You are not logged in.
Vast'ikään Suomessa keikkaillut herra Roberts ansaitsee oman otsikon, eikös?
Appendix Out -yhtyettä en ole kuullut ollenkaan, joten tästä kertokoon eräs sivari-foorumilainen, jos kokee tarvetta niin tehdä. Alasdairilta on julkaistua kolme soololevyä, joista keskimmäinen, Farewell Sorrow, on ainoa omia sävelmiä sisältävä levy, mikä antaakin hyvän kuvan Robertsin musiikista. Folk kohtaa nykyaikaisen näkemyksen. Ei olisi täysin tavatonta verrata hänen musiikkiaan Will Oldhamin näkemykseen amerikkalaisesta folkista.
Oldham on käsittääkseni auttanut Robertsia läpi hänen levytysuran, Appendix Outista uusimpaan tuotokseen, No Earthly Man -levyyn, saakka. Viimeksi mainitun Oldham tuotti, ja levyllä vierailee mm. Isobel Cambell.
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
joo, oma otsikko on paikallaan. hienoa musiikkia, yksi vuoden keikoista.
appendixistä tiedän vaan et raha ei oo mun valuuttaa... eiq
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Niin, ja Appendix Out on myös julkaissut ainakin yhden splitin Songs: Ohian kaa.
...ja Roberts yhden splitin Molinan kanssa.
...ja sitten on vielä tällanen 12":
Amalgamated Sons Of Rest - s/t
Maa Bonny Lad (lead vocals by Alasdair)
My Donal
The Gypsy He-Witch
The Last House (lead vocals by Alasdair)
Major March
Jennie Blackbird's Blues
I Will Be Good (unlisted track)
The Amalgamated Sons Of Rest is Alasdair Roberts, Will Oldham and Jason Molina. The 12" has one etched side, which also contains the unlisted track. On the hidden track they all sing their own lyrics.
Hyvää oikeastaan kaikki Alasdair Robertsit ja Appendix Outit, mutta ei ihan täyttä parhautta mikään. Paljon samaa musiikissa ja tunnelmassa kuin Oldhamilla ja joissain folkeimissa Songs: Ohioissa.
TJEU: Appendix Out - Night is Advancing & Alasdair Roberts - Farewell Sorrow
Ja on tuo Amalgamated yms. ihan hankkimisen arvoinen myös, jos jostain sattuu löytymään...
SOSDO MASSA KOMOROSSA
Voi olla että tulen tulevaisuudessa kutsumaan Farewell Sorrow'ta "täydeksi parhaudeksi", juuri niin hyvältä tuo kuulosti.
Niin, ja hetken tutkailtuani tajusin, että Appendix Out on kaiketi ollut yhtye vain nimellisesti.
[quote:fce8be6804="ex-kolja"]
Niin, ja hetken tutkailtuani tajusin, että Appendix Out on kaiketi ollut yhtye vain nimellisesti.[/quote:fce8be6804]
Juurikin näin, Alasdair ja ehkä jotain vierailijoita siinä vain vaikutti.
SOSDO MASSA KOMOROSSA
Joo, kyllä tuo Farewell Sorrow on todella hieno levy. Varsinkin taustabändin välillä jopa yllättävän jatsahtava soitto tuo mukavan lisän hienoihin kappaleisiin.
Yksi viimevuosien folk-levyistä, lyhyesti ilmaistuna.
alasdair robertsilta ilmestynyt murhaballadien vastapainoksi kesälevy:
Alasdairs record is called The Amber Gatherers and like the title and the images the title evokes, it is a warm, sun-filled afternoon type of album a welcome respite for those among us who took Alasdairs death ballad album, No Earthly Man, into our hearts. Dont worry, Alis got more traddy death tunes in store for you, but in the interim, his songs of life and love and living in Scotland will more than fill the void theyll light it with a merry glow! The Amber Gatherers is a pop record for grown-ups of all ages.
[quote:a2e62987a9="psykokarkki"]alasdair robertsilta ilmestynyt murhaballadien vastapainoksi kesälevy:
Alasdairs record is called The Amber Gatherers and like the title and the images the title evokes, it is a warm, sun-filled afternoon type of album a welcome respite for those among us who took Alasdairs death ballad album, No Earthly Man, into our hearts. Dont worry, Alis got more traddy death tunes in store for you, but in the interim, his songs of life and love and living in Scotland will more than fill the void theyll light it with a merry glow! The Amber Gatherers is a pop record for grown-ups of all ages.
[/quote:a2e62987a9]
Koskas tuo ilmestyy? Kesällä?
