You are not logged in.
En mä oikeesti tiedä näistä juuri mitään, mut eiköhän joku foorumin pappa näistä osaa kertoa. Eikä mulla muutenkaan oo muuta sanottavaa kun että Children of the Revolution soi jatkuvasti päässä, niinku!
ja toki 20th century boykin
ja marc bolanilla ehkä hienoimmat rokkihoukesit ikinä
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
jos inspiraatio iskee niin asiakirjoittelen näidenkin levyistä vkonloppuna... unicorn kuuluu kaikkien metsäfolkkareiden pakko omistaa -listalle ja throats of winter on maailman paras piisi. tai jotai
bolanin houkeseille
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Mulla taitaa edelleen olla ne parhaat levyt kuulematta, kaks ekaa Tyrannosaurusta (My People... ja Prophets...) on hyllyssä ja toisaalta Electric Warrior oli taannoin kirjastosta lainassa, en mitään noista ole erityisemmin osannut, vaikka yksittäisiä loistobiisejä toki löytyy, mm. Deboraarobed.
Joulun aikoihin tuli Bolan-dokkari ykköseltä, ehdin nähdä vähän lopusta mutta ainakin livenä meni kunnolla hulinaksi jokin biisi, oisko ollu Get It on...
This must be what jail / I will scratch
The Slider on mielestäni ainakin ihan pätevä levy. En ole valitettavasti muita levyjä juurikaan kuunnellut. Yksi kokoelma Sliderin lisäksi löytyypi hyllystä.
>:{/
robert palmerille oma topicci!!
piti kirjoitella bolanin levyistä mut eipä sen kummempaa inspistä tullut, mitä nyt kyllä kuuntelin kolme ekaa levyä läpi viikonloppuna. hyviä ne on kaikki, en oikein tiedä miksi unicorn on muka niistä paras, ekalla on oikeestaan ne ihan parhaat biisit ja eniten hittejä, chateau in virginia waters on suosikki, ja strange orchestras kans. ja hot rod mama tietty. ja child star ja...
en mä nyt jaxa enempää, tietty voisin loppukevennyksenä mainita kuinka innostuin bolanin musiikista vuonna 1990 (saattaa olla että kerroin tämän jo jossain). eli se perinteinen, näin unta että ostin jonkun sen levyn, ja siinä oli yli 500 biisiä ja se oli ihan sikahyvä. niinpä seuraavana päivänä aleksin musiikki-fazerille, josta löytyi n. metri bolan-aiheisia cd-levyjä. tuumin että tuplalevy jossa ne kaksi ekaa levyä (my people were fair and had sky in their hair... but now they're content to wear stars on their brows ja prophets, seers and sages, the angels of the ages) oli varmaan se josta näin unta, mutta valinta osui kuitenkin slideriin, koska kansi näytti niin coolilta (kansikuvan ottanut muuten ringo starr!), samoin biisien nimet (ballrooms of mars, spaceball ricochet jne) ja että sillä oli mukana telegram sam, joka oli tuttu vain bauhausin hienona versiona. pääsyy oli kuitenkin että nimestä slider tuli mieleen glider, joka oli viimeisin julkaisu sen hetken suosikkibändiltäni (mbv). kotona saatoin todeta että olipa mahti ostos ja sen jälkeen haalin vähitellen ne kaikki muutkin levyt...
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
no pitäskö lyhyet kommentit vielä niistä muista:
a beard of stars (1970)
steve vaihtui mickiin, kitaraan tuli sähköt mutta ihan hyvää jälkeä, dragon's ear on parhautta ja elemental child hendrixiä.
t.rex (1970)
melkein parhautta, muutama sähköinen huippu (esim. is it love?) ja akustisia juttuja (mahtava one inch rock) mutta homma lässähtää käsittämättömän tylsään ja tarpeettomaan lähes 10-minuuttiseen versioon bolanin ensisinkusta the wizard. tämä levy siis vielä duo-pohjalta.
electric warrior (1971)
no tää on se läpimurto, isompi pändi, isompi saundi... hittejä kuten get it on ja jeepster ja mitä niitä, cosmic dancer ja sit tietty ihqut life's a gas ja seagull woman. rip off on esi-räppiä. EDIT: seagull woman on edellisellä levyllä
the slider (1972)
the ultimate glam album (toinen niistä siis). rabbit fighter on paras biisi ikinä!
tanx (1973)
outo levy, ei yhtään sinkkuhittiä mukana mut silti varsin toimiva, muutamia ihan huippuhyviä biisejä kuten heti alkuun sijoitettu tenement lady joka toistaa dragon's earin ja erityisesti rabbit fighterin kaavaa (alku ja loppu ihan erilaisia) mutta on melkeinpä paras kaikista. highway knees on kanssa mahtava, bolan jos kuka osas tehdä hienoja melodioita.
zinc alloy & the hidden riders of tomorrow (1974)
aliarvostettu "kosminen soul-levy". jotenkin tää levy on kuin toisesta ulottuvuudesta. pitäis hankkia se alternate versio missä ei olis niitä kaikkia taustaköörejä mukana...
bolan's zip gun (1975)
tässä vaiheessa alkoi jo vähän maku mennä... joskus mietin bowien ja bolanin eroa ja totesin että bowiella voi olla karismaa mutta se taitaa olla vähän liian tosikko eikä yhtään niin cool kuin bolan, se ei olis koskaan tehnyt biisiä nimeltä space boss...
futuristic dragon (1976)
tässäkin on jotain ihan hyviä biisejä mut en oikein edes muista mitä.
dandy in the underworld (1977)
tätä pidetään jonkinlaisena ryhdistäytymisenä mut enpä menis kehumaan... mun puolesta zinc alloyn jälkeisen tuotannon voi unohtaa sinkkuja (ja erityisesti niiden huippu-b-puolia) lukuunottamatta eli kokoelmia haltuun.
sit on kaikenlaista ylijäämälevyä, mm. t.rex unchained -sarja jossa on hillittömän hyviä juttuja, ja kun ne ei oo niin tuotettuja ja ei niitä ihme gospel-kuoroja vinkumassa taustalla niin kuulostaa paljon tuoreemmalta ja paremmalta. postuumisti julkaistulla dance in the midnight -levyllä on mahtava biisi nimeltä down home lady... kunnon falsettia mutta toimii!
lisää juttua ehkå joskus.........
T.Rex-kiekko on hyllyssä ja kuulostaa hyvältä sillon ku sieltä tulee pois. Ihanan käsittämättömiä huuhaalyriikoita, suosikkipätkäni kaiken kosmisen seasta on Seagull Womanin hämmentävä toteamus "one day we change from children to people." Alkupään tuotanto kiinnostaa vielä enemmän, vaikken oo kuullutkaan ku irtobiisejä. Taannoin Ride a white swan -kokis ekan neljän levyn matskusta ehti livahtaa divarista sillä aikaa kun hain rahaa, jotan täytynee kai hankkia ne kaikki.
"Internet perustuu Jumalan luomiin raaka-aineisiin, ihmisille annettuun luovaan älyyn ja radioaaltoihin." - Jouko Piho
Häpeäkseni täytyy tunnustaa, että sekoitin tämän ensin jostain syystä Meat Loafiin...
Itse T.Rexiltä en ole kuullut kuin yhden biisin, joka on 20th Century Boy. Tuon biisin perusteella en osaa sanoa bändistä oikein mitään...
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
No siis T.Rex on huippua glamia. Se rytmi! Ja se fiilis. Uppoo muhun niin tanssimusana kuin kuuntelumusanakin.
Marc Bolanin ääni on myös ainutlaatuinen. Tosi vivahteikas.
Surullista, että mies kuoli sillä tavalla...
Suosikkilevyni näiltä on Electric Warrior.
Liisa Ihmemaassa
Kiitos Psychocandylle asiantuntemuksesta. Kerro vielä, mikä se onkaan sen biisin nimi, joka kuulostaa paljon Space Odditylta...?
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
Koko genre on niin vastenmielinen... Kun miettii vaikka suomalaisia hirvitysyhtyeitä, niin kuka kantaa vastuun?
