You are not logged in.
jaan levyt uusiin hyllyihin raskaampaan ja kevyempään.
ns. faith no more-ongelma...
Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.
jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto
Samalla voisi katsella jos panisi jotain turhaa myyntiin.
Jotain turhaa oon täs viime aikoina myyny, mut pitäs viel ehkä käydä läpi toi kerrna ihan kunnon kädellä ku alkaa tila loppua.
[quote:20f49dfba1="stratum"]Samalla voisi katsella jos panisi jotain turhaa myyntiin.[/quote:20f49dfba1]
Jotain turhaa oon täs viime aikoina myyny, mut pitäs viel ehkä käydä läpi toi kerrna ihan kunnon kädellä ku alkaa tila loppua.
Tila alkaa kans loppua eikä muutaman turhakkeen myyminen kauaa pitkitä uuden hyllyn ostamisen tarvetta. Harmi vaan että kaikki cd-hyllyt joihin olen huonekaluliikkeissä törmännyt ovat järjestään perseestä.
Harmi vaan että kaikki cd-hyllyt joihin olen huonekaluliikkeissä törmännyt ovat järjestään perseestä.
Smaaaaaaaa. Vantaan kierrätyskeskuksesta saattais kuulemma löytyä jotain kivoja tosi vanhoja hyllyjä pilkkahintaan. Jaksaispa vaan joskus lähteä sinne asti.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Itekin vois myydä joskus läjän levyjä pois, mutta ongelmana on lähinnä se, että ne jotka lähtis myyntiin on niin tasottomia julkaisuja, että harva niitä ottais edes ilmaiseksi. Ja sitten ehkä niillä parilla kehnollakin on nostalgia-arvoa sen euron tai parin edestä, jonka niistä vois saada. Eli tarkemminkin kun miettii, niin sitten tilan loputtua vois vaan mättää paskoja levyjä pahvilaatikkoon ja viedä porukoiden luokse jemmaan tilaa viemästä.
Kysymys levykokoelmien tilastoijille, Excel-Eetuille ja muille analisteille.
Mitä tietoja olette levyistänne pitäneet Exceleissänne tai vastaavissa työkaluissa/menetelmissä?
-artisti
-levy
-julkaisuvuosi
-julkaisija
-formaatti
lienee sellaiset perusasiat. Mitä muita? Mitkä olette huomanneet ehdottomiksi, mitkä ehkä turhiksi tai tarpeettomiksi?
Auttakaa välttämään radikaalit virheet määrittelyvaiheessa. Kiitos.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Mitä tietoja olette levyistänne pitäneet Exceleissänne tai vastaavissa työkaluissa/menetelmissä?
artisti, levy, julkaisuvuosi, formaatti
noilla pärjää
[quote:bc8dd533dd="noiseidea"]Mitä tietoja olette levyistänne pitäneet Exceleissänne tai vastaavissa työkaluissa/menetelmissä?[/quote:bc8dd533dd]
artisti, levy, julkaisuvuosi, formaattinoilla pärjää
smaa ja julkasuvuoden kohalle laitan sen millon levy on alkuperäsesti julkastu eli esim. Doorsin Doors vuonna 67 tjsp. eikä uudelleen remasterointi vuodelta 2000.
Ostopäivät ei kiinnosta eikä oikeastaan hinnatkaan.. mistä myös mainittiin. Enkä mä ny tolla julkasijallakaan tee vittujakaan..
Itellä on erillinen Excelissä erillinen tabu CDille, kassuille ja vinykälle, niissä sitten
artisti
levyn nimi
levyjen määrä/EP jne
julkaisija
kataloginro
julkaisuvuosi
note-kenttä
ostopvä
Sitten on erillinen tabu johon piirtyy automaattisesti jotain ostot/kk- ja julkaisuvuosikäppyröitä sitä mukaa kun töhkää kertyy listoihin. Näkee heti käppyrästä, jos homma meinaa lähteä käsistä.
Aika -touhua, mutta mitäs tässä.
Älä niin ne oli siel ku siel oli.
Ei noitten täyttelemiseen loppujen lopuksi mene kauaa sitten kun on muutaman levyn laittanut ja oppii Excelissä muutamat pikanäppäimet.