Pitäiskin pitkästä aikaa pyöräytellä vaikkapa tuota Farewell Sorrow'ta. Hieno levy.
Koskas tuo ilmestyy? Kesällä?
24.1. Drag Cityltä.
Kuuntelen nyt ekaa kertaa
Mitäs mitäs? Tampereella 4.3. ja Turussa 2.3.
Onko muualla?
[quote:b4199b5c3c="leposi"]Mitäs mitäs? Tampereella 4.3. ja Turussa 2.3.
Onko muualla?[/quote:b4199b5c3c]
Turun lippuja ei ole vielä saatavilla. Kaiketi sitten ensi viikolla.
Pitää varmaan lähteä Turkuu ens viikonloppuna vai oliskohan tuohon välipäivälle tulossa Helsingin keikka?
Pitää varmaan lähteä Turkuu ens viikonloppuna vai oliskohan tuohon välipäivälle tulossa Helsingin keikka?
Toivottavasti ei.
HEI HITTO! MÄ OON TURUSSA 2.3.!!!!!!
TAJUSIN JUST
Voisiko joku turkulainen käydä ostamassa mulle kaksi lippua Äksästä ens viikolla?
[quote:a5225d7ec2="leposi"]HEI HITTO! MÄ OON TURUSSA 2.3.!!!!!!
TAJUSIN JUST
Voisiko joku turkulainen käydä ostamassa mulle kaksi lippua Äksästä ens viikolla?[/quote:a5225d7ec2]
Toivottavasti ei.
[quote:4159addf12="leposi"]Voisiko joku turkulainen käydä ostamassa mulle kaksi lippua Äksästä ens viikolla?[/quote:4159addf12]
Toivottavasti ei.
[quote:24d1172832="ex-kolja"][quote:24d1172832="leposi"]Voisiko joku turkulainen käydä ostamassa mulle kaksi lippua Äksästä ens viikolla?[/quote:24d1172832]
Toivottavasti ei.[/quote:24d1172832]
[quote:ae3238f88e="leposi"]:itku:[/quote:ae3238f88e]
[quote:ce353eb8f1="ex-kolja"][quote:ce353eb8f1="leposi"]:itku:[/quote:ce353eb8f1]
[/quote:ce353eb8f1]
[quote:7c86373061="leposi"][quote:7c86373061="ex-kolja"][quote:7c86373061="leposi"]:itku:[/quote:7c86373061]
[/quote:7c86373061]
[/quote:7c86373061]
[quote:6bb81cf252="ex-kolja"][quote:6bb81cf252="leposi"][quote:6bb81cf252="ex-kolja"][quote:6bb81cf252="leposi"]:itku:[/quote:6bb81cf252]
[/quote:6bb81cf252]
Onkos kellään tietoa lipputilanteesta tälle illalle? Aattelin ehkä sittenkin tulla keikalle, jos ovelta viel jippua saa...
Se on ihan järkyttävää. Se on kuvottavaa kusetusta. Se on helvetinmoista suhmurointia. Se on törkeää. Se on ihan karseaa katsoa.
joo, ei tullut hommattua lippua ennakkoon, eikä oikein viitsis lähteä sinne asti kokeilemaan. onko tuolla monkissa usein/koskaan loppuunmyytyjä keikkoja?
Siellä on pääasiassa jazz-jameja, joissa ei ole tullut käytyä juurikaan. Tosi hankala sanoa, eihän se kovin iso paikka ole kuitenkaan. Ex-kolja?
Se on ihan järkyttävää. Se on kuvottavaa kusetusta. Se on helvetinmoista suhmurointia. Se on törkeää. Se on ihan karseaa katsoa.
joo, ei tullut hommattua lippua ennakkoon, eikä oikein viitsis lähteä sinne asti kokeilemaan. onko tuolla monkissa usein/koskaan loppuunmyytyjä keikkoja?
Jep, lippuja saa vielä oveltakin, seiskalta aukeavat.
no millaista oli vai keikkatopicissa jatkot? harmi kun ei tänne asti saapunut.
Kyl vaan, upea keikka, loistava. Miehen kitarannäppäily oli paitsi kaunista ja taidokasta, myös rosoista ja villiä. Aika paljon trad-matskua tuli, biisilistaa osannee joku muu kerrata paremmin.
Kyl vaan, upea keikka, loistava. Miehen kitarannäppäily oli paitsi kaunista ja taidokasta, myös rosoista ja villiä.
Joo, ei tuohon ole mitään lisättävää...
Missäs turkele ja leposi olivat? :?