EDIT: Tämä liittyi T. Rexiin miten? No vaikka siten, ettei tee genren takia mieli tutustua.
turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.
Kiitos Psychocandylle asiantuntemuksesta. Kerro vielä, mikä se onkaan sen biisin nimi, joka kuulostaa paljon Space Odditylta...?
öh, olisko cosmic dancer? sitä on morrisseykin versioinut.
tuli muuten cdonilta remasteroitu t.rex -albumi, hyvähän se edelleen paitsi että the wizard on edelleen ihan turha. vaan hiukanko diamond meadows on mahtava!
niin ja korjaus tuohon aiempaan sepustukseeni, seagull woman tosiaan tuolla s/t-levyllä eikä electric warriorilla.
Koko genre on niin vastenmielinen... Kun miettii vaikka suomalaisia hirvitysyhtyeitä, niin kuka kantaa vastuun?
EDIT: Tämä liittyi T. Rexiin miten? No vaikka siten, ettei tee genren takia mieli tutustua.
No minusta seitkytluvun glam eroaa hyvin paljon kasikytluvulla alkaneesta ns. glamrockista. T. Rex on minusta huomattavasti parempi kuin Tyrannosaurus Rex (tai mikä sen nyt oli).
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
Before T. Rex assaulted the world with their glam rock party in the early '70s, there was the folk duo Tyrannosaurus Rex. Although both bands were fronted by flamboyant singer/guitarist/songwriter Marc Bolan, the earlier outfit was the polar opposite of the style of music that would later become synonymous with Bolan. Tyrannosaurus Rex originally formed in September of 1967 as a duo after Bolan split from his previous band, John's Children.
...
"A repo man's always intense"
siirränpä ostoksista tänne:
psykokarkki wrote:Pilke wrote:Steve Peregrin Took ~ Crazy Diamond
Julkastu aiemmin nimellä "The Missing Link to Tyrannosaurus Rex", enkä tiedä mikä kumma päähänpisto oli vaihtaa nimi. Twink rummuissa joissain biiseissä ja jotain kummaa Syd-systeemiä johon levyn uusi nimikin viittaa. Kerran kuunnelu tän tänään ja sanoisin, että aika vaikuttava. Jonkin asteinen kulttiklassikko, jos ei tämä levy, niin Took ainakin itse. Biisit on kai koottu levyksi vasta 15 vuotta Tookin kuoleman jälkeen. Dunno. Katotaan mitä tästä nyt tulee.toi ensinmainittu kiinnostaa, vositko laittaa kommenttia kun oon tarkemmin kuunnellu.
Palatakseni tähän...
Mitähän tosta nyt sanoisi. Vaikuttava, mutta ei tod mitään radiokamaa, aika tajunnanvirtaa, mikä ei siis tarkoita, että biisit olis merkityksettömiä tai päämäärättömiä. En ole vielä ihan lopullisesti päässy sisään tähän, mutta osa biiseistä vie jo ihan muihin maailmoihin. Laulusta ei saa mitään selvää, ainakaan mä en saa, mutta se ei häiritse. Äänenlaatu ei ole mitenkään superpaska, mutta Took laulaa niin epäselvästi. Kannattaa ostaa, sanon. Ei oo pahoissa hinnoissa, ite maksoin 7,90.Tässä hyvä linkki ja tuolta voi kuunnella myös pätkiä: http://www.stevetook.mercurymoon.co.uk/welcome.html
*
eli joo, vois tuon popparista käydä hakemassa joskus.
Pitäis jaksaa ostaa Tyrannosauruksen remasterit. Bolan oli niihin aikoihin ihan itkuihana. Once Upon The Seas Of Abyssinia oli ensikosketukseni varhaiseen Bolaniin. Ihan mahtava biisi; se vaan tulee jostain, viipyy hetken ja häviää pois. Ja sitten voi ihmetellä, että oliko se edes todellista. Voi miten runollista.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
mulla on ne remasterit mut on jääny aika vähälle kuuntelulle. tekis mieli ostaa niitä 70-luvun alternative-levyjä, ainakin tanx ja zinc alloy, slider eli rabbit fighter mulla onkin jo.
