You are not logged in.
Pages: 1
Kyseinen bändi tuli tsekattua livenä viime viikolla ja todella hyvältä kuulosti. Post-rock vääntöä lähinnä. Vaikutteita vanhasta Mogwaista (hiljaista ja sitten jyrähtää), Sigur Rosilta, GYBE!:ltä (ääninauhat), Magyar Posseakaan unohtamatta. Omaa ideaakin on aivan tarpeeksi. Lies, sanctions and cruise missiles julkastiin viime keväänä ja sekin toimii. Imho yks parhaista suomi julkaisuista viime vuonna.
Mielestäni levy oli aika epäonnistunut tekele. Saundit eivät tukeneet musiikkia, ja vaikka biiseissä olikin ihan vänkyröitä ideoita (mm. oikeassa kirkossa äänitetyt urut), jo viimeistään nämä gybemäiset puhejulistukset vetivät sentimentaalisuusmittarini punaiselle. Olin pettynyt. Parhaimmillaan levy onkin vain hyvä ja rohkea yritys kuulostaa esikuviltaan.
Livenä nämä kannattaa kuitenkin katsastaa, pesivät mm. Magyar Possen eräällä klubikeikalla mennen tullen. Livesetissä ei kuulu puhepätkiä, mikä on ehdotonta plussaa, ja äänenpaineessahan tällainen musiikki pääsee oikeuksiinsa, ei puoliamatöörimaisen studiotyön sumentamana.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Mua huvitti se räp-osuus keikalla. Bändillähän on kumminki juuret tässä treunion-kollektiivissa jossa esikuvina oli amerikkalainen uusmetalliskene tms jne tai jotai. Mut muuten oli ihan kivoja juttuja kumminki. Levyy en ole kuullut eikä kauheesti kuitenkaan tee mieli.
laddism begins at home
Mua huvitti se räp-osuus keikalla. Bändillähän on kumminki juuret tässä treunion-kollektiivissa jossa esikuvina oli amerikkalainen uusmetalliskene tms jne tai jotai.
Huh, sillä keikalla missä minä olin, ei ollut kai sanaakaan puhetta.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Ensi perjantaina taitavat soitella uusmetallipostirokkiaan Ilokivessä.
This must be what jail / I will scratch
Mä oon kai nähny nää joskus vuosi sitten livenä, enkä kyllä muista yhtään mitään, eli aika tylsää oli kai.
[quote:d164a157da="Laatu"]
Parhaimmillaan levy onkin vain hyvä ja rohkea yritys kuulostaa esikuviltaan.
...
äänenpaineessahan tällainen musiikki pääsee oikeuksiinsa, ei puoliamatöörimaisen studiotyön sumentamana.
[/quote:d164a157da]
rohkenen olla eri mieltä: esikuvat eivät kuitenkaan ole kaikki ihan samasta karsinasta, jos vaikka Toolia, Mogwaita ja GY!BEä miettii... Plain Faden ilmaisu on miellyttävän tiivistä ja harvinaisen hyvällä tavalla suomalaisen kuuloista. <--- 100% makuasia
levy kyllä kärsii siitä, että sitä on äänitetty ja tuotettu vähän siellä sun täällä ympäri Tamperetta, mihin nyt vaan on suhteet ja resurssit riittäneet.
keikoille kannattaa kyllä mennä!
ps. en soita itse ko. bändissä
Minäkään en soita tässä bändissä.
[quote:c7a7a5ee43="mattti"][quote:c7a7a5ee43="Laatu"]
Parhaimmillaan levy onkin vain hyvä ja rohkea yritys kuulostaa esikuviltaan.
...
äänenpaineessahan tällainen musiikki pääsee oikeuksiinsa, ei puoliamatöörimaisen studiotyön sumentamana.
[/quote:c7a7a5ee43]
rohkenen olla eri mieltä: esikuvat eivät kuitenkaan ole kaikki ihan samasta karsinasta, jos vaikka Toolia, Mogwaita ja GY!BEä miettii... Plain Faden ilmaisu on miellyttävän tiivistä ja harvinaisen hyvällä tavalla suomalaisen kuuloista. <--- 100% makuasia
[/quote:c7a7a5ee43]
Minusta kuulosti huomattavasti enemmän amerikkalaiselta kuin suomalaiselta. Itse mielsin monet jutut hyvin postrok-standardeiksi, ja ne puheosuudet genren ehdottomiksi kliseiksi. Mutta kuten jossain taannoisessa irkkikeskustelussa sanoin aiheesta, oli tämä mielestäni rohkea levy, ja on hyvä että bändi tätä kautta etsii suuntaansa. Toivon seuraavaan levyyn vielä lisää tatsia, potentiaalia kun on vaikka mihin.
Höh, katsoin ensin, että Plain Ride. Niiden pitäisi vaihtaa nimensä Snälhästiksi, vai mikäseoli
edit: kato, Esko-setä. moi. Kipin kapin äänestämään siitä.
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
Höh, katsoin ensin, että Plain Ride. Niiden pitäisi vaihtaa nimensä Snälhästiksi, vai mikäseoli
noi menee aina sekasin... plain ridellähän oli joku muu nimi mut ne vaihto viime hetkellä ennen levyn ilmestymistä, olixne blue star tjsp.