Joskus koitin kerätä ostohintoja, mutta en jaksanut kovin kauaa niiden kanssa kikkailla, siinä meni oma raja. Ostopäivän oon todennut ihan mukavaksi, harmi että en lisännyt jo 15 vuotta takaperin.
Mulla ei enää ole RYM:n lisäksi levyt kuin tekstitiedostossa, ja ilman vuosilukuja vieläpä
This must be what jail / I will scratch
[quote:91e1075d27="Firon"]jaan levyt uusiin hyllyihin raskaampaan ja kevyempään.[/quote:91e1075d27]
ns. faith no more-ongelma...
Pitäisi ottaa SSjr-metodi, eli
Kevyempää
Raskaampaa
Koneempaa
Ei-popimpaa
Testikkeli
Tero saatana, s'olet gay!
Tein pientä järjestelyä. Sain cd:t vielä jotenkin mahtumaan hyllyyn.
Osa kyllä piilossa.
Vinyylit ei oo enää mahtunu hetkeen aikaan
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
silva!
Kun oot laittanut levyt niihin Case Logicin laukkuihin, niin miten oot toiminut digipakien kanssa?
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
[quote:9610546e82="noiseidea"]silva!
Kun oot laittanut levyt niihin Case Logicin laukkuihin, niin miten oot toiminut digipakien kanssa?[/quote:9610546e82]
oon laittanu vaan jewel-caset. niitä digipakkeja on sen verta vähän.
[quote:8e34bbd706="silvawhale"][quote:8e34bbd706="noiseidea"]silva!
Kun oot laittanut levyt niihin Case Logicin laukkuihin, niin miten oot toiminut digipakien kanssa?[/quote:8e34bbd706]
oon laittanu vaan jewel-caset. niitä digipakkeja on sen verta vähän.[/quote:8e34bbd706]
Ok, näin ajattelinkin.
Miten oot järjestellyt levyt noihin laukkuihin? Jos on aakkosjärjestyksessä tms., ootko jättänyt väliin tyhjiä lokeroita, että voi uusia tunkea sinne väliin. Eli miten on toiminut uusien hankinnan kanssa, ihan sikinsokin ne tuskin on.
[quote:19d13a118b="noiseidea"][quote:19d13a118b="silvawhale"][quote:19d13a118b="noiseidea"]silva!
Kun oot laittanut levyt niihin Case Logicin laukkuihin, niin miten oot toiminut digipakien kanssa?[/quote:19d13a118b]
oon laittanu vaan jewel-caset. niitä digipakkeja on sen verta vähän.[/quote:19d13a118b]
Ok, näin ajattelinkin.
Miten oot järjestellyt levyt noihin laukkuihin? Jos on aakkosjärjestyksessä tms., ootko jättänyt väliin tyhjiä lokeroita, että voi uusia tunkea sinne väliin. Eli miten on toiminut uusien hankinnan kanssa, ihan sikinsokin ne tuskin on.[/quote:19d13a118b]
joihinkin koteloihin voi hankkia ne sivut erikseen mut ei noihin jewel caseihin.
mulla on levyt kaaosjäjestyksessä anyway joten ei oo ongelma täällä... itse asiassa se että selaaminen on niin nopeaa poistaa mun mielestä ton ääkköstysongelman: yhdellä aukeamalla näkee kokonaan 8 cd:tä kerralla, puolessa minuutissa selaa satoja levyjä.
sitäpaitsi kaikki useammin kuunnellut levyt rippaan kuitenkin koneelle joten ei sen löytymisen kanssa sikälikään niin tarkkaa...
hiukan oon yrittäny laittaa tietyn tyyliset musat enempi samoihin kansiin: yhdessä sähköisempi, yhdessä rokimpi jne. ja sit pitkäsoitot "alusta" päin ja cds:t "lopusta".
Miten oot järjestellyt levyt noihin laukkuihin? Jos on aakkosjärjestyksessä tms., ootko jättänyt väliin tyhjiä lokeroita, että voi uusia tunkea sinne väliin. Eli miten on toiminut uusien hankinnan kanssa, ihan sikinsokin ne tuskin on.