Mullon se neljän CD:n boxi, T. Rex, Electric Warrior ja A Beard Of Stars. Boxilla on kyllä jänniä bonuksia, kuten Bovien kanssa esitetty biisi ja Blowing In The Wind -coveri.
*
Boxilla on kyllä jänniä bonuksia, kuten Bovien kanssa esitetty biisi ja Blowing In The Wind -coveri.
mikä bowien kanssa tehty?
Bowien elämänkertaa joskus luin ja siinä mainittiin nää ja sellane juttu että David suuttu Markille ja teki jonkunnäköset oharit lavalla ja sit ne suuttu toisillee ja ei hyvä heilunu
Varikset komentavat
mikä bowien kanssa tehty?
The Prettiest Star, Bolan kitarassa. Vuodelta 1970.
*
psykokarkki wrote:mikä bowien kanssa tehty?
The Prettiest Star, Bolan kitarassa. Vuodelta 1970.
*
Joskus vuonna yksi ja kaksi Hector väitti radiossa, että tuon biisin sinkkuversiossa soittaa Chuck Berry. Väite kuulosti oudolta jo silloin.
lol apua, hectorille varmuuden vuoksi tuosta hyvästä.
niin, riidoissahan herrat olivat kun tuo prettiest star tehtiin, kuulemma bolan marssi studioon, soitti soolon ja häippäsi sanomatta sanaakaan koko aikana. hyvä biisi kyllä tuo, mulla se on bowie-boxilla.
sittemmin jotain välien lämpenemistä oli kai tapahtunut, bowie ja bolan tekivät joskus -77 yhdessä madman-nimistä biisiä ja bowie vieraili bolanin tv-ohjelmassa, mut sithän marc ajo kolarin ja kuoli.
lol apua, hectorille varmuuden vuoksi tuosta hyvästä.
niin, riidoissahan herrat olivat kun tuo prettiest star tehtiin, kuulemma bolan marssi studioon, soitti soolon ja häippäsi sanomatta sanaakaan koko aikana. hyvä biisi kyllä tuo, mulla se on bowie-boxilla.
sittemmin jotain välien lämpenemistä oli kai tapahtunut, bowie ja bolan tekivät joskus -77 yhdessä madman-nimistä biisiä ja bowie vieraili bolanin tv-ohjelmassa, mut sithän marc ajo kolarin ja kuoli.
Joo, tossa boxissa on kuva lavalta "with David Bowie on the final 'Marc' show, 7 Sept. 1977". Bolan kuoli 16. päivä, eli reilu viikko tuon esiintymisen jälkeen. Mutta eikös se ollut niin, että Bolan ei ajanut sitä autoa, vaan oli kyydissä? Muistan lukeneeni, ettei sillä ollu edes ajokorttia, koska omien sanojensa mukaan tappaisi ittensä autolla, jos pääsisi sellaisen rattiin. En o kyllä salatti.
*
Mutta eikös se ollut niin, että Bolan ei ajanut sitä autoa, vaan oli kyydissä? Muistan lukeneeni, ettei sillä ollu edes ajokorttia, koska omien sanojensa mukaan tappaisi ittensä autolla, jos pääsisi sellaisen rattiin. En o kyllä salatti.
muistaakseni gloria jones ajoi. sille ei kai käynyt kuinkaan?
muistaakseni gloria jones ajoi. sille ei kai käynyt kuinkaan?
Dunno. Ois kiva jos Bolanistakin sais suomenkielisen elämänkerran. Kustantamot on kyllä lähivuosina petrannu aika hyvin musiikkikirjojen suhteen.
*
Paahtoleipiä
Varikset komentavat
ai niin, tajusin vasta nyt että jäi sit se steve peregrine tookin levy tsekkaamatta popparienkelissä, toisaalta ei ois ollu rahaakaan kun jouduin roposia laskeskelemaan että ne riitti siihen sister vanillaan.
tän päivän hesarissa muuten harri uusitorpan kehuva arvostelu jostain t.rex-dvd:stä.