forward thinkers, children do not fixate on the past but stomp into the future with a certain reckless joy that we adults are only offered occasional glimpses of. As we grow older, freewheeling creativity gives way to hesitation and posturing. We lose something of ourselves in the process. Animal Collective have always embraced a childlike spirit, never waiting too long before forging ahead. Soon after the release of last year's Sung Tongs, work commenced on a new album and the work was premiered in their live shows.
We reported in an earlier story that this new album is entitled Feels and has nine tracks. We can now also report that it will be released on October 18. The album was recorded in Seattle's Gravelvoice Studios with Scott Colburn and is described as "the most accessible to date, merging their unique instrumentation with more vocals."
As usual, multiple references to animals dot the tracklist:
01 Did You See the Words
02 Grass
03 Flesh Canoe
04 The Purple Bottle
05 Bees
06 Banshee Beat
07 Daffy Duck
08 Loch Raven
09 Turn Into Something
Animal Collective will tour Europe after the album's release with a couple of shows Stateside thrown in for good measure. A full U.S. tour is set for early next year. By that time, we may very well see that Animal Collective have produced a wildly different series of drawings and scampered off into novelty yet again. Meanwhile, they have one live date in August:
08-12 St, Malo, France - La Route Du Rock
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
olisko vuoden paras levy tulossa, vähän epäilen kyllä... sung tongs oli kyllä mun suosikki viime vuodelta. en oo sitä vashti bunyanin kanssa tehtyä ep:täkään vielä kuullut, mutta se on kohta matkalla tänne rapakon takaa... hyvää kannattaa kuulemma odottaa.
joku sais järkätä noi suomeen...
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
jossain oli puhetta että olisi tuo uusi enemmän sitä Spirit-levyn surinahuminapoppia. Se on niin ihanan kauniin kieroutunut levy, että toimisi kyllä, jos levy yhtä hyvin toimisi.
Prospect Hummer on hieno, ja Sung Tongs tosiaan viime vuoden paras levy. Ihan jäniksenä täälläki on tullu puistossa kuunneltua
olisko vuoden paras levy tulossa, vähän epäilen kyllä... sung tongs oli kyllä mun suosikki viime vuodelta. en oo sitä vashti bunyanin kanssa tehtyä ep:täkään vielä kuullut, mutta se on kohta matkalla tänne rapakon takaa... hyvää kannattaa kuulemma odottaa.
joku sais järkätä noi suomeen...
Samapa sama...
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
Pidän! Vashtin kanssa tehty EP oli kyllä herkkua vannoutuneelle Bunyan-fanille vaikka olisi tietysti voinut olla paljon parempikin. En silti valita.
Muusta eläinkerhon tuotannosta voisi mainita Sung Tongs valopilkkuna, loput ovat jääneet vähän vähemmälle. Ei se niistä kuitenkaan huonoja levyjä tee. Hyvä orkesteri.
Itse pidän Sung Tongsia enemmän Spirit They're Gone, Spirit They've Vanishedistä. Tuo Vashti-ep jätti harmillisen yhdentekevän jälkimaun, olisin niin halunnut pitää siitä.
This must be what jail / I will scratch
Itse pidän Sung Tongsia enemmän Spirit They're Gone, Spirit They've Vanishedistä. Tuo Vashti-ep jätti harmillisen yhdentekevän jälkimaun, olisin niin halunnut pitää siitä.
Sama, en o gnee
SOSDO MASSA KOMOROSSA
Kiva kuulla, että tämä bändi lähtee poppisemmalle linjalle. Sung Tongs ei jaksanut säväyttää kuin paikoitellen, mutta silti näiden musiikikia ihan mielellään aina kuuntelee, kun se on jotenkin niin omalaatuista ja pirteää. Tykkään siitä Vashti Bunyan EP:stä aika paljon juu.
ei oikein iske se ep, vashti laulaa edelleen kuin enkeli ja ac osaa looppinsa mut jotai puuttuu...
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Joo, uskaltaisikohan sitä jo sanoa että Feels on parasta Animal Collectiveä ikinä. Tai miksei uskaltaisi: Feels on parasta Animal Collectiveä ikinä. Ei mulla muuta.
oho...kåvenee.
täytyy vaan odottaa tohon 18.10 asti että pääsee mukaan hehkutuksiin. ekan levyn meininkejäkö luvassa? se on tällä hetkellä suosikkini, sung tongs tipahtanut AC-listallani ehkäpä jopa kolmanneksi. spirit, intiaanit, sungtonkit, campfire songs olis järjestys - jos järjestyksillä ylipäänsä olis mitään väliä
Tuo Vashti-ep jätti harmillisen yhdentekevän jälkimaun, olisin niin halunnut pitää siitä.
...mutta Lookaftering sen sijaan singahti oitis tämän vuoden top vitoseen. 35 vuoden levytystaukoa ei välttämättä edes huomaa! Kaunista, kaunista musiikkia.
This must be what jail / I will scratch
vashtille oma topicci! toivottavasti saan sen ja uuden ac:n kuunteluun vielä tämän vuoden aikana kun en harrasta netistä latailua... vissiin ovat tosiaan parempia erikseen kuin yhdessä.
Sung Tongs !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
asiaa!
Meitsi just rakastu Sung Tongiin!
Meitsi just rakastu Sung Tongiin!
Matkit!
OOT MUN IDOLI!
http://fat-cat.co.uk/fatcat/release.php?id=172
Tuolta löytyy ihan laillisia klippejä/biisejä uudelta levyltä. Ostoon menee. Kuulostaa t o d e l l a hyvältä/lupaavalta.
itse en ole vielä kuullut mitään tuolta, mutta joku vakuuttava lähde (nyt pitäisi vain muistaa, oliko se joku rotsi vai irkku??? taisi itseasiassa olla jälkimmäinen) oli kuullut kyseisen levyn kokonaisuudessaan ja oli kuulemma parasta aaseetä ikinä. vakuutuin ja jännityin
Joo, uskaltaisikohan sitä jo sanoa että Feels on parasta Animal Collectiveä ikinä. Tai miksei uskaltaisi: Feels on parasta Animal Collectiveä ikinä. Ei mulla muuta.
Babriga, luetaan sitä foorumia.
åhå. mut hei! sithän kehut tulee sekä foorumilta että lokaalisti. mutta molemmat on kyllä niin outoja piirejä, että tiedä sitten...
uus seiskatuumanen on tolkutonta parhautta
soi aina kun vaan jaksoi nousta nostamaan neulan alkuun tossa viikonloppuna. etenkin se b-puolen piisi! oi oi oi...jännittää toi feels
Ylös! Täällä kerrotaan mielipiteitä uudesta levystä ja neuvotaan mistä turkulaisesta liikkeestä löytyy vinyylinä ekaksi.
Uskalsin vain kerran kuunnella kokonaan, koska päätin säästää uutuusvaikutelmaan varsinaiseen vinyylin kanssa piehtarointiin, mutta muistikuvat ovat hyviä ja Sung Tongs on taas kokenut lähipäivinä lievän renessanssin. Ihq. Odotukset korkealla ja niin edelleen.
en o vielä kertaakaan kuullut feelsiä, ja kuulenkin sen vasta kun sen omistan, luulen. semmoista suitsutusta levy on saanut osakseen eri puolilta että odotukset ovat yllättävän korkealla. yllättävän, siksi, koska ac ei aina ole pystynyt julkaisemaan useita erinomaisia peräkkäisiä julkaisuja ja sung tongshan sellainen oli. nyt on metallipäät ja folkkarit ja indierunkkarit ja popparit kaikki hehkuttamassa uutta ja väittämässä että "ens vuonna tähän aikaan tätä hehkutetaan yhtä paljon kuin sufjan stevensiä nyt"....saapa nähdä....
Ei löytynyt paikallisista levykaupoista edes cd:nä (olisin ostanut ja antanut tyttöystävälle synttärilahjaksi ), mutta silti kovenee. Varsinkin kun Sung Tongs on ollut jo melkein viikon tehokuuntelussa. Kuulostaa paremmalta kuin koskaan. Ihan naurettavan hyvältä itse asiassa.
Kovenee, niin sanotusti.
uusi levy tilauksessa, mistähän sen sinkun sais? tosin eräs ameriikan tuttu sanoi että b-puolet oli ihan turhaa kuraa... kuinkahan on? se tosin latas ne netistä, jospa sitä on huijattu????