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Joo, nämä kaksi menevät kyllä helposti sekaisin. Plain Ride kuuluu itselläni sarjaan "miksi ihmeessä en ole vieläkään kuullut tätä bändiä?"
Joo, nämä kaksi menevät kyllä helposti sekaisin. Plain Ride kuuluu itselläni sarjaan "miksi ihmeessä en ole vieläkään kuullut tätä bändiä?"
ja sen jälkeen sarjaan "miksi ihmeessä menin kuulemaan"...
no ei vaan, mut silti oon sitä mieltä että vähän turhan heppoisia biisejä niillä on. ja plain fadea en oo vielä koskaan kuullut.
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
plain ride oli ensin blue star
mutta eipä westerlundin bändit aiemminkaan ole vaikutustaan niillä nimillään tehneet...
mut plain ridehän on tietty nimenä paradoksi. how can anyone be more plain than Ride?
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
mut plain ridehän on tietty nimenä paradoksi. how can anyone be more plain than Ride?
Luulin jo nostaneeni tämän kysymyksen esiin, mutta ehkä tein sen vain ajatuksen tasolla. Siis vielä tylsempää kuin Ride?
Ehkä olit sanonutkin niin ja se olikin lintumies, joka tämän minulle pääni sisällä sanoi. Olisin ehkä tunnistanut tämän ääneksesi, mutta sisäisissä äänissä ei ole äänenpainoja joten sekoitin omakseni.
Ehkä olit sanonutkin niin ja se olikin lintumies, joka tämän minulle pääni sisällä sanoi.
Voi olla, tai sitten ei...
sisäisissä äänissä ei ole äänenpainoja joten sekoitin omakseni.
Tuttu juttu.
(Vois spämmätä vielä vähän, niin pääsisi vihdoin kunnon lukemille.)
[quote:b989e74c27="lintumies"]
(Vois spämmätä vielä vähän, niin pääsisi vihdoin kunnon lukemille.)[/quote:b989e74c27]
samaa, mut ehkä vois jättää tän topikin spämmäreille ja asiakirjoittaa jonnekin muualle....
Hei niin tätähän kävinkin juuri katsomassa livenä, yllätti erityisen positiivisesti! Jätkillä oli hyvä asenne touhuun, varsinkin jyristelykohtauksissa kaahailtiin ihan kunnolla, ja herkemmissä hetkissä hellittiin nyansseilla. Laulaja oli metka ukko, levy lähti tilaukseen, saas nähdä..
I love you and dream about the Führer
Plain Fade with WiOL: Anthropogonia CD
Rokkibändi kohtaa 50-päisen kuoron. Eeppistä vouhotusta.
Ilmestyy 13.4.2011.
Musaa kuulolle:
http://www.plainfade.bandcamp.com
http://www.myspace.com/plainfade
organizing the boy scouts for murder is wrong
Tuli nähtyä lepiksessä tota uutta matskua ns. normikokoonpanolla, eli ilman kuoroa. Edelleen aika rohkeaa ja kunnianhimoista kamaa, niin että joku saattaa taas vetää hernettä nenään tekotaiteellisuudesta. Jos ei muuta, niin ainakin tahdon kuulla, mitä tuolla levyllä tapahtuu, sen verran överiä kamaa luvassa.
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
Tuli nähtyä lepiksessä tota uutta matskua ns. normikokoonpanolla, eli ilman kuoroa. Edelleen aika rohkeaa ja kunnianhimoista kamaa, niin että joku saattaa taas vetää hernettä nenään tekotaiteellisuudesta. Jos ei muuta, niin ainakin tahdon kuulla, mitä tuolla levyllä tapahtuu, sen verran överiä kamaa luvassa.
En tiä näistä nikeistä ni oliks se sun lausahtama se "haisevaa progea" tuolla Lepiksessä? Koska se kuiteski positiivisena asiana kuittas aika hyvin keikan annin. Överiä kamaa on luvassa.
Se taisi olla juuri näin. Eli todella haisevaa progea.
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
pistänpä joutessani linkin tohon toiseen topikkiin, tietty ne vois kopsata tännekin kun se on lukittu, mut samapa tuo.
Radio Noisessa PF-haastis, kuultavissa 1.5. asti:
Radio Noisessa PF-haastis, kuultavissa 1.5. asti:
Tuli aika pitkät pätkät puhetta, mutta on kyllä sellainen projekti mistä riittää jauhettavaa. Tykkäilen levystä, mutta pitää vielä sulatella ennen kuin pystyn mitään järkevämpää sanailemaan.
Sent from my iPhone 16
Joukkorahoitus Juho Koivuahon Victims of Ikuri: Valediction levyn julkaisulle:
http://mesenaatti.me/valediction/
Hattua päästä ja RIP Juholle. Hieno mies, oli aika iso kunnia päästä soittamaan parilla tuon levyn kappaleella.
^ kohta muuten 5000e kasassa joukkorahoituksessa, eli levyn julkaisu tuon avulla varmistunut
6600 euroa kasassa, pari päivää jäljellä!
Pages: 1