Tuo on just noissa laukuissa persiistä. Niiden sivujen pitäs olla irroitettavia jotta lisäsivuja vois lisätä sinne väliin
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Tuo on just noissa laukuissa persiistä. Niiden sivujen pitäs olla irroitettavia jotta lisäsivuja vois lisätä sinne väliin
Jos joku löytää tällä ominaisuudella varustetun kohtuuhintaisen valmistaja / malli -yhdistelmän jostain, tästä tiedottakoon. Voisin ostaa isohkon satsin kansia + irtolehtiä, koska tuo Silvamalli kiehtoisi itseänikin, mutta aakkosjärjestyksestä en luovu.
[quote:088ff8a142="HUIG"]Tuo on just noissa laukuissa persiistä. Niiden sivujen pitäs olla irroitettavia jotta lisäsivuja vois lisätä sinne väliin[/quote:088ff8a142]
Jos joku löytää tällä ominaisuudella varustetun kohtuuhintaisen valmistaja / malli -yhdistelmän jostain, tästä tiedottakoon. Voisin ostaa isohkon satsin kansia + irtolehtiä, koska tuo Silvamalli kiehtoisi itseänikin, mutta aakkosjärjestyksestä en luovu.
Mulla oli tuommonen joskus ku ameriikoista ostin. Mukana tuli viel sellanen ständi johon ne sivut sai laitettua niin että olivat kuin levykaupassa konsanaan. Mut ne sivut oli perseestä kun ne oli vain sitä läpinäkyvää muovia ilman pehmustetta - jätti moniin levyihin sinänsä harmilliset mutta divariarvon romahduttavat jäljet.
[quote:daae8c48fa="HUIG"]Tuo on just noissa laukuissa persiistä. Niiden sivujen pitäs olla irroitettavia jotta lisäsivuja vois lisätä sinne väliin[/quote:daae8c48fa]
joo, toi on ongelma. itse en oo saanu levyjä koskaan mihinkään järjestykseen sen jälkeen kun niitä oli yli 100 joten aivassama.
lp:ssä luotan aluestrategiaan. tietyntyyppiset levyt "ajautuu" tietyille alueille. hyllyssä on esim lounge-keskittymä ja dub-vyöhyke.
lp:ssä luotan aluestrategiaan. tietyntyyppiset levyt "ajautuu" tietyille alueille. hyllyssä on esim lounge-keskittymä ja dub-vyöhyke.
nonni, eli genrejärjestykselle lisä-ääni
[quote:9058ea3093="silvawhale"]lp:ssä luotan aluestrategiaan. tietyntyyppiset levyt "ajautuu" tietyille alueille. hyllyssä on esim lounge-keskittymä ja dub-vyöhyke.[/quote:9058ea3093]
nonni, eli genrejärjestykselle lisä-ääni
Ei voi, tulee hullux.
[quote:5a677996ae="harry-irene"][quote:5a677996ae="silvawhale"]lp:ssä luotan aluestrategiaan. tietyntyyppiset levyt "ajautuu" tietyille alueille. hyllyssä on esim lounge-keskittymä ja dub-vyöhyke.[/quote:5a677996ae]
nonni, eli genrejärjestykselle lisä-ääni [/quote:5a677996ae]Ei voi, tulee hullux.
Jpp, yrittäny tässä saada mp3:sia jaoteltua genreittäin
ottaa vähä vaikeesti
[quote:c61c39a552="HUIG"]Jpp, yrittäny tässä saada mp3:sia jaoteltua genreittäin
ottaa vähä vaikeesti[/quote:c61c39a552]
Pelkästään toi kuva aiheutta isompaa ahdistusta kuin kasuaali Necronomiconin selailu.
En kyllä osais tuota genrejärkkäystä ikinä. Esittäjä > Julkaisupvm tuntuu toimivan itelle.
En kyllä osais tuota genrejärkkäystä ikinä. Esittäjä > Julkaisupvm tuntuu toimivan itelle.
Smaa, mut niitä on vaan liikaa, homma hajoo käsiin....selailua helpottamiseksi tämä. Kyl tää sinänsä toimii, vähemmän hukkuu hyvät jutut pelkkään hakemistotulvaan ja tulee löydettyä jo unohdettuja juttuja taajemmin. Mut haluis aina hirttää ittensä ku keksii uuden "genren" tai heittää jonku roxy musicin joo laitetaas tonne ihanaan postpunk industrial wavesiin. Onko musta tullu joku ottotalvio apua
Mulla on jotenkin samantyyliset/missä järjestyksessä hankittu samassa. Tai sit vaan ihan vitun sekaisin